Monday 28 January 2013

Απαλλαγή από τα θρησκευτικά




Επειδή σε τούτο τον τόπο δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα να ασχολούμαστε, τι μας νοιάζει δηλαδή αν η οικονομία μας πάει του κώλου, μπορεί να μας πετάξουν έξω από την ευρωζώνη, ένας στους πέντε είναι άνεργος, έχουμε εκλογές με τρεις άχρηστους υποψήφιους, το πολιτικό μας πρόβλημα είναι χαμένο στο διάστημα, εμείς βρήκαμε άλλο θέμα για συζήτησης. Τα θρησκευτικά στα σχολεία.

Την περασμένη βδομάδα ειδικά βγήκαν μαχαίρια. Είχαμε από τη μια τη Ζήνα Πουλλή που ήθελε να καταργήσει τις απαλλαγές από το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία και από την άλλη τη Λήδα Κουρσουμπά, που μιλούσε για τα δικαιώματα των παιδιών. Μπήκαν οι ειδικοί στη μέση, οι καθηγητές των θρησκευτικών, οι γονείς, ο καθένας που έχει ή δεν έχει άποψη και φυσικά έγινε κώλος η κατάσταση.

Προσωπικά, εγώ δεν θα ζητούσα απαλλαγή από κανένα μάθημα για τα παιδιά μου. Πιστεύω στο ό,τι μάθεις χρήσιμο είναι. Μπορεί για παράδειγμα να παίξεις στο Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος και η ερώτηση των 50,000 ευρώ να είναι σε ποιο ρυθμό είναι κτισμένη η Αγιά Σοφία στην Κωνσταντινούπολη. Να μην ξέρεις να πεις ότι είναι βασιλική με τρούλο;

Για μένα, είναι πολύ πιο άχρηστο μάθημα τα οικοκυρικά ας πούμε. Δεν γνωρίζω πως τα διδάσκονται τώρα στα σχολεία, την εποχή μου είναι ένα δράμα. Μαθαίναμε να μαγειρεύαμε και να κεντούμε τάχα. Τρεις διδακτικές ώρες τη βδομάδα για μαλακίες. Το λευκαρίτικο μου το τέλειωσε η γειτόνισσα, το φυθκιώτικο η μάνα μου, ό,τι είχε να κάνει με σμιλιά η θεία μου. Εγώ αρκέστηκα στο βαθμό Α που έπαιρνα. Ή η χημεία. Τόσο παίδεμα για το τίποτε. Άχρηστο μάθημα.

Η τρίτεκνη η φίλη μου, ήταν κατηγορηματική πάνω στο θέμα, όταν το συζητήσαμε. Ο,τιδήποτε στιγματίζει ένα παιδί, κυρίως στο δημοτικό πρέπει να αποφεύγεται. Τα παιδιά είναι ανελέητα. Το να βγει κάποιο έξω από την τάξη, το να κάμει κάτι διαφορετικό, είναι στίγμα στα μάτια των υπόλοιπων και δεν θα του τη χαρίσουν. Και θα το απομονώσουν και με την πρώτη ευκαιρία θα του το ρίξουν κατάμουτρα.

Εγώ της είπα, ότι με ανησυχεί ένα παιδί πρώτης, δευτέρας τάξης ακόμη και τρίτης να περιφέρεται μόνο του στην αυλή ή μέσα στη βιβλιοθήκη. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές από του χρόνου, θα έχουν λιγότερες κενές ώρες και θα διδάσκουν περισσότερο. Σιγά μην ασχοληθούν με ένα παιδί που θα το δουν μόνο του. Ξέρεις τι μπορεί να συμβεί; Ξέρεις ποιος θα βρεθεί να το πειράξει;

Δεν ξέρω, ακόμη και άθεη να ήμουν, και να μισούσα τα θρησκευτικά και οτιδήποτε έχει να κάνει με θρησκεία δεν θα υπέβαλλα το μωρό μου στο να πάρει απαλλαγή από το μάθημα, μιλούμε πάντα για το δημοτικό.

Το πώς νιώθω για τα θρησκευτικά και το κάθε μάθημα είναι καθαρά η άποψή μου και απλά προσπαθώ να την επιβάλω στο παιδί μου. Θέλω να το κάμω σαν τα μούτρα μου, απλά τα πράματα. Copy paste.

Επιπλέον, είναι το λιγότερο από τα προβλήματα που έχει η παιδεία. Ότι βγαίνουν μαθητές που δεν ξέρουν να γράψουν, ότι τα παιδιά δεν προετοιμάζονται σωστά για το μέλλον, ότι δεν αποκτούν κριτική σκέψη, ότι μαθαίνουν παπαγαλία, ότι αποκτούν γνώσεις προϊστορικές, που δεν έχουν να κάνουν με τη σημερινή ζωή, ναι. Αυτά είναι θέματα που πρέπει να μας απασχολούν. 

32 comments:

  1. Τι λαλείς κόρη μου? Άχρηστα τα οικοκυρικά? Εν αντρέπεσαι? Εγώ οτι ξέρω σε μαείρεμα εν που τζιαμέ που το έμαθα. Ατε να δω!

    ReplyDelete
  2. Μα ακόμη υπάρχουν τα οικοκυρικά και συζητούν για τα θρησκευτικά; Είναι οι ίδιοι που αποφάσισαν την κατάργηση της ελληνικής ορθογραφίας και την εισαγωγή της αγγλικής από την αρχή του δημοτικού (το συζητούσατε σε παλαιότερη σου ανάρτηση); !!!
    Θα μου πεις είναι και οι ίδιοι που δημιούργησαν το εξαιρετικό βιβλίο όπου οι Αρμένιοι καταδιώχθηκαν από τους Άραβες!

    Στην εποχή μας τα οικοκυρικά είχαν μοιραστεί,κάναμε μια βδομάδα οικοκυρικά και μια βδομάδα Τεχνολογία,νόμιζα πως μέχρι τώρα θα είχαν καταργηθεί.Κι ένα Μάθημα Υγείας που είχαν εισάγει,το ξέχασαν στο τέλος της χρονιάς.
    Όπως είπες, ό,τι μάθεις σου είναι χρήσιμο,και τα θρησκευτικά είναι χρήσιμα,ειδικά αν στα μικρά διδάσκεται πρωτίστως η ανοχή σε άλλα δόγματα, θρησκείες και πολιτισμούς.Είναι το μάθημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ανοίξει τα ματάκια τους στον θαυμαστό κόσμο της ελευθερίας και της πολυπολιτισμικότητας.
    Ας ανανεώσουν την ύλη ώστε να μη χρειάζεται κανένα παιδάκι να στιγματίζεται για τις επιλογές των γονιών του. Οι άθεοι,ας μάθουν πρωτίστως την ελευθερία της γνώμης,κι όχι να επιβάλουν τη δική τους στα παιδιά τους,όπως επίσης τόνισες.

    ReplyDelete
  3. Κανένα μάθημα έννεν άχρηστο άμα ασχολείσαι λίο. Εγώ πάντως έμαθα και που τα οικοκυρικά, και που τη χημεία (που την εμισούσα), και που ούλλα τα μαθήματα κάτι εκράτησα που το θυμούμαι τζαι βοηθά με ακόμα.
    Κατά τα άλλα εν χαζό να προσπαθούμε να αφαιρέσουμε που τα σχολεία τα υποχρεωτικά θρησκευτικά ενώ η θρησκεία εν τόσο αναμεμειγμένη με όλες τις πτυχές της ζωής μας σε τούτο το κράτος. Πάμε να το παίξουμε ευρωπαίοι με ππαλιασμένα σχέδια και πολιτικές. Όπως πάντα ούτε να προσαρμόσουμε κάτι στα μέτρα μας ξέρουμε, ούτε να αποφασίσουμε αν κάτι κάμνει για μας ή όι.
    Αν υπάρχει λόγος σοβαρός, γιατί όχι, να μπορεί ένα μωρό να πάρει απαλλαγή, αλλά όι άτε επήρεν την μετά να κάθεται μες στη βιβλιοθήκη ημίσh. Που και πάλι αν γίνεται σωστά το μάθημα, εν γνώσεις και όχι προσυλητισμός. Άρα γιατί όχι; :S

    ReplyDelete
  4. Εμένα η μητέρα μου με απάλλαξε απο τα θρησκευτικα απο τον καιρο του Γυμνασιου. ημουν σε σχολειο υποτιθεται προοδευτικο αλλα οι καθηγητες με εβλεπαν πλεον με καχυποψια. καποια στιγμη τους περασε. δε νιωθω οτι μου εκανε κακο η απαλλαγή, τουναντίον μη σου πω. οι καθηγητές των θρησκευτικών είναι συνήθως (και στη δική μου περίπτωση) θεούσοι που πάνε με το στευρό στο χέρι. κατά την άποψή μου αυτός δεν ήταν ο σωστός τρόπος για να γνωρίσεις τη θρησκεία σου και τις άλλες θρησκείες, οι οποίες παρεπιπτόντως μες στα Ελληνικά βιβλία περνούνε ξόφαλτσα και πολλοί καθηγητές ούτε καν τις αναφέρουν. η μητέρα μου φρόντισε να γεμίσει αυτό το κενό με το δικό της τρόπο και πραγματικά η βασιλική μετά τρούλου ή το να μάθω το "πιστεύω" απ'έξω ήταν γνώσεις που κέρδισα εξωσχολικά.

    ReplyDelete
  5. Η απαλλαγή δεν είναι λύση. Λύση είναι η σωστή και σφαιρική διδασκαλία ενός τόσο χρήσιμου μαθήματος, το οποίο θα έπρεπε να προσεγγίζεται πιο ιστορικά και κοινωνικά κατά την άποψή μου (αναφέρομαι στην γνώση όλων των θρησκειών). Κάπως έτσι το θυμάμαι στο Λύκειο για να πω την αλήθεια. Λίγο δύσκολο για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, αν και όχι ακατορθωτο.

    Ε όχι και άχρηστη η Χημεία. Αποτελεί βάση για τη ζαχαροπλαστική...
    Ντοιγκ, ααααα γι΄ αυτό...

    ReplyDelete
  6. Εξέχασα Αχάπαρη ότι για κάποιους ήταν το αγαπημένο μάθημα στο σχολείο.

    Thalassa υπάρχουν τα οικοκυρικά μάλιστα. Η φίλη μου που έχει πρωτάκι στο σχολείο και δεν είναι θρήσκα να το τονίσω, μου έλεγε ότι το βιβλίο των θρησκευτικών είναι καλογραμμένο και ότι μιλά για αξίες όπως η ειρήνη, η φιλία, η αγάπη. Καμία σχέση με προσηλυτισμό ή κάτι παρόμοιο.

    Moonlight σωστό τούτο που λες, πως δεν καταφέρνουμε να προσαρμόσουμε κάτι στα μέτρα μας. Αλλά μην ξεχνάς ότι στο θέμα Παιδεία όλοι έχουν άποψη. Όπως υπάρχουν αυτοί που λένε να μάθουν κάτι χρήσιμο για τις θρησκείες να είναι γνώσεις, υπάρχουν και αυτοί που το θέλουν να γίνεται μάθημα προπαγάνδας για την ορθοδοξία. Ξέρεις ποιος την πληρώνει στο τέλος.

    Μις στο γυμνάσιο πιστεύω ένα παιδί μπορεί να το χειριστεί το θέμα απαλλαγή. Στο δημοτικό δύσκολα. Κυρίως στην πρώτη τάξη.

    Κολόνα ακριβώς για αυτό χα χα.

    ReplyDelete
  7. Έχω να καταγγείλω ότι στα οικοκυρικά εμάθαν μας (not)να κάνουμε κέτσαπ! Χρήσιμο; όχι. Καταργήθηκαν; πάλι όχι.

    Επί του ζητήματος των θρησκευτικών διαφωνώ με την απαλλαγή διότι δεν θα έπρεπε το μάθημα των θρησκευτικών να ισοδυναμεί με προσηλυτισμό αλλά με προσπάθεια εμπέδωσης σημαντικών αξιών. Αγάπη, αλτρουισμός, συμπόνοια. Είτε το λες Χριστιανισμό, είτε το λες ανθρωπισμό είτε οτιδήποτε άλλο, είναι αξίες που πρέπει να μαθαίνονται και δυστυχώς κανένα άλλο μάθημα δεν επιτελεί αυτόν τον ρόλο.

    ReplyDelete
  8. na yparxei sfairiki morfwsi ws kapoia hlikia Mana mou. Diafwnw me to skeptiko oti kapoia mathimata eidika se mikres hlikies einai axrista. apo kei k pera na yparxei epilogi apla na min perimenoune mexri prwti i deutera lykeiou gia na ginei afto. ma i morfwsi ti einai telika; na gnwrizw ton kosmo girw mou...xwris diakriseis

    ReplyDelete
  9. Συμφωνώ μέ τη Κολόνα!

    Το θέμα ειναι να διδάσκονται όλες οι θρησκειες , αν ενδιαφεροντε για τα δικαιώματα του παιδιού οπως λαλούν.

    Εμας θυμουμε εκαμαν μας μέσα σε μια χρονιά μια περίοδο (=45 λεπτα) για κάθε θρησκεία (τες βασικες/γνωστες) τζιαι την υπόλοιπη χρόνια για το Χριστιανισμό. Αν θυμουμε καλά όμως εν επειδή το εζητηδαμε οι μαθητές.

    ReplyDelete
  10. Ναι γιατί εν τζιαιρός τωρά να μας απασχολεί η απαλλαγή από τα οικοκυρικά ή τα θρησκευτικά. Αν τζιαι τα θρησκευτικά το βλέπω (προσωπικά) σαν ένα καταναγκαστικό μάθημα, με αρκετά οπισθοδρομικό τρόπο διδασκαλίας, εν πιστεύφκω στην απαλλαγή του. Αλλά, σίουρα νομίζω, εν εν το πιο "ΚΑΥΤΟ" θέμα της περιόδοου. Εν απλά στάχτη στα μάθκια του κόσμου για να μας αποπροσανατολίσουν για τα Τελεφερίκ που υποσχέθηκε ο Νικολάς (γίνετε πρόεδρος). Έλεος!!!!!!!!!!!!!!!! Μιαν τα θρησκευτικά, μια τα τελεφερίκ. Που στο καλό πάμε; Λαλείς να τα πακετάρω τζιαι να πάω στην Ινδονησία τζιαι κανεί; Οξά παίζει κανένα τσουνάμι τζιαι τζιαμέ οπότε ν' αλλάξω προορισμό για καμιά Νέα Ζηλανδία;

    ReplyDelete
  11. Δεν είχα χειρότερο μάθημα από τα θρησκευτικά. Πιο βαρετό και ανιαρό μάθημα δεν έχει υπάρξει. Δεν έμαθα τίποτα από τα θρησκευτικά όσα χρόνια ήμουν μαθητής και είμαι υπέρ στο να καταργηθεί. Οι θρησκείες έχουν καταστρέψει τον κόσμο και στο όνομά τους έγιναν οι μεγαλύτεροι πόλεμοι στον κόσμο. Δεν τις χρειαζόμαστε.

    ReplyDelete
  12. Νομίζω πρέπει ναν optional στο γυμνάσιο/λύκειο. Δεν ξέρω πως είναι τα θρησκευτικά σήμερα στα δημοτικά, ούτε θυμούμαι τι εκάμναμε που ήμασταν εμείς δημοτικό αλλά if its about love,respect and the values a person should have, όπως ανέφερες πιο πάνω,it's not so bad. I would think οτι κανονικά θα έπρεπε να τους διδάσκουν για όλες τις θρησκείες του κόσμου..

    Rania

    ReplyDelete
  13. Brenda σας έμαθαν να κάμνετε κέτσαπ. Γιατί; Τους είπες κανένας ότι θα βάλει λουκέτο η Heinz?


    Dagger έχουμε φορτώσει μαθήματα μεν καλά, αχρείαστα δε για να μην πω άχρηστα. Και το ένα και το άλλο. Μαθήματα που μπορεί τα μωρά να μεν είναι σε θέση να αφομοιώσουν.


    Φουρνοφκιε εμείς θυμούμαι σε κάποια φάση εκάμναμε παλαιά και καινή διαθήκη. Μετά θυμούμαι αρχιτεκτονική των εκκλησιών εξού το βυζαντινή με τρούλο και σε κάποια φάση μάθαμε και για τις άλλες θρησκείες. Θέλω να πω τίποτε ολοκληρωμένο τζαι τίποτε που να κάμνει νόημα.

    Lucrezia να σάσεις βαλίτσες για Κούβα. τώρα που περνούν στον καπιταλισμό είναι η χρυσή ευκαιρία για χρυσές δουλειές.

    666 πιο βαρετό και από τη χημεία. Στο κάτω κάτω το θέλεις; Κάμε το κύριο να είναι ενδιαφέρον.

    Ράνια είναι το πιο σωστό να είναι επιλεγόμενο. Όπως επίσης είναι σωστό να μιλά για αξίες με τρόπο που να μην φανατίζει. Αν και είμαι σίγουρη ότι πάλι θα βρεθούν κάποιοι να αντιδράσουν.

    ReplyDelete
  14. Από όσο θυμάμαι προσωπικά μας έλεγαν 3 πράματα για κάθε θρησκεία (τα χειρότερα στοιχεία της πάντα εννοείται) και μετά ερχόταν σε αντιπαραβολή με τον Χριστιανισμό και την ορθοδοξία και τσουπ βγάζαμε το συμπέρασμα για το πόσο υπεράνω ήταν η δική μας θρησκεία. Για μένα ήταν μια σκέτη προπαγάνδα. Τα θρησκευτικά αν αναμορφωθούν και διδάσκονται σφαιρικά χωρίς προκαταλήψεις και προωθώντας τα μηνύματα που ανέφερε και η Μπρέντα ίσως γίνουν και ένα από το ποιό ενδιαφέρον μάθημα στο τέλος-τέλος.

    ReplyDelete
  15. Στην κυβερνηση του Ινβικτους προτεινω υπουργο παιδειας την Μανα!
    Εγω, επειδη επηεννα ιδιωτικο εδιδακτικα χριστιανισμο μεν αλλα οι ορθοδοξο. Τωρα αν ηταν καθολικο, ευαγγελικο κτλ τζινο που μας εδιδασκαν εν ξερω. Αλλα ποττε εν ετζιζαν διαφορες με αλλες θρησκειες κτλ. Εδιδαχτηκαμεν την αγγλικη βιβλιο απλα σαν ιστορια/Ιστορια

    ReplyDelete
  16. οσοι εχετε προβλημα να πατε ποτζει στα αδερφια σας να γινετε χανουμισσες

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ανώνυμε, μην είσαι βλάκας! Ο ελληνισμός διέπρεψε επί 12θεου, και όχι επί βυζαντίου. Επομένως, πιο λογικό επιχείρημα θα ήταν να επιστρέψουμε στο 12θεο παρά στον Χριστιανισμό.

      Το να καταργηθούν οι θρησκείς δεν σημαίνει ότι θα γίνουμε μουσουλμάνοι. Τα καταργούμε όλα. Δεν επιλέγουμε το ένα έναντι του άλλου.

      Delete
  17. μα γιατί να καταργηθούν τα θρησκευτικά; ούλλοι οι άλλοι λαοί διδάσκουνται την θρησκεία τους τζι εμείς έχουμε την απαίτηση είτε να μεν μας τη διδάσκουν είτε να μας τες διδάσκουν ούλλες;; Όι να μεν έχουμε εικόνες στην τάξη ιμίsh γιατί προσβάλλουνται οι μουσουλμάνοι, όι να μεν φορούμε σταυρό... Μάνναμπον τούτη η ηττοπάθεια σιόρ;

    Εν όπως το "να καταργηθεί ο στρατός" - ούλλες οι χώρες του κόσμου, ακόμα τζιαι οι πιο ουδέτερες τζιαι φιλειρηνικές έχουν στρατούς, τζι εμείς, ΕΜΕΙΣ-OF-ALL-PEOPLE, να τον καταργήσουμε.

    Κανεί πιον με τούντα δήθεν προοδευτικά.

    ReplyDelete
  18. Πάντως στο πανεπιστήμιο όταν σπούδαζα (δασκάλα) μας έλεγαν ότι θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που προσεγγίζουμε τα θρησκευτικά. Να διδάσκουμε και να μιλούμε για αξίες και ιδέες περισσότερο. Δηλαδή το να αγαπάς τον συνάνθρωπο σου, την ισότητα, τον σεβασμό τέτοια. Τα οποία ο Χριστιανισμός πρεσβεύει. Ταυτόχρονα μπορείς να μιλήσεις για πιο συγκεκριμένα θέματα του Χριστιανισμού (αγίους, τη ζωή του Χριστού κτλ) με τρόπο που να μην προσβάλλεις άλλες θρησκείες.

    ReplyDelete
  19. Ænima μακάρι να αναμορφωθεί το μάθημα, γιατί εν κρίμα τα κοπελούθκια.

    Dreamer, θα έχω και οδηγό να πιάνει τα μωρά που το σχολείο;

    Ανώνυμε, εσύ από τα θρησκευτικά διδάχτηκες και μιλάς με τόση αγάπη και κατανόηση;

    Sike σε πολλές άλλες χώρες υπάρχει μάθημα θρησκευτικών. Νομίζω είναι η εύκολη λύση, όχι θέμα προοδευτισμού. Αφού δεν μπορούμε να βρούμε τι θέλουμε και να διδάξουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, λέμε να το καταργήσουμε.

    Light Blue ίσως κάτι να άλλαξε. Η φίλη μου, λέει ότι κάπως έτσι είναι το βιβλίο της πρώτης δημοτικού. Δεν ξέρω τι γίνεται όμως με τις άλλες τάξεις.

    ReplyDelete
  20. Το πρόβλημα εν ότι το συγκεκριμένο μάθημα έννεν "θρησκευτικά", αλλά "χριστιανικα". Μια μηχανή χριστιανικής προπαγάνδας που βάλλει στα μωρά παροπίδες. Εννα ήταν πολλά ωραίο να ήταν απλά θρησκευτικά, τζιαι να μαθαίνουν τα μωρά γενικές γνώσεις για την κάθε θρησκεία, χωρίς να προσυλητίζονται. Να γίνει το μάθημα πιο κοινωνικοφιλοσοφικό, πως επηρεάσαν οι θρησκείες τον κόσμο, πώς επηρεάστηκε η Ιστορία, η τέχνη κλπ
    Έννεν κάθε γνώση καλή. "Γνώσεις" που παν ενάντια σε θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης εν απλά άχρηστες.
    μπρέντα μου το να πιάννουμε το κουλιαστήρι τζιαι να φκάλουμε ό,τι κακό γράφει η βίβλος περί μισογυνίας, καταδίκη σε θάνατο, δουλία τζιαι το υπόλοιπο να το σερβίρουμε στα μωρά, εν απλά περιπέξιμο.
    σαικ μου τι εν τούντο σκεπτικό; Εν άκυρο να σκεφτούμαστε τι κάμνουν οι άλλοι για να υποστηρίξουμε την άποψη μας. Με κανένα τρόπο οι πράξεις των άλλων εν καθιστούν τις απόψεις σου σωστές ή λάθος.

    ReplyDelete
    Replies
    1. το αν η βίβλος γράφει για διάφορα κακά εν σημαίνει ότι προωθεί τα τζιόλας. Πού ακριβώς λαλεί να είσαι μισογύνης ή δουλέμπορος;

      τζιαι ποιον πραγματικά έβλαψε ο χριστιανισμός; όι οι/κάποιοι ανθρώποι του.

      κεστιόνς ρετορικέλς

      Delete
    2. ποιον έβλαψεν ο χριστιανισμός; μα σοβαρομιλάς τωρα;;; Σταυροφορίες; λαλεί σου τίποτε;

      Delete
    3. "όι οι ανθρώποι του"

      όταν ένας δάσκαλος έννεν καλός, εν λαλούμε να καταργηθεί η εκπαίδευση γιατί βλάφτει τον κόσμο.
      το ίδιο τζιαι με τους παπάες τζιαι ξέρωγω.

      εννοούσα ποιος, που πραγματικά εδιδάχθηκε τζιαι ακολούθησε τον χριστιανισμό, εκακοβλάηκε.

      Delete
    4. Δεν μου απάντησες φίλτατε Misharos σε ποιο μάθημα γίνεται προσπάθεια εμπέδωσης των αξιών που αναφέρθηκα. Αν εσένα σε πιάνει αλλεργία όταν ακούς τη λέξη Χριστιανισμός, έτερον εκάτερον. Όμως πιστεύω πραγματικά ότι τα προβλήματα των σημερινών παιδιών δεν τα προκάλεσαν τα θρησκευτικά, αλλά η υποβάθμιση τους. Τέσπα επί της ουσίας, χάριν δημοκρατίας θα δεχόμουν την απαλλαγή υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει σοβαρή εναλλακτική απασχόληση. Το να γυρίζουν άσκοπα μες στις αυλές δεν είναι λύση. Αν εκείνη την ώρα διδάσκονται φιλοσοφία, κοινωνιολογία κλπ το συζητώ.

      Delete
  21. Νομίζω έχει πολλά απλά να κάμει με τον δάσκαλο και με τον καθηγητή που διδάσκει το συγκεκριμένο μάθημα, εγώ πάλε που δεν πολύ πιστεύκω σε θρησκείες τα θρησκευτικά στο γυμνάσιο ήταν ένα πολλά ενδιαφέρον μάθημα με τις σηζητήσεις που κάμναμε και όλα. Ο καθηγητής μας ήταν ένα πολλά κοπέλλην παρόλο της θεολογικής σχολής! Εξάλλου πιστεύκω ότι όλες οι πληροφορίες είναι χρήσιμες αρκαι να τις φιλτράρεις. Και έχει δίκαιο ο μισιαρός είναι χριστιανικά και όχι θρησκευτικά αυτά που κάνουμε. Φυσικά δεν θα είχα και πρόβλημα να πάω να παρακολουθήσω και μάθημα για τους εβραίους ή τους μουσουλμάνους ή τους βοθδιστές ή για τον διάβολο ή τους άθαιους... να ξέρεις τις ομοιότητες και διαφορές για να έχεις κρίση και άποψη περι τα "θρησκευτικά".

    ReplyDelete
  22. Ανώνυμος περαστικός29 January 2013 at 02:30

    Έγραψες για αυτό το θέμα μάνα, θέλοντας εμμέσως πλην σαφώς να πεις ότι είσαι κατά της απαλλαγής και πας γύρω γύρω από αυτό, με κάτι άσχετα επιχειρήματα τύπου 'στίγμα για το παιδί', τι θα κάνει μόνο του την ώρα των θρησκευτικών κλπ.. Ευτυχώς που απαντήσαν και 2-3 και επανέφεραν το θέμα στη σωστή του βάση. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι προσυλητισμός. Τέλος. Πιο προπαγάνδα πεθαίνεις. Αρχικά είχε δημιουργηθεί η απαλλαγή για τους αλλόθρησκους, που δεν ήθελαν τα παιδιά τους να κάνουν ορθόδοξα θρησκευτικά. Ο λόγος που υπάρχει πλέον η δυνατότητα της απαλλαγής είναι γιατί υπάρχουν γονείς (και όχι μόνο, αλλά εδώ οι γονείς παίρνουν την απόφαση) που δε θέλουν να γίνεται στο παιδί τους πλύση εγκεφάλου σε τόσο μικρή ηλικία. Σαφώς και ό,τι μαθαίνεις είναι χρήσιμο, αλλά να το μαθαίνεις στην ηλικία που έχεις νου και γνώση να φιλτράρεις αυτές τις πληροφορίες. Στην τρυφερή ηλικία των 6-14 θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται ως κακοποιηση ανηλίκου, αλλά στη χώρα που ζούμε, είναι αδύνατο να χωρέσει αυτό στο νου του νομοθέτη. Εγώ συμφωνώ απόλυτα με αντίχριστο. Αλλά αναγνωρίζω το δικαίωμα στους γονείς που θέλουν να γίνεται πλύση εγκεφάλου στο τέκνο τους, να υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Πόσο δύσκολο είναι να γίνει αποδεκτό το δικαίωμα των γονέων που δεν το θέλουν; Btw, σε χώρες που ασχολούνται σοβαρά με το θέμα, τα παιδιά που παίρνουν απαλλαγή από το μάθημα αυτό, δεν περιφέρονται μόνα τους στο προαύλιο, κάνουν άλλο μάθημα εκείνη την ώρα..

    ReplyDelete
  23. Η παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών στην Κύπρο ειναι υποχρεωτική;Στην Ελλάδα με υπευθυνη δήλωση του κηδεμόνα ο μαθητής δικαιούται να μην παρακολουθεί το μάθημα(αναφερομαι στο γυμνασιο-λύκειο)...

    ReplyDelete
  24. Μισιαρέ δεν θα διαφωνήσω ότι το μάθημα γίνεται πολλά λάθος.

    Νηπενθές πρέπει να μας έκαμνε ο ίδιος θρησκευτικός μάθημα. Σε μια τάξη πέτυχα ένα ακριβώς καθηγητή όπως τον περιγράφεις, μιλούσαμε μαζί του για τα πάντα και συζητούσαμε. Άνετος, κοντά μας. Την επόμενη χρονιά πέτυχα ένα άλλο, που μου έδινε αβέρτα αποβολές γιατί έκαμνα παρέα με τα λέσσια του σχολείου… φκάλε άκρη.

    Ανώνυμε περαστικέ έγραψα το ποστ γιατί έτσι έκαμνα κέφι. Ποσώς με ενδιάφέρει αν θα κάμουν τα κοπελούθκια μου θρησκευτικά ή όχι στο σχολείο, πλήρης αδιαφορία αν θέλω να τους μιλήσω για το θεό και για θρησκεία, θα το κάμω μόνη μου.
    Φίλοι μου δάσκαλοι μου περιέγραφαν τι έχουν δει τα μάτια τους σε σχολείο. Να σου πω μόνο ένα παράδειγμα ότι έπιασαν μαθητή της έκτης τάξης να προσπαθεί να επιβάλει σε πρωτάκι να του πάρει πίπα! Χωρίς υπερβολή.
    Να μου εγγυηθεί κάποιος ότι τα μωρά, μιλούμε για δημοτικό που παίρνουν απαλλαγή είναι με κάποιον δάσκαλο και τους προσέχει, να το δεχτώ. Στο χάλι που είμαστε σήμερα, είναι σαν να το στέλλω στο στόμα του λύκου. Ποιος θα γυρίσει να δει ένα μωρό που είναι μόνο του, την ώρα που θα βιάζεται να κάμει τη δουλειά του;

    Δάσκαλε τα θρησκευτικά είναι υποχρεωτικά εκτός αν πάρεις απαλλαγή. Το θέμα είναι τι γίνεται αφού πάρεις την απαλλαγή. Μέχρι τώρα πήγαινες στη βιβλιοθήκη και τάχα μου διάβαζες. Οι περισσότεροι μαθητές απλά γυρίζουν μέσα στην αυλή.

    ReplyDelete
  25. Το να διδάσκεις στα μωρά την επίσημη θρησκεία του κράτους σου, όπως του διδάσκεις ιστορία, ελληνικά, αρχαιογνωσία (στον τζαιρό μου) εν νομίζω να μπορεί να θεωρηθεί προσυλητισμός.

    Οι αξίες του χριστιανισμού αν εφαρμοστούν σωστά εν ότι πιο όμορφο, τζαι μπορεί ναν αντίβαρο για τα άλλα ούλλα που γίνουνται στα σχολεία (bullying, δέρνουμεν τους δασκάλους, βανδαλίζουμεν κλπ). Αν με ρωτάς εν shειρόττερο να παίρνουμε τα μωρά στα γήπεδα τζαι να τα βάλλουμεν μες τα κόμματα που τα γεννοφάσκια τους. Τζείνον ναι, εν πλύση εγκεφάλου τζαι όι τα θρησκευτικά της μιας φοράς την εφτομάδαν.

    Το ότι πρέπει να αφήσουμεν τα μωρά ανεπηρέαστα να θκιαλέξουν το δικό τους δρόμο απλά δεν γίνεται, κανένας γονιός εν θα αφήκει τα μωρά του εντελώς ανεπηρέαστα να θκιαλέξουν το δρόμο τους που τα 8 τους χρόνια σε κανέναν τομέα. Η εκπαίδευση ξεκινά που το σπίτι τζαι το παράδειγμα των γονιών τζι εν θα σου καταστρέψει τα μωρά σου ένα μάθημα θρησκευτικών.

    Αν μιλούμε για συγκεκριμένους δασκάλους που διδάσκουν να μισείς τα αλλόθρησκα παιδάκια τζαι να τους κάμνεις σταυροφορίες, ξέρουμεν ότι εν του δασκάλου το πρόβλημα.

    Κι ένας αναγκαίος διαχωρισμός: Το να λαλείς εν κακό να διδάσκουνται τα μωρά τα θρησκευτικά εν ένα πράμα κι εντελώς υποκειμενικό, να λαλείς όμως ότι εν θέλεις το δικό σου μωρό να τα διδαχθεί εν άλλο.

    Τούτο με την άσκοπη περιφορά των μωρών μες την αυλή ώσπου να τελειώσει το μάθημα δεν είναι καν υπό συζήτηση, θα πρέπει να τα προσέχουν (για να ξαναμπώ στο θέμα της μάνας).

    ReplyDelete
  26. Στην πόλη που ζω εγώ δαμέ στα ξένα, πριν κάποια χρόνια έγινε δημοψήφισμα για τούτο το θέμα.
    Να διδάσκουμε στο σχολείο θρησκευτικά ή να διδάσκουμε στο σχολείο ηθική;

    Τελικά η ηθική εν υποχρεωτικό μάθημα, τζιαι τα θρησκευτικά εν μάθημα επιλογής για όποιον θέλει.

    Ακούεται μου πιο δίκαιο

    ReplyDelete