Tuesday, 4 May 2010

Με τη μαντίλα στο σχολείο




Σήμερα ο Φιλελεύθερος δημοσίευσε μια είδηση για ένα κοριτσάκι στη Λάρνακα που πηγαίνει στο σχολείο με τη μαντίλα. Ένας βουλευτής ο Κυριάκος Χατζηγιάννης, αγνοώ σε ποιο κόμμα ανήκει, έστειλε επιστολή στο υπουργό Παιδείας, τον ενημερώνει για το θέμα και ζητά διευκρινήσεις για τη στάση του υπουργείου.

Εντάξει, εδώ δεν έχουμε πολιτική για θέματα που μας απασχολούν χρόνια με την ισλαμική μαντίλα στα σχολεία θα είχαμε ασχοληθεί; Αστεία πράγματα. Το θέμα όμως είναι σοβαρό. Γιατί καλό είναι να μιλούμε υπέρ της πολυπολιτισμικότητας, αλλά για τη δική μας, όχι για το Λονδίνο. Καθώς περνά ο καιρός, το πρόβλημα θα γίνεται πιο έντονο. Αν τώρα είναι ένα μωρό σε δέκα χρόνια θα είναι πολύ περισσότερα.

Η απαγόρευση δεν είναι λύση. Γενικά οι απαγορεύσεις ποτέ δεν είναι λύσεις και φέρνουν πολλές φορές το αντίθετο αποτέλεσμα. Αν ένας πατέρας θεωρεί πως η κόρη του πρέπει να φορεί τη μαντίλα, αν της απαγορευτεί να τη φορεί στο σχολείο, δεν θα στείλει το μωρό ακάλυπτο. Απλά δεν θα το στείλει καθόλου. Αν οι γυναίκες απαγορεύεται να φορούν τη μπούργκα δημοσίως, δεν θα κυκλοφορούν με τα ταγιέρ από το Marks and Spenser. Απλούστατα θα κλειστούν στα σπίτια τους.

Δεν είμαι υπέρ της μαντίλας ή της μπούργκας, τις θεωρώ μεγάλη καταπίεση. Για τους μουσουλμάνους όμως είναι κάτι που το επιβάλλει η θρησκεία τους και αυτό πρέπει να το σεβαστούμε. Και να πάρουμε τα σωστά μέτρα, ώστε να μην σπρώχνουμε αυτούς τους ανθρώπους ακόμη περισσότερο στο περιθώριο.

Στο τέλος της ημέρας τι προτιμούμε; Κοριτσάκια με τη μαντίλα στο σχολείο ή κοριτσάκια αμόρφωτα κλεισμένα στο σπίτι τους; Αν φροντίσουμε να έχουμε την παιδεία που πρέπει, ίσως αυτά τα άτομα πάρουν το μήνυμα που εμείς θέλουμε και πετάξουν τις μαντίλες από μόνες τους. Αν τους τις πετάξουμε εμείς, το πιο πιθανό είναι πως θα τις ξαναφορέσουν και θα τις δέσουν ακόμη πιο σφικτά.

34 comments:

  1. εγώ είμαι εκπαιδευτικός και δεν θα είχα πρόβλημα με κορίτσια με μαντίλες στην τάξη μου. ήδη έχω πολλά παιδιά που φοράνε σταυρούς και κρέμμεται και ο Χριστούλης στον τοίχο. χώρκα οι προσευχές κάθε πρωί και οι εκκλησιασμοί! η μαντίλα θα με πειράξει;

    ReplyDelete
  2. Συμφωνώ με τον Νυχτερινό Ποδηλάτη. Υπάρχουν πολλά πράματα που έπρεπεν ως τωρά να έχουν πειράξει πολλούς, η μαντήλα είναι δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να την φορεί. Αυτό τους επιβάλλει η πίστη τους. Και δεν ενοχλέι τους άλλους. Άλλα πράματα έπρεπεν να απαγορευτούν στα σχολεία, όπως βάψιμον μαλλιών (τζιαι αγόρια τζιαι κορίτσια), σκουλαρίτζια, βρασιόλια, ωύσια θεύτικα, τσιαρούϊν, μπύρες κλπ. Τούτα εν που ενοχλούν. Για τούτα μπόρετε να κάμετε κάτι???

    ReplyDelete
  3. Τα ναρκωτικά μες τα σχολεία, τα σκουλαρίτζια, το τσιγάρο κλπ εν μας ενοχλούν, ενόχλησεν μας η μαντήλα! Μακάρι να ήταν τούτα τα προβλήματα της παιδείας μας τζαι θα είμασταν οι ευτυχέστεροι των ανθρώπων...

    ReplyDelete
  4. @Invictus ,τα ναρκωτικά και το τσιγάρο δεν είναι προβλήματα της παιδείας αλλά της κοινωνίας γενικότερα. πιστεύεις ότι μπορώ να σταματήσω ένα παιδί από το να καπνίζει αν οι γονείς του το επιτρέπουν; τα σκουλαρίκια δεν είναι πρόβλημα κατά τη γνώμη μου. δεν επηρεάζει τη συμπεριφορά κάποιου αν έχει ή όχι σκουλαρίκι.

    ReplyDelete
  5. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν δεχόμαστε την διαφορετικότητα του άλλου.
    Η μπούργκα δεν θα εμποδίσει το κοριτσάκι να γίνει επιστήμονας.
    Τα ναρκωτικά που παραμονεύουν έξω από το σχολείο θα τους κόψουν το δρόμο.
    Και μη μου πείτε πως δεν το γνωρίζουν!

    ReplyDelete
  6. τα σχολεία και η εκπαίδευση μας είναι "δουλειοκεντρικά". δεν πας σχολείο για να μορφωθείς, να διαμορφωθείς ως άτομο. πας για μπεις πανεπιστήμιο να βρεις δουλειά.
    από αυτή τη φιλοσοφία ξεκινούν τα περισσότερα προβλήματα. κυρίως σήμερα που το να βρεις δουλειά δεν είναι εύκολο ή δεδομένο όπως παλιά. και μένει η εκπαίδευση στα κρύα του λουτρού.

    ReplyDelete
  7. Νυχτερινέ Ποδηλάτη έχεις δίκιο σ' αυτό που λες. Είναι προβλήματα της ευρύτερης κοινωνίας. Για τη μαντήλα στο σχολείο πάντως "αλλού μας τρώει τζι αλλού κνηθούμαστεν"!

    ReplyDelete
  8. @invictus συμφωνούμε
    @mana είναι έτσι τα πράγματα, και δυστυχώς οι δάσκαλοι αναπαράγουν την κοινωνική ανισότητα. αυτόν που είναι σαν εμένα, "καλός μαθητής" θα του πω μπράβο και θα τον σπρωξω στην κατεύθυνση την δική μου. οι άλλοι ας τραβούν κούσπον. δεν είναι όλοι έτσι όμως...

    ReplyDelete
  9. bravo mana. ise poli sosti.

    ReplyDelete
  10. Mana, to Korani den epivallei thn mantila.
    To korani leei kati san: "Profhth pes stis gynaikes SOY otan vgainoun ap to spiti na kalyptoun to kefali tous me ton mandia tous" (kati paromoio, en thimoumai twra pws akrivws to elee sth Sura. Opote to an h mantila einai ypexreotikh en thema interpretation tou Koraniou, pou kathe thriskeutikh omada tou Islam kamnei to me allon tropo (to aiwnio provlima tou Islam). Tha mporousamen na poume oti apeuthinetai mono stis gynaikes tou profhth. To Islam kata th gnwmh mou prepei na perasei pou diafotismo tziai thelei ena Martin Luther na to reformarei
    Egw prosopika pisteukw oti ta koritsia prepei na apofasizopun yper h kata ths mantilas se mian pio megalh hlikia, p.x. 15 h 16 h 18.
    Alla etsi einai ta pramata se polles mousoulmanikes omades.
    Episis na pw oti gia polles pistes gynaikes h mantila den apotelei katapiesh alla kapoiou eidous apeleutherosh oson periergo tziai an mas fenetai.
    Genika enna xrhsimopoihsw thn ataka kapoiou allou :
    The fundamental change that must proceed all others is not a change in regulations but a change in peoples minds.

    H Gallia eperasen to (veil affaire), h Agglia pisis tziai h germania. H Kypros ginetai metanasteutikh xwra pkion tziai enna exoumen polla tethkia themata na ksekatharisoumen sto parelthon.

    P.S: Sorry pou epolliloisa:-D

    ReplyDelete
  11. H Kypros ginetai metanasteutikh xwra pkion tziai enna exoumen polla tethkia themata na ksekatharisoumen sto MELLON (thelei na pei o poihths)

    ReplyDelete
  12. @ Post Babylon
    Καλωσόρισες πως πέρασες στην Πράγα; πολύ διαφωτιστικό το σχόλιο σου. Ένας Λούθηρος λείπει του Ισλάμ, απόλυτο δίκαιο έχεις. Πάντως κάτι ανάλογο αυτό που λέει το Κοράνι για το κάλλυμμα στο κεφάλι δεν είναι η προτροπή του Αποστόλου Παύλου να καλύπτουν το κεφάλι τους οι γυναίκες στην εκκλησία;
    την εποχή εκείνη που γράφτηκαν αυτά τα κείμενα ήταν αδιανόητο για τις γυναίκες να κυκλοφορούν με ακάλυπτο το κεφάλι ή το σώμα τους.

    ReplyDelete
  13. Μάλιστα. Σύμφωνοι όλοι λοιπόν. Γενικά είμαστε η χώρα του «εδώ κόσμος χάνεται και το μουνί χτενίζεται». Σόρι κιόλας. Κι εγώ πέρασα από την εκπαίδευση και είχα πάθει πολιτισμικό σοκ. Με τη στάση του υπουργείου μας, με τον πουριτανισμό μας και τις εμμονές μας σε ανούσια θέματα. Π.χ. στο σχολείο που ήμουν εγώ είχαμε μαθητή που εδειρε 3 συμμαθητές του και ξέρετε ποια ήταν η ποινή; 2 μέρες αποβολή. Με πίεση του συλλόγου. Σιγά τα ωά. Ή ο διευθυντής μου μια φορά με έχεσε μπροστά στους μαθητές γιατί καθόμουν στην έδρα, πάνω στην έδρα, κόσμια, εννοείται, όσοι είναι εκπαιδευτικοί ξέρουν πόσο βολικό είναι αυτό, κι αυτό έγινε μέγα ζήτημα, ενώ το ότι μια ομάδα μαθητών στα καρναβάλια ντύθηκε «1974» (κρατούσαν φέρετρο και «μοιρολογούσαν» - το θυμάμαι και μου έρχεται εμετός) πέρασε στο ντούκου «γιατί εν μωρά» (ήμουν σε λύκειο). Τη δεκαετία του 90, όταν ήμουν μαθήτρια, με έστελναν στο γραφείο γιατί τα μαλλιά μου ήταν βαμμένα 2 τόνους πιο ανοιχτά -το ότι ήμουν επιμελής και ευγενική δεν είχε καμιά σημασία, το χρώμα των μαλλιών μου όριζε την ταυτότητά μου, έλεος!- και κάπως έτσι αναλώθηκε η δημόσια εκπαίδευση σε τέτοιου είδους μαλακίες, που έχασαν και την ουσία και τη στιγμή για αλλαγές του συστήματος και θέσπιση αρχών. Οπότε, έχοντας την εμπειρία, ούτε τα μαλλιά ούτε τα σκουλαρίκια εν πρόβλημα, σε λογικά πλαίσια βέβαια, αν ο μαθητής σου σέβεται τους άλλους και έχει τρόπους. Με τον ίδιο τρόπο και τώρα, δεν αντιλαμβανόμαστε τις τεράστιες αλλαγές, το στάτους της χώρας μας που αλλάζει, και κολλούμε σε λεπτομέρειες μη δεχόμενοι πεισματικά τη διαφορετικότητα.

    ReplyDelete
  14. Aurora έχω φάει αποβολή και μάλιστα τρίτη λυκείου από βοηθό διευθυντή σε παρακαλώ γιατί στο διάλλειμα μιλούσα με τους "αλήτες" ενός άλλου τμήματος. όπου αλήτες βλέπε μαθητές που ο συγκεκριμένος καθηγητής απλά δεν συμπαθούσε.

    ReplyDelete
  15. Τάχα ελύσαμεν ούλλα τα άλλα τζιαι η μαντίλα έμεινε. Εν δικαίωμα του καθενός να ασπάζεται όποια θρησκεία θέλει τζιαι να ντύνεται όπως θέλει. Τζιαι στο τέλος τέλος αφήστε την μιτσιά να μορφωθεί όπως γουστάρει!

    ReplyDelete
  16. Καλημέρα! Εύγε. Τροφή για σκέψη:

    - Αν δικαιούται το παιδί να φοράει σταυρό στο σχολείο, πρέπει να δικαιούται να φοράει και άστρο του Δαβίδ και μουσουλμανικά σύμβολα αν θέλει.

    - Αν δικαιούται ένα κορίτσι να φοράει μπούρκα επειδή το ζητάει η θρησκεία του, πρέπει να δικαιούται και οποιοσδήποτε άλλος να κυκλοφορεί στο δρόμο ή οπουδήποτε με μάσκα ή κουκούλα. Σε ποιά περίπτωση μπορεί να νιώσουμε απειλή; Είναι δυνάμει το ίδιο πράγμα;

    - Θεωρώ ότι η Μουσουλμανική επιχειρηματολογία (ότι η μαντίλα ή μπούρκα φοριούνται για να προστατέψουν την αγνότητα της γυναίκας και να κρατήσουν την ιερότητα της μόνο για τον άντρα της) ρομαντική μεν αλλά κυρίως προσβλητική προς κάθε σύγχρονο νοήμονα άνθρωπο. Αντιμετωπίζει μεν τις γυναίκες ως αντικείμενα, που διατίθενται προς ιδιοκτησία με το πρόσχημα της "ιερότητας" τους. Αντιμετωπίζει τους άντρες δε ως ανεγκέφαλα δίποδα γουρούνια που επειδή μπορεί να δούν το ακάλυπτο πρόσωπο μιας θηλυκιάς θα θέλουν να την βιάσουν.

    ReplyDelete
  17. Νυχτερινέ Ποδηλάτη ελπίζω να μεν κάμεις ποττέ της κόρης μου μάθημα

    ReplyDelete
  18. @ktino, οκ, κανένα πρόβλημα. το όνομα μου φαίνεται στο blog μου οπότε κάνεις μια βόλτα αρχές του Σεπτέμβρη στο σχολείο και ελέγχεις καλού κακού :)

    ReplyDelete
  19. απο ότι ξέρω το κοράνι δεν μιλά για κάλυψη των μαλλιών αλλά για κάλυψη των 'απόκρυφων'. απλά οι αράπιες έτσι το εντάξαν μέσα στην παράδοση τους.

    ReplyDelete
  20. συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.πάνω που άρχισαν να μορφώνονται τα μουσουλμανόπαιδα,μην τα κλείσουμε πάλι στο σπίτι.

    ReplyDelete
  21. Κλέφτης4 May 2010 at 12:37

    Συμφωνώ με τη μάνα ότι αν απαγορευτεί η μαντίλα στα σχολεία τα μωρά απλά δεν θα τα αφήνουν οι στενόμυαλοι γονείς να πηγαίνουν σχολείο. Κατ’ εμένα δύο εν τα σημαντικότερα προβλήματα: 1: Το μωρό που θα αναγκάζεται να πηγαίνει σχολείο μέσα στες ψηλές θερμοκρασίες της Κύπρου καλυμμένη. 2: Το ότι το μωρό θα αποτελέσει στόχο ορισμένων ανεγκέφαλων συμμαθητών του που θα του κάμουν τη ζωή στο σχολείο ανυπόφορη. Για το 1 μπορεί κάποιος να θέσει ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κακομεταχείρισης από τους γονείς. Το χειρότερο όμως θα ήταν αν βρεθεί κανένας πολιτικός αναίσθητος (που έχουμε πολλούς) και θέσει ζήτημα υγιεινής. Κάτι που θα λειτουργήσει προφανώς αρνητικά για το μωρό στο σχολείο και στες σχέσεις του με τους συμμαθητές του. Όσο για το 2, μόνο και μόνο που γίνεται συζήτηση για τέτοιο ζήτημα, το μωρό στοχοποιείται πιο έντονα.

    ReplyDelete
  22. Σωστός ο κλέφτης. εδώ λίγο πιο σκουρόχρωμο να είναι κάποιος και στο σχολείο τρώει περιπαίξιμο του άλλου κόσμου. με τη μαντίλα να δούμε πόσο χειρότερα θα είναι.

    ReplyDelete
  23. "Αν φροντίσουμε να έχουμε την παιδεία που πρέπει, ίσως αυτά τα άτομα πάρουν το μήνυμα που εμείς θέλουμε και πετάξουν τις μαντίλες από μόνες τους. Αν τους τις πετάξουμε εμείς, το πιο πιθανό είναι πως θα τις ξαναφορέσουν και θα τις δέσουν ακόμη πιο σφικτά."

    Αυτό που είπες δείχνει (κατά την άποψη μου) ένα σωστό, υγιές μυαλό absolutely fit to be a GREAT mother.

    Χριστίνα.

    ReplyDelete
  24. παρόλα που είμαι υπέρ του σεβασμού των ηθών και των πιστεύω του καθενού, εντούτοις, σκεφτόμενη το τρίτο σημείο του κουνουπιού, λέω πως η μαντήλα δείχνει την αντιμετώπιση της γυναίκας στο ισλάμ που δεν συμφωνεί με την αντιμετώπιση στην κύπρο.

    από τη στιγμή που η θρησκεία και η κοινωνία είναι αλληλένδετα, πόσο δικαίωμα έχει ένα άτομο να ακολουθεί τους νόμους μιας άλλης κοινωνίας από αυτή που επιλέγει να μείνει;

    αν ερχόταν ένας αιθίοπας και ξέραμε πως θα κάνει την κόρη του κλειτοριδοκτομή θα το δεχόμασταν; είναι μέρος της κουλτούρας τους. είναι οκ στην κύπρο;
    σίγουρα είναι διαφορετικό, μεχρι που είναι το όριο όμως; αυτό είναι το θέμα κατά τη γνώμη μου. μέχρι ποιο όριο η διαφορετικότητα είναι ανεκτή;

    ReplyDelete
  25. εξαρτάται...Αν το κοριτσάκι είναι Ομονοιάτισσα- Πρωταθλήτρια τότε δικαιούται να πηγαίνει στο σχολείο με μαντίλα, αρκεί να είναι πράσινη!

    ReplyDelete
  26. Σιγά να μεν δεχτούμε τους μουλλάες μες τα σχολεία μας. Ατε ολάν τζαι κανεί!

    ReplyDelete
  27. Γιατί τους άθεους εκπαιδευτικούς εδεχτήκετε τους, οι μουλλάες σας επειράξαν ανώνυμε άνωθεν;;;

    ReplyDelete
  28. Εν να απαγορεύσουν την μαντήλα τζιαι που τες μοναχές του Άη Τζιεγκιά τζιαι του Αη Γιώρκη;

    Μαντήλα φορούν τζιαι οι παλιομερολοήτησσες σε διάφορα κοτσινοχώρκα. Αν εν κλαδωτή θα επιτρέπεται;

    Επίσεις, οι παπάες τζιαι οι μοναχοί που φορούν τζιουππέν να χώνουν τα σσιέλια τους θα πρέπει να τον ηφκάλουν τζιαι να φορούν πατταλόνια στρέτς άμπα τζιαι κουβαλούν βαλλιστικούς πυραύλους πουκάτω που την τζιελλαπήα τζιαι απειλούν την δημόσια τάξη;

    Εγώ νομίζω να επαναφέρουμεν την μαντήλα για ούλλες τες κορούδες σαν σχολική στολή. Να εν τζιαι μπλέ να αθθημίζει την Μπουμπουλίνα. Θα συμφωνούν τζιαι αυτοί του κατηχητικού τζιαι θα είναι όλες οι γυναίκες ίσες!! Θα λείψουν τζιαι οι πειρασμοί για τα αγόρια τζιαι θα συγκεντρώννονται καλύτερα στα μαθήματα τους. Ίσως αυξηθεί τζιαι το ποσοστόν των παρθένων αποφοίτων λυκείου τζιαι να επανέλθουμε στα σωστά ήθη.

    : )) (ενοείται)

    ReplyDelete
  29. Λεπτή η γραμμή, μαντίλα, μπούρκα, κλειτοριδεκτομή, λιθοβολισμό των μοιχαλίδων...

    ReplyDelete
  30. @ktino οκ, είδα το σχόλιό σου, μείνε ήσυχος.

    ReplyDelete
  31. Από τις πιο ενδιαφέρουσες αναρτήσεις - συζητήσεις που διάβασα τελευταία στα μπλόκ.
    Είναι όντως λεπτό το θέμα, αλλά τείνω να συμφωνήσω με τη Μάνα.
    Ο Κυριάκος ΧΑτζηγιάννης ανήκει στη λαικιστική παράταξη του ΔΗΣΥ. (Και ειδικά για τετοια σοβαρά θέματα έχει σημασία να γνωρίζουμε ποιος τα θέτει, για να μπορούμε να βγάζουμε και συμπεράσματα για την -τυχόν- σοβαρότητα και κίνητρα τους...)

    ReplyDelete
  32. Ακριβώς το ίδιο πράγμα έλεγε και ένας συνάδελφος στο γραφείο και έχετε απόλυτο δίκαιο. υποστήριζε μάλιστα, πως θα έρθει μέρα που ακόμη και θέμα να μην υπάρχει, καμπόσοι βουλεύτές θα χρησιμοποιήσουν ζητήματα όπως η μαντίλα για να λαϊκίζουν.

    ReplyDelete
  33. εν θα το πιστέψετε αλλά εσκέφτουμουν να βάλω το θέμα στο μπλογκ μου με αφορμή ένα θέμα στο πανεπιστήμιο. Στην Γαλλία, όπου και απαγορεύτηκε η μαντίλα, πολλοί αντιδράσαν. πρώτον, το ποσοστό που εφορούσε μαντίλα αυξήθηκε. Δεύτερον, έρευνες εδείξαν ότι σε πολλές περιπτώσεις ήταν επιλογή των κορούδων να φορούν τη μαντίλα και ότι δεν επιβαλλόταν από το σπίτι. Η μάμα μπορεί να μεν εφορούσε αλλά η κόρη επέλεγε να φορεί (πολλές φορές όι μόνο για θρησκευτικούς λόγους αλλά και για fashion statement-go figure). Επίσης, μιλούμε για άτομα δεύτερης γενεάς στη Γαλλία, δηλαδή εγεννηθήκαν και εμεγαλώσαν στη Γαλλία με μόνη διαφορά τη θρησκεία. Τρίτον, εδόθηκε έμφαση στο ότι στα media εχρησιμοποιήθηκε η λέξη μπούργκα ενώ ουσιαστικά ήταν μαντίλα- εν μπορείτε να πείτε ότι εν υπάρχει διαφορά μεταξύ του να καλύπτεις ολόκληρο σου το σώμα και μόνο το μαλλί σου. Τέλος, να πω ότι ακόμα και μετά την απαγόρευση, μπορεί να μεν εφορούσαν την μαντίλα εν ώρα σχολείου αλλά εφορούσαν την μόλις εφέφκαν. Δηλαδή εν υπάρχει απαραίτητα μια επιλογή μεταξύ ή μαντίλα ή εν πάεις σχολείο.

    Άρα που ήσουν; Πούποτε!
    Σόρρυ που εν να σας το χαλάσω αλλά ασχέτως του ότι στο Ισλάμ κυριαρχεί ο πατριαρχισμός, ένε ούλλοι οι μουσουλμάνοι εξτρεμιστές τζαι κλειδώνουν τις γενέτζες τους σπίτι. Αν εξαιρέσουμε χώρες που εν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ θρησκείας-κράτους τζαι υπάρχει απόλυτη προσήλωση στη θρησκεία, υπάρχουν τζαι πολλοί μουσουλμάνοι που ένε απόλυτα προσκολλημένοι στο κοράνι. Για τους μουσουλμάνους εν θέμα ερμηνείας σχεδόν τα πάντα μέσα στο κοράνι, τζαι γι'αυτό εν σε τόσες διαφορετικές μορφές τζαι βαθμούς αν το παγκόσμιο. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα οι μουσουλμάνοι επροσπαθήσαν να αλλάξουν τις συνήθειες τους για να γίνουν ένα με την κοινωνία στην οποία εμεταναστεύσαν.

    Όσο για τη λεπτή γραμμή, σίουρα υπάρχει αλλά σίουρα υπάρχει τζαι διαφορά μεταξύ κάτι το οποίο μπορεί κάλλιστα ναν επιλογή κάποιου τζαι της βίας (βλ. λιθοβολισμος, κλειτοριδεκτομή κτλ). Εν μπορείς να αρνηθείς κάποιου το θρησκευτικό του σύμβολο, τζαι τούτο ισχύει τζαι για τον σταυρό πχ. ΠΟυ την άλλη, έχουμε υποχρέωση να προστατέψουμε κάτι το οποίο εν σκέτη βία. Τζι ας εν μουσουλμάνοι.

    Σημασία έσιει να μάθουμε στα μωρά (τζαι στους μεγάλους δυστυχώς) ότι το διαφορετικό ένε απαραίτητα τζαι κακό αντί να τους φοβίζουμε τζαι να τους για οποιονδήποτε ένε ασπρούης, χριστιανός με 2 γονιούς Κυπραίους.

    Εν τούτος ο διαχωρισμός μεταξύ 'εμείς' τζαι 'τζίνοι' που εν να μας φάει στο τέλος.


    Απολογούμαι για το μεγάλο σχόλιο:)

    ReplyDelete