Tuesday 30 November 2010

Παππούς φασίστας vs Παππούς βιαστής



Η αλήθεια να λέγεται άργησα να πάρω είδηση το θέμα με τον παππού φασίστα που μάθαινε στον εγγονό του να σκοτώνει κομμουνιστές και Τούρκους. Γέλασα, με το πόσο σοβαρά πήραν το θέμα όλοι και έπεσαν από τα σύννεφα. Έλα, ρε συ, υπάρχει κόσμος που κάνει κήρυγμα στα παιδιά και στα εγγόνια του να μισά και να μην αντέχει το διαφορετικό;

Ουάο. Πραγματική έκπληξη. Δηλαδή όλα αυτά τα παιδιά που βρίζουν στα γήπεδα τους αντίπαλους, που στο άκουσμα και μόνο της ομάδας έχουν ένα κατεβατό υβριστικά συνθήματα για τους δεξιούς, τους αριστερούς, τους κομμουνιστές και τους φασίστες έτσι τα έμαθαν από μόνοι τους; Δεν είναι κατάλοιπα από το σπίτι τους;

Έπεσαν όλοι να «φάνε» τον παππού. Και τι πράγματα είναι αυτά και δεν γίνεται να συμβαίνουν έτσι καταστάσεις και ντροπή και, και και. Δεν λέω, καλά γίνεται ο ντόρος, καλά είναι που θυμώνουμε. Μάλιστα, αν δεν κάνω τον έθεσαν και σε διαθεσιμότητα από τη δουλειά του. Θέλεις κύριος να ασχοληθείς με τα εγγόνια σου, μάθε τους κάτι χρήσιμο, μην τους λες μαλακίες.

Το πρόβλημά μου δεν είναι ο παππούς φασίστας. Είναι όλοι αυτοί που θυμώνουν με τον παππού φασίστα, αλλά αγνοούν τον παππού βιαστή. Που δεν ασχολούνται με το θείο που πανενοχλεί την ανίψιά του. Που δεν έκαναν τον κόπο να καταγγείλουν τον «πατέρα» που έβαλλε χέρι στην κόρη του. Ήξεραν, οι περισσότεροι ξέρουν.
Ένα μήνα να κακοποιείται ένα παιδί, ένα χρόνο, δύο χρόνια. Πόσο καιρός πρέπει να περάσει για να καταλάβουμε ότι κάτι δεν πάει καλά; Και όμως οι περισσότεροι δεν αντιδρούν. Απλά το ξέρουν και δεν κάνουν τίποτε. Αντίθετα με τον παππού φασίστα που όλοι φώναζαν αίσχος, όταν πρόκειται για κακοποίηση μικρών παιδιών, η φωνή χαμηλώνει, σβήνει... Στα σιωπηλά να πει κάποιος καμιά κουβέντα, στα σιωπηλά όπως γίνεται η κακοποίηση.

Δεν λένε τίποτα, απλά πέφτουν από τα σύννεφα, όταν γίνει γνωστή καμιά υπόθεση. Το έχω ξαναπεί και το πιστεύω ακράδαντα. Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΝΟΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΑΥΤΟ ΠΡΑΞΗ. Απλά τα πράγματα, όταν ξέρεις και δεν μιλάς είσαι το ίδιο φταίχτης.

Τα έχω πάρει αγρίως. Έμαθα πριν λίγο για μια περίπτωση θείου που παρενοχλούσε την 10χρονη ανιψιά του και του, και έφαγε 5 χρόνια φυλακή. ΜΟΝΟ 5 χρόνια φυλακή. Σε τρία χρόνια θα είναι έξω. Ένας γνωστός μου για ναρκωτικά έφαγε 8αρα. Έβλαφτε τον εαυτό του και άλλου ενήλικους και έφαγε οκτώ χρόνια, την ίδια ώρα που ο άλλος που κακοποιούσε ένα παιδί την γλύτωσε με τριάρα. Κάτι δεν πάει καλά, κάτι δεν πάει καθόλου καλά.

20 comments:

  1. συμφωνω απολυτα μανα! αυτη ειναι η υποκρισια της κενο-νιας μας! ειναι η ιδια που θελει το βιασμενο κοριτσι να φταιει και τους αλλους να λενε "εμ ετσι που ντυθηκες καλα να παθεις"
    οσο για τον παππυ καλα τους εκανε τους τουρκους χαχαχα τους κουμουνιστες οχι, γιατι τους εδινες αξια σε μια εποχη που δεν υπαρχει αριστερα χαχα(χιουμορ ετσι)

    ReplyDelete
  2. Είναι καθαρά νομικό το θέμα. Οι νόμοι για παρενόχληση, βιασμό κλπ είναι παλαιότεροι και επισύρουν μικρότερες ποινές. Οι περί των ναρκωτικών είναι ευλόγως νεότεροι, εξ ου και οι μεγαλύτερες ποινές. Χρειάζονται τροποποιήσεις στην πρώτη περίπτωση, αλλά...

    H korinna τα κατέχει καλά αυτά. Τώρα νάρτει να σου πει.

    ReplyDelete
  3. καταλαβαίνω Aurora αυτό που λες, αλλά πόσο στρεβλό μπορεί να είναι ένα σύστημα που αφήνει ένα παιδεραστή να την γλυτώνει με τόσα λίγα χρόνια; μιλάμε για κακοποίηση παιδιών...

    χιούμορ μόνο Άσωτε; όντως οι αληθινοί αριστεροί είναι είδος υπό εξαφάνιση.

    ReplyDelete
  4. είχαμε πολλές περιπτώσεις κακοποίησης στα σχολεία. που τα χέρια μας ήταν δεμένα γιατί έπρεπε να επέμβει το γραφείο ευημερίας το οποίο και δεν έκανε τίποτε. έπαιρνε για λίγο τα παιδιά από τη μητέρα τους μόνο για να τα επιστρέψει πίσω στο σπίτι (της κόλασης) λίγο αργότερα.

    ReplyDelete
  5. Οι νόμοι μας ειναι του περασμένου αιώνα.Για να καταλάβεις έχουμε νόμο τον οποίο πήραμε από την Αγγλία.Στην Αγλλία τον τροποποίησαν πάνω από 10 φορές εμείς τον έχουμε τον ίδιο.Αν διαβάσες την νομοθεσία και τι προνοεί για την σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκου και τι ποινές έχει θα κλαίς και θα απορείς σε τι αιώνα ζούμε.

    ReplyDelete
  6. Μάνα, η μία παραβίαση δεν αναιρεί την άλλη. Και με τη μία περίπτωση πρέπει κανείς να ανησυχεί και με την άλλη. Αλίμονο αν δώσουμε ελαφρυντικά στον παππού που διδάσκει το φανατισμό επειδή υπάρχει και δρα ο παππούς - βιαστής. Η κακοποίηση είναι κακοποίηση είτε έχει σωματική μορφή είτε πνευματική - ψυχολογική.

    Θεωρώ θετικό ότι αρχίσαμε να κρίνουμε ως σημαντικά και άξια σχολιασμού θέματα που πριν μερικά χρόνια θα περνούσαν στο ντούκου (βλ. παππούς 1). Θέλω να το ερμηνεύσω ως ένδειξη ευαισθητοποίησης της κοινωνίας μας. Υπερβολικός ρομαντισμός και αισιοδοξία; Ίσως.

    ReplyDelete
  7. To είπα ότι δεν δίνω ελαφρυντικά στον παππού φασίστα.
    έγινε τόσος ντόρος όμως για ένα τέτοιο αδίκημα, τη στιγμή που όταν πρόκειται για σεξουαλική κακοποίηση κάνουν την πάπια. μην πούμε κάτι και θίξουμε τον παιδεραστή.

    σίγουρα είναι θετικό ότι αρχίσαμε να συζητούμε τέτοια θέματα. ίσως όταν μάθουμε να συζητούμε για άλλα σοβαρά θέματα, να καλυτερεύσουμε ως κοινωνία.

    ReplyDelete
  8. den yparxei i ypodomi sti Kypro.
    Pou ton grapto nomo os tous astynomikous pou en na ton 'efarmosoun'.

    Oulla sygxorountai stin Kypro. Pame os parajei.

    I apolyti xwra tou sikkime.
    En kala, giati en agxonoumaste, alla tipote en dior8onetai je panta 8a eimaste i idia poushtoxwra. En 8elw kan na skeftw intalws kataligoun ta mwra pou dexountai OPOIADIPOTE kakopoiisi sto spiti. Sta 18 tous en me ta xapia? Je en ennow mono 3ylodarmo / viasmo alla je lektiki / 4yxologiki via.

    Agapate ta kopelloudkia sas gia jeino pou enei je men ta vallete se kaloupia.

    ReplyDelete
  9. Συμφωνώ μαζί σου ΑΠΟΛΥΤΑ αλλά το κακόν κόφκεις το που την ρίζαν. Τον παππού βιαστή εκαλιεργήσαμεν τον για χρόνια. Ο παππούς "ελληνάρας" εν νέον φρούτον, οπόταν καλά εκάμαν τζαι αντιδράσαν.

    Κώτσιος

    ReplyDelete
  10. Συμφωνώ μαζί σου... ωραίο ποστ... νομίζω είναι μέσα στην φρενίτιδα των ΜΜΕ... Ο παππούς ρατσιστής εν το φρούτο που αυτή τη στιγμή πουλάει...

    ReplyDelete
  11. Μάνα,
    Συμφωνώ μαζί σου για τους βιασμούς. Αλλά η μια περίπτωση δεν ακυρώνει την άλλη και δεν είναι θέματα για σύγκριση. Είναι δυο πολύ διαφορετικά προβλήματα. Και,εννοείται η κακοποίηση είναι Ό,ΤΙ χειρότερο αλλά το να μαθαίνει ένας παππούς σ ένα μωρό να μισεί (τον οποιονδήποτε,όχι μόνο τους Τούρκους, κομμουνιστές κτλ)είναι τρομακτικό για μένα...

    ReplyDelete
  12. η σεξουαλικη κακοποιηση, εκμεταλλευση, ανηλικου απο ενήλικα δίνει την ευχέρεια στον δικαστή να βαλει ποινες απο 9 και 12 χρονια καιπάνω αντίστοιχα...
    δεν εφαρμόζεται συχνά όμως

    ReplyDelete
  13. όποιος τζίζει σε μωρά πρέπει να του την κόφκουν. τελεία και παύλα.

    ReplyDelete
  14. Αυτό που είπε ο roam365 είναι πολύ ουσιαστικό.
    Πού καταλήγουν τα κακοποιημένα παιδιά; Έλα μου ντε; Πού καταλήγουν; Στις περισσότερες περιπτώσεις επιστρέφουν στο ίδιο περιβάλλον, όπου κινδυνεύουν να υποστούν ξανά κακοποίηση. Μην ξεχνάμε ότι, αν πρόκειται για μικρά παιδιά, ο διαχωρισμός του "καλού" από το "κακό" είναι διαστρεβλωμένος μέσα τους... η κακοποίηση πολλές φορές αποτελείο για αυτά μια "φυσιολογική" διαδικασία. Αυτή η διαστρεβλωμένηξ εντύπωση δύσκολα αλλάζει. Γιατί; Γιατί ζούμε στην Κύπρο, όπου δεν υπάρχουν κέντρα υποδοχής και θεραπείας αυτών των παιδιών. Για να μη μιλήσω για τους ψυχολόγους, οι οποίοι ακόμη κι αν ξέρουν πώς να διαχειριστούν τέτοιες περιπτώσεις, αντιλαμβάνεστε, κοστίζουν. Τα κακοποιημένα παιδιά από φτωχές οικογένειες δεν έχουν πρόσβαση σε θεραπεία. Τα παιδιά από πλούσιες οικογένειες από την άλλη (που, πιστέψτε με, αποτελούν την πλειοψηφία) συνήθως αποτελούν τις "περιπτώσεις" που δεν αποκαλύπτονται ΠΟΤΕ. Κακώς συνδέεται η παιδεραστία με την οικονομική δυσπραγία.
    Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι να αλλάξει η νομοθεσία και μόνο. Αυτό αποτελεί το τελευταίο, αν θέλετε, βήμα που πρέπει να γίνει. Και παρεμπιπτόντως η νομοθεσία προνοεί πολύ περισσότερα χρόνια. Ο περί αποδείξεως νόμος είναι το πρόβλημα. Πώς αποδεικνύεις πέραν πάσης αμφιβολίας την κακοποίηση, τη συχνότητα, τις συνθήκες. Ποιες μαρτυρίες δέχεσαι; Ζητήματα μαρτυρίας και αξιοπιστίας ανηλίκου αποτελούν το παραθυράκι του συνήγορου της υπόθεσης. Γραφειοκρατία δηλαδή. Άστα να πάνε. Ένα πράγμα με κάνει να νιώθω καλύτερα κι ας ακουστεί απάνθρωπο (είναι η μόνη περίπτωση στην οποία το επιτρέπω στον εαυτό μου χωρίς κανένα ηθικό δίλημμα): το τι περιμένει τους βιαστές και δη τους παιδεραστές μέσα στις φυλακές... νόμος της ζούγκλας τζιαι λαμπρόν να τους κάψει!
    Τώρα, αγαπητή μάνα, σχετικά με το θέμα της ανάρτησής σου. Welcome to Cyprus. Ναι, είναι πιο "σημαντικός" ο οποιοσδήποτε φανατικός παππούς, γιατί πλησιάζουν εκλογές. Γι'αυτό. Και όχι, δεν έχουμε χρόνο για παππούδες βιαστές τζιαι πελλάρες. Εκατάλαβες, μάνα μου; Σ' αυτό τον κόσμο ζούμε λοιπόν...

    ReplyDelete
  15. ελάχιστες φορές έχω πει για κάποιον καλά να πάθει. αλλά όταν έμαθα πως συμπεριφέρθηκαν σε ένα παιδεραστή στη φυλακή, το είπα και το εννοούσα με όλη μου τη δύναμη. Καλά να πάθει και του αξίζουν και πολύ περισσότερα.
    δεν είναι περίεργο ρε Korinna που στη φυλακή βρίσκεις ένα πιο δίκαιο σύστημα σε αυτό το θέμα από ότι στην κοινωνία;

    έχουμε ένα σύστημα δικαίου που ευνοεί κάποιες κατάστασεις. όπως για παράδειγμα κακοποίησεις παιδιών. δεν ξέρω, είναι απελπισία το θέμα.

    ReplyDelete
  16. Εγώ νομίζω τα πράγματα σήμερα είναι απείρως καλύτερα από παλιά. Σήμερα τουλάχιστον προβληματιζόμαστε και για τα δύο αυτά φαινόμενα και η κοινωνία φαίνεται έτοιμη να τα τιμωρήσει.

    Παλιά, η δράση του παππού-παιδεραστή αποσιοπείτο μήπως και στιγματιστεί κανένας (ή απλώς κανένας δεν πίστευε το θύμα), η δε δράση του παππού-ρατσιστή θεωρείτο normal, για να μην πω και λεβέντικη.

    ReplyDelete
  17. Κάμνεις ένα λάθος στον συλλογισμό σου Μάνα.

    Ο παππούς-φασίστας έβαλεν τα κατορθώματα του στο facebook. Με το όνομα τζιαι το επίθετο του. Γιαυτόν τζιαι αντίδρασαν όσοι αντιδράσαν. Γιατί πλέον ξέρουν ποιός είναι. Στες περιπτώσεις παιδεραστίας, για να προστατευτεί το θύμα, δεν μαθαίνει η κοινωνία ποττέ ποιός εν ο λεβέντης. Άμαν εν ξέρεις ένα όνομα,άμαν εν το συνδέεις με μιά φάτσα, εν δύσκολο να ξεσηκωθείς. Στα υπόλοιπα έχεις δίκαιον.

    ReplyDelete
  18. Συμφωνώ ότι έπαιξε ρόλο και η δημοσιότητα που πήρε το θέμα με τον παππού φασίστα. όμως ακόμη και τον παππού βιαστή να μην τον παίξουν οι ειδήσεις, πιστεύω ότι υπάρχει πολύς κόσμος που ξέρει ποιος είναι. μπορεί να μην ξέρει η κύπρος όλη, ξέρει όμως η γειτονιά, η οικογένεια, ο περίγυρος. και πάλι δεν ξεσηκώνονται. ισχύει αυτό που λες ξεσηκώνεσαι όταν ξέρεις φάτσα. εκτός από την παιδεραστία. αντί ο ένοχος να αισθάνεται ενοχές, αισθάνεται το θύμα.

    ReplyDelete
  19. Όσο κι αν νομίζουμε ότι τα πράγματα είναι καλύτερα σήμερα, η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες περιπτώσεις κακοποίησης παραμένουν στην αφάνεια, δυστυχώς. Το θέμα, αν θέλουμε να το δούμε στη ρίζα του, δεν είναι αποκλειστικά τα ζητήματα δημοσιότητας (μη ξεχνάμε ότι και το ίδιο το θύμα, ακόμη κι αν καταγγείλει την κακοποίηση, θέλει να αποφύγει τη δημοσιότητα, για απόλυτα σεβαστούς λόγους) ούτε η "τιμωρία" του θύτη, ούτε ακόμη αυτό που ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο, δηλαδή η θεραπεία και η αντιμετώπιση του θύματος. Η καλύτερη αντιμετώπιση ενός προβλήματος είναι η πρόληψη. Πόσο έτοιμοι, ικανοί είναι όλοι για να γίνουν γονείς; Πώς λειτουργεί το γραφείο "ευημερίας" και οι κοινωνικές υπηρεσίες αυτού του τόπου, τι γίνεται με την εκπαίδευση σήμερα; Πόση έρευνα γίνεται σε παγκύπριο επίπεδο σε σχέση με αυτού του είδους την κακοποίηση και την έκτασή της; Στο τέλος της ημέρας, τι κι αν φάει ισόβια ο παιδεραστής, τι κι αν τον γαμήσανε κυριολεκτικά στη φυλακή; Αυτός ο τόπος τι μπορεί να κάνει για να αποτρέψει όσο το δυνατό την όποια κακοποίηση; Αν θέλετε, τι οδηγεί κάποιον στη διάπραξη της κακοποίησης; Πώς θα μπορούσε αυτό να προληφθεί; Ψιλά γράμματα; Μάλλον.

    ps. Μάνα, είτε η νομοθεσία ευνοεί τον παιδεραστή είτε όχι, το έγκλημα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα το διαπράξει. Γι'αυτό λέω ότι δεν πρέπει να μας αναστατώνει τόσο το νομοθετικό/δικαστικό/τιμωρητικό κομμάτι, όσο η παντελής έλλειψη παιδείας μέσα και έξω από τα σπίτια μας για αυτό το θέμα. Εδώ τη σεξουαλική παρενόχληση την αποδίδουμε στο θύμα ("ας μεν εφόρεν τα ξόβυζα" π.χ.), τι άλλο να πω;;;

    ReplyDelete