Friday, 27 January 2012

Σαπουνόπερα, αγάπη μου




Τις προάλλες λίγο πριν από τις ειδήσεις του Mega πέτυχα μια κοινωνική σειρά. Έχασκα για λίγο μπροστά στην τηλεόραση.
 
Ανοίγει παρένθεση. Το να ονομάζουν τις σαπουνόπερες κοινωνική σειρά είναι μεγάλη μαλακία. Γιατί δεν λένε τα πράγματα με το όνομά τους; Ή μήπως νομίζουν ότι αναβαθμίζουν τα σαπούνια που δείχνουν, βάζοντας τους άλλο όνομα; Κλείνει η παρένθεση.
 
Μέσα σε 20 λεπτά κατάλαβα όλο το στόρι. Μπορώ να προβλέψω από τώρα το τέλος. Και ναι. Υπάρχουν κάποια στερεότυπα, κάποια κλισέ που υπάρχουν αν όχι σε όλες στις περισσότερες σειρές αυτού του είδους. Όσες τα έχουν πετυχαίνουν και καλά νούμερα. Έχουμε και λέμε.
 
Πάντα πρέπει να υπάρχει ανταλλαγή παιδιών. Τι στο καλό γίνεται στα μαιευτήρια; Μήπως να περάσω από DNA τα μικρά, αφού οι σαπουνόπερες είναι από τη ζωή βγαλμένες; Τουλάχιστον έτσι διαφημίζονται.

Η ανταλλαγή σκόπιμη ή μη αφορά ένα πλούσιο και ένα φτωχό παιδί. ΠΑΝΤΑ. Το να ανταλλαγεί το παιδί του μηχανικού με το παιδί ενός ηλεκτρολόγου, του εφοπλιστή με το βιομήχανο είναι αδύνατο ή έστω της κομμώτριας με την αισθητικό. Πρέπει να υπάρχει χάσμα κοινωνικό και οικονομικό.
 
Το φτωχόπαιδο που καταλήγει πλούσιο, είναι κωλόπαιδο. Μεγάλο. Θα κάνει ό,τι μαλακία περνά από το χέρι του για να το αντιπαθήσουν οι τηλεθεατές. Αντίθετα, το πλουσιόπαιδο που καταλήγει στις αλάνες είναι χρυσό παιδί, αγαπά τους γονείς του, καμάρι της γειτονιάς, εργάζεται για να ανέβει ψηλά. Εννοείται όλοι το συμπαθούν και όλοι είναι σίγουροι ότι θα ανέβει ψηλά.
 
Αν το πλουσιόπαιδο (κανονικά φτωχόπαιδο) έχει αδερφή είναι όμορφη, ξιπασμένη, η προσωποποίηση της κακίας. Ντύνεται με την τελευταία λέξη της μόδας και δεν λείπει από τα κλαμπ. Γενικά είναι ξέκωλο. Ωραίο ξέκωλο όμως. Αντίθετα, αν το φτωχόπαιδο (κανονικά πλουσιόπαιδο) έχει αδερφή είναι σεμνή και ταπεινή, καλοσυνάτη. Ντύνεται λες και μόλις ήρθε από επίσκεψη στην ΟΧΕΝ και στον ελεύθερό της χρόνο βοηθά τα γειτονόπουλα που την έχουν ανάγκη.
 
Η πλούσια μάνα συνήθως δεν δουλεύει. Και να δουλεύει δεν πατά ποτέ στη δουλειά της. Τρέχει από κομμωτήριο σε αισθητικό για να είναι πάντα στην εντέλεια. Η φτωχή μάνα παρόλη την ταλαιπωρία της φτώχειας κρατιέται καλά. Συνήθως δουλεύει όμως.
 
Ο πλούσιος πατήρ συνήθως είναι κάθαρμα. Εμφανίσιμος, ένα δολοφονικό βλέμμα το διαθέτει αλλά παλιοχαρακτήρας. Κάπου νιώθει κόμπλεξ επειδή παντρεύτηκε τα λεφτά. Και επειδή οι γύρω του ξέρουν ότι παντρεύτηκε τα λεφτά. Αν δεν έχει γκόμενα, είχε στο παρελθόν, όπου σε κάποια φάση παρουσιάζεται φάντης μπαστούνι και φέρνει ανατροπές. Ο φτωχός πατήρ δεν υπάρχει. Είτε πέθανε, είτε είναι ένας άοσμος χαρακτήρας, που απλά γεμίζει τα πλάνα με τα οικογενειακά τραπέζια.
 
Και εδώ θα ξεπηδήσει σε κάποια φάση ακόμα ένα παιδί. Που κανείς δεν γνωρίζει την ύπαρξή του, αλλά είναι ένα μυστικό που θα τινάξει τις σχέσεις όλων στον αέρα. Τα εξώγαμα έχουν μεγάλη πέραση στις σαπουνόπερες.
 
Όπως την πλούσια μητέρα, έτσι και τον πλούσιο, κάθαρμα πατέρα και την πλανεύτρα γκόμενα δεν θα τους δούμε ποτέ να δουλεύουν. Πως το καλό τα καταφέρνουν και βγάζουν εκατομμύρια, δεν έχω καταλάβει. Στον αυτόματο πιλότο οι δουλειές. Αλλά κερδοφόρες. Ώστε να έχουν σπιταρόνα με πισίνα και οικιακή βοηθό ή στη χειρότερη των περιπτώσεων ένα άνετο, ντιζαϊνάτο διαμέρισμα.
 
Εκτός αν θα καταρρεύσουν οικονομικά για να είναι ένα χτύπημα από τη μοίρα που θα τους επαναφέρει στον ίσο δρόμο. Τουτέστιν μετανοούν για όσα έκαναν και το ρίχνουν στις συγνώμες. Σε σαπουνόπερα μην περιμένετε να βρείτε πλούσιο και να είναι καλός. Οι πλούσιοι είναι καθάρματα πάει και τελείωσε.
 
Πάντως, ούτε και τη φτωχή μάνα θα τη δούμε να δουλεύει. Εν ώρα εργασίας δεν υπάρχει ούτε και ένα καρέ. Ούτε και ένα. Αλίμονο σε μας που ζούμε με τους μισθούς μας.
 
Τέλος, στις σαπουνόπερες δεν πρόκειται να δούμε ποτέ να συμβαίνουν επιμειξίες. Ενώ σε όλη τη σεζόν τα πρήζουν στον κοσμάκη, που τους βλέπει με την αδερφή που ερωτεύεται τον αδερφό αλλά δεν γνωρίζουν ότι είναι αδέρφια και υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν πηδηχτεί εκατό φορές, κάτι γίνεται και αποτρέπεται η πράξις (Sike είδες, βρήκα τρόπο και την έβαλα). Όλα κι όλα. Δεν θα σοκάρουν με τέτοιες σκηνές τις θείτσες και τις γιαγιάδες που παρακολουθούν με ευλάβεια τις συνταρακτικές εξελίξεις.

17 comments:

  1. Συνήθως ο πλούσιος πατέρας στο τέλος της σειράς ή μετανιώνει για τις πράξεις του ή τιμωρείται.

    Και στο τέλος της σειράς όλα πάνε καλά για όλους, και οι κακοί μπαίνουν στη θέση τους.

    ReplyDelete
  2. Γι' αυτό αγαπώ την Τόλμη! Γιατί όλοι έχουν πάει με όλους και δεν κολλούν σε τέτοιες λεπτομέρειες!

    ReplyDelete
  3. μάνα μου... εθυμήθηκα τη γιαγιά μου που στα λλία λεπτά που επήαιννα να τη δω, εξήγαν μου με κάθε λεπτομέρεια το σαπούνι που έβλεπε εκείνη την ώρα. Συνήθως με τες πλανεύτρες τζιαι τζείνες που είχαν μωρό άλλης τζιαι εν της το εδιούσαν πίσω, έσφιγγεν το δειν της, ενώ με τες φτωχιές που τους επιάσαν το μωρό τους οι πλούσιες, εκουκκούμωνεν συμπονετικά.

    υ.γ. χαχα ;)

    ReplyDelete
  4. Με την ανάλυση σου, έκλεισα ως τηλεθεάτρια! Ειχα καποια κενά ομολογουμένως! τωρα ολοκληρώθηκα.

    Με τετοιες μαλακιες μας ταϊζουν και μετά αναρωτιομαστε γιατι παμε κατά διαόλου σαν άνθρωποι.

    φιλια καλημέρας

    ReplyDelete
  5. Σμιλί εννοείεται ότι ο πλούσιος το σκυλομετανιώνει. αφού το ηθικό δίδαγμα είναι ότι τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία.

    Η Τόλμη έπαιζε σε άλλο επίπεδο Brenda. Πε μου ότι ακόμα συνεχίζεται...

    Sike η γιαγιά σου εβίωνε όλα τα συναισθήματα που προκαλεί μια σαπουνόπερα.

    Coύλα σκέφτηκα το ίδιο πράγμα. είναι δυνατόν τα πάντα να καταρρέουν και ο κόσμος να κάθεται να βλέπει τέτοιες μαλακίες; και όμως. με μια σαπουνόπερα ξεχνιούνται.
    πολύ καλημέρες και καλό σαββατοκυρίακο να έχουμε.

    ReplyDelete
    Replies
    1. εννοείται ότι παίζει ακόμα....γιατί έβαλα nova νομίζεις? Οκ επεθάναν 2-3 ως τωρά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων αλλά οι υπόλοιποι ζουν και δεν γερνούν

      Delete
    2. Ο Ριτζ εν με την Μπρουκ ακόμα;

      Delete
  6. Επίσης πάντα κάποιος παθαίνει αμνησία/μεινίσκει ανάπηρος, μετά αναρρώνει ως δια μαγείας τζιαι δεν το λέει σε κανέναν.
    Τζιαι ξαναεπίσης, οι πρωταγωνιστές ξυπνούν το πρωί, ντύνουνται σάζουνται στην τρίχα τζιαι κάθουνται μέσα στο σπίτι τζιαι περιμένουν τυχαία να χτυπήσει την πόρτα κάποιος άσχετος για να μαλλώσει μαζί τους.

    ReplyDelete
  7. Το πιο εντυπωσιακό σε αυτές τις σειρές είναι το κόλλημα. Να βλέπεις μορφωμένο κόσμο να κολλάει σε τέτοια σαπούνια,απίστευτο.
    Κάτι σαν ραδιενέργεια αποβλάκωσης.

    Η γιαγιά μου είχε πρόβλημα ακοής και όταν άρχισαν τις μεταγλωτήσεις στράφηκε πίσω στα βιβλία της,ευτυχώς. Μόνο τον Ριτζ (ο λόγος που οι γιαγιάδες παρακολουθούσαν Τόλμη) έβλεπε από τα υπόλοιπα,πάλι καλά.

    ReplyDelete
  8. ξέχασα ότι στις σαπουνόπερες δεν μαγειρεύουν. βλέπουν κάτι τραπέζια γεμάτα γκουρμέ φαγητά, αλλά ποιος τα μαγείρεψε, ποιος τα έφερε κανένεας δεν ξέρει.

    ReplyDelete
  9. επίσης οι γκόμενες ξυπνούν πάντα βαμμένες, χτενισμένες, έτοιμες για σεξ

    ReplyDelete
  10. Οι σαπουνόπερες συνήθως ακολουθούν μια φόρμουλα. Σεναριακή φόρμουλα. Σαν όλα τα είδη σεναριογραφίας τζιαι τούτο έσhιει τις δικές του. Δυστυχώς το ότι μας ταϊζουν σαπούνια είναι γνωστόν. Τα εξωφρενικά σενάρια τα κάμνουσιν για να κρατούν το "δράμα" ζωντανό στις γιαγιάδες τζιαι τις θείτσες όπως είπες τζιαι εσύ. Επίσης επρόσεξες πως ούλοι οι χαρακτήρες εν πάντα κοκκέτα, ακόμα τζιαι οι φτωχοί, τζιαι δεν τους βλέπουμε ποττέ με πιζάμες ή τέσπα μες το σπίτι να κάμνουσιν "ανθρωπινά" πράματα τζιαι ούλο με δολοπλοκίες τζιαι conspiracies ασχολούνται. Σαπουνιά οφ κορς...τι να πεις.

    Πάντως εγώ σήμερα θα προτείνω κάτι καλύτερο να δείτε για το Σ/Κ. Watch out for my blog post within the day!

    Καλό σαββατοκυρίακο να έσhιεις με τις κοράσες, το Μοτορτζή τζιαι το λεβέντη οφ κορς! :)

    ReplyDelete
  11. Ναι! Βγαλμενα απο τη ζωη!
    Τζι εγω καθε πρωι ξυπνω με την βλεφαριδα καγκελλο, οχι απο την γαριλλα, αλλα απο την μάσκαρα!

    Το Τολμη και Γοητεια εβλεπα το τζι εγω στην αρκη. Ωσπου εχασα τον λοαρκασμο: ποιος επηεν με ποιαν τζι επαραιτησα - πρεπει να ταν καπου τζιαμαι που εχασεν την παρθενια της η χαρτωμενη του Ριτζ (νομιζω εν ηταν που τον ιδιο)...

    ReplyDelete
  12. τελικά ήντα που γίνηκε στο τελευταίο επεισόδιο στη: Ζωή της Άλλης? γιατί έχασα το γαμώτο....

    [...]
    Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
    Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.
    Κ.Π.Κ.

    ReplyDelete
  13. Επίσης, όλοι, πλούσιοι και φτωχοί, δεν κάνουν καμία δουλειά στο σπίτι τους. Βλέπεις κάτι σπίτια πεντακάθαρα, χωρίς ίχνος σκόνης, πάντα μαζεμένα (κι ας υπάρχουν μικρά παιδιά στο σπίτι) και είναι σαν έτοιμα για φωτογράφιση. Αυτό που μου τη σπάει περισσότερο, είναι ότι όοοοολες φοράνε μέσα στο σπίτι κάτι τακούνια απίστευτα. Μα υπάρχουν άνθρωποι που φοράνε τακούνες μέσα στο σπίτι; Εμείς ούτε παντόφλες δεν φοράμε. Ξυπόλυτοι είμαστε (τσ τσ τσ .....).

    ReplyDelete
  14. Συμμερίζομαι το σχόλιο του Νονη.
    Το μισό.
    Το δεύτερο μισό.

    ReplyDelete
  15. Ευτυχώς εκατάργησα την τηλεόραση.Εν μπορώ μετά που μια κοπιαστικη, αγχώδη, φουρτουνιασμένη και ξέφρενη μέρα να βλέπω δακρυβρεχτα σενάρια.
    Μόνο πατατες αντιναχτές θωρω τζαι τρώω

    ReplyDelete