Monday 6 February 2012

Ξένοι στα σχολεία




Congrats
Μακαριότατε,
Την ομιλία σας την Κυριακή με αφορμή την ημέρα των γραμμάτων θα τη ζήλευαν πολλές ακροδεξιές οργανώσεις. Θέλει τέχνη όπως και να το κάνουμε να περιμένει ο άλλος να ακούσει ένα κήρυγμα για τους Τρεις Ιεράρχες και να σας ακούει να αναλύετε το διδακτικό πρόγραμμα των σχολείων καταγγέλλοντας ότι επιχειρείται αφελληνισμός της ελληνικής παιδείας και μέσω της παγκοσμιοποίησης να οδηγούμαστε να δεχόμαστε οδηγίες από τους ξένους.

Δεν αντιλέγω ότι τα ελληνικά πάσχουν. Αλλά δεν είναι λόγος να τα ρίχνουμε όλα στους ξένους. Δεν φταίνε οι ξένοι μαθητές στα σχολεία, επειδή τα Κυπριόπουλα, εν φακκούν πενιά, όπως λέμε στα κυπριακά, για τα οποία δεν τρέφετε καμία υπόληψη, να βάλουν τον κώλο τους κάτω να κάτσουν να τα μάθουν.

Κάντε ένα γύρο σε σχολεία και αν δείτε Κυπριόπουλα να παίζουν με παιδιά ξένα, να ζητήσω αμέσως συγνώμη. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Καθαρά πράματα. Μόνοι τους οι ξένοι μιλούν τη γλώσσα τους, λένε τα δικά τους. Μόνα τους τα Κυπριακόπουλα μιλούν greeklish ή στέλλουν μηνύματα στο κινητό. BRB, See u 2morrow κόρη.

Τέσπα, πάω να ξεφύγω από το θέμα μου. Το οποίο θέμα μου είναι η πρόταση σας Αρχιεπίσκοπε, να λειτουργήσουν τάξεις για τους μαθητές, που δεν ξέρουν ελληνικά για μην υποβιβάζεται το επίπεδο διδασκαλίας στις τάξεις για τα ελληνόφωνα παιδιά.

Πριν βιαστείτε να τον κατακρίνετε τον άνθρωπο, να πω ότι συμφωνώ μαζί του. Είναι γεγονός ότι δεν γίνεται καλή ενσωμάτωση. Παιδιά που δεν μιλούν ελληνικά ρίχνονται σε τάξεις. Ποτέ δεν θα μάθουν, ποτέ δεν θα ακολουθήσουν τα άλλα παιδιά. Και όλοι ξέρουμε πόση καζούρα πέφτει για αυτά τα παιδιά.

Να δημιουργηθούν, λοιπόν ειδικές τάξεις και να υπάρχουν δάσκαλοι που να μιλούν ξένες γλώσσες για να τα βοηθήσουν. Να υπάρχουν ψυχολόγοι και ειδικοί. Να μαθαίνουν αυτά τα παιδιά, όχι μόνο ελληνικά αλλά και για όλα όσα έχουν ελλείψεις.

Υποθέτω το να αποσπαστούν δάσκαλοι που τώρα διδάσκουν για να ασχοληθούν με αυτά τα θέματα είναι γελοίο. Εδώ υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις, ακούμε για αντικαταστάτες που δεν υπάρχουν, για τάξεις με υπεράριθμους μαθητές. Πρέπει να γίνει κάτι καινούριο.

Αλλά Μακαριότατε, θα πρέπει να βοηθήσετε και εσείς. Ενεργό ρόλο στην Παιδεία δεν θέλετε; Τι θα λέγατε να πληρώνετε για αυτούς τους δασκάλους; Λεφτά υπάρχουν πολλά. Μην λέμε ό,τι θέλουμε, μπορείτε να κτίσετε πανεπιστήμιο, όχι απλά να ενισχύσετε τα σχολεία.

Θα βρούμε τα σχολεία με μεγάλο αριθμό ξένων, θα γίνουν ειδικές τάξεις, Θα αγοράσουμε ειδικό εξοπλισμό, computers και ό,τι άλλο χρειάζεται. Θα βρούμε και δασκάλους που να έχουν όρεξη, μεράκι και αγάπη να βοηθήσουν. Και θα σας στείλουμε το λογαριασμό.

Έτσι θα είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, θα μαθαίνουν ελληνικά οι ξένοι, δεν θα καθυστερούν τα κυπρίοπουλα, δεν θα κινδυνεύει η ελληνική παιδεία, δεν θα επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι με νέα έξοδα και εσείς θα κάνετε το κομμάτι σας.

13 comments:

  1. Μονό λόγια ξέρουν να λένε, στις πράξεις μηδέν.

    ReplyDelete
  2. τζαι άπειρο μάρκεττινγκ για την εκκλησία τους....

    ReplyDelete
  3. μόνο πανεπιστήμιο? χτίζει πανεπιστημιούπολη...έχει άποψη για τα πάντα ο Tommy..και προωθά την σε εκκλησίες,σχολεία, στις τηλεοράσεις..όπου βρεί βήμα..

    ReplyDelete
  4. Ναι καλά. Που θα βάλει το χέρι στη πούγκα του ο Μακαριότατος (χμμμμμ...) εγω να γινώ άσπρος ράππερ τζιαι να κάμνω παρέα με όλους τους νίγκας (λέμε τωρά). Σιγά μην ξοθκιαστεί ο Αρχιεπίσκοπος για να μην γίνετε υποβλαθμιση της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία. He couldn't care less. Μόνο να μιλάει ξέρει. Να κάνει...γίνετε νεφέλη!

    Καλημέρα Μάνα :)

    ReplyDelete
  5. πέραν του οτι είναι στον κόσμο του εντελώς ο συγκεκριμένος είναι ανάγκη να δημιουργηθούν προσωρινά ειδικές τάξεις για όσους δεν έχουν ως μητρική γλώσσα τα ελληνικά. πώς μπορεί να διδάσκεται τούτο το άτομο τα ίδια πράματα που διδάσκονται οι ελληνόφωνοι δε μπορώ να καταλάβω.γι αυτό και υπάρχει και ο διαχωρισμός. δε θα νιώσουν ποτέ ενταγμένοι στο σύνολο.

    ReplyDelete
  6. Μπράβο Μάνα!!!
    Αυτή είναι όντως πρόταση. Ας του θυμίσουμε πως η Εκκλησία κράτησε κάποτε την ελληνική γλώσσα και δεν φραγκέψαμε/τουρκέψαμε. Ας ακολουθήσει λοιπόν το υπόδειγμα τους,κόβοντας τα πολλά λόγια και δίνοντας πράξεις.
    Για τα ξένα παιδιά στα σχολεία υπήρξε κι ένα ντοκυμαντέρ για το σχολείο της Φανερωμένης,δεν ξέρω αν προβλήθηκε στην Κύπρο.
    Οι τάξεις εντατικών ελληνικών τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες είναι απαραίτητη για τη σωστή ενσωμάτωση των αλλοδαπών στην κοινωνία.

    Η υποβάθμιση ενός ξένου παιδιού σε κατώτερη τάξη είναι δυστυχώς γεγονός και αλλού.Θέλει πεισματάρη κι άφοβο γονιό ώστε να πειστεί το σχολείο ν΄αφήσει το παιδί στην σωστή τάξη.
    Εδώ,είναι μεγάλο πρόβλημα.
    Μεγαλώνει το σχόλιο όμως.στοπ.

    πάλι,μπράβο για το ποστ.
    Όμορφη βδομάδα,
    φιλιά

    ReplyDelete
  7. Βασικά "να λειτουργήσουν τάξεις για τους μαθητές, που δεν ξέρουν ελληνικά για μην υποβιβάζεται το επίπεδο διδασκαλίας στις τάξεις για τα ελληνόφωνα παιδιά", αλλά για να μεν υποβιβάζεται το επίπεδο διδασκαλίας στις τάξεις για τα αλλόγλωσσα. Να μου το θυμηθείτε. Σε λλία χρόνια. Ποιο brb τζαι see u 2morrow, να δεις κάτι "kr t kns" να φύει η φάτσα σου.

    ReplyDelete
  8. Μάνα συμφωνώ μαζί σου 100%. Δυστυχώς όλα πηγάζουν από τα άτιμα τα λεφτά. Όσο δεν υπάρχουν για να μπουν καθηγητές στα σχολεία, τόσο η κατάσταση θα χειροτερεύει. Αλλά να επισημάνω και κάτι ακόμα σημαντικό: ναι μεν να μπουν καθηγητές/δάσκαλοι για εντατικά μαθήματα ελληνικών σε ξένους αλλά να τύχουν και οι ίδιοι μιας καλής και έγκυρης εκπαίδευσης σε αυτό τον τομές. Διότι οι περισσότεροι νομίζουν ότι σιγά, χαράς το πράμα να μάθω σε 5 ξένους το βου α βα. Αλλά εν εντελώς διαφορετικό να διδάσκεις τη δική σου γλώσσα ως πρώτη και διαφορετικό ως ξένη/δεύτερη.
    ΆΛλα άτε shit high and watch...
    Και κάτι άλλο: "αναλύεται κατακρίνεται" αφού εν ΕΣΕΙΣ που το κάμνετε, εν με Ε η κατάληξη, κόρη (Μάνα) :)

    ReplyDelete
  9. συμφωνώ με όσους συμφωνούν mz s kr

    ReplyDelete
  10. Σμιλί τα λόγια εν μούχτι για αυτό είναι εύκολο να τα σύρνουν. Οι πράξεις αντίθετα στοιχίζουν.,

    Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια Moonlight.

    Αφού του δίνουν βήμα Ράνια, φυσικό είναι να το εκμεταλλευτεί. Μούχτι διαφήμιση.


    Καλό μεσημέρι Lucrezia. Ο Μακαριότατος όπως είπε τζαι η Moonlight εν άσσος στο μάρκετινγκ. Ττζαι το μάρκετινγκ τι θέλει; Μπλα μπλα μπλα μπλα.

    daffodil φυσικά και επιβάλλεται διαχωρισμός μαθητών. Απλά να μην γίνει γκέτο το σύστημα να μάθουν ελληνικά οι ξένοι.

    Μα τα είπε στην ομιλία του Thalassa ότι η εκκλησία κράτησε την ελληνική γλώσσα. Για αυτό λέω να βάλει και τώρα το χέρι στην τσέπη….
    Σοβαρά όμως. Αν ένα παιδί δεν μάθει, δεν νοιαστεί για τον τόπο που μένει μια ζωή ανένταχτο θα είναι. Και για μένα τούτο εν πολλά σοβαρό.

    Λένι αν το δεις ψύχραιμα το θέμα οι μισές τάξεις πρέπει να είναι για μαθητές που δεν ξέρουν ελληνικά…

    Eolica έσπασε μου τα νεύρα μου ο blogger. Κάμνω μια αλλαγή τζαι δεν μου την περνά. Είδα τα ορθογραφικά πέρασε καμπόση ώρα να τα διορθώσω.
    Πάντως αν θέλουμε μια καλή κατάσταση, οι πάντες πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση. Η παιδεία είναι το παν όπως τζαι να το κάμουμε. Νομίζω στον επόμενο blogικο ανασχηματισμό που θα γίνεις θα σου δώσω το υπουργείο Παιδείας. Έχεις πολλά καλές και ισχυρές απόψεις.

    thns kr Sk. how r u?

    ReplyDelete
  11. Ο Μακαριωτατος εσχει καούρους μες την τζεπη, αλλα οϊ τζαι στο στομα... στα λογια εν τον πιανει κανενας...

    ReplyDelete
  12. Ψάχνω να βρω στην Αγία Γραφή πού αναφέρετε
    πως ένας απ’ τους σκοπούς της χριστιανικής
    εκκλησίας είναι και η διάσωση της ελληνικής
    γλώσσας...

    ReplyDelete
  13. Θυμάμαι το 2001 ή 2 υπήρχε μία συζήτηση σε ένα από τα Ολλανδόφωνα κρατικά κανάλια του Βελγίου με θέμα τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούν στην παιδεία οι αλλοδαποί (οι αλλοδαποί στο Βέλγιο είναι πολύ λιγότεροι από ότι στην Κύπρο). Σε κάποιο σημείο πήρε τον λόγο ο εκπρόσωπος της Χριστιανικής Ολλανδόφωνης ΟΕΛΜΕΚ (η παιδεία στο Βέλγιο είναι στον απόλυτο έλεγχο των τριών αυτοχθόνων κοινοτήτων και είναι χωρισμένη σε τρεις πυλώνες, Χριστιανικό, κρατικό και ανεξάρτητο. Ο Χριστιανικός πυλώνας είναι ο μεγαλύτερος και στις τρεις κοινότητες). Αναφέρθηκε στα αποτελέσματα μεγάλης και πολύχρονης έρευνας στο θέμα αλλοδαπών και μετανάστευσης στο Βέλγιο. Δήλωσε μεταξύ άλλων:

    Σκοπός των Βελγικών σχολείων, ανεξάρτητα από το εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο ανήκουν, είναι η δημιουργία Βέλγων πολιτών προερχόμενων από τις τρεις αυτόχθονες εθνότητες, όχι η δημιουργία Ρώσων, Μαροκινών ή Αλβανών πολιτών. Πολυπολιτισμικότητα σημαίνει να υπάρχουν οι κατάλληλοι μηχανισμοί για να γίνουν Βέλγοι πολίτες (μέσω των τριών αυτοχθόνων κοινοτήτων) οι αλλοδαποί και όχι η δημιουργία παράλληλων κοινωνιών. Αν κάποιος δεν θέλει να γίνει ντόπιος ή δεν μπορεί να γίνει ντόπιος τότε δεν μπορεί να παραμείνει μόνιμα στο Βέλγιο. Με αυτή την θέση συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι.

    Βρήκαν επίσης από την έρευνα ότι σε ένα σχολείο, και μία τάξη, οι αλλοδαποί δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 10% και αυτό το ποσοστό δεν μπορεί να είναι μία εθνότητα αλλά τουλάχιστον 5 με 2% μέγιστο ποσοστό ανά εθνότητα. Σε αντίθετη περίπτωση δημιουργούνται γκέτο εντός του σχολείου με αρνητικά αποτελέσματα. Επίσης, αλλοδαποί μέχρι 8 ετών δεν πρέπει να τυγχάνουν ειδικής βοήθειας αλλά να τοποθετούνται άμεσα σε κανονικά τμήματα. Θα δυσκολευτούν τους πρώτους μήνες αλλά θα ενταχθούν πλήρως στο σχολείο και εν μέρη και στην κοινωνία. Αντίθετα αν τύχουν οποιασδήποτε ειδικής βοήθειας θα καθυστερήσει η ένταξη τους. Παιδιά από 8 ως 11 χρόνων δεν πρέπει να τοποθετούνται σε κανονικά σχολεία αλλά σε ειδικά εντατικά σχολεία για αλλοδαπούς, για 2-3 χρόνια, ώστε να τους δοθούν τα κατάλληλα εφόδια για να ενταχθούν σωστά στα κανονικά σχολεία και να γίνουν Βέλγοι. Τέλος παιδιά άνω των 12 χρόνων έχουν πλέον μία πλήρως αναπτυγμένη αλλοδαπή ταυτότητα και νοοτροπία και ποτέ δεν θα καταφέρουν να ενταχθούν σε Βελγικά σχολεία και την κοινωνία και θα προκαλέσουν πολλά προβλήματα στους ίδιους αλλά και στους γύρω τους. Αυτά τα παιδιά δεν θα έπρεπε να φύγουν από την χώρα καταγωγής τους. Όπως ανάφερε ο ομιλητής οι ίδιες μελέτες έγιναν και σε γειτονικές χώρες του Βελγίου με παρόμοια συμπεράσματα.

    Θα ήταν χρήσιμο, ως κράτος και κοινωνία, αν μαθαίναμε από την εμπειρία άλλων σε θέματα αλλοδαπών και παιδείας, καθώς και σε άλλα θέματα, ώστε να μην επαναλάβουμε επώδυνα λάθη. Δυστυχώς όμως απλά επαναλαμβάνουμε τα στραβά των άλλων με μία διαφορά φάσης 10-20 χρόνων.

    ReplyDelete