Tuesday, 20 March 2012

Air crash investigation




Απολαμβάνω να βλέπω τα ντοκιμαντέρ Air Crash Investigation στο National Geographic. Αυτή τη στιγμή πιστεύω είμαι σε θέση να ξεκινήσω μια καλή έρευνα από μόνη μου, αν ο μη γένοιτο χρειαστεί.

Χτες το βράδυ πέτυχα το επεισόδιο για την πτώση ενός αεροσκάφους της Korean Air έξω από το αεροδρόμιο του Stansted, το 1999. Λίγο μετά την απογείωσή του το εμπορικό αεροπλάνο συγκρούστηκε στο έδαφος ανοίγοντας ένα κρατήρα αρκετών μέτρων.

Η έρευνα έδειξε πως ένα σημαντικό όργανο στη μεριά του κυβερνήτη, αυτό που δείχνει τη θέση του αεροπλάνου σε σχέση με τον ορίζοντα ήταν χαλασμένο. Του συγκυβερνήτη πάλι ήταν μια χαρά. Έτσι, όταν το αεροπλάνο σηκώθηκε ο κυβερνήτης δεν μπόρεσε να καταλάβει σε τι θέση ήταν και στην προσπάθειά του να το φέρει στα ίσα του, άρχισε να παίρνει κλήση. 30, 50, 70, 80, 90 μοίρες μέχρι την τελική πτώση.

Οι ερευνητές με τίποτα δεν μπορούσαν να καταλάβουν γιατί στο καλό ο συγκυβερνήτης δεν άνοιξε το στόμα του να πει λέξη, ή έστω να προσπαθήσει να διορθώσει το λάθος. Τα όργανα που είχε μπροστά του, ήταν μια χαρά, επομένως μπορούσε να καταλάβει ότι ήταν ένα ταξίδι προς το θάνατο.

Αυτό που βρήκαν οι ερευνητές τους εξέπληξε. Ο κυβερνήτης προερχόταν από την πολεμική αεροπορία. Ήταν ένας καλός πιλότος μαχητικών αεροπλάνων με καμπόσα γαλόνια. Ο συγκυβερνήτης ήταν νεώτερος σε ηλικία και δεν είχε τα παράσημα του κυβερνήτη, ο οποίος σημειωτέον ήταν αυταρχικός, δεσποτικός και δεν εννοούσε να καταλάβει πως το πιλοτήριο δεν ήταν δικό του.

Για να μην τα πολυλογώ, ο συγκυβερνήτης από σεβασμό για να μην θίξει τον ανώτερο του δεν είπε λέξη, δεν του υπέδειξε το λάθος του και δεν έκανε καμία μα καμία προσπάθεια να σώσει αυτός το αεροπλάνο. Στην κορεατική κοινωνία η ιεραρχία, ο σεβασμός προς τον ανώτερο είναι αξίες απαράβατες. Έτσι, ο συγκυβερνήτης, προτίμησε το θάνατο, παρά να κάμει κάτι που ήταν αντίθετο στα πιστεύω του. Ένα αεροπλάνο γκρεμοτσακίστηκε για θέματα κουλτούρας.

Ενώ αν το πλήρωμα ήταν ελληνικό ο κυβερνήτης θα έριχνε μερικά μπινελίκια στον κυβερνήτη θα του έλεγε μαλάκα τι κάνεις και θα έσωζε το αεροπλάνο. Όπως επίσης αν ήταν αμερικάνικο ο συγκυβερνήτης θα έβλεπε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να φανεί σωστός και να πάρει προαγωγή, επομένως πάλι θα έπαιρνε το πηδάλιο από τα χέρια του κυβερνήτη, όπως επίσης και αν ήταν βρετανικό που θα του έδειχνε τους κανονισμούς τι πάει στραβά.

Μετά από αυτό το συμβάν, η Korean Air διόρθωσε πολλά πράγματα στην εκπαίδευση των πιλότων της και θεωρείται μια από τις ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως. Τους πέρασε τη φιλοσοφία ότι το πιλοτήριο είναι ευθύνη και των δυο, που πρέπει να εργάζονται ως ομάδα και όχι ως ανώτερος κατώτερος.

23 comments:

  1. Είναι συγκλονιστικό, να πάνε τόσοι άνθρωποι για τη κουλτούρα. Καλά, τους επιβάτες δεν τους σκέφτηκε; Μόνο να μην θίξει το κυβερνήτη;

    ReplyDelete
  2. υπήρχαν επιβάτες;
    γιατί αν ήταν οι 2 τους μόνο, να το καταλάβω ότι εν μιλάς για σεβασμό τζαι ας πεθάνεις... αλλά τους άλλους ερώτησεν τους αν τρέφουν τον ίδιο σεβασμό;

    υ.γ. το λογότυπο της εταιρίας θυμίζει μου pepsi-cola... άσχετο ναι...

    ReplyDelete
  3. Καλημερούδια guys. Το αεροπλάνο ήταν εμπορικό, χωρίς επιβάτες. μέσα ήταν οι δύο κυβερνήτες, ένας βοηθός και ο μηχανικός πτήσης.

    ReplyDelete
    Replies
    1. καλημέρα...

      εντάξει, καλό χαλάλιν του αφού εν ήταν πολλά τα θύματα... :/

      Delete
  4. Ουυυ πολλά ενδιαφέρον ποστ Μάνα.
    Εν είμαι σίουρη αν θα το εσώχαν αν ήταν καλαμαράες, νομίζω ήταν να επιμένουν και οι 2 πως έχουν δίκαιο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. χαχαχαχαχχαχα επιασες το που το στομα μου ;)

      Delete
  5. Καλά αυτοί οι Κορεάτες δεν παίζονται. Πάντως αυτά τα ντοκυμαντέρ είναι πολύ ωραία κι εγώ τα παρακολουθώ αν τύχει μαζί με το Deadliest Catch.

    ReplyDelete
  6. Εεε μααα, για θέματα κουλτούρας και νοοτροπίας να πεθάνουν; Έλεος πλέον. Δεν πρέπει να υπάρχει ιεραρχία σε τέτοια επαγγέματα. Όχι όταν είναι θέματα ζωής και θανάτου.

    Καλημέρα Μάνα :)

    ReplyDelete
  7. Επειδή εν βλέπω να γίνεται κάτι με την περιβόητη δίκη της "Ήλιος", μήπως να βοηθήσεις λίγο τις έρευνες;

    ReplyDelete
  8. Μαριλού στο ντοκιμαντέρ είπαν ότι αν ο συγκυβερνήτης απλά έπαιρνε το πηδάλιο και έβαζε το αεροπλάνο στη θέση του, θα απόφευγαν την πτώση. δεν ήταν κάτι δύσκολο γιατί ήξερε ότι το αεροσκάφος πήρε κλίση.

    Δέσποινα μαζί σου, λατρεύω το Deadliest Catch.

    Lucrezia η τιμή, η ιεραρχία, η τάξη στην κουλτούρα της Άπω Ανατολής είναι εντελώς διαφορετικό θέμα από ό,τι στη δική μας.

    Ινβίκτους ξέρουμε τι έγινε και έπεσε το αεροπλάνο της Ήλιος. εν καλό δικηγόρο για το δικαστήριο που θέλεις για να βγάλεις άκρη, εγώ ως ερευνητής απλά να φέρω ένα πόρισμα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εγύρεψε κανένας καλό δικηγόρο?? :)

      Νομίζω είναι αυθαίρετο το συμπέρασμα. Πως ξέρουν δηλαδή ότι π.χ. δεν διέλαθε της προσοχής του συγκυβερνήτη, ή ότι δεν το αντιλήφθηκε, αλλά ότι το εντόπισε και προτίμησε να μην το υποδείξει?

      Delete
    2. Υπάρχουν δύο όργανα artificial horizon όπως ονομάζονται. του κυβερνήτη ήταν χαλασμένο και το προηγούμενο πλήρωμα έκανε επισημάνσεις στο μηχανικό για να φτιαχτεί. δυστυχώς ούτε αυτός ακολούθησε τη σωστή διαδικασία και έτσι δεν φτιάχτηκε. του συγκυβερνήτη είπαμε ήταν μια χαρά, ήταν μπροστά του και έβλεπε ότι το αεροπλάνο έπαιρνε κλήση.

      τα μαύρά κουτιά κατέγραψαν τις συζητήσεις τους. Ο συγκυβερνήτης δεν άνοιξε το στόμα του να πει λέξη, ούτε κουβέντα. αυτό έκανε στους ειδικούς εντύπωση, που έφεραν άλλους ειδικούς στην κορεατική κουλτούρα που εξήγησαν τι έγινε. από την αρχή που μπήκαν στο πιλοτίριο ο κυβερνήτης ήταν εκνευρισμένος, έδινε διατατές, έκαμνε του συγκυβερνήτη όπως του σσύλου του πούστη και αυτός δεν έλεγε τίποτα.

      Delete
    3. Oh God είσαι ένα βήμα από το να γίνεις εμπειρογνώμονας μάρτυρας και να πηγαίνεις στο Δικαστήριο να δίνεις μαρτυρία :)

      Delete
  9. Εάν το πλήρωμα ήταν ελληνικό ή αν η υπήρχε τελοσπάντων η αντίστοιχη περίπτωση με ελληνικά δεδομένα πιο πιθανόν θα ήταν να ήταν και το σύστημα του συγκυβερνήτη χαλασμένο επίσης! την καλημέρα μου

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με πρόλαβες! να συμπληρώσω επίσης ότι αν η΄ταν ελληνικό ο κυβερνήτητς θα κοιμόταν και θα το αφηνε στον συγκυβερνήτη, ή θα βλεπαν και οι δύο ποδόσφαιρο...

      Delete
    2. ή απλά να χαμουρεύονταν με καμιά αεροσυνοδό...

      Delete
    3. Ηταν να βαλλουν στοισχημα ποιος εσχει το πιο σωστο οργανο, ωσπου να ππεσουν...

      Delete
  10. Αν ήταν Κυπραίοι ο κυβερνήτης θα του ελάλεν, λάμνε ρε κοπελλούϊν που δαμέ, ίντα που ξέρεις εσού, τζιαί πάλε θα έππεφτεν το αεροπλάνο.

    ReplyDelete
  11. εκάμαν και επεισόδιο για τζείνο της ήλιος στο air crash investigation.
    το πιο wow ήταν ενας πιλότος της british airways που επετάχτηκε έξω που το πιλοτήριο γιατί εβάλαν μια λάθος βίδα στον ανεμοθώρακα κ εκρατούσαν 2 άτομα να μεν πέσει για να σώσουν το σώμα του για ταφή κ τελικά εν έπαθε τίποτε!!

    τούτος της korean air ε πόσο βλάκας? ούτε για να σώσει την ζωή του εν άνοιξε το στόμα του?

    ReplyDelete
  12. Οπως τζαι να' σχει, τουν τα δυστηχηματα, μοιραια μεν, σωστα δε, βοηθουν στο να αναβαθμιζουνται τα αεροπλανα τζαι το προσωπικο τους.
    Το τραγικο ειναι τα πορισματα της ερευνας να μεν καταληγουν σε συμπερασματα, οποτε δεν ξερουν/θελουν τι να διορθωσουν, μεχρι την επομενη πτωση.

    ReplyDelete
  13. True story:
    as8enis paei xeirourgio na tou fkaloun ton aristero nefro.
    o mastros xeirourgos paei na fkalei ton de3i...je enw oi poukato tou 3eroun oti en ton aristero pou prepei na fkalei en laloun tipote giati apa3 je peis, simply ekatses panw.

    I ierarxia potte den prepei na erketai panw pou to best interest e3artwmenwn an8rwpwn.

    ReplyDelete
  14. Προφανώς στην Κορέα δεν έμαθαν το μέτρο! Τί θα πει απόλυτη πειθαρχία και ιεραρχία;
    Η απορία μου:πώς έμαθαν ότι ο συγκυβερνήτης πρόσεξε το λάθος αφού δεν είπε τίποτα και η πτώση ήταν για όλους θανατηφόρα;
    Τουλάχιστον άλλαξε το σύστημα,κάτι είναι κι αυτό.

    Για τους δικούς μας,θα το έσωζαν το αεροπλάνο,ποιός θέλει να πεθάνει από εγωισμό;

    ReplyDelete
  15. kserei kaneis pou mporw na brw ta epeisodia me ellinikous upotitlous?

    ReplyDelete