Monday, 2 June 2014

Παρέλαση; Ευχαριστώ δεν θα πάρω





Με ρωτούν γνωστοί και φίλοι συνέχεια αν πήγα στην παρέλαση περηφάνιας και ποια είναι η άποψη μου για το θέμα.

Η αλήθεια είναι πως δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα με το θέμα. Όχι από αδιαφορία για το τι γίνεται γύρω μου για ένα τόσο σημαντικό, κοινωνικό θέμα, αλλά γιατί δεν πιστεύω σε τέτοιες εκδηλώσεις.

Θεωρώ ότι όλοι οι άνθρωποι δικαιούνται να έχουν τα ίδια ανθρώπινα δικαιώματα. Τελεία και παύλα.

Πέρα από αυτό, δεν θεωρώ ότι η κοινωνία αλλάζει μέσα από παρελάσεις και πανηγύρια. Είμαι εξαιρετικά δύσπιστη απέναντι σε αυτές τις εκδηλώσεις.

Όσα στραβά και αν έχει η κοινωνία μας, δεν πιστεύω ότι είναι τόσο χάλια ή τόσο οπισθοδρομική όσο παρουσιάζεται. Καθημερινά σημειώνονται αλλαγές, γίνονται μικρά βήματα προς τα μπρος.

Εντάξει, πολλοί θα ήθελαν να μην είναι βηματάκια αλλά άλματα. Λυπάμαι, αυτό δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ. Πείτε μου κάτι, που άλλαξε μέσα σε μια μέρα. Δεν υπάρχει. Όπως θα έλεγε και ο αγαπημένος μου καθηγητής εδώ είναι Μέση Ανατολή και τα πράγματα κινούνται σε αργούς ρυθμούς.

Είμαστε μια μικρή κοινωνία, με ισχυρούς ιστούς και συνδέσεις. Δεχόμαστε εύκολα επιρροές, αλλά αλλάζουμε δύσκολα. Αλλάζουμε όμως. Η Κύπρος του 2014 δεν είναι ίδια με την Κύπρο του 2014 και του 1994. Έχουν σημειωθεί πολλές και εξαιρετικά σημαντικές μεταβολές.

Θα σας πω ένα παράδειγμα. Βρεθήκαμε προχθές με μια καλή μου φίλη. Σχολιάζαμε πως μέσα στην τάξη των κόρων μας υπάρχουν αρκετά ξένα παιδιά. Τα κορίτσια μας, όμως, δεν αναφέρθηκαν ποτέ στους συμμαθητές τους ως ξένοι, δεν το έλαβαν ποτέ υπόψη. Το στοιχείο του ξένου δεν υπάρχει μέσα στο μυαλό τους.

Η κόρη Α, θυμάμαι μια μέρα μου είπε με θαυμασμό πως μια συμμαθήτριά της μιλά αραβικά και η άλλη ρωσικά και το θέμα τελείωσε εκεί. Για την κόρη Α και για την κόρη της φίλης μου, το να υπάρχουν ξένα παιδιά στην τάξη τους είναι δεδομένο, δεν ξενίζει και δεν υπάρχει λόγος να το συζητούν. Παίζουν μεταξύ τους, δημιουργούν φιλίες και σχέσεις με κριτήριο αν ταιριάζουν οι σκούφιες τους και όχι την καταγωγή τους.

Αντίθετα, ο γιος της φίλης μου, που είναι πέντε χρόνια μεγαλύτερος ήρθε αντιμέτωπος με το θέμα ξένων παιδιών στην τάξη του. Οι συμμαθητές χρειάστηκαν να το συζητήσουν, να το αντιμετωπίσουν και τελικά να το αποδεχτούν.

Μιλούμε για πέντε χρόνια, πέντε χρόνια που όμως έκαναν διαφορά. Και αυτό ακριβώς θέλω να πω ότι η κοινωνία αλλάζει σιγά σιγά.

Επίσης, το έχω ξαναπεί, δεν πιστεύω στα λόγια. Είναι πολύ εύκολο να πιάσω μια σημαία, να κατεβώ στην παρέλαση και να δηλώνω υπέρ των δικαιωμάτων των γκέι. Ε και; Θα αλλάξει κάτι;

Το δύσκολο είναι το βάλω στην πράξη. Να μην δέχομαι διακρίσεις στο γραφείο για τον ομοφυλόφιλο συνάδελφο, να μην ανεχτώ κουτσομπολιά και λόγια πίσω από την πλάτη του, να μην γελάσω με το ηλίθιο αστείο για τους γκέι, να μην ρίξω το ότι έπιασε την προαγωγή στο ότι είναι γκέι και να μην δω ότι είναι καλύτερος από μένα.

Όπως επίσης, δεν γίνεται ένας να δηλώνει ότι είναι υπέρ των δικαιωμάτων των γκέι και στις εκλογές να ψηφίζει τους πιο συντηρητικούς πολιτικούς ή υποψηφίους που δεν είπαν ποτέ λέξη υπέρ των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων. Αν στηρίζουμε τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων τα στηρίζουμε με πράξεις, όχι με λόγια.


Αυτό που θέλω να πω είναι πως αν πραγματικά θέλουμε την αλλαγή, πρέπει να τη φέρουμε εμείς. Μόνη της δεν πρόκειται να έρθει. 

53 comments:

  1. θενκς!

    μάνα 12 ππόιντς!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θενκς για το δωδεκάρι.

      Delete
  2. Κοίτα αυτή η εκδήλωση δεν είναι τίποτε παραπάνω απο αυτό που λες και συ .Δεν θα αλλάξει την κατάσταση από τη μια στιγμή στην άλλη. Ωστόσο δεν παύει απο του να είναι χρήσιμη. Αποτελεί ακόμα ένα μικρό βηματάκι. Εξ' αφορμής όλου αυτού που έγινε υπάρχουν άτομα, τα οποία συζητώντας με άλλους, συνειδητοποίησαν κάποια βασικά και αυτονόητα, προβληματίστηκαν για ένα θέμα για το οποίο ποτέ δεν είχαν προβληματιστεί (τι σημαίνει π.χ το σύμφωνο συμβίωσης, τι σημαίνει ο άνθρωπός σου να πεθαίνει και να μην σε αφήνουν να τον δεις γιατί δεν είσαι συγγενής κ.ο.κ - βασικά πράγματα δηλαδή) και μου φάνηκε ότι κατανόησαν κάτι περισσότερο. Ένας από αυτούς είναι ο πατέρας μου. Η άλλη μια κοπέλα στην ηλικία μου. Υποθέτω υπάρχουν και άλλοι. Προσωπικά, αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό.

    ReplyDelete
    Replies
    1. πάνω κάτω συμφωνούμε. η παρέλαση είναι ένα μικρό βήμα για αλλαγή. Δεν είναι η αλλαγή τζαι τούτο ήθελα να θίξω. επειδή έγινε η παρέλαση δεν σημαίνει ότι άλλαξε κάτι.

      Delete
    2. Μάνα, γεια σας.

      Με όλο το σεβασμό, νομίζω χάσατε το νόημα: Η παρέλαση δεν έγινε για να *αλλάξει* κάτι.

      (Σε εισαγωγικά η "παρέλαση" γιατί κατ' ακρίβεια ήταν πορεία, όχι παρέλαση).

      Για ένα ΛΟΑΤ άτομο, το ότι 4000 άνθρωποι στάθηκαν δίπλα του και περπάτησαν μαζί προς στήριξη των δικαιωμάτων μιας ιδιαίτερα καταπιεσμένης μειονότητας είναι αυτοσκοπός. Του δείχνει ότι υπάρχει ελπίδα και ότι είναι αποδεκτός/ή από το κοινωνικό σύνολο, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι οι εμπειρίες του μέχρι τώρα του έδειχναν. Αν ερχόσουν κι εσύ θα ήταν 4001. Αν έφερνες και τα παιδιά σου θα ήταν 4003. Κι αν όλοι οι Κύπριοι που πιστεύουν στα ίσα δικαιώματα είχαν το δικό σου σκεπτικό θα παρέλαυναν πολύ λίγοι και (μάλλον) ως επί το πλείστον αποκλειστικά ΛΟΑΤ. Και το ΛΟΑΤ άτομο σίγουρα δεν θα ένιωθε την αποδοχή του συνόλου.

      Άρα που καταλήγουμε; Η πορεία αυτών των ανθρώπων ΕΙΝΑΙ πράξη. Πράξη αποδοχής. [Όχι μόνο λόγια προς στήριξη ίσων δικαιωμάτων γραμμένα σε κάποιο μπλογκ.]

      Delete
    3. Αγαπητή Marmite πιστεύεις ότι αυτά τα 4000 άτομα που στάθηκαν δίπλα σου, στα πλαίσια ενός πανηγυριού (αν θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους) θα σταθούν κι από μόνοι τους δίπλα σου όταν κάποιος σε αντιμετωπίσει απαξιωτικά ή όταν ερωτευτείς το παιδί τους; Αν ναι τότε πράγματι μιλάμε για μια σπουδαία νίκη. Εγώ διατηρώ τις αμφιβολίες μου.

      Delete
    4. 4000 άτομα στην Κύπρο που ακόμα παλεύκει με το συντηρητισμό και τις προκαταλήψεις, επροτιμήσαν ένα ζεστό απόγευμα του Ιούνη να ξεβολευτούν που τους καναπέδες τα καφέ και τις παραλίες και να παν σε μια πορεία, σαφώς και δεν είναι η μεγάλη αλλαγή όμως επίσης δεν είναι και το μεγάλο τίποτα. Απαξιώνουμε και εκμηδενίζουμαι κάτι που έκαμε μια μερίδα ανθρώπων να νιώσει όμορφα, να νιώσει αποδοχή. Γιατί;

      Delete
    5. Μα που είδες την απαξίωση από εμένα; νομίζω βλέπετε φαντάσματα. Ούτε εγώ ούτε η Μάνα απαξιώσαμε την εκδήλωση. Αυτό που λέμε είναι να μην μας ξεγελά ότι αυτοί οι άνθρωπο άλλαξαν από τη μια μέρα στην άλλη ιδέες. Να πιο κάτω υπάρχει σχόλιο της Μάνας που σου λέει ότι ήταν μπροστά όταν λέχθηκε απαξιωτικό σχόλιο για γκέυ, και άτομο που είχε πάει στην πορεία (ή αν προτιμάς "προτιμήσε ένα ζεστό απόγευμα του Ιούνη να ξεβολευτεί που τους καναπέδες τα καφέ και τις παραλίες και να παει σε μια πορεία") δεν γύρισε να πει κάτι να υπερασπιστεί.

      Delete
    6. Μπορούμε να βρούμε 10 που πήγαν και σίγουρα θα αντιδρούσαν πολύ διαφορετικά σε αντίστοιχο περιαστατικό. Τούτο δηλαδή τι σημαίνει; Τίποτε παλε;
      Επίσης ποιος είπε ότι έγινε το θαύμα ποιος είπε ότι οι ανθρώποι αλλάξαν με το pride; Τούτο θέλει χρόνια όπως είπα και στο σχόλιο μου πιο κάτω. Το pride όμως έπεξε το ρόλο του (έστω και αν ήταν μικρός) εταρακούνησε τα νερά έδωκε αφορμή για να γίνουν συζητησεις για τούτο που θεωρούμε ζητούμενο δηλαδή την αποδοχή και την ισότητα. Ας μεν το ακυρώνουμε και ας μεν περιμένουμε να ξυπνήσουμε μια μέρα και να ζούμε στην δίκαιη κοινωνία χωρίς να κουνήσουμε το δακτυλάκι μας. Κανένας εν θα μας τα προσφέρει στο πιάτο.

      Delete
    7. Αγαπητή Brenda, αποκαλείτε την πορεία πανηγύρι αλλά υποστηρίζεται πως δεν μιλάτε με απαξίωση. Δηλαδή με ποιά έννοια ήταν πανηγύρι; Χωρίς να θέλω να νομίζετε πως βλέπω φαντάσματα, πως βγάλατε αυτό το συμπέρασμα; Εσείς δηλαδή πήγατε και είδατε π.χ. να πουλούν σουτζιούκκο τζαι παμπάτζι; -Marmite

      Delete
    8. Ξεκίνησα να σου απαντώ και μακρυγόρησα. Αποφάσισα να το σβήσω και να σου πω απλώς: Μακάρι οι μισοί από αυτούς που παρέλασαν χθες να αισθάνονται όπως κι εγώ για το θέμα της ομοφυλοφιλίας. Αυτό για να τελειώνουμε, επειδή δεν έχω να αποδείξω τίποτα σε κανένα.
      Peace.

      Delete
    9. Ούτε οι άλλοι έχουν να αποδείξουν τίποτε σε σένα Μπρέντα, π.χ. άτομα που πήγαν στην πορεία αλλά προτίμησαν να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό (για λόγους που δεν γνωρίζουμε) όταν άκουσαν σύμφωνα με τον ισχυρισμό σου "απαξιωτικό σχόλιο για γκέυ". Peace.

      Delete
  3. Εν θα κρίνω κάποιοιον που εν επήε στην παρέλαση επειδή εγώ επήα.
    Για μένα όμως ήταν αφορμή όπως λεέι και η Κολόνα πιο πάνω να συζητήσουν οικογένειες το θέμα. Είτε νέοι άνθρωποι με τους μεγαλύτερους γονείς τους, είτε νέοι γονείς με τα παιδιά τους.
    Επίσης έννεν μόνο διεκδίκηση, αλλά και γιορτή για όσα εκαταφέραν στο παγκόσμιο από τόοοοτε μέχρι σήμερα, μια μικρή υποκουλτούρα. Μια γιορτή που μπορείς να πεις ότι είσαι τζείνο που είσαι στη δουλειά σου, στη σχολή σου, στην οικογένειά σου, χωρίς να δέχεσαι κριτική. Ήταν αφορμή να θυμηθούμε ούλλοι ότι είμαστε όπως είμαστε τζαι it's ok.
    Κόφκω το δαμέ γιατί λεν τα άλλοι καλύτερα που εμένα έτσι κι αλλιώς...

    ReplyDelete
    Replies
    1. έχω την εντύπωση πως η παρέλαση δεν έπεισε κανένα γκέι να φανερωθεί στη δουλειά ή στην οικογένειά του. Τζείνω που λέω ότι είναι εύκολο σε μια παρέλαση για γκέι να πει κάποιος ότι είναι γκέι, το δύσκολο είναι να το πει όταν κλείσουν τα φώτα. Τζαι είναι σε τούτο το σημείο που πρέπει να δουλέψει η κοινωνία.

      Delete
    2. http://blogskepseon.blogspot.com/2014/06/blog-post.html ορίστε. το παράδειγμα που καταρρίπτει την εντύπωσή σου.
      έννεν εύκολο ούτε σε παρέλαση, ούτε χωρίς παρέλαση. η κοινωνία ΠΡΕΠΕΙ να δουλέψει, αλλά μια εκδήλωση απλά βοηθά. ούτε στο ίδιο σημείο σε αφήνει, ούτε πίσω σε πάει. έστω και μισό βήμα μπροστά κάμνει το. τζαι έκαμε το.

      Delete
    3. Moonlight 12 points :)

      Delete
    4. Ναι, και γω γνωριζω γκει άτομο που συζητησε το βραδυ με τους γονεις του μετα την παρελαση και βρηκε το θαρρος και φανερωθηκε στην οικογενεια του και την επομενη στη δουλεια ενω συζητουσαν για την Πορεια. Δεν φανταζεσαι με ποση χαρα και αισιοδοξια γεμισε η επιτυχια της Πορειας τα ΛΟΑΤ ατομα.

      Delete
  4. "Πέρα από αυτό, δεν θεωρώ ότι η κοινωνία αλλάζει μέσα από παρελάσεις και πανηγύρια." << this.
    η κοσμοθεωρία του γλόμπου σε μια πρόταση.

    ReplyDelete
  5. Με κάλυψες απόλυτα Μάνα.
    "Actions speak louder than words."
    'Nough said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ακριβώς. σκέφτου ότι άκουσα ηλίθιο αστείο για γκέι, αρκετά προσβλητικό αν θέλεις, την επόμενη κιόλας της παρέλασης. παρόν άτομο που συμμετείχε στην παρέλαση. ούτε συγκινήθηκε, ούτε κατάλαβε να ανοίξει το στόμα του να διαμαρτυθεί.

      Delete
  6. Φυσικά και αλλάζει η κοινωνία μέσα από εκδηλώσεις, διαδηλώσεις πορείες και τα λοιπά. Τα παραδείγματα άπειρα αν κοιτάξεις λίγο πίσω στην ιστορία.
    Μου λέτε τώρα ότι οι γονείς αν δεν είχαν αφορμή το pride ήταν να βάλουν κάτω τα παιδιά τους και να τους πουν 2 κουβέντες για τούτο το θέμα; Μακάρι να εν έτσι. Προσωπικά πιστεύκω ότι αν το κάμνουν κάποιοι που εν άξιοι και σωστά σκεπτόμενοι δεν σημαινει ότι το κάνουν οι περισσότεροι. Έχουμε το σύστημα να προσπερνούμε τα διάφορα "δύσκολα και άβολα" θέματα εαν δεν έχουμε αφορμή να τα συζητήσουμε. To pride ηταν η αφορμή.
    Σαφώς το ιδανικότερο θα ήταν να ζούσαμε σε μια κοινωνία που μια τέτοιου είδους εκδήλώση εν θα ήταν απαραίτητη εν θα χριαζόταν να δώσει κανένα στίγμα και εν θα είχε ανάγκη να υποδείξει τίποτε γιατι τούτα ούλα περί ισότητας θα ήταν αυτονόητα και θα εφαρμόζονταν ήδη. Που τη στιγμή που η κοινωνία εν το κάμνει ακόμα, τέτοιες εκδηλώσεις είναι σαφώς απαραίτητες για να αφυπνησουν συνειδήσεις για να δίνουν λόγο και αφορμή για συζήτηση για να ανακατώνουν λίο το στάσιμο νερό σιγά σιγά όσπου να εκλείψει η ανάγκη να υπάρχουν. Τούτο θα πάρει χρόνια μπορεί, αλλά με κάποιο τρόπο πρέπει να ξεκινήσει.

    ReplyDelete
  7. όπως είπα η αλλαγή έρχεται σιγά σιγά. για μένα εν λάθος να πιστέψουμε ότι επειδή έγινε παρέλαση ήρθε η αλλαγή. Το ζήτημα είναι μετά. μετά πως χειρίζονται το θέμα, όσοι δεν συμμετείχαν και κυρίως όσοι συμμετείχαν.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αναμφιβολα το μεγεθος της πορειας δειχνει την αλλαγη. Συγκρινε ποιοι κρατουσαν πλακατ εξω που την βουλη το 1990-κατι που ηταν να αποποινικοποιηθει η ομοφυλοφιλια (να σου πω, ημουν εκει...κατι γεροι του κατηχιτικου, κανενα ΛΟΑΤ ατομο, μα κανενα) και ποσο πορευθτηκαν προχτες!

      Delete
  8. Αν και με κάλυψες γενικότερα η παρέλαση είναι μια μορφή πράξης και ίσως και η απαρχή μιας αλλάγής γιατί μικρή ή μεγάλη η δράση παραμένει δράση.

    ReplyDelete
    Replies
    1. δεν αντιλέγω ότι είναι μια μορφή πράξης η παρέλαση φτάνει να μην μείνουν τα πράγματα εκεί.

      Delete
  9. Είμαι κάπου στην μέση, αλλά θεωρώ ότι στην προκειμένη περίπτωση έπρεπε να γίνει η παρέλαση. Ήταν ενθαρυντικό για ένα γκέυ να δει κόσμο (και μάλιστα αρκετό κόσμο) να του συμπαραστέκεται.

    Δυστυχώς εν τα κατάφερα να πάω, αλλά από ότι είδα όσοι επήαν επεράσαν χόμο-ρφα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ότι έπιασε κίνηση έπιασε.

      Delete
  10. μπράβο μάνα. πολλά ωραίο το παράδειγμα σου με τις κόρες!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Φέκιου. γενικά πολλές φορές νομίζουμε ότι η κοινωνία εν αλλάζει. αλλάζει όμως φτάνει να βλέπουμε τες αλλαγές.

      Delete
  11. Αυτός που μένει ακίνητος, δεν αφήνει σημάδια. Η αλλαγή δεν έρχεται από μόνη της.

    Όσο αφορά το παράδειγμα που δώσατε, δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την εποχή αλλά με την σωστή ενημέρωση. Όταν ο μεγάλος γιος της φίλης σας ενημερώθηκε ΣΩΣΤΑ για τους "ξένους" τότε τους αποδέχτηκε

    Ένα από τα θετικά που προσέφερε η πορεία ήταν αυτή η σωστή ενημέρωση για την ύπαρξη των ομοφυλόφιλων. Προσωπικά χάρηκα πολύ τις στρέιτ οικογένειες που πήραν τα παιδιά τους στο Pride για να μάθουν έτσι να σέβονται την διαφορετικότητα.

    Επίσης αφού θεωρείτε την πορεία άσκοπη τότε ας σταματήσουν όλες οι πορείες στον κόσμο που γίνονται για οποιοδήποτε άλλο σκοπό.

    Μπορείτε να πάρετε περισσότερες πληροφορίες για το τι συμβολίζει το Gay Pride Parade από εδώ http://marmitekilla.blogspot.com/2014/05/69.html
    και σίγουρα δεν είναι πανηγύρι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μέσα στο Μάιο είχαμε δύο διαφορετικά μεν, σημαντικά όμως γεγονότα. τις ευρωεκλογές και την παρέλαση. το 98% του κόσμου ασχολήθηκε με το δεύτερο, το οποίο άποψη μου είναι ότι είναι πανηγύρι. Πολλή χαρά, άτε να πάμε, άτε να δούμε και μετά στο πάρκο.

      στις ευρωεκλογές ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ μισή κουβέντα. για τις θέσεις των κομμάτων και των υποψηφίων για τους γκέι, για το ποιοι τάσσονται υπέρ του δικαιώματος του γάμου, ποια είναι η άποψη τους για τις υιοθεσίες από γκέι ζευγάρια.

      Και μιλούμε για ένα θεσμό, που όση μικρή και αν είναι η συμβολή της Κύπρου, είναι το μέσο με το οποίο έχουμε φωνή στην ΕΕ.

      Και το πιο λυπηρό για μένα ότι οι οργανώσεις προάσπισης των γκέι υπερασπίστηκαν με πάθος την παρέλαση και δεν ασχολήθηκαν με τις ευρωεκλογές.

      Και ναι οι πορείες είναι άσκοπες και παρωχημένο μέσο αντίδρασης. Μήνες διαδήλωναν οι Ισπανοί, την έφαγαν στη μάπα τη λιτότητα. Ελλάδα, Πορτογαλία το ίδιο. To Οccupy γέμισε τους δρόμους και οι τράπεζες είναι ακόμη στη θέση τους και δίνουν μπόνους σε όσους κατάστρεψαν την οικονομία. Εμείς μια φορά βγήκαμε μαζικά στους δρόμους και ο Χριστόφιας έφυγε επειδή τέλειωσε η θητεία του, όχι επειδή τον πείραξαν οι αντιδράσεις.

      Delete
    2. Κάνετε λάθος - ακούστηκαν θέσεις υποψηφίων για τα δικαιώματα των γκέη. Απ' όσο θυμάμαι τάχθηκαν υπέρ οι υποψήφιοι των Πράσινων, οι υποψήφιοι του ΔΗΣΥ, οι υποψήφιοι του ΔΡΑΣΥ και ένας του ΔΗΚΟ. Μόλις βρω χρόνο θα σας δώσω το λινκ. -Marmite

      Delete
    3. Τις ανακοινώσεις που στέλλουν τα κόμματα με φαξ στα μέσα ενημέρωσης, και οι οποίες είτε καταλήγουν στην ανακύκλωση είτε σε κειμενάκια 150 λέξεων για να γεμίζουν οι τρύπες, δεν τις λες και ακριβώς δημόσια συζήτηση...

      Delete
    4. Μα... δε μιλούσα για ανακοινώσεις που στέλλουν τα κόμματα με φαξ [...].

      Μιλούσα για αυτό που αναφέρετε εσείς πιο πάνω: "για τις θέσεις των κομμάτων και των υποψηφίων για τους γκέι, για το ποιοι τάσσονται υπέρ του δικαιώματος του γάμου, ποια είναι η άποψη τους για τις υιοθεσίες από γκέι ζευγάρια.[...]"

      Συγκεκριμένα, οι θέσεις των υποψηφίων ευρωβουλευτών σε ανεξάρτητη έρευνα (με προαιρετική συμμετοχή - όποιος υποψήφιος γούσταρε να απαντήσει, απάντησε..) - Σελίδα 3, ερώτημα για το σύμφωνο συμβίωσης: http://paritydemocracy.eu/wp-content/uploads/2014/05/Θέσεις-Υποψηφίων-Ευρωβουλευτών.pdf

      και

      H πρόθεση ψήφου υποψηφίων ευρωβουλευτών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ΛΟΑΤ (περισσότερες πληροφορίες για τα επερχόμενα ψηφίσματα εδώ: http://www.ilga-europe.org/home/how_we_work/european_institutions/ep2014/mep/pledge )
      και οι θέσεις των υποψηφίων εδώ: http://www.ilga-europe.org/home/how_we_work/european_institutions/ep2014/mep/pledge .

      Η στάση των υποψηφίων προς το σύμφωνο καθώς και η ένδειξη πρόθεσης θετικής ψήφου σε επερχόμενα νομοσχέδια δεν νομίζω να συνιστά σιωπή ως προς τα δικαιώματα των ΛΟΑΤ. Έτσι κι αλλιώς συμφωνώ με τα όσα είπε και η Δρακούνα πιο κάτω, με τρανταχτό παράδειγμα την ευρωπαΐκή οδηγία για ποινικοποίηση του εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους ενάντια στα ΛΟΑΤ άτομα, που ακόμα δεν ψηφίσαμε (και κατά της οποίας αντέδρασαν πρόσφατα οργανώσεις θεολόγων). -Marmite

      Delete
  12. Δεν εχω κανενα προβλημα ουτε με γκει ουτε με λεσβιες εφ οσον με σεβονται εμενα σαν ατομο.
    Εχω φιλους και πολυ καλους μαλιστα που δεν ειχαν το θαρρος να λαβουν μερος σε αυτη την πορεια που ακομα δεν καταλαβα που αποσκοπει..

    Η γνωμη η δικη μου ειναι οτι δυσκολα η Κυπρος θα αποδεχτει αυτη την κατασταση γιατι η παλια κκελε καλα κρατει!
    Καλο σας μηνα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θα διαφωνήσω ότι η Κύπρος εν παλιά κκελέ. πιστεύω ότι αλλάζουν πολλά πράγματα.

      Delete
  13. Είμαι τζιαι γω κάπου στη μέση. Αλλά τούτη η παρέλαση-πανηγύρι, όπως θέλεις ονόμασε την, εν μια πράξη. Εμένα το αστέριν εν μιτσήν ακόμα για να καταλάβει. Αλλά αύριο μεθαύριο που έννα μεγαλώσει και έννα ρωτήσει τι εν τούτο έννα πρέπει να της εξηγήσω. Εν ίσως μια "αφορμή" για να μιλήσουμε κι εμείς αλλά και οι ίδιοι οι γκέι για το θέμα τούτο και μεταξύ μας αλλά και στα παιδιά μας. Γιατί εν εμείς τζιαί τα μωρά μας που έννα φέρουμε σιγά σιγά την αλλαγή.

    ReplyDelete
  14. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί να χρειάζεται αφορμή για να μιλήσουμε για ένα σοβαρό θέμα στα μωρά μας. Ας πούμε πρέπει να δούμε τον ασθενή με AIDS για να τους πούμε για τούτη την αρρώστια; Θέλω να πω για θέματα που είναι γυρώ μας ας αρχίσουμε να μιλούμε, να συζητούμε τζαι να προχωρούμε παρα κάτω.

    ReplyDelete
  15. Νομίζω η παρέλαση έπρεπε να γίνει, αν όχι για τίποτε άλλο, αλλά τουλάχιστον για να δούμε αν επιτέλους οι Κυπραίοι είναι ώριμοι αρκετά να αρχίσουν να συζητούν το θέμα της ισότητας, της συμβίωσης ιδίου φύλου κτλ.

    Το γεγονός ότι κατέβηκαν 3000 άτομα και βάλε και δημιούργησαν μια πραγματικά πολιτισμένη και συγκινητική ατμόσφαιρα είναι μια ένδειξη ότι μπορεί να ξεκινήσει η δημόσια συζήτηση για π.χ. το σύμφωνο συμβίωσης.

    Η εκδήλωση δεν έγινε για να ανεμιστούν σημαιούδες.

    Για τις Ευρωεκλογές το σχόλιο εν λλίο άσχετο. Η Ευρώπη έχει ήδη περάσει μια φάουσα νομοθεσίες ισότιμης αντιμετώπισης τις οποίες εμείς δαμέ παίζουμε πελλό και δεν εφαρμόζουμε, μαζί με άλλες τριτοκοσμικές χώρες όπως η Ελλάδα κλπ.

    ReplyDelete
  16. Χρίστος3 June 2014 at 16:08

    Εν έσιει τζιαί πολλήν σημασία να συζητούμεν αν ήταν παναύριν ή όι. Είτε το αποκαλείς έτσι είτε όι, ίσιεν την επίδραση που ίσιεν. Αν ενδιαφέρεστε, εν να προσπαθήσω να σας εξηγήσω ποια ήταν η επίδραση πάνω μου.

    Στην πορεία, κατά τρομακτική σύμπτωση εβρέθηκα δίπλα που ένα άντρα με την γυναίκα τζιαί το παιδί τους. Θωρώ τον, ξαναθωρώ τον, θωρεί με, ξαναθωρεί με... Ήμασταν στρατό μαζί. Εν είχαμε κάποιαν ιδιαίτερη σχέση τότε. Τζίνος ήταν δόκιμος, εγώ απλός στρατιώτης. Εκακοφάνισεν με τζιόλας μια φορά για κάποιο στρατιωτικό θέμα, εν θυμούμαι ακριβώς γιατί.

    "Ευχαριστώ ρε φίλε που ήρτες", είπα του. Τζίντην ώραν εν εσυγκινήθηκα αλλά τωρά που το ξανασκέφτουμαι εβουρκώσαν τα μμάθκια μου. Τούτος ο άθρωπος ήρτεν με την οικογένεια του για να με υποστηρίξουν. Τωρά, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ήρτεν τζιαμαί για το παναύριν ή για να παίξει το μωρό. Μπορεί να μεν είμαι γονιός, αλλά προσωπικά αν έξερα ότι σε τούτη την εκδήλωση υπάρχει κίνδυνος να γινούν επεισόδια, εν θα έπερνα το μωρό μου τζιαί την γυναίκα μου... Θέλω να πιστέφκω ότι ήρτεν διότι ένιωθεν ειλικρινά ότι τούτον εν το σωστό.

    Λοιπόν. Την επόμενη μέρα, έκαμα το φανέρωμα μου στη δουλειά. Σύμφωνοι, όχι σε όλους, αλλά σε πολλά συγκεκριμένα άτομα. Τζιαί σε κάποιον βαθμόν τούτον οφείλετε στη δύναμη που μου έδωκεν η υποστήριξη του φίλου μου τζιαί της οικογένειας του. Όπως τον αλυσοδεμένο ελέφαντα (όχι λόγω βάρους) που εν τραβά την αλυσίδα να την κόψει να ελευθερωθεί διότι εδένναν τον που μιτσή τζιαί εν ηξέρει καλλύτερα, τόσα χρόνια κάτι με εκράταν πίσω. Ο φόβος. Τούτη ήταν η αλυσίδα μου.

    Όποιος θέλει μπορεί να αποκαλεί το pride παναύριν.

    Η αλυσίδα μου έσπασεν διότι ο φίλος μου ήρτεν στο παναύριν.

    ReplyDelete
  17. μπορούμε να κάτσουμε τζιαι να αναλύουμε μέρες αν έπρεπε ή όι να γίνει πράιντ, αν το ότι έγινε τελικά εβοήθησε σε κάτι ή όι, αν άλλαξε κάτι μετά το πράιντ ή όι και λοιπές αμπελοφιλοσοφίες. Εν έσσιει όμως κανένα νόημα. Ξέρετε γιατί? Επειδή τα άτομα που αφορά εν δαμέ τζιαι λαλούν μας ότι για λλόου τους είσσιε νόημα. Τζιαι όταν τα άμεσα επηρεαζόμενα άτομα μιλούν τζιαι περιγράφουν τες εμπειρίες τους, οι υπόλοιπ@ ράφκουμεν το στόμα μας τζιαι ακούμε. Τζιαι προσπαθούμε να καταλάβουμε τζιαι να στηρίξουμε, αναγνωρίζοντας την θέση προνομίου μας μες στην κοινωνία που ζούμε. Εν έχουμε άποψη εμείς, όταν μιλούμε που θέση προνομίου, αλλά κάμνουμε χώρο στα λοατικ άτομα να μας πουν αυτά που έχουν να πουν. Τζιαι εν προσπαθούμε να πκιάουμε πισκόττο για τα αυτονόητα παριστάνωντας τ@ μεγαλόψυχ@ που αναγνωρίζουμε πως εν τζιαι τα λοατικ άτομα άνθρωπ@ όπως εμείς. Α, τζιαι το να συμμετέχουμε σε μιαν πορεία εν αποκλείει το να στηρίζουμε τζιαι με πολλούς άλλους τρόπους τα ανθρώπινα δικαιώματα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. well said tzai me pio llia logia

      Delete
    2. Πολύ καλά τα είπες. Και ελπίζω όλοι να καταλάβουν τον νόημα αυτών που έγραψες πιο πάνω και όχι αυτό πού θέλουν ή αυτό που τους συμφέρει.

      Και Μάνα, παρόλο που απολαμβάνω να διαβάζω τα ποστ που κάνεις και συμφωνώ συχνά, αυτό εδώ το βρίσκω λίγο ανώριμο.

      Delete
  18. Σε τουτο το ποστ ειναι μια κατασταση αλλα λεω αλλα γραφω αλλα εννοω.
    Να υποθέσω μάνα ότι ως τωρα αλλαξες λλίο γνώμη? Ειμαι λλιο συχισμενη με το ποστ κ τα

    κομμεντς σου! Ίσως εμηδενισες πολλά το πράιντ στο ποστ σου, ενω στα κόμεντς σου διας μου

    άλλη εντύπωση.
    Συμφωνεις οτι το πραιντ εν πραξη, λαλεις στα κομεντς αλλα στο ποστ εγραψες χρειαζουνται

    τζαι πράξεις.
    Ρωτας γιατι πρεπει καποιος να εχει ειτς τζαι να εβρει αφορμη για να μιλησει για το ειτς. Το

    πραιντ ηταν η αφορμη για να μιλησουν στα κοπελουθκια τους οι γονιοι που γυρευκουν αφορμη..

    Αρα εκαμε δουλεια. Καποιο γονεις εμιλησαν.
    Προσωπικα εκαμα καμινγκ αουτ σπιτι μου μετα το πραιντ. Επισης και σε μια φιλη . Αρα εκαμε

    δουλεια.
    Το ηθικο μου εν στο 1000, εσιει που το Σαββατο που ειμαι πολλα χαρουμενη για τοοοοσο κόσμο

    που ηρτε στο πραιντ αλλα τζαι το σαπορτ που ενιωσα που αγνωστους.Αρα εκαμε δουλεια.
    Επεριμεναν 300 ατομα περιπου Ηρταν ακομα 4700 γιατι λαλουν οτι παιζει να ηταν κ 5000 ο

    κοσμος. Ηξεραμεν ουλλοι οτι εν θα υπογραφαμε κανενα χαρτι/νομοθεσια στον κήπο. Απλα ήταν

    να εσιει μπύρες τζαι μουσική.
    Οι πολιτικοι που ηρταν για να δειχτουν τζαι να γλυψουν, εν τζαι εξεγελασαν κανενα μας. Ισια ισια

    την ωρα που εκαμναν ομιλιες τζαι ταχα επνιεν τους το δικαιο μας, ακουστηκε μια φωνη που το

    κοσμο να λαλει "εσεις να το δειτε...υπογραψετε το συμφωνο". Εσφυρισαν τους τζαι λλιο,

    εγελασαμε τζαι μεις τζαι τζεινοι τζαι επηαμεν παρακατω.Το συμφωνο εν ετοιμο σενα συρταρι

    στην βουλη. Καποιος υπουργος το εσταματησε. Λαλουν εν να το υπογραψουμε τζαι περιμενουμε

    ακομα. Ξερουμε πολλα καλα τζαι γκει τζαι στρειτ τι παιζει. Ποιος γλυφει τζαι τι σκατα γινετε σε

    τουτο το τοπο. Ποσα εφαν τζαι ποσα εν να φαν ακομα. Αλλα το πραιντ ηταν τονωτικη ενεση. Για

    μενα τζαι για τόσους άλλους.
    Εσιει ατομα που εν ηρταν τζαι εν λοατ. Ηθελαν αλλα εφοουνταν. Νομιζεις ενας που τζεινους

    ουλλους εν είπε του χρόνου εν να πάω τζιεγώ? Δαμε στελλουν μου μαιλς στο μπλογκ με

    ερωτησεις μα γιατι τζαι ινταλως η σεξουαλικοτητα τζαι καθουμε τζαι απαντω τα ενα ενα για να

    μεν νιωθω οτι εσιει κανενα που νομιζει εν ανωμαλος τζαι μονος του, οπως ενιωθα εγω πριν τοσα

    κατι χρόνια.
    Το μπλογκ μου που εν ενα μηδενικο καμνει δουλεια. ΤΟ πραιντ σκεφτου ποση δουλεια μπορει να

    εκαμε με 5000 ατομα.
    Ευχομαι τζαι ελπιζω να βοηθησω εστω τζαι ενα ατομο να μεν αυτοκτονησει επειδη εν γκευ τζαι

    εν τα φκαλει περα με τους ομοφοβικους ή με ανθρωπους που διερωτονται ποια εν τα αυτονοητα

    δικαιωματα μας .
    Εχω φιλη που με υποστηριζει με τα 1000 αλλα αμα εν να μιλησει μπορει να πει τζαι καμμια

    ομοφοβικη κουβεντα τζαι διορθωνω την. Γελω τζαι ξερω οτι εν το καμνει που κακια. Καποτε

    παθαινω την κ εγω τζαι διορθωνει με τζεινη. Εκπαιδευκουμαστε τζαι οι δυο. Εν την μισω επειδη φευκουν της κουβεντες. Διορθωνω την. Εμεγαλωσαμε σε

    ομοφοβικο κοσμο τζαι περιβαλλον τζαι προσπαθουμε μονοι μας να τα αποβαλουμε τουτα

    ουλλα.Θελει χρονο.
    Το πραιντ εν ελυσε τα προβληματα μας ουτε εν να τα λυσει μονο του. Χρειαζεται να γινουν

    πραματα, να ειπωθουν λογια, να γινει εκπαιδευση στα σχολεια, να τσακωθουν πολιτικοι, να μας

    βρισει η εκκλησια, να θυμωσουμε, να πιαμεν τον λογο χωρις να μας τον δωσουν, να φατζιησουμε το σιερι μας, να πουμε κανει τζαι γενικοτερα χρειαζεται να συμβαλει καθενας που μας με οτι πιο μιτση μπορει. Ακομα τζαι με τουτο το kομεντ που σου καμνω κατι καμνω.

    ReplyDelete
  19. Η Μανα μιλα ως ατομο που δεν εχει τα ιδια βιωματα με τα ΛΟΑΤ ατομα. Αλλα ατομα που δεν εχουν τα ιδια βιωματα το καταλαβαινουν, τα ΛΟΑΤ ατομα το καταλαβαινουν, καταλαβαινουν ποση σημασια εχει και ποσο καλο εκανε η Πορεια. Τα αλλα ουλλα εν "απον αππεσσω του χορου"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και δεν μου λες πως μπορει ενας στρειτ να εχει τα ιδια βιωματα με ενα λοατ ατομο; Τεσπα αν εννοεις πως δεν εχω επαφη με λοατ ατομα καμνεις λαθος. Δυο πολυ καλοι μου φιλοι δεν πηγαν στην πορεια ακριβως για τους λογους που εγραψα.

      Delete
    2. Χρίστος3 June 2014 at 23:12

      Εν πειράζει. Σημασία έσιει να έχουμεν διάθεση να κατανοήσουμε ο ένας τον άλλον. Εγώ πιστέφκω έσιει την διάθεση. Κάποια πράματα νομίζω κατανοεί εντελώς λανθασμένα (τζιαί εγώ κάποτε, έντζιαι είμαι αλάνθαστος), αλλά έτο το ωραίον της υπόθεσης. Είμαστεν δαμέ τζιαί συζητούμεν τα τζιαί προσπαθούμεν. Προσπαθούμεν. Κάτι ένι τζιαί τούτον.

      Delete
    3. Η συζήτηση σίγουρα βοηθά. τζείνο που είπα όμως εξαρχής είναι ότι τα λόγια πρέπει να γίνονται έργα. Καλές και οι συζητήσεις και οι διαφωνίες, η κατανόηση και οι παρελάσεις. Αλλά παρακάτω τι γίνεται; το Κυπριακό το συζητούν 40 χρόνια τώρα. Ακόμα 40 να το συζητούν πάλι τίποτα δεν θα γίνει (κοίτα να δεις που θα έρθει καμιά λύση τις επόμενες μέρες και θα διαψευστώ).

      Η προσπάθεια να μεν μεινίσκει στα λόγια. τζαι τούτο ισχύει για πολλά πράματα σε τούτο τον τόπο. Να αναφέρω το παράδειγμα για το νομοσχέδιο για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών. Τόσα λόγια, τόσες κουβέντες. οι παιδεραστές εκτός του ότι είναι δύσκολο να καταδικαστούν, οι ποινές τους είναι τόσο μικρές σε σχέση με το έγκλημα τους. να μου πεις τι θα μπορούσαμε να κάμουμε; Όσους βουλευτές ήταν στην επιτροπή Νομικών το 2004 όταν ξεκίνησε το θέμα να μεν τους ψηφίζαμε ξανά. Να πηγαίνουμε έξω που τα σπίθκια τους τζαι να τους σύρνουμε ντομάτες. Να μαζέψουμε λεφτά για να βοηθήσουμε τούτα τα μωρά.

      Αν θέλουμε να έχουμε αποτέλεσμα, να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί και να φύγουμε από τη θεωρία.

      Delete
    4. Γιατί κάνεις σύγκριση των πολιτικών μας που τόσες φορές μας έχουν αποδείξει πόσο ανεύθυνοι είναι, με άτομα ΛΟΑΤ που ζητούν αποδοχή και ίσα δικαιώματα. Ήταν για σένα η παρέλαση πολιτική εκδήλωση ή προεκλογική εκστρατεία μήπως; Δεν καταλαβαίνω την σύγκριση σου.

      Delete
    5. Χρίστος4 June 2014 at 10:30

      Εντζιαι υπάρχει ουσιαστική διαφωνία στο ότι η πολιτεία εν τζιαιρός να κάμει τα λόγια πράξη. Εγώ ελπίζω στο επόμενο φεστιβάλ του χρόνου να είσαι τζιαμαί. Που ξέρεις, μπορεί να σπάσεις τζιαί καμιάν αλυσίδαν.

      Delete
  20. παττιχάκι3 June 2014 at 21:17

    Τιποτά δεν αλλάζει στην Κύπρο. Λόγο του ότι ημουν εκεί από την αρχή μεχρί το τέλος αρκετοί από τους υπερήφανους έδειξαν τον πραγμςτικό τους ευατό μετά την πορεία στο πάρκο, όταν οι κάμερες και ο περισσόυερος κόσμος έφυγε
    Αρκετοί άλλαξαν και ρούχς.

    ReplyDelete
    Replies
    1. τάχα;

      τζαι στους κυπριακούς γάμους η νύφη αλλάσσει τα ρούχα μετά την εκκλησιά (όταν πάει στο γλέντι/πανηγύρι), σημαίνει τούτο ότι πρέπει να της αφαιρέσουμε το δικαίωμα του γάμου;

      ο πραγματικός τους εαυτός δηλαδή ποιός ένει; τι ήθελες να αλλάξει στην Κύπρο με την πορεία τζαι δεν άλλαξε;

      Delete