Tuesday 23 March 2010

Βέρα στο δεξί

Διαπίστωση πικρή την ώρα που έπινα τον πρωινό, αλλά όχι πρώτο της ημέρας, καφέ στο γραφείο. Μια καλή ένδειξη, ένδειξη είπαμε όχι απόδειξη, πως κάποιος απατά το σύντροφό του είναι αν φορεί τη βέρα του!

Δυο τρεις από τους συνάδελφους που γκομενιάζουν και δεν το κρύβουν τη φορούν. Κρατούν ψηλά τη σημαία και το κέρατο. Από την άλλη άτομα που ξέρω σίγουρα πως τιμούν το στεφάνι τους, δεν φορούν βέρα.

Μοιάζει παράδοξο, αλλά τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι. Η βέρα είναι σαν ένα είδος κάλυψης. Υπεράνω υποψίας, σου λέει ο άλλος. Παντρεμένος άνθρωπος και να παίζει το μάτι του και μακάρι να ήταν μόνο το μάτι του; Α πα πα πα. Ποτέ. Φορούν τη βέρα και νομίζουν ότι διώχνουν τις υποψίες μακριά.

Εγώ δεν τη φορώ. Θεωρώ πως το marital status μου είναι κάτι που αφορά εμένα. Όπως δεν θα κυκλοφορούσα με τη φανέλα του Τσε αν ήμουν αριστερή, ή με το σήμα της ανακύκλωσης στο πέτο, επειδή γράφτηκα στην Greenpeace, έτσι δεν κυκλοφορώ με τη βέρα επειδή παντρεύτηκα. Επίσης, τη θεωρώ και λίγο μπελά, βάλε βγάλε θα την έχανα. Ενώ τώρα μια χαρά θα την κληρονομήσουν οι απόγονοι.

Οι βέρες διάβαζα σε ένα site, είναι το σύμβολο που μας ενώνει για την υπόλοιπη ζωή με τον σύντροφό μας, είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία της τελετής του γάμου. Και έτσι όπως έχει κρίση ο γάμος, έχουν κρίση και τα σύμβολά του.

Να μου πεις τώρα ο καθένας ό,τι θέλει κάνει και λογαριασμό δεν δίνει σε μένα. Εννοείται αυτό. Αλλά ρε παιδί μου, θέλεις που θέλεις να κάνεις τη λαδιά σου, είναι ανάγκη να φορείς και τη βέρα σου; Δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι εξευτελίζονται τελείως; Ίσως να ισχύει αυτό που λένε ότι οι δεσμευμένοι έχουν μεγαλύτερη πέραση. Τώρα σοβαρά, υπάρχει κόσμος που τη βρίσκει να την πέσει στον άλλο επειδή είναι παντρεμένος;

Τι να πω η έρημη η μάνα. Στους παιδότοπους πάντως που συχνάζω δεν μου την έπεσε κανένας μέχρι τώρα. Ούτε και στα παιδικά τα πάρτι.


17 comments:

  1. Aisxos... ena feggari pou me polyorkousen enas pantremenos, opote erketoun sto grafeio efkallen thn vera, pantes tziai me to na thn fkalei htan na gyrisw na ton dw...
    Emena ton issue mou en htan an eforen veran oi. Htan to annen pantremenos h oi. To symvolo opws laleis.

    ReplyDelete
  2. δεν κάνει η βέρα τον παντρεμένο.

    ReplyDelete
  3. Αν οι βέρες έδεναν τις σχέσεις όλα θα ήταν καλά.
    Αν παίζει το ματάκι δεν τα σώζει τίποτα.
    Τα σύμβολα τα κουβαλάς μέσα σου.
    Σε φιλώ κοριτσάκι μου.

    ReplyDelete
  4. Εγώ προσωπικά βλέπω τη βέρα ως κάτι εντελώς περιττό. Εν αμφιβάλλω ότι για ορισμένους συμβολίζει μια υπόσχεση αγάπης και μπλα μπλα μπλα, αλλά για εμένα εν το αντίστοιχο της σφραγίδας που βάλλουν στες αγελάδες και τα αρνιά οι κτηνοτρόφοι για να «σταμπάρουν» την ιδιοκτησία τους. Τωρά αν σου αρέσκουν τα κοσμήματα ή έχει συναισθηματική αξία, καταλαβαίνω το. Εγώ πάντως ποτέ δεν τη φορώ και ποτέ δεν απάτησα τη γυναίκα μου στα εφτά χρόνια σχέσης μας. Αν έθελα όμως, εν νομίζω να με ενοχλούσε ούτε βέρα, ούτε «στάμπα», ούτε αλυσίδες.

    ReplyDelete
  5. Όπως νιώθει ο καθένας.
    Πάντως τούτες οι διαπιστώσεις που αναφέρει η Μάνα άκουσα τες πριν 7-8 χρόνια που ένα συνάδελφο τζαι τότε επαραξενεύτηκα. Όμως εκατάλαβα ότι είχαν βάση, χωρίς να είναι απόλυτο έτσι?

    Kλέφτη ο σιηπέττος του πεθερού σου θα σ' εσταμάταν? ;-)

    ReplyDelete
  6. κάποτε ετσιακκάρισκα αν φορεί βέρα κάποιος

    τωρά είτε την φορούν είτε εν την φορούν πάλε κάμνουν τα ωραία τους

    αλλά τουλάχιστον άμαν την φορούν εν τους κοντέφκουμεν εμείς

    or is it?

    ReplyDelete
  7. Ο γαμος εν κατι που εδημιουργηθηκεν για την εξασφαλισην της περουσιας (σιουρα εν γεναικας νους που το εσκεφτηκεν).Η βερα τωρα κομα εν εκαταλαβα ιντα ρολον παιζει τζιαι μαλλον ουτε εννα καταλαβω.Αμαν θελω να καμω κατι εννεν η βερα που εννα με σταματησει.Ουτε εν η βερα που εννα δκιώξει την αλλην αμαν εσhει κατι στον νουν της.

    ReplyDelete
  8. η ιστορία της βέρας ξεκινά που πολλά παλιά. που τους προ-προ-προ-προ-[...]-παππούδες μας.. Να μεν τα πολυλογώ εν που των τζαιρό που οι άνθρωποι αποφασίσαν να ζουν σε ομάδες/ κοινωνίες, μαζί. Οι κοινωνίες τζίνες ήταν πατριαρχικές κυρίως άρα ο άντρας είσσιεν τον κύριο λόγο. Ως ένδειξη ότι μια γυναίκα άνηκεν σε κάποιον, ο άντρας έδεινε της ένα σσιοινούι πας το δάκτυλο έτσι ώστε οι υπόλοιποι άντρες να ξέρουν ότι εν 'κρατημένη'. Τζαι που τότε ως σήμερα εφτάσαμε στις βέρες.
    Ούτε οι γονιοί μου φορούν τες βέρες τους, αλλά εν που τα λια ζευγάρια που ξέρω που μετά που τόοοοσα χρόνια γάμου εν ακόμα ερωτευμένοι. Εξαρτάται που τον κάθε άνθρωπο αλλά τζαι που τες αντιλήψεις του καθένα.

    ReplyDelete
  9. Gia kapoies h bera shmainei kateu8eian oti einai off limits o sugkekrimenos antras. Fusika otan rwrhsa ton aderfo mou giati den thn forei thn dikh tou mou eipe to anti8eto: giati etsi exei thn hsuxia tou (forei kati allo pou tou ekame h gunaika tou otan gnwristhkan).

    Chris

    ReplyDelete
  10. ...μιας τζιαι το φερεν η κουβέντα, που εν οι βέρες μας;;;

    ReplyDelete
  11. Ένας φίλος μου που παντρεύτηκε πρόσφατα και φορεί τη βέρα του μου είπε ότι κολλούν του πιο πολλές τώρα και ότι η βέρα έχει κάποια...γοητεία.
    Όταν ο άλλος θέλει να κάμει τα δικά του...ζώνη αγνότητας να του φορήσεις εν θα τον κρατήσει! (και γυναίκες και άντρες)

    ReplyDelete
  12. δεν θυμάμαι του γονείς μου να φορούν ποτέ τις βέρες τους. για πρακτικούς λόγους. δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα.

    από την άλλη, εάν είσαι σε μια δουλειά που γνωρίζεις κόσμο και είσαι νέος και ωραίος καλό κάνει να τη φορείς

    ReplyDelete
  13. Εγώ βρίσκω το λιον κάπως τούτο με την βέρα. Τάχα αμα φορείς την βέρα είσαι δικός μου τζιαι ξέρουν το ούλλοι? Αμα θέλεις να κάμεις την πατταλοδουλειάν εννα την κάμεις είτε φορείς την είτε οχι. Εξάλλου κανένας ενεν "κτήμα" κανενός.

    ReplyDelete
  14. Τζαι ο μοτορτζής που τούτο ούλλο που έγραψα εκατάλαβε ότι θέλω να μου κολλούν στα παιδικά τα πάρτι. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP.

    ReplyDelete
  15. :))))) Πάλε καλά, γιατί εγώ εκατάλαβα πως δεν είναι μόνο στα παιδικά πάρτι που θέλεις να σου κολλούν αλλά και στους παιδότοπους!
    :)))

    ReplyDelete
  16. Ο πατέρας μου δε τη φόρεσε ποτέ. Ήταν τετοια η δουλειά του που μπορεί και να έκοβε χέρι αν τη φόραγε. Εγω τη φοράω. Ο άντρας μου τη φοράει. Δε σημαίνει τίποτα, θα μου πεις. Ο δεσμός, αν είναι πραγματικός, υπάρχει και πέρα από βέρες. Η βέρα δε σε κρατάει, είναι αλήθεια. Δες μόνο πόσες γυναίκες κάνουν δεσμό με παντρεμένους ή, αντίστροφα, πόσοι παντρεμένοι συνάπτουν εξωσυζυγικές σχέσεις. Φοράνε δε φοράνε βέρα. Υπάρχουν κι άνθρωποι που δε κωλώνουν στη θέα της βέρας.Αυτό εξαρτάται απο τα ηθικά όρια του καθένα

    ReplyDelete
  17. Οι γονιοί μου έχει χρόνια να φορήσουν βέρες, κυρίως λόγω δουλειάς. Μετά που περίπου 25 χρόνια γάμου, μπορεί να έρτω σπίτι που έξοδο άμα είμαι Κύπρο τζαι να κάθουνται αγκαλιασμένοι να βλέπουν τηλεόραση ή να μιλούν.

    Για μένα τούτο εν η μεγαλύτερη απόδειξη αγάπης τζαι όι ένα χρυσό πραματούι πάνω στο δάκτυλο.

    Καλημέρα:)

    ReplyDelete