Tuesday 23 November 2010

Λεωοφορεία επί χάρτου




Η δήμαρχος Λευκωσίας Ελένη Μαύρου, διαβάζει το blog μου. Όχι, μόνο το διαβάζει, αλλά το εφαρμόζει κιόλας. Μην περιμένετε να δείτε την λεωφόρο Στασίνου να γίνεται Πότε επιτέλους θα βρέξει. Αυτό στο απώτερο μέλλον. Γιατί προς το παρόν η πρώτη γυναίκα δήμαρχος της πρωτεύουσας εφαρμόζει τις ασκήσεις επί χάρτου.

Το κόνσεπτ πάει ως εξής, για όσους ξέχασαν. Αν έχω να κάνω κάτι, αντί να το υλοποιήσω γράφω κάτω τα βήματα που θα κάνω για να γίνει, αλλά συνήθως δεν γίνεται τίποτε.

Έτσι και η κυρία δήμαρχος πραγματοποίησε διάσκεψη Τύπου για να αναγγείλει πανηγυρικά πως ΘΑ αποκτήσει η πρωτεύουσα το πρώτο της οικολογικό λεωφορείο… Το περίεγραψαν, το ανάλυσαν, είπαν για τα καλά του, για το κόστος του, για το τι θα προσφέρει, αλλά κανένας δεν το είδε. Απλούστατα γιατί δεν υπάρχει. Είναι ένα σχέδιο που ΘΑ υλοποιηθεί και που ΘΑ ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πόλης και που ΘΑ εξυπηρετεί τους κατοίκους της.

Μια φωτογραφία έδειξαν στους δημοσιογράφους και όσους πήγαν στη διάσκεψη και όποιος κατάλαβε κατάλαβε. Στο κάτω κάτω ας βάλουν τη φαντασία τους να δουλέψει...

Και έχω την εξής απορία. Αφού λογαριάζουν να είναι έτοιμο το 2011, σε λίγο καιρό δηλαδή, γιατί δεν περίμεναν να ολοκληρωθεί το έργο και να το παρουσιάσουν αντί να δείχνουν φωτογραφίες; Δεν θα ήταν καλύτερα να πουν στους δημότες της έχουμε αυτή την υπηρεσία, είναι για σας, να τη χρησιμοποιείται. Τώρα τους έταξαν μετακίνηση με οικολογικό λεωφορείο.

Αν πάλι δεν πετύχει; Και στην πορεία δεν έχουν τα απαραίτητα χρήματα, ή στο σχεδιασμό πάει κάτι στραβά και το σχέδιο ναυαγήσει; Δεν θα μείνουν εκτεθειμένοι; Το πονηρό μου το μυαλό, πάει φυσικά σε προεκλογικές σκοπιμότητες. Σου λέει, εκλογές θα έχουμε σε λίγο καιρό, ας τους τάξουμε διακίνηση με οικολογικό μέσο. Σάμπως θα τους πει κανένας τίποτα αν μείνει στο χαρτί η ιδέα; Ή μήπως θα είναι το πρώτο σχέδιο, που θα καταλήξει στα σκουπίδια;

Και μιας και είπα να ασχοληθώ με τo Δήμο Λευκωσίας, παρατήρησα ότι η παλιά πόλη έχει γεμίσει με καταστήματα «χαλάλ. Όπου χαλάλ είναι ο παραδοσιακός μουσουλμανικός τρόπος προετοιμασίας των τροφίμων και κυρίως του κρέατος. Τα ζώα δηλαδή πρέπει να σφαγιαστούν με ένα ειδικό τρόπο και σίγουρα όχι στα σφαγεία, όπως συνηθίζεται για λόγους υγιεινής και ασφάλειας. Ασχολήθηκαν οι δημοτικές αρχές με αυτό το θέμα, το πρόσεξαν; Ή επειδή απευθύνονται στους ξένους, δεν ρωτούμε, δεν ενδιαφερόμαστε, δεν κάνουμε τίποτε;

Βέβαια, μιας και οδηγείται το Σφαγείο Κοφίνου σε κλείσιμο, θα μπορούσε να είναι μια άλλη πρωτοποριακή ιδέα. Να το κλείσουμε και να το ρίξουμε όλοι στο χαλάλ. Χαλάλι μας ένα πράμα.

22 comments:

  1. Το χαλάλ πρέπει να αφήσεις το ζώο να γίνει drained απο το αίμα του..που να πηγαίνει άραγε αυτό το αίμα??

    Τα επί χάρτου είναι πολύ popular προεκλογικά..και τα επί του αέρα επίσης!

    ReplyDelete
  2. Καλημέρα Μάνα.
    Τούτα τα επί χάρτου εν έχουν λάθος. Μπορούν να τα εκδώσουν κάποια στιγμή "Κυβέρνηση επί Χάρτου".

    Πέρα που τα αστεία όμως, μακάρι να έρτουν τζιαι τα οικολογικά λεωφορεία. Να έχουν λιο πιο συχνά δρομολόγια που τωρά γιατί επήξαμε στην κίνηση.

    ReplyDelete
  3. συγχαρητηρια στη Μαυρου, καιρος ηταν.

    ReplyDelete
  4. Θα γίνει το 2011 και ανακοινωΘΑκε προχΘΑς γιατί εχουμε τις ατιμες τις εκλογες και εαν δεν δειξουμε οτι νοιαζόμαστε για την Λευκωσία ΘΑ μας πάρουν με τις πετρες.
    Μια εισηγηση, ελένη μου αφου ΘΑ είναι για τους κατοίκους γιατι δεν εκανες την παρουσίαση στα πακιστανικά, αφου η Λευκωσία έγινε Ισλαμαμπάντ?

    ReplyDelete
  5. Για να χορταίνει πρώτα το μάτι, ε; Γι’ αυτό το κάνουν! χα,χα

    ReplyDelete
  6. Μια διόρθωση. Δεν είναι λεωοφορεία επι χάρτου.Επι ΘΑρτουν είναι.

    ReplyDelete
  7. Εμ, δεν είνα ακριβώς ασκήσεις επί χάρτου. Την ιδέα και το design του οικολογικού λεωφορείου την είχε υποβάλει πριν αρκετό καιρό (1-2 χρονια? Δεν είμαι σίγουρη) ο Δημάδης (της οικογένειας που είχαν μέχρι πρόσφατα την αντιπροσωπεία FIAT και Alfa Romeo). Είχε αυτή την ιδέα διότι είχε σπουδάσει ο ίδιος design αυτοκινήτου και το είχε ήδη σχεδιάσει. Η ιδέα προφανώς είναι στα τελικά στάδια υλοποίησης και προσεχώς σε λίγους μήνες θα κατασκευαστούν (όχι στην Κύπρο, απ'ότι κατάλαβα).

    Το κρέας χαλάλ έχω την εντύπωση ότι σφάζεται στο σφαγείο όπως και το μη χαλάλ. Όχι?

    ReplyDelete
  8. Α! καλά!! εδώ εμείς έχουμε υποθαλάσσια, μετρό, τραμ!!! όλα τα έχουμε!! τι λες τώρα!! Ξέρεις τι έχει γίνει στη πόλη μου στα χαρτιά και σε παρουσιάσεις??? και όχι ένα σχεδιο!! σου μιλάω και γαμώ τις παρουσιάσεις, σε παρακαλώ!! Αχάριστοι άνθρωποι είστε!! τστστστστσ

    ReplyDelete
  9. Ο Κυπραίος δεν μπαίνει σε λεωφορεία, είτε αυτά είναι οικολογικά, είτε είναι κανονικά, είτε είναι απ' εκείνα τα πράσινα που οδηγούσε ο Αναστάζιο στο "μιλάς πολύ". Ο,τι θυμούνται χαίρονται στο Δημαρχείο. Ας καθαρίσουν την Τάφρο Ντ' Αβίλα από τα σκουπίδια και την παλιά Λευκωσία, στην οποία θέλεις εμβόλιο για να κυκλοφορήσεις άνετα, και ας μου αφήσουν τον σχεδιασμό λεωφορείων! Κκιάορκαν σου!

    ReplyDelete
  10. To κρεας χαλάλ μαλλον δεν σφάζεται στη Κοφίνου, γιατί ο σφαγέας πρεπει να τραγουδά στο ζώο, την ώρα που το σφάζει.
    Και επειδή το σφαγειο ειναι Ημικρατικό, φανταζομαι οτι εαν κατι τετοιο δεν αναγραφεται ρητώς στα σχέδια υπηρεσίας, δεν μπορεί να εφαρμοστεί.
    Οσο αφορα το σχέδιο και αυτά που είπε η Δρακούνα, είναι θλιβερο και μονο το γεγονος οτι καποιος ιδιώτης είπε στο Δημαρχειο τι πρέπει να κανουν για να εξυπηρετησουν καλυτερα τον κόσμο.
    Και ευτυχως που αυτός ηταν επωνυμος.

    ReplyDelete
  11. Πίστευα ότι την απάντηση για το χαλάλ θα την είχε η Post αλλά να δούμε που γυρίζει. Αυτό το βρήκα στο wikipedia

    Thabiha or Dhabiha (Arabic: ذبيحة‎), is the prescribed method of ritual slaughter of all animals excluding fish and most sea-life per Islamic law. This method of slaughtering animals consists of a swift, deep transverse incision with a sharp knife across the neck, cutting through the windpipe, the food pipe, the vagus nerve jugular veins and carotid arteries of both sides but leaving the spinal cord intact. Furthermore it opens the circulatory system that is at high pressure to the air causing pressure to equalize and the blood pressure in the brain to fall to zero.[citation needed]. As the brain requires a constant flow of blood under pressure for the animal to retain consciousness, anemia of the brain causes loss of awareness and perception.

    έχω την εντύπωση ότι δεν πρέπει να σφάζονται σε σφαγεία το χαλάλ, εκεί σφάζονται και γουρούνια δεν υπάρχει περίπτωση οι μουσουλμάνοι να το δέχονταν. πρέπει να κάνουμε περαιτέρω έρευνα.

    ReplyDelete
  12. Μια σύντομη απάντηση στον Αντί-Χριστο.
    Η εμπειρία μου έδειξε το αντίθετο. Την τελευταία φορά που ήρτα Κύπρο εκυκλοφορούσα μόνο με λεωφορεία. Τουλάχιστον οι μισοί επιβάτες (στα σχεδόν 100% γεμάτα λεωφορεία) ήταν Κυπραίοι.

    Άρα, κάποιοι Κυπραίοι όντως μπαίνουν στα λεωφορεία.

    ReplyDelete
  13. Βρήκα αυτό το άρθρο στη Cyprus Mail που εξηγεί αρκετά πράγματα.

    http://www.cyprus-mail.com/cyprus/immigrant-influx-nets-big-business-halal-meat

    ReplyDelete
  14. @αππωμένη: ΟΚ, εγώ όσα βλέπω να κυκλοφορούν ψιλό-άδεια τα βλέπω. Μια φορά, το κυκλοφοριακό δεν το είδα να λύνεται.

    ReplyDelete
  15. @Αντί-Χριστος,

    Μακάρι να ελύνετουν έτσι εύκολα το κυκλοφοριακό:)
    Αλλά έγινε μια πολλά καλή προσπάθεια με τα λεωφορεία. Εν καινούρια, εν εν ακριβά, εβάλαν παραπάνω δρομολόγια, παίζουν (σπαστική) μουσική για να μεν βαρκέσαι. Φυσικά ένεν τέλεια, τζιαι εννα μπορούσαν να γίνουν πολλάααα παραπάνω. Αλλά αν δεν τα στηρίξουμε, πως εννα γεμώσουν; Εν τζιαι γίνεται μόνο να παραπονιούμαστε (εν το εννοώ προσωπικά α! να εξηγούμαστε).

    ReplyDelete
  16. Μάνα,
    Δεν θα μείνουν στο χαρτί τα λεωφορεία. :) Ο σχεδιασμός όντως παίρνει πολύ χρόνο αλλά είναι μεγάλης σημασίας και απαιτεί πάααρα πολλή δουλειά.
    Οι παρουσιάσεις και οι ανακοινώσεις τύπου είναι απαραίτητο να γίνονται και όχι για απλά προεκλογικούς σκοπούς. Για τα χαλάλ για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ακούσει τίποτα αλλά θα μπορούσες να μάθεις με ένα τηλεφώνημα στο Υγειονομίο του Δημαρχείου. Κινητοποίηση!

    ReplyDelete
  17. Aγαπητή μάνα άμαν ανακατώσεις λλίον τα του Δήμου θα ανακαλύψεις ότι έθελεν γεναίκαν για Δήμαρχον για να ξηκολλήσει projects που εν θαμμένα 15 χρόνια. Μια γεναίκα συνήθως κάμνει παρά να λαλεί. Σε τρία χρόνια, οι ίδιες υπηρεσίες του Δήμου, οι ίδιοι αθρώποι (που οι παραπονιάρηδες ανίκανους τους σηκώννουν ανίκανους τους κατευάζουν) υλοποιήσαν όσα οι προηγούμενοι δύο κύριοι που της εποηγηθήκαν δεν υλοποιήσαν σε 15. Πιας τα κοντίλια, τες δομημένες ή διαρρυθμισμένες επιφάνιες, τον αριθμόν εκδηλώσεων, τον όγκον σκουπηθκιών που εμαζευτήκαν τζιαι κάμε ούλλα τα ratios τζιαι θα έβρεις σε όλα 15/3.

    Με το μεραφορικό δεν το ουσιαστικόν μέτρο του σχολικού λεωφορείου (που εν δικόν της τζιαι κουντά το που τον τζιαιρόν που εν βουλευτής) έκαμεν τους δρόμους τζιαι τους γονιούς να αναπνεύσουν λλίον κατά τες ώρες αιχμής που εβουρούσαν ούλλοι με τα αυτοκίνητα να πιάσουν τα μωρά. Είναι δεκάδες χιλιάδες μωρά που διακινούνται καθημέρα δωρεάν.

    Το νέον δημαρχείον εξεκίνησεν τζιαι το πρώτον χτήριον θα εν έτοιμον το καλοτζιαίριν. Θα εν το πρώτον πραγματικά οικολογικό κτήριον στην Κύπρο με προδιαγραφές passive hause που δεν είναι κάτι εύκολον αν ξέρεις από αυτά. Τζιαι δεν μιλάμεν για έναν κούλαν που θα κάτσουν μες την παλιάν την πόλη για να δείξουν την ισχύν της εξουσίας αλλά για μικρά κτιριάκια που εντάσσουνται στην παλιάν την πόλην τζιαι στα αρχαία που αναδινκνύονται κάμνοντας την γειτονιάν μιαν που τες πιό σύχρονες οικογειτονιές της Ευρώπης.

    Τα project με τα ποδήλατα εν ζήτημαν ημερών τζιαι αφορά όλους της δήμους της Λευκωσίας.

    Το ΓΣΠ εξηκόλλησεν μετά που 15 χρόνια θάνατον τζιαι εκεί θα γίνει πάρκον τζιαι όχι developers land χρυσοπληρωμένου τετραγωνικού. Του κοσπενταόροφου που της έκατσεν η πολεοδομία δίπλα που το πάρκον για να κάμει ιμισς το έργον βιώσιμον, με γεναιτζιήσιμους ελιγμούς τζιαι χωρίς αντιπαράθεσην εκατέβασεν του 15 ορόφους.

    Σόρρι για το μακρυνάριν αλλά καταλάβω ότι άμαν τα ζείς που μέσα θωρείς τα πάντα να κινούνται ααααααργααααα. Άμαν όμως έρκεσαι Κύπρον κάθε χρόνον ή θκυό, δεν νοιώθεις το βάρος της καθημερινότητας τζιαι θωρείς τον τόπον που πάει μπροστά τζιαι αλλάσσει γλήορα. Τζιαι η Αθήνα τζιαι η Λευκωσία τα τελευταία 5 χρόνια έχουν γίνει αγνώριστες για τους επισκέπτες τους αλλά τζιαι οι Αθηναίοι τζιαι οι Λευκωσιάτες νοιώθουν ότι ζουν σε χάος. Δεν νομίζω να εν όλη η αλήθκεια.

    Τζιαι το άλλον για την δήμαρχον σας. Για τους άλλους ανώτερους λειτουργούς που ποζάρουν μες τες λιμουζίνες τα ΜΜΕ εσσισαν τον κ///ον τους, για την Μαυρου που δεν άλλαξεν το μικρόν της αυτοκίνητον για κοινούς θνητούς της ούτε τζιαι το δυάριν διαμερισματούιν της "καβαλλώντας την λιμουζίναν" τζιαι έμεινεν απλός άνθρωπος κανένας δεν το εσχολίασεν.

    Κρίνετε τους σιόρ για τζιείνα που εν καμνουν καλά πέρκι φκεί τζιαι τίποτε όι για τζιείνα που κάμνουν τζιαι εν καλά : )) Μακάρι να φέρουν 100 οικολογικά λεωροφεία να πούμεν : ))

    ReplyDelete
  18. @aceras:Τι εκανε λέει η Μαυρου ?Τιποτα δεν εκανε η Μαυρου και εαν δεν ητανε και τα κονδυλια απο την UNOPS η Λευκωσία θα ητανε σε χειρότερο χάλι(εαν υπάρχει χειρότερο χάλι).

    Κανενας σοβαρος Δημος δεν ξεκινάει την ανοικοδόμηση ή εστω το φρεσκάρισμα μιας πόλης κτιζοντας νεο δημαρχείο. Μονο αυτη και ο απερχόμενος Δημαρχος Θεσσαλόνικης παραθετουν την ανεγερση Δημοτικού Μεγαρου ως εργο ζωης για την πολη.
    Σε μια πολη βρωμικη, που δεν μπορείς να περπατήσεις, που εχει αλλοιωθεί ο αρχιτεκτονικός της πλούτος, η Μαυρου κτιζει Δημαρχείο.

    Και ευτυχως που ο Δημάδης είναι Δημάδης, γιατί εαν τον λεγανε π.χ. Γεωργιου ή Παύλου, δεν θα περνούσε ουτε καν την πορτα του Δημαρχειου.

    ReplyDelete
  19. ΜΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΠΩ...
    ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΖΩ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΗΝ ΛΕΜΕΣΟ.
    ΣΕ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΩ ΟΜΟΡΦΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚΟΣΠΙΤΟ ΣΟΥ, ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΣOY.
    ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΛΕΜΕΣΟ ΜΑ...ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΑΚΡΗ.
    ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΕΙΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ...ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΩ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΩ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΛΙΓΑΚΙ ΔΥΣΚΟΛΟ.
    EVITA

    ReplyDelete
  20. Εβίτα σε χαιρετώ και σε καλωσορίζω. θεωρητικά πληροφορίες μπορείς να βρεις εδώ http://www.limassolbuses.com/

    ReplyDelete
  21. Χτινέ μπούλσιτ ξημπούλσιτ αυτήν την πόλην έχετε να ζήσετε τζιαι να την σιαίρεστε. Σου εύχομαι του χρόνου να έχεις δήμαρχον Ζαμπέλα στο τετράγωνο να σιαίρεσαι παραπάνω. Εγώ είμαι αλλού έτσι τζιαι αλλιώς.

    Οκύαλε το δημαρχείον έχει δεκαπέντε χρόνια που ψυχομασιεί μες τα συρτάρκα της γραφειοκρατίας. Το παρόν δημοτικό συμβούλιο απλά το εξηλάσπωσε. Τζιαι η αξία του δεν είναι πον να στεγάσει τους δημοτικούς υπαλλήλους. Εν πον να φέρει ζωήν πας την πράσινη γραμμήν όπου μόνον ποντίτζιες τζιαι φίθκια εμείναν μες τα ερήπεια.

    ReplyDelete