Monday 7 February 2011

Περί μετανάστευσης (2)



Πρώτη βγήκε η Μέρκελ και το είπε. Η μεταναστευτική πολιτική της Γερμανίας απέτυχε παταγωδώς. Μετά πήρε σειρά ο Ντέιβιντ Κάμερον. Πολυπολιτισμικό μοντέλο στη Βρετανία κακκά πισσιά. Τίποτα δεν πάει σωστά. Συνέδεσε άµεσα το πολυπολιτισµικό µοντέλο µε την ισλαµική τροµοκρατία, ενώ προειδοποίησε µουσουλµανικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα του ότι, εάν περιφρονούν τα δικαιώµατα των γυναικών, θα χάσουν κάθε κρατική ενίσχυση.

Εδώ πραγματικά έχουμε πρόβλημα. Γιατί αν είναι μια χώρα που τη θεωρούσαμε πρότυπο πολυπολιτισμικότητας αυτή ήταν η Βρετανία. Έστω το Λονδίνο. Και τι ωραία που ζουν όλοι μαζί, και τι ωραία που ανέχεται ο ένας τον άλλο.

Τελικά όμως αποδεικνύεται ότι ήταν μια ψεύτικη εικόνα. Μάλλον όχι μια εικόνα που παραπλανούσε. Γιατί το γεγονός ότι το Λονδίνο είναι γεμάτο διάσπαρτο διάφορες κοινότητες, δεν σημαίνει και πολλά. Απλά συμβιώνουν η μια δίπλα στην άλλη, χωρίς να επικοινωνούν, χωρίς τίποτα. Συμβιώνουν απλά για να επιβιώσουν. Και επίσης δεν ενσωματώνονται στο βρετανικό κορμό. Καλά καλά δεν μαθαίνουν αγγλικά, δεν κατανοούν το βρετανικό τρόπο ζωής, δεν αγαπούν τη Βρετανία, δεν νοιάζονται για τους βρετανικούς νόμους, αδιαφορούν για τη βρετανική πολιτική.

Οι υπόλοιπες χώρες που να στεκόμαστε άραγε; Αν Βρετανία και Γερμανία ομολογούν ότι έχουν αποτύχει, για εμάς που δεν κάναμε (σχεδόν) τίποτα, πόσο άσχημα είναι τα πράγματα;

Βέβαια ο όρος «ενσωμάτωση» μπάζει πολλές ερμηνείες. Τι ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε όταν λέμε ενσωμάτωση; Κανένας άνθρωπος δεν εγκαταλείπει την εθνική του ταυτότητα για να γίνει κάτι άλλο. Δεν έχει νόημα κιόλας κάτι τέτοιο. Και η ερώτηση παραμένει. Όταν λέμε ενσωμάτωση των μεταναστών, τι ακριβώς εννοούμε για να μην παρανοούμε;

«Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει και να αντιληφθεί αυτό που συµβαίνει στις χώρες µας», είπε ο Ντέιβιντ Κάµερον. Τι όμως ακριβώς συμβαίνει στις χώρες μας; Ξέρουμε ώστε να μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

14 comments:

  1. Να υποψιαστώ ότι η δική μας (σαν την δική σας...) μη πολιτική ήταν σωστή επιλογή;;;; Πού είναι η έρευνα;;;

    ReplyDelete
  2. Ενσωμάτωση θα ήταν να μάθεις τουλάχιστον την γλώσσα και να γνωρίζεις 5 πράματα για την κουλτούρα της χώρας που ζείς. Για το αν δεν αγαπάς την χώρα στην οποία μεταναστεύεις τότε γιατί πάς εκεί?..επειδή είσαι αναγκασμένος? Μπορείς να πάς και αλλού.

    Γιατί ο Cameron διερωτάται τι πάει λάθος σε μια χώρα που η μουσουλμανική κοινότητα ζητά να έχει δικούς της νόμους σύμφωνα με το sharia law και η κυβέρνηση της επιτρέπει να έχει τα Muslim Arbitration Tribunals για να κάνουν resolve domestic disputes τα οποία φυσικά give unfavourable treatment to women! Είναι δυνατόν μετά να διερωτάται τι συμβαίνει?

    ReplyDelete
  3. Μεγάλο θέμα αυτό Μάνα και είναι πρωί ακόμα για πολυλογίες. Έχω πάει σε 27 πόλεις στον κόσμο και, κατάλαβα νωρίς αυτό που περιγράφεις κι εσύ: Ότι σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική, τα διάφορα εθνικά, θρησκευτικά, ακόμα και πολυτισμικά γκρουπς ζουν ξεχωριστά το ένα από το άλλο. Τρώει ο καθένας το φαί του, μιλά τη γλώσσα του, παίζει με τους φίλους του και παντρεύεται κάποιον που του μοιάζει.

    Εκτός από τη Σιγκαπούρη. Εκεί είδα το πιο εντυπωσιακό "melting-pot". Ο στόχος των Σιγκαπουρέζων είναι η οικονομική ανάπτυξη. Τον μοιράζονται όλοι και για να τον πετύχουν αφήνουν πίσω τα εθνικά τους χαρακτηριστικά. Πρώτη γλώσσα είναι τα αγγλικά και δεν υπάρχει χρόνος για θρησκείες, αφού όλοι δουλεύουν από το πρωί ως το βράδυ και μετά πρέπει να ξοδέψουν τα λεφτά που κέρδισαν για να κινείται το σύστημα.

    Αυτό είναι, δυστυχώς ή ευτυχώς η "ενσωμάτωση". Η αφομίωση σε κοινούς στόχους που είναι άσχετοι με τα εθνικά χαρακτηριστικά. Εμένα προσωπικά δε με χαλά καθόλου, αλλά υπάρχουν πολλοί που λένε ότι έτσι εξαφανίζονται οι πολιτισμοί. Μπορεί να είναι έτσι, αλλά πρέπει να διαλέξουμε τι θέλουμε.

    Αρέσκει μου που είπα ότι δε θα πολυλογίσω. Απολογούμαι για το τεράστειο σχόλιο.

    ReplyDelete
  4. Πίστευε και μη ερεύνα η δική μας πολιτική Χριστιάνα. στα ίδια χάλια βαδίζουμε.

    Ράνια πάντως και το να μάθεις πέντε πράγματα και τη γλώσσα της χώρας που μεταναστεύεις δεν σημαίνει ότι στο τέλος θα την αγαπήσεις. οι βομβιστές της 7ης Ιουλίου, ήταν παιδιά που ήξεραν αγγλικά και που πήγαιναν πανεπιστήμιο, αλλά το μόνο που κουβαλούσαν ήταν μίσος.

    Chocolat έτσι είναι. ο καθένας στον μικρόκοσμό του. θα μου πεις αυτό είναι κακό; μούμπλε μούμπλε. όχι κατ ανάγκην. κάποιος που πάει σε μια ξένη χώρα, πάει γιατί θέλει καλύτερη δουλειά, περισσότερα λεφτά. δεν το κάνει για να γίνει εγγλέζος, για να γίνει γερμανός, για να γίνει Κυπραίος. ας μην έχουμε αυτάπατες ότι έρχονται για τον πολιτισμό μας και τα όμορφα τοπία μας (τα ποια;)

    και πιστεύω πως όσο πιο γρήγορα το κατανοήσουμε και το αποδεχθούμε αυτό τόσο το καλύτερο για όλους.θα σταματήσουμε να ζητούμε από τους ξένους να γίνουν κάτι που ενδεχομένως δεν θα γίνουν ποτέ.

    ReplyDelete
  5. Καλημέρα μάνα!

    έχΟμεν και λέμεν:
    Η μεταναστευτική εμπειρία της Αγγλίας εν πολλά διαφορετική που τες αλλες: οι μετανάστες εν υπήκοοι πρώην αποικιών, που σημαίνει οτι εμπήκαν στη χώρα με διαφορετικές συμβάσεις, τζιαι οτι οι πλέιστοι, εξέραν αγγλικά. Πιστευκω οτι τα προβλήματα προκαλουνται που πιο νέα κύμματα μετανάστευσης.

    Η Γερμανία δε, είσειν το πρώτον της μεγάλο μεταναστευτικο κύμμα το 55 τζιαι εσυνεχιστικάν τα πολλά πολλά ως το 71. Χιλιάδες, για να μεν πω εκατομύρια ξένοι ήρταν, εφ όσον τους εφώναξεν η ίδια η Γερμανία για σάσουν τζείνα που ερσπάσαν οι Ναζί. Αλλά εν εφύαν ποττέ, εμείναν. Τζιαι εφέραν τζιαι τες γύναίκες τους, τα παιθκια τους.
    Γιατί απέτυχεν η μεταναστευτική πολιτική της Γερμανίας; Απλουστατα γιατι τον παραπάνω τζιαιρόν δεν υπήρχεν! Ως το 1996 η γερμ. κυβέρνηση ελλαλεν, οτι "μα εμεις εν είμαστεν μεταναστευτική χώρα σιορ, εν χρειαζούμαστεν ειδικήν πολιτικήν για το θέμαν". Ετα τζιαμέ τωρά.

    Η Κυπρος είναι στην αρχήν, δεν μπορεί να συγκριθεί με τουντες 2 χώρες. Τζιαι αντι να μοιρολατρουμεν τζιαι να λαλούμεν, Ου, αμμέν τα εκαταρφεραν κοτζαμου χώρες εμείς εν χρειάζεται πηλέ μου να δοκιμάσουμεν.
    Εξαναείπα το, έτα παραδείγματα τζιαμε, ασ πληροφορηθουν τζιαι ας εφαρμόσουν τζείνον που τερκάζει στη χώραν.

    Ενσωμάτωση είναι η ένταξη μιας εθνικής ομάδας σε μιαν άλλην, πιο μεγάλην. Τζιαι οι 2 ομάδες κρατουν τα εθνικά τζιαι πολιτισμικά τους χαρακτηριστικά, έχουν όμως ενα κοινό παρονομαστή ειρηνικής συμβίωσης τζιαι συνεργείας. Τζιαι οι 2 ομάδες εν δεκτικές η μια για την άλλην. Αντίθετα με την αφομίωση, όπου η λλίοι πρέπει με το ζόριν να γίνουν όπως τους πολλούς.

    Μετά, ούτε το μέλτινγκ πότ εννεν παράδειγμα προς μίμιση κατα την γνώμην μου. Αμμάν βάλεις 100 χρώματα τζιαι σμίξεις τα στάνταρ εννα σου φκει καφέ σκατίν, τζιαι κανέναν χρώμαν εν μπορεί να κρατίσει τη γιαλλάδαν του.

    Το ιδανικόν εγώ θα το επαρομοίαζα με μοσαϊκόν. Πολλά διαφορετικά χρώματα, δίπλα δίπλα που όμως μόνο μαζί κάμνουν έναν έργο τέχνης.
    Ρομαντικό; μπορεί, αλλά αν έσιει μιαν χώραν που έσιει τσιάνς να τα καταφέρει, διότι όπως είμα είναι στην άρχη -σχετικά- της μεταναστευτικής της εμπειρίας εν η κύπρος.

    Γιαυτόν νευριάζω, δίοτι εν σάννα τζιαι η μεταναστευση στην Κύπρον ανακαλύφτηκεν, τζιαι ενι ξέρουμεν ίνταλως να το χείριστουμεν. Ο δυτικός κοσμος προσφέρει μας τοοοσα παραδείγματα σιορ, ας τα συμβουλευτουμεν τζιαι ας κάμουμεν κάτι-γιατι όι- καλλίτερον που τζείνους.
    Για να γίνει, πρέπει όμως τζιαι ο Κυπραίος, κάθε Κυπραίος να εν δεκτίκος. Τζιαι εν γιαυτόν που τα θωρούμεν μαυρα, διοτι ξέρουμεν κατα βάθος οτι ο Κυπραίος εν σαν τον καράολον, εν μπορέι να δεί τζιαι λλίον εξω που το καβούκιν του.

    Αυτά.

    Καλημέρα είπα;:-D

    ReplyDelete
  6. Καλή σου βδομάδα Ποστ. με πρόλαβες γιατί ήθελα να πω ότι το καλύτερο είναι το μωσαϊκό που περιγράφεις;. αλλά (τούτο το γέρημο το αλλά), πόσο εύκολο είναι να το πετύχεις τζαι να μεν καταλήξεις είτε στο σκατί το χρώμα είτε σε μια παλέτα που το κάθε χρώμα είναι στη θέση του; παράειναι ρομαντική η ιδέα του μωσαϊκού. γιατί όσο δεκτική είσαι εσύ σε θέματα να μάθεις άλλες κουλτούρες, να κατανόησεις, να ανακατωθείς μαζί τους, τόσο άλλο μη δεκτικοί είναι οι περισσότεροι. δυστυχώς.

    ReplyDelete
  7. ακριβώς, γαυτόν μια μεταναστευτική πολιτίκη πρέπει να ξένικα που τα νηπιαγωγεία. ΄Τα μαθήματα γλώσσας ή αλφαβητισμου, γιατι πολλοι οικ. προσφυγες εν αναλαφαβητοι θα είναι υποχρεωτικά τζιαι κριτηριο για ανανεωση βίζας, λέμεν τώρα... τζιαι ετσι θα πηεννει...

    ReplyDelete
  8. δεν πιστεύω ότι με το να μάθει ένας ξένος τη γλώσσα του τόπου που πάει ότι θα τον αγαπήσει κιόλας. φυσικά και είναι απαραίτητο, αλλά...
    κάτι άλλο πρέπει να γίνει. κάτι ώστε οι ξένοι σε μια χώρα να μην την βλέπουν ως απλά μια ευκαιρία για καλύτερη ζωή. αλλά να την νοιάζονται.
    θα μου πεις βέβαια ότι εδώ πολλοί δεν νοιάζονται τον δικό τους τόπο και θα νοιαστούν τον ξένο;

    ReplyDelete
  9. Νομίζω ότι ένα από τα προβλήματα της Ευρώπης που την οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση εσωτερικού διχασμού είναι το αίσθημα ενοχής για αυτό που είναι: ενοχή για τις χριστιανικές και ελληνορωμαϊκές της ρίζες, ενοχή για τον διαφωτισμό και τον ορθολογισμό, ενοχή (δικαίως) για την αποικιοκρατία, ενοχή για τον πλούτο και τον πολιτισμό της. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπερασπίζεται τον χαρακτήρα της και να αποδέχεται τους μετανάστες ως έχουν, χωρίς προσπάθεια να απαιτήσει προσαρμογή τους στα δικά της δεδομένα.
    Αν το δούμε αντιστρόφως, υπάρχει π.χ. περίπτωση να κυκλοφορήσει Ευρωπαία γυναίκα ακάλυπτη σε χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, το Ιράν ή το Αφγανιστάν;

    ReplyDelete
  10. Πολύ το ψάχνετε και το φιλοσοφάτε. Ο καθένας έσσω του και αν το έσσω του δεν του αρέσκει, too bad.

    ReplyDelete
  11. Το "καθένας έσσω του" μόνο στα λόγια μπορεί να εφαρμοστεί. Αν εφαρμοστεί, μπορεί να φύουν και οι Αμερικανοευρωπαίοι που τη Μέση Ανατολή και να παν πίσω στες χώρες τους πολλοί μετανάστες.
    Η λύση πιστεύκω εν να τους βάλεις κριτήρια για διαμονή, όπως είπε και η ποστ (π.χ. γλώσσα), φτάνει να έσιεις τα αρχίδια να τους τιμωρήσεις με απέλαση αν δεν τα τηρούν.
    Τούτον εν σημαίνει όμως ότι έννα τους αναγκάσεις να φτύσουν τες ρίζες τους, με τον ίδιο τρόπο που θέλεις να μεν ξηχάνουν τες ρίζες τους οι δικοί σου μετανάστες στο εξωτερικό. Να μάθουν τη γλώσσα σου και ας μάθουν και τη δική τους, να σέβουνται τη θρησκεία σου και ας τιμούν τη δική τους.

    ReplyDelete
  12. Κατ'αρχάς μιαν διευκρίνησην. Ο Κάμερον έκαμεν εκτενείς αναφορές εις τους Ισλαμιστές τζαι την μουσουλμανικήν κοινότηταν στην Αγγλίαν. Για τα ίθκια άτομα αναφέρετουν τζαι η Μέρκελ τζαι ο Σαρκοζύ. Εις την Αγγλίαν έν Ινδοπακιστανοί, εις την Γερμανίαν έν Κούρδοι+Τούρτζοι τζαι εις την Γαλλίαν έν Αράπηες.

    Οι μεταναστευτικές πολιτικές της Δυτικής Ευρώπης ήτουν σοβαρά επιρεασμένες που νεοφιλελεύθερες απόψεις βασισμένες εις άκρως βαθύτατες ενοχές για τον 2ον παγκόσμιον πόλεμον τζαι το ιμπερεαλιστικόν παρελθόν Καλά τα λαλεί ο Καντακουζηνός. Δηλαδή ήτουν ούλλες βασισμένες πάνω σε αστοιχείωτες τζαι λαθθασμένες κοινωνικές επιστήμες. Να μεν σου πω ότι απλώς ήτουν ούλλες έναν μιάλον πείραμαν (Εμείς οι Κυπραίοι γιατί τες ακολουθούμεν εν ιξέρω. Ούτε ιμπερεαλιστές υπήρξαμεν ούτε ναζιστές).

    Εξ ου τζαι αποτύχαν. Αντί να δημιουργήσουσιν μιαν πολυεθνικήν κοινωνίαν με έναν κυρίαρχον πολιτισμόν δίπλα του οποίου συνυπάρχουν άλλοι, εδημιουργήθηκεν έναν τερατούργημαν κοινωνίας όπου οι διάφορες εθνικές ομάδες προσπαθούν να επιβάλουν την κουλτούραν τζαι τον πολιτισμόν τους εις τους άλλους (Εις την περίπτωσην της Δύσης προσπαθούν οι μουσουλμάνοι μετανάστες να επιβάλουν το Ισλάμ εις την δυτικήν κοινωνίαν).

    Όπως έγραψα τζαι εις πρόσφατην μου ανάρτησην:

    "Τούτον δημιουργεί μιαν πολυκοινοτικήν κοινωνίαν τζαι όι μιαν πολυπολιτισμικήν κοινωνίαν. Τζαι με τον όρον "πολυπολυτισμικήν κοινωνίαν" εν εννοούμεν καμπόσες ομάδες αθθρώπων που διάφορα έθνη να ζςούσιν δίπλα δίπλα. Μιλούμεν για αθθρώπους διαφόρων εθνών που παράλληλα με την δικήν τους κουλτούραν υιοθετούν σε ίσον [αν όι μιαλλύττερον]βαθμόν την τοπικήν κουλτούραν (αντί να θέλουν να επιβάλουν την δικήν τους) τζαι μιλούσιν την ντόπκιαν γλώσσαν που τους επιτρέπει να ζήσουσιν μιτά των ντόπκιων τζαι όι δίπλα τους απλώς." Τούτον σημαίνει ότι εν θέλουν να κάμουν κακόν εις την χώραν που τους φιλοξενά ή να την αλλάξουν για να μοιάζει με την πατρίδαν τους τζαι σέβουνται βαθύτατα τον λαόν που τους φιλοξενά.

    Εμείς σγιαν χώρα πρέπει να μάθομεν που τα λάθη της Δύσης τζαι να σταματήσομεν τα επαναλαββάννουμεν (ήδη εκάμαμεν σοβαρότατον τζαι μάλλον αδιόρθωτον λάθος με τα άσυλα).

    ReplyDelete
  13. Η γνώμη μου:
    η Ελλάδα δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα απολύτως για να αφομοιώσει τους μετανάστες.
    Εκτός, ίσως, απ' το να μην τους απομονώνει η ίδια.
    Εκπλήσομαι κάθε φορά που διαπιστώνω πόσο εύκολα αφομοιώνονται οι μετανάστες δεύτερης γενιάς.
    Σήμερα το πρωί τσακώθηκα με ένα παιδί απ' τις Φιλιπίνες και με ξέχεσε πατόκορφα με τον απόλυτα ελληνικό τρόπο!
    Τι "ξεκωλιάρη" με είπε, τι "χριστιανοπαναγίες" κατέβασε...
    Σκέτη Ελληνάρα ο δικός μας!

    ReplyDelete
  14. Εν πολλά μεγάλο το θέμα, κατά καιρούς το ανοίγουμε μες τα μπλογκς.
    Έγραφα από την περασμένη εβδομάδα ένα σχόλιο και στο ποστ του Defiance αλλά έχασα το.
    Οι απόψεις μου πάνω κάτω από παλιά είναι γνωστές για κάποιους.

    Κοντός ψαλμός αλληλούια.
    Κάθε τόπος σηκώνει μέχρι ένα αριθμό ξένων, όπως θέλετε κατηγοριοποιήστε τους και βαφτίστε τους (τζαι όπως θέλετε βαφτίστε τζαι μένα , αλλά σκεφτείτε λίγο προτού χαρακτηρίσετε) , πολιτικούς πρόσφυγες, οικονομικούς μετανάστες, λαθρομετανάστες εκμεταλλευτές και ξέρω γω τι άλλο.
    Η πολιτική μας σαν κράτος είναι ανεπαρκής και ίσως και σκόπιμα φιλοξενική (τωρά που το θωρώ εν ωραία αρχαιότατη λέξη ελληνική..) για να βολεύονται τα πλάνα "Κάποιων" που λέει και ο Άντρος Κυπριανού.

    Εδώ μέσα μας κατέκλυσαν και ακόμη δεν είδαμε τίποτα, με το βιολί που πάμε λίγοι θάναι οι σημερινοί στο μέλλον. Το κατεχόμενο τμήμα της πατρίδας μας είναι γεμάτο Τούρκους έποικους και ολοένα αυξάνονται. Σαν αστακός τακτικός Στρατός κατοχής, το Τουρκοκυπριακό στοιχείο ολοένα εξαφανίζεται και η ανομία βασιλεύει. Η Νεκρά ζώνη δύσκολο να επιτηρείται από εμάς και εύκολα μπάζουν συνεχώς κι άλλους μετανάστες από τρίτες χώρες δια μέσου των κατεχομένων. Τι θα γίνει στο τέλος?

    Τα επακόλουθα γνωστά.
    Πείτε μου πόσους θα αντέξουμε να συντηρούμε.
    Σταματώ τον ψαλμό γιατί ήδη ξέφυγα

    ReplyDelete