Tuesday 23 October 2012

Τι 25, τι 30, τι 40




Αγαπητέ Νίκο,

Πιστεύω ότι μετά την απόφασή σου να κατεβείς για πρόεδρος και προτού εκλεγείς και μας φάνε οι επισημότητες, δικαιούμαι να σου μιλώ στον ενικό.

Έχω μια πρόταση να σου κάμω. Πιστεύω εδώ τεντώνεις τα αυτιά σου να ακούσεις, μιας και μυρίζεσαι ψήφους.

Λοιπόν ένα πρωί, θα πάμε σε ένα σχολείο. Θα πάρεις 30 παιδάκια, θα τα αναλάβεις δεν θα σου πω όλη μέρα, γιατί είσαι και πολυάσχολος, θα σου πω δύο διδακτικές περιόδους, από το ένα διάλειμμα στο άλλο.

Μέσα σε αυτή την ενάμιση ώρα περίπου θα πρέπει να τους κάμεις μάθημα, δεν χρειάζεται να τους διδάξεις αρχαία για παράδειγμα ή φυσική. Ένα απλό μάθημα γλώσσας ή βασικά μαθηματικά μας κάνουν. Θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι κατάλαβαν το μάθημα, να τους ελέγχεις και να τους βάλεις εργασία για το σπίτι. Αν και σύμφωνα με τις νέες μεθόδους, καλύτερα είναι να αρχίσουν από το σχολείο να επεξεργάζονται και αν είναι δυνατόν να τελειώσουν την εργασία εκεί, ώστε τα απόγευμα να είναι ελεύθεροι για παιχνίδι, να τρέχουν στα φροντιστήρια.

Ένας δάσκαλος όμως δεν είναι μόνο για να μεταδίδει γνώσεις. Πρέπει να καταλαβαίνει τους μαθητές του, να βλέπει τις ανάγκες τους, να προσπαθεί να βρει λύσεις, στα προβλήματα που υπάρχουν, να τους στηρίζει. Όπως επίσης πρέπει να τους μεταδίδει αξίες και να επιβάλει πειθαρχία. Οπόταν αντιλαμβάνεσαι, πως θα πρέπει να έχεις χρόνο και για αυτά τα πράγματα, που είναι εξίσου σημαντικά με το μάθημα.

Τι; Διαμαρτύρεσαι; Λες πως δεν υπάρχει περίπτωση μέσα σε ενάμιση ώρα να προλάβεις να τα κάμεις όλα αυτά και να δεις τον κάθε μαθητή σου ξεχωριστά; Τι; Θεωρείς αδύνατο ένας δάσκαλος να μπορέσει να ακούσει 30 μαθητές μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα; Καταλαβαίνω πολύ καλά αυτό που λες και πρέπει να σου πω ότι συμφωνώ μαζί σου.

Επομένως, κύριε Νίκο μου, τι προτείνεις αύξηση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τάξη από 25 σε 30 ως μέτρο αντιμετώπισης της κρίσης; Ήδη και με 25 παιδιά σε κάθε τάξη, υπάρχει πρόβλημα. Ένα γύρο από κάθε παιδί να κάμει ο δάσκαλος, πουφ ο χρόνος πάει και πέταξε.

Θεωρείς μέτρο για την κρίση να γίνουν οι τάξεις στα σχολεία ακόμη πιο αφόρητες, ακόμη πιο δύσκολες, ακόμη πιο δυσλειτουργικές; Θα σώσουμε την οικονομία, καταστρέφοντας το μέλλον αυτού του τόπου;

Σε καιρούς κρίσης, βασικά σε κανένα καιρό κύριε Νίκο μου δεν κόβουμε κονδύλια από την παιδεία. Κόβουμε από τα αφορολόγητα αυτοκίνητα των βουλευτών, από τις διπλές και τριπλές συντάξεις κρατικών αξιωματούχων, κόβουμε από τους παχυλούς μισθούς των υπουργών, γενικών διευθυντών, γενικού εισαγγελέα κτλ κτλ κτλ κτλ. Μπορούμε να κόψουμε από τα εισιτήρια πρώτης θέσης και τα πεντάστερα ξενοδοχεία για τις αποστολές στο εξωτερικό. Μπορούμε να κόψουμε τα εξωφρενικά επιδόματα, τις αχρείαστες υπερωρίες. Σταματούμε αν είναι και τις κομματικές χορηγίες και μην ακούσω μαλακίες ότι θα είναι πλήγμα στη δημοκρατία, πλήγμα στην τσέπη σας θα είναι. Στην ανάγκη μπορούμε να αφήσουμε έργα πίσω, που δεν είναι τόσο σημαντικά να γίνουν.

Για να κόψουμε λεφτά από την παιδεία πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να πεινάσουμε πρώτα. Ψωμί, παιδεία, ελευθερία. Μαζί πάνε.

Υποψιάζομαι πως δεν πρόκειται να σε πείσω, είναι φανερό πως έχουμε διαφορετική φιλοσοφία. Μου θυμίζεις σε παρακαλώ πότε είναι οι εκλογές να κανονίσω καμιά εκδρομή; Γιατί να πάω να ψηφίσω αποκλείεται.

45 comments:

  1. Μαζι σου Μανα!
    Αννοιουν το στομα τους τζι οτι θελουν λαλουν!

    Αλλα να ξερεις, πρωτα θα μας κοψουν το οξυγονο τζι υστερα τα προνομια τους!

    ReplyDelete
  2. Φιλενάδα θα συμφωνήσω ότι δεν θα έπρεπε να δίνεται προτεραιότητα για περικοπές στον τομέα της παιδείας. Αλλά να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω ως προς το αν το μέγεθος της τάξης είναι τόσο καθοριστικός παράγοντας για τα σημερινά χάλια των μαθητών μας. Εγώ στο Δημοτικό ήμουν σε τάξη των 36 και μια χαρά έμαθα και ελληνικά και μαθηματικά και ιστορία. Σήμερα το ζώο ο αδελφός μου είναι σε ιδιωτικό με 20 μαθητές και γράφει το θα πιω (γάλα) "θα ποιο". Άρα μην μου λες ότι φταίει ο αριθμός των μαθητών, οι δάσκαλοι που ο νους τους είναι πάνω στα ιδιαίτερα φταίει! Εγώ θυμάμαι κάτι υπέροχες δασκάλες που νοιάζονταν για τον καθένα από τους 36 μας με μεγάλη συγκίνηση. Που πήγαν?

    ReplyDelete
  3. Γρούτα στέλλω τες πολλές καλημέρες μου.

    Brenda είσαι ένα ξεχωριστό άτομο και θεωρώ πως έτσι ήσουν και ως μαθήτρια. κάποιος τζαι να μεν θέλει να σου δώσει σημασία τη διεκδικείς μόνη σου :)). και σε τάξη με 100 μωρά να ήσουν πάλι αστέρι θα ήσουν. δεν πιστεύω όμως ισχύει το ίδιο για τα ήσυχα, ντροπαλά, κλειστά παιδάκια, που χρειάζονται χρόνο και κόπο για να εμπιστευτούν κάποιον. και επαναλαμβάνω οι γνώσεις μπορεί να έρχονται και σε δεύτερη μοίρα, μπροστά στο ρόλο του δασκάλου να βοηθήσει, να προστατεύεσει, να ακούσει τα παιδιά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. with you

      avec toi

      biz emeis

      proteinw na valeis pio piasariko titlo perki to dei kanenas tou epiteleiou tou

      a sorry, eiden to i brenda :D

      Delete
    2. Χαχαχα Σάικ τώρα να τον πιάσω να του τα πω :-Ρ

      Delete
  4. Στέκομαι όρθια και σε χειροκροτώ. Και για όλο το πιο πάνω, αλλά και για τούτο:

    "δεν πιστεύω όμως ισχύει το ίδιο για τα ήσυχα, ντροπαλά, κλειστά παιδάκια, που χρειάζονται χρόνο και κόπο για να εμπιστευτούν κάποιον. και επαναλαμβάνω οι γνώσεις μπορεί να έρχονται και σε δεύτερη μοίρα, μπροστά στο ρόλο του δασκάλου να βοηθήσει, να προστατεύσει, να ακούσει τα παιδιά."

    Έχω παιδί στη δευτέρα δημοτικού σε μια τάξη με 25 παιδιά. Η κατάσταση με τα νέα αναλυτικά προγράμματα είναι τραγική. Η ορθογραφία έχει καταργηθεί. Αναγκάζομαι να κάνω εγώ επιπλέον δουλειά σπίτι, χωρίς η διδασκαλική να είναι το αντικείμενό μου και μάλιστα χωρίς καμία κατευθυντήρια γραμμή και βοήθεια, αφού και η κατ'οίκον εργασία αποφεύγεται. Η σχέση μου με το παιδί μου για τους λόγους αυτούς βρίσκεται σε ένα τεντωμένο σκοινί, αφού προσπαθώ να τη βοηθήσω χωρίς πραγματικά να ξέρω τι κάνω.

    Έχουν προστεθεί τα αγγλικά από την πρώτη δημοτικού με αποτέλεσμα τα ιδιαίτερα αγγλικών τα απογεύματα να ξεκινούν από την πρώτη δημοτικού ακόμα και από την προδημοτική. Ορθογραφία δεν κάνουν, τα αγγλικά μας μάραναν....Και για να είμαστε και δίκαιοι να μην ξεχνάμε ποια κυβέρνηση προχώρησε σε αυτές και πολλές άλλες αλλαγές τις οποίες πρέπει να κάμω δικό μου ποστ για να απαριθμήσω.

    Το παιδί μου δεν είναι ούτε παλαβό, ούτε καμιά διάνοια. Είναι μια κανονική κατάσταση. Το συγκεκριμένο σύστημα όμως στερεί και από μια κανονική κατάσταση να εξελιχθεί περαιτέρω ....πόσο μάλλον και όταν κόψουν και άλλα από την παιδεία.


    Θέλεις να πάμε μαζί εκδρομή;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η ορθογραφία έχει καταργηθεί επειδή θα αυξηθούν τα παιδιά στις τάξεις?

      Delete
    2. Επειδή τάχα δεν θέλουν να κουράζουν τα μωρά. Αποτέλεσμα όσοι παν φροντιστήρια αγγλικών ξέρουν μια χαρά αγγλική ορθογραφία αλλά στα ελληνικά δεν μπορούν να σταυρώσουν λέξη σωστή.
      Για να μεν πω πόσα μωρά που ξένες χώρες φοιτούν στα σχολεία μας τζιαι δεν ξέρουν να μιλήσουν καθολου ελληνικά. Τζιαι μιλώ για μωρό της εκτης δημοτικού. Που απλά πάει σχολείο κάθε μέρα για να γεμώνει την καρέκλα.

      Delete
    3. Ό,τι νά'ναι! Τα μωρά μου θα τα στείλω boarding school στην Ελβετία. Τέλος :-Ρ

      Delete
    4. Η ορθογραφία καταργήθηκε πριν ακόμα υπήρχε σαν σκέψη η αύξηση των παιδιών στις τάξεις. Όπως και πολλές άλλες, κατα την άποψη μου άσκοπες αλλαγές. Τα παιδια στην τάξη αντιλαμβάνομαι ότι υπαρχει η εισηγηση να αυξηθούν για να μην γίνονται επιπλέον διορισμοί δασκάλων- καθηγητών γιατί δεν υπάρχουν λεφτά να τους πληρώνουν, ούτε υπάρχουν λεφτά για να χτιστούν επιπλέον σχολεία, ακόμα και αίθουσες.

      Γενικά δεν μου αρέσει να μηδενιζω. Ιδανικά, τα καινούργια αναλυτικά, μπορει και να λειτουργούσαν κάπως αν μια τάξη είχε μέχρι 15 παιδια. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν και ειναι στα χωριά η σε απομακρυσμένες περιοχές. Εμείς στις πόλεις, τρώμε τη φακκα.

      Delete
    5. Ούτε στα αγγλικά, στα κρατικά ινστιτούτα, κάμνουν ορθογραφία. Τζαι εγώ που θέλω να τους κάμνω, έχω την διευθύντρια να με απειλά πως θα με απολύσουν αν δεν συμμορφωθώ με τις καινούριες μεθόδους διδασκαλίας!

      Delete
  5. Πέ του τα!!!!!

    Τζαι μετά έλα που ποδά τζαι πε μου τζαι εμένα της χαντακωμένης, ποιον ψηφίζουμε τελικά; Ούφφουουου!!! Πιας τον έναν φάκκα τον πάς τον άλλον!

    ReplyDelete
  6. Sike γενικά με τους τίτλους έχω πρόβλημα, άστα να πάνε.

    Κολόνα σπάζω το νου μου να καταλάβω ποιος αμπάλατος παίρνει έτσι αποφάσεις για τα σχολεία. Κάθε υπουργός τη δική του μεταρρύθμιση και στο τέλος την πληρώνουν οι μαθητές τζαι οι γονείς που αναγκάζονται να γίνονται δάσκαλοι για να μεν κόψουν πίσω τα κοπελούθκια τους.

    Συμπεθέρα Αχάπαρη δαμέ τα κυπραιούθκια δεν μιλούν ελληνικά θα μιλούν τα ξένα τα μωρά;

    Άσπρο έλα τζαι εσύ στην εκδρομή τζαι παρέτα τες εκλογές.

    ReplyDelete
  7. Βάλε κόρη ένα. "Προεδρικές Εκλογές και Παιδεία - Αναστασιαδης - Μαλας", να φκαινει και στις μηχανές αναζήτησης περκει τα δουν τζιαι καταλάβουν 5 κουτσια....βάλε τζιαι ένα "τορναριτης" να βρεθεται αν θέλεις!

    Απολογουμαι αν σας κουρασα με το πάθος μου για το θέμα, αλλα επειδή εν πράμα που βασανίζει και αποφεύγω προς το παρον να καμώ αναφορα στο δικο μου μπλογκ για να μην ψυχοπλακωθω κι' άλλο, ηβρα σε εσενα δαμε τζί´ αντακωσα. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. κόρη ήβρα τον πιο πιασάρικο τίτλο ever. Αναστασιάδης και Μαλάς, σεξ, Αποέλ και Ομόνοια, σεξ, Βαλεντίνα και Ραμόνα, προεδρικές εκλογές. Α?

      τζαι σταμάτα να απολογείσαι. σε αφορά το θέμα και έχεις άποψη.

      Delete
    2. Εεεεεεεφυρες με! Αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

      Delete
    3. χαχαχα σύρε τζιαι ένα "iphone5" στον τίτλο να βρέθεται....

      Delete
  8. douleukw se sxoleio jai kserw akrivws ti theleis na peis!!!!mpravo pou to ethikses jai men nomizeis pws tha eisai i moni pou den tha psifisei!

    ReplyDelete
  9. btw, η αποχή βοηθά τα φαβορί.

    Άρα αν πάτε εκδρομή, εννά φκει ο Ανανστασιάδης.

    Please stay....

    ReplyDelete
  10. Εύγε μάνα

    η κάθε φώνη που υπενθυμίζει τον πολύπλευρο χαρακτήρα των στόχων του κάθε εκπαιδευτικού που αντιλάμβάνεται το ρόλο του σαν λειτούργημα, αντί σαν απλό επέγγελμα, αξίζει επάινου και υποστήριξης. Τα λόγια σου είναι σημείο έμπνευσης και πηγή θάρρους για αυτούς που ψάχνουν δύναμη να που τα αντίστοιχα.

    Τα'λεγε και η Αγκαλίτσα τις προαλλες http://agkalitseskfilakia.blogspot.co.uk/2012/10/blog-post.html

    ReplyDelete
  11. Εννα το πώ ξανά, Χρυσόστομος Β' για πρόεδρος (χωρίς τα ράσα βέβαια), και Αθανάσιος αρχιεπίσκοπος.... ΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟΜΙΛΩ

    ReplyDelete
    Replies
    1. χαχαχα τελικά όλοι είναι σε λάθος θέσεις;

      Delete
  12. Τραγικό αλλά κακά τα ψέμματα πάντα η παιδεία την πληρώνει πρώτη. Πρώτα θα προστατέψουν τα συμφέροντα τους οι πωλητικοί και μετά το μέλλον.
    Για να είμαστε δίκαιοι όμως, ο Αναστασιάδης προτείνει μια λύση στο πρόβλημα που ίσως να μην είναι τραγική,ειδικά αν εφαρμοστεί για σύντομο χρονικό διάστημα. (Θα ήθελα όμως να μου εξηγήσουν γιατί τόσος αρνητισμός για ένα ικανό άτομο,που ακόμη δεν βγήκε καν στην εξουσία; Πρώτα δίνουμε μια ευκαιρία όπως έκαναν οι περισσότεροι με τον Χριστόφια και μετά κρίνουμε)
    Η μέχρι τώρα κυβέρνηση όχι μόνο δεν έκανε τίποτα για την κρίση,την επιδείνωσε σε μεγάλο βαθμό,έκανε και την σχολική ύλη κάρβουνο,όπως πολύ σωστά προαναφέρθηκε στα σχόλια. Αλλά το δεχόμαστε έτσι απλά; Μπράβο μας!

    Στο δημοτικό ήμασταν δεν ήμασταν 25 άτομα. Οι πιο δυνατοί μαθητές βοηθούσαμε τους αδύνατους μαζί με τον δάσκαλο,και ήταν ένα σύστημα που δούλευε αρκετά καλά θα έλεγα.
    Στις ΗΠΑ η παιδεία κατακομματιάστηκε σε τέτοιο βαθμό που υπάρχουν μέχρι και 80 μαθητές σε μια τάξη,έχουν φτάσει δηλαδή σε επίπεδο Αφρικανικών χωρών.
    Να προσανατολιστούμε προς Φινλανδία,λίγο δύσκολο. Εκτός αν δουλεύουμε ταυτόχρονα σε όλους τους ασθενείς τομείς της κοινωνίας και της οικονομίας μας.Κι ας αρχίσουμε να έχουμε περισσότερο σεβασμό για τους εκπαιδευτικούς αντί για την καρτέλα του Μάνατζερ.

    Μη ξεχνάμε ότι ως κοινωνία γενικά χάσαμε το ζύγι.
    Στις επόμενες εκλογές αν χαρίσουν κι από ένα Τάμπλετ σε όποιον ψηφίσει,να δεις τί έχει να γίνει! :))))


    ReplyDelete
    Replies
    1. Στις ΗΠΑ όμως δεν έχουν το strict curriculum που έχουμε εμείς! Οπόταν αν υπάρχει τζίνη ούλη η ύλη που προτείνει (και απαιτεί) το υπουργείο να καλυφτεί ως το τέλος της χρονιάς εν αδύνατον να υπάρχουν 80 μαθητές στη τάξη τζαι τούτο να δουλέφκει.

      Delete
  13. συμφωνω σε ολα εκτος με την αποχη! αν δεν εκφρασεις την αποψη σου στες εκλογες, εν θα εσιεις "πατηδι" να την εκφρασεις μετα. οπως θελεις να ασκεις το δικαιωμα της κριτικης, να ασκεις τζιε το δικαιωμα της ψηφου.
    ειχα προσφατα μια συζητηση για την δυναμη του λευκου. Εγω πιστευκω οτι ειναι μια αποψη, καλυτερη που την αποχη. Ειπαν μου οτι ναι, εν αποψη, αλλα εν αλλασσει κατι. Δεκτο. Εννα το αλλαξεις με την αποχη ομως; Οταν θωρω τα ποσοστα της αποχης, σκεφτουμε κοσμο που εν εμπηκε στον κοπο να παει, ηταν καπου αραχτος κτλ τζιε εν τον εκοφτε. Με το λευκο ομως δειχνεις την δυσαρεσκεια σου για ουλλους τους υποψηφιους.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συμφωνω!
      Το λευκο θα ειναι η δικη μου προτιμηση! Παει μου τζιολας :Ρ

      Delete
    2. εν νομίζω ότι με το λευκό δείχνεις κάτι, αφού έτισ κι αλλιώς το ποσοστό του λευκού διαμοιράζετε i think., ή απλά αγνοείται, τι τον κόφτει τον νικητή αν είχε μεγάλο ποσοστό αποχής ή λευκού? κείνος εφκήκε στην εξουσία να μπαξhιώσει τους δικούς του να φαν να σπάσουν και άντε κ γ.. εσύ που εψήφισες/εν εψήφισες/έριξες λευκο/κόφτει σε/εν σε κόφτει.

      Delete
  14. για την παιδεία εγίναν ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΛΑΘΗ. εχτός τούτου που λέτε, οι μαθητές μας σκέφτουνται παπαγαλέ, δεν ξέρω που ξεκινά, ποιά εν ρίζα, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ORIGINAL ΣΚΕΨΗ, δεν ξέρουν τι σημαίνει "αίτιο" "αφορμή" "αποτέλεσμα", ξέρουν να μαθαίνουν απλά γεγονότα, να παπαγαλίζουν. είναι τραγικό, αλλά φτάνουν στα χέρια μου 17 χρονων και ρωτώ τους με απλά ελληνικά, βάλλω τους να γράψουν 5 πράματα να μου δώσουν μιαν απάντηση και δεν ξέρουν να συντάξουν μια παράγραφο να πουν κείνο που θέλουν.
    είναι όλο το σύστημα λάθος, λάθος. και δεν είναι ότι τα κοπελλούθκια εν μαννά, παν στο εξωτερικό και διαπρέπουν πολλοί, είναι το ότι τζιοιμίζουν τους. εν ξέρω τι πρέπει να γίνει, αλλά θωρώ τους μαθητές μου που εν ξέρουν ότι μια παράγραφος/απάντηση έχει αρχη μέση και τέλος και μιλούμε για μαθητές του άριστα, άμα τους πεις πε μου εσύ με δικά σου λόγια,σβήνουν. θλιβερό

    ReplyDelete
  15. Dagger δυστυχώς έτσι πολιτικούς που έχουμε και τα όσα υπόσχονται ότι θα κάμουν, ωθούν πολλούς στην αποχή.

    Sike συμφωνώ μαζί σου ότι η αποχή δεν βοηθά. Αλλά πε μου τα γέρημα τι να ψηφίσουμε.

    Ευχαριστώ Κωστούι, πολύ ενθαρρυντικό τούτο που έγραψες.

    Άστα αστεία Κτηνό αποκλείεται ο Χρυσόστομος (χωρίς τα ράσα) να έκαμνε έτσι προτάσεις για την Παιδεία.

    Θάλασσα η ιδέα για αύξηση των μαθητών δεν λύνει το πρόβλημα της κρίσης. Είναι σαν ένα νοικοκυριό που προσπαθεί να κάμει οικονομία τζαι αντί να κόψουν τις επισκέψεις στη νυχού, το season ticket της ομάδας, τα παπούτσια των 150 ευρώ αποφασίζουν να σταματήσουν να αγοράζουν νουτέλα.
    Στις ΗΠΑ η παιδεία είναι ένα σημαντικό θέμα, όχι μόνο για τις εκλογές αλλά και για την κοινωνία. Υπάρχουν άνθρωποι, που κόφκει ο νους τους τζαι που γράφουν σε μεγάλες εφημερίδες, βλέπε τον Thomas Friedman στους New York Times, που μιλά συνέχεια για το ότι έμεινε η αμερικανική παιδεία πίσω και ότι είναι καιρός να δουν τα πράγματα με διαφορετικό μάτι. Στη δική μας περίπτωση άκουσες καμιά έτσι φωνή; Αλλαγές πάνε έρχονται, μέτρα και τα δεχόμαστε όλα παθητικά.

    Dreamer με προβλημάτισες για το λευκό. Αν και στο τέλος την ίδια σημασία έχει με την έννοια ότι δεν ψηφίζουμε κάποιον, ίσως όμως να είναι στάση. Χμμμ.

    Ε τη Γρούτα πάλε να πεταχτεί να πει την άποψή της.

    Αχ ρε Beatrix κάτι που ξεκινά λάθος θα τελειώσει λάθος. Η παιδεία μας δεν είναι προσανατολισμένη στο να μάθουν, να αποκτήσουν κριτική σκέψη, να προβληματιστούν οι μαθητές. Είναι για να τους προετοιμάσει για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Να μπουν σε ένα πανεπιστήμιο να πιάσουν δουλειά στον ιδιωτικό κατά προτίμηση (αν και αυτό παίζει να αλλάξει στη μετά Τρόικα εποχή) τζαι κανεί. Δεν υπάρχει χώρος για πρωτοβουλία, καινοτομία, αντιρρησία.

    ReplyDelete
  16. Να μας κάμουν ένα κράτος παλαβών για να μας κάμνουν ότι θέλουν ύστερα. Έννεν έτσι και σε κάτι αφρικανικές χώρες, υπανάπτικτες (ννάμπον το πολίτικλι κκορέκτ τωρά;)
    Εν μου φταιν τα 30 ή τα 25 άτομα σε κάθε τάξη, γιατί ξέρω τζαι τη δική μου τάξη, τζαι τότε, τζαι τωρά, 14 χρόνια μετά (μετρώ λάθος;). Τζίνοι που ήταν έξυπνοι, είναι έξυπνοι. Τζίνοι που ήταν παπαγαλία, εν γλύφτες τζαι τσούρες, τζαι τζίνοι που ήταν μαννοί ετελειώσαν παν/μια αλλά εν ξέρουν να ΠΟΥΝ (πόσο μάλλον να γράψουν) μια πρόταση σωστή.

    Που ρίζας πρέπει να αλλάξει το πράμα.
    Σίουρα έννεν σωστό να πηαίννουμεν πίσω πίσω στες μεγάλες τάξεις κλπ, αλλά έννεν τούτο που μας τρώει, let's face it.

    ReplyDelete
  17. Συμφωνώ με Dreamer για αποχή/ λευκό. Αν τζιαι εν τα θεωρώ "πολιτικοποιημένην" επιλογή, το λευκόν είναι σίουρα πιο χειροπιαστή δήλωση που την αποχήν.
    ΔΕν είμαι εκπαιδευτικός αλλά διερωτούμαι αν την εποχήν του internet τζιαι της πληροφορικής εν τόσον κρίσιμος ο αριθμός των μαθητών ως προς την μεθοδολογίαν εκπαίδευσης τζιαι την κάλυψην της διδακτέας ύλης. Τωρά για θέματα πειθαρχίας τζιαι προσοχής σε κάθε μαθητή ξεχωριστά προφανώς όσο πιο μικρός ο αριθμός τόσο το καλλίττερον.
    Όσο για τον Αρχιεπίσκοπον, άκουσα το που το στόμαν του πως αν δεν ήταν η κρίση ήταν να βάλει μπρος με "ελληνορθόδοξα" (ή ορθοδοξοελληνικά) σχολεία υπό την δικαιοδοσίαν της εκκλησίας. Λες τζιαι έννεν ήδη αρκετά "θεοκρατική" η δημόσια εκπαίδευση μας. Ελπίζω μόνον αν το κάμει κάποτε να μεν βάλει ως διδακτέαν ύλην τες απόψεις του περί του αυνανισμού, της ομοφυλοφιλίας, των προγαμιαίων σχέσεων, των αμβλώσεων κλπ.
    Έτσι τζι'αλλιώς εν εθνοκεντρική ήδη η παιδεία που προσφέρεται στα σχολεία μας οπότε σε τζιείνον τον τομέαν εν θα προσφέρει κάτι διαφορετικόν η "εκκλησιαστική" προσέγγιση.

    ReplyDelete
    Replies
    1. μα τωρά σοβαρομιλάς εσύ ας πούμεν; Ποια εν η εθνοκεντρική παιδεία που προσφέρεται σήμερα στα σχολεία μας; Τζιαι τί εννοείς όταν λες οτι εν ήδη αρκετα "θεοκρατική" η δημόσια εκπαίδευση μας; τζιαι αν ισχύουν τούτσ που λες, τι επάθαμε εμείς και οι παλιοτερες γενιες που εμεγαλώσαμε με τούτη την παιδεία; είδες ποττέ σου σημερινούς έφηβους; είδες πόσο εξεφύγαν τα πράματα;

      Delete
    2. Φίλε επειδή η προσφώνηση σου προϊδεάζει το τι μπορεί να ακολουθήσει τζιαι επειδή με τον Anti-Christos (από ότι εκατάλαβα είσαστεν μια παρέα) επλακωθήκαμεν για παρόμοια θέματα θα σου υποβάλω πρώτα την εξής ερώτησην: έσιεις διάθεσην για συζήτησην οξά για καυκάν; Διότι για το δεύτερον εν έχω καμμιάν διάθεσην (ούτε οι υπόλοιποι δαμέσα νομίζω) σε αντίθεσην με το πρώτον. Ούτε να κάμνω το τρολλ έχω διάθεσην. Οπότε αν θέλεις να συζητήσουμεν ωραία τζιαι ήρεμα πε μου το αλλιώς άσ'το καλλίττερα, εν έχουμεν να κερδίσουμεν τίποτε.

      Delete
    3. Συμφωνώ και επαυξάνω με Μοτορτζή αλλά επειδή σχετίζομαι κι εγώ με τον Anti-Christo δεν έχει βαρύτητα η άποψη μου προφανώς για το Woofis ο οποίος θεωρώ ότι διακατέχεται από μια εμμονή για τον αθεϊσμό που δυσκολεύομαι να κατανοήσω και κατά συνέπεια να επεκταθώ σε συζήτηση μαζί του.

      Delete
    4. Αγαπητή Brenda εννά απαντήσω (αν τζιαι η Μάνα επήεν πάρακάτω με νέαν ανάρτησην) διότι τζιαι η δική σου άποψη έσιει βαρύτητα για λλόου μου τζιαι τζιείνη του Anti-Christos (όταν εν παρακαλεί να με διακορεύσουν ή να ππέσει τούρτζικη πόμπα έσσω μου ή όταν εν με αποκαλεί "ξευτιλισμένον έλληναν", αλφάν τζιαι άλλα όμορφα τζιαι "διαλεκτικά"). Όσον για τυχόν εμμονές μου νομίζω έννεν το θέμα μας τζιαι εν ενδιαφέρουν τζιαι κανέναν φαντάζουμαι αλλά απλά να σου πω ότι αν έχω κάποιαν εμμονήν, τούτη εν κατά της θρησκείας όταν μπαίνει στα χωράφκια του κοσμικού μας κράτους. Ο καθένας στα χωράφκια του κοινώς. Επίσης, αμφιβάλλω αν θα εύρεις (βάσει ψυχιατρικής ανάλυσης) "εμμονικούς" άθεους (εν έχουν κάτι στο οποίον να "εμμένουν", αντίθετα αμφισβητούν τζιαι ζητούν αποδείξεις για τα πάντα). Χριστιανούς, μουσουλμάνους τζιαι άλλους μουτζαχεντίν (όπως ο αρχιεπίσκοπος που θεωρεί την ομοφυλοφιλίαν προϊόν κακών επιρροών αλλά πρέπει να τον ακούμεν για τη εκπαίδευσην) μπορεί...
      Αφού συμφωνείς με τον Μοτορτζιήν, να σου απαντήσω καλό εσέναν τα θκιό του ερωτήματα:
      1) Η εθνοκεντρική τζιαι θεοκρατική μας εκπαίδευση μας έσιει γεμώσει "στερεότυπα", κυρίως σε θέματα θεώρησης του κόσμου τζιαι αντικειμενικής αποτύπωσης της ιστορικής αλήθκειας. Ακόμα τζιαι σήμερα, οιέφηβοι (που έχουν "ξεφύγει" κατά τον Μοτορτζιήν, νομίζω ότι του διαφεύγει ότι το ίδιον ακριβώς λαλεί) υπόκεινται της ίδιας "πλύσης εγκεφάλου". Ας εν καλά η επανάσταση του διαδικτύου που διά εναλλακτικές πηγές πληροφόρησης, έχουν μιαν ελπίδαν να "ξεκολλήσουν"νωρίττερα.
      Δείτε δαμέ κάτι χαρακτηριστικόν της όλης μας φιλοσοφίας "πανταχόθεν":

      http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/534551

      Οποιαδήποτε παρέκκλιση που την "εθνοκεντρικότηταν" εκλαμβάννεται ως απειλή. Ο ορισμός της συντήρησης δηλαδή.

      Δείτε δαμέ τζιαι κάτι πολλά ωραίον. Όπου Έλληνες βάλτες Κυπραίοι τζιαι είσαστεν μέσα:

      http://pitsirikos.net/2012/10/%CF%80%CF%8E%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%81%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C/

      2) Η εκπαίδευση μας εν θεοκρατική διότι:

      http://woofisarfkai.blogspot.com/2012/09/blog-post_18.html

      που τες "τρυφερές" ηλικίες γίνεται κατήχηση. Τζιαι η κατήχηση σε θέματα πίστης ΔΕΝ είναι εκπαίδευση, ή τουλάχιστον ΔΕΝ ανήκει σε δημόσια σχολεία αλλά στο κατηχητικόν τζιαι τες εκκλησίες. Είναι στέρηση της ελευθερίας συνειδητής επιλογής σε κάτι που δεν έσιει ποττέ αποδειχτεί (π.χ. αν υπάρχει θεός). Άσε που κάθε λλίον πάει τζιαι ένας παπάς στα σχολεία για αγιασμούς τζιαι εξομολογήσεις. Περιπαίζουμεν τους ζουλού που χορεύκουν γυρόν που τη φωθκιάν αλλά τους αγιασμούς θεωρούμεν τους θέσφατον. Αμ δε...
      Α, παρότι "εστιγματίστικα" κομμουνιστής (ενώ είμαι "κλασσικός συναγερμικός" για άλλους), έχω δηλώσει ότι θα ψηφίσω Νίκαρον δαγκωτόν, διότι στο κυπριακόν αποδείχτηκεν τσιάκκος, έστω τζιαι αν τωρά τελευταία εχάλασεν μου τα σφόδρα με τα δηκοϊκο-γιωρκατζικο-μασκαραλλίκκια προς άγραν ψήφων.

      Delete
    5. Το εξής "εμασήθηκεν" γι' αυτόν συμπληρώννω το για να φκάλει νόημαν:

      "...Ακόμα τζιαι σήμερα, οιέφηβοι (που έχουν "ξεφύγει" κατά τον Μοτορτζιήν, νομίζω ότι του διαφεύγει ότι το ίδιον ακριβώς λαλεί πάντα η προηγούμενη γενιά για την επόμενην - ονομάζεται "χάσμαν γενεών").....

      Delete
  18. Τι εννοείτε εκαταργήθηκε η ορθογραφία;
    σοβαρομιλάτε;
    ποιος ήταν ο υπουργός παιδείας τότε να του στείλω μια ωραία επιστολή;

    η αποχή εν το χειρότερο. Καλύτερα λευκό

    ReplyDelete
  19. moonlight όπως φαίνεαι το σχέδιο πέτυχε. είμαστε ένα κράτος παλαβών. τζαι ναι αν δεν αλλάξει το πράμα που ρίζας σωτηρία δεν υπάρχει.

    Woofis να κάμω μια διευκρίνση. το να μιλούν σωστά οι μαθητές, μάλλον όχι το να μιλούμε όλοι σωστά δεν έχει να κάνει με τα παιχνίδια που παίζονται για ελληνορθόδοξη ή όχι παιδεία. έχει να κάνει με το να μιλούμε σωστά τη γλώσσα μας.

    Δεσποσύνη αυτό που κατάλαβες εννοούμε. οι μαθητές πλέον δεν διδάσκονται ορθογραφία, κανόνες ορθογραφίες. υποτίθεται ότι τους μαθαίνουν χμμ, στο έτσι.

    ReplyDelete
  20. υπάρχει το θετικό ότι στα χωριά είναι λιγότεροι οι μαθητες στις τάξεις αλλά υπάρχουν τα συμπλέγματα που είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα


    Μαρία

    ReplyDelete
  21. Πικρές αλήθειες Μάνα. Δυστυχώς για πολλούς μετρούν μόνο οι αριθμοί και οι οικονομικοί δείκτες. Άσχετα αν η παιδεία πάει του κώλου, εδώ και χρόνια.

    Υπάρχουν άτομα που τελειώνουν δημοτικό και ίσως γυμνάσιο και παραμένουν λειτουργικά αναλφάβητα. Από τη μια δεν υπάρχουν οι συνθήκες για ενίσχυση των αδυνατων μαθητών και από την άλλη υπάρχει η ανόητη επιμονή του Υπουργείου Παιδείας όπως όλα τα παιδιά περνάνε την τάξη ακόμα και όταν δεν έχουν τα εχέγγυα για την επόμενη τάξη.

    ReplyDelete
  22. ποιός την τρώει πάντα? παιδεία, health system, heavier taxes on middle class..γνωστό επαναλαμβανόμενο μοντέλο!

    ReplyDelete
  23. Μάνα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ως πρώην εκπαιδευτικός. Ακόμα και σε τάξεις που είχα 20 μαθητές, εάν προέκυπταν καταστάσεις όπως υποβαθμισμένη περιοχή, πολλά παιδία μεταναστών κ.α. που έχριζαν ειδικού χειρισμού και φροντίδας 20 μαθητές είναι πολλοί. Και αναρωτιέμαι με όσους λένε ότι και εμείς που ήμασταν 30-35 μαθητές στην τάξη δεν πάθαμε κάτι, πρέπει να οπισθοδρομούμε αντί να προοδεύουμε; Είδαμε και πάθαμε μετά από πολλές πιέσεις να μειωθούν οι μαθητές, ήταν προεκλογικές υποσχέσεις πολλών πολιτικών αυτά τα πράγματα για χρόνια και τώρα καταντήσαμε να κάνουμε προεκλογικές υποσχέσεις για το ανάποδο; Υπάρχουν άπειρα κονδύλια που θα μπορούσαν να κοπούν προτού φτάσουμε στο έσχατο σημείο.
    Παρεμπιπτόντως ανώνυμε που μίλησες για κρατικά, δίδασκα αγγλικά σε παιδία 1ου ετους κρατικών και η ορθογραφία ήταν μέσα στην ύλη μας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Όχι φέτος. Πρέπει την ορθογραφία να την κάμνουν σπίτι τους 3-4 φορές αλλά απαγορεύεται να τους την υπαγορεύουμε στη τάξη. Έτσι λένε οι καινούριες μέθοδοι διδασκαλίας (που το υπουργείο πάντοτε) και όταν λέω ορθογραφία εννοώ μόνο το spelling,απαγορεύεται να γράφουν δίπλα στα ελληνικά τι σημαίνει. Όταν είπα στη διευθύντρια πως εγώ κάμνω τους ορθογραφία τζίνη με θυμωμένο ύφος είπε μου πως το κάμνω λάθος. Άσε που εν δικαιούμαστε να τους μεταφράζουμε τις λέξεις στα ελληνικά αλλά να τους δίνουμε συνώνυμα ή εξήγηση στα αγγλικά, κάτι που δεν καταλαβαίνουν οι μαθητές(έχω τέταρτη τάξη) και στο τέλος αναγκάζομαι να εξηγώ στα ελληνικά και την αρχική λέξη και τη συνώνυμη.

      Delete
  24. μετα που επιασα 40 ημειλς για σχολια σε τουντο ποστ εχω να πω:

    ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΕΚΟΨΑΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ;;;;;;;;;; ΕΚΟΨΑΝ ΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΕΛΑ ΤΖΙΕ ΤΟ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ;;;;;;;;;;;; ΑΝ ΚΟΨΟΥΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ ΕΝΝΑ ΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ! ΚΚΙΑΟΛΕ Α!

    ReplyDelete