Monday, 4 March 2013

Στον κατάλογο για διορισμό




Έχουν φτάσει σχεδόν τις 50,000 οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί λέει η είδηση. Και φωνές, κακό από την οργάνωσή τους, ότι θα φτάσουν το όριο της σύνταξης και δεν θα διοριστούν.

Ορισμένες σκέψεις πάνω στο θέμα.

Πρώτο, το να τελειώσει κάποιος τη σχολή των Μαθηματικών, των Φυσικών Επιστημών, της Θεολογίας δεν σημαίνει ότι είναι εκπαιδευτικός. Είναι μαθηματικός, φυσικός, θεολόγος. Ενδεχομένως να είναι ένας μαθηματικός, φυσικός, θεολόγος που ευελπιστεί και εύχεται να γίνει εκπαιδευτικός.

Δεύτερο, δεν μπορώ να καταλάβω την ευκολία που τόσος πολύς κόσμος παρατά αυτό που σπούδασε. Αν τέλειωνα τη μαθηματική σχολή, εδώ πέφτει άγριο γέλιο, θα ήθελα να ασχοληθώ με τα μαθηματικά. Δεν θα ήθελα να μπω σε μια τάξη και να προσπαθώ να διδάξω 30 παιδιά.

Άποψή μου, θα μου πεις. Κάποιοι πρέπει να μπουν και στα σχολεία και να διδάξουν.

Τρίτο, όλοι αυτοί οι αδιόριστοι, θα διοριστούν μετά τα 40. Δεν πιστεύω, πως κάθονται σπίτι πάνω από το τηλέφωνο και περιμένουν το υπουργείο Παιδείας να τους πουν πότε θα πιάσουν δουλειά. Και με το δίκαιό τους οι άνθρωποι κάνουν κάτι άλλο. Μπορεί να είναι φροντιστήρια, μπορεί να είναι και κάτι εντελώς διαφορετικό. Ελάχιστοι, εξακολουθούν να ενημερώνονται, γύρω από το αντικείμενό τους. Ό,τι έμαθαν έμαθαν.

Τέταρτο, πόσο κουράγιο και πόση δύναμη να έχει ένας άνθρωπος, που στα 40 του εγκαταλείπει αυτό που έκανε, για να βρεθεί σε ένα σχολείο να διδάξει; Στα 40 περνάς κρίση ηλικίας. Και πάνω στην κρίση καταλήγεις καθηγητής. Κάπως έτσι, μια ψυχανάλυση είναι απαραίτητη.

Θα ακουστεί άδικο αυτό που θα πω, αλλά δεν θα έπρεπε οι καθηγητές να διορίζονται πάνω από μια ηλικία. Δεν είμαι σίγουρη αν εισηγούμαι κατάργηση των καταλόγων εισαγωγής στα σχολεία. Η κατάσταση όμως όπως είναι τώρα πρέπει να αλλάξει. Στα σχολεία καταλήγει μεγάλη μερίδα ανθρώπων, που δεν θα έπρεπε.

Αυτό που μου κάνει μεγάλη εντύπωση, είναι το γεγονός ότι ακόμη και τώρα υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται να γίνουν καθηγητές. Προσέξτε, δεν λένε θα γίνω μαθηματικός, λένε θα γίνω καθηγητής. Υπάρχουν ειδικότητες, όπως του εμποριολόγου που δεν θα διοριστούν ποτέ, με τα κριτήρια που ισχύουν σήμερα. Όμως, οι σχολές κάθε χρόνο γεμίζουν από επίδοξους εμποριολόγους, που προφανώς το μόνο που ονειρεύονται είναι ότι θα σχολνάνε μεσημέρι και φυσικά το τρίμηνο Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος όπου τα σχολεία είναι κλειστά.

Εκπαιδευτικός, πρέπει να γίνεται πρωτίστως αυτός που αγαπά τα παιδιά, αυτός που η προτεραιότητά του είναι να τα διδάξει, να τα ακούσει, να τα βοηθήσει στη διαδικασία ενσωμάτωσής τους στην κοινωνία.

Οι αδιόριστοι είναι κρίμα. Από την άλλη όμως έκαναν τις επιλογές τους. 

19 comments:

  1. Συμφωνώ με τη λογική σου! Επίσης,θα έπρεπε όταν συμπληρώνουν οι μαθητές τη λίστα προτίμησης με αυτά που θα σπουδάσουν, να τους λέει κάποιος (ίσως οι σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού) τις πληροφορίες που έχουν σχέση με τη μελλοντική εργοδότηση κάθε σπουδής. Για να μην είναι γεμάτος ο τόπος αδιόριστους καθηγητές και άλλους επιστήμονες.

    ReplyDelete
  2. Στους εκπαιδευτικούς δεν περιλαμβάνονται και οι δάσκαλοι;

    Κατά τα άλλα νομίζω ότι θα έπρεπε να περνούν κάποια μαθήματα παιδαγωγικών (νόμιζα ότι έτσι γινόταν) και κάθε κάποια χρόνια να υπάρχει κάποια επανεκπαίδευση και ενημέρωση κλπ, ώστε εάν χρειαστεί να διδάξουν να είναι έτοιμοι.


    Επίσης παίζει τούτο που λέει η Joy Tears. Τι ενημέρωση ένα παιδί 16 χρονών (ή και μικρότερο) για τις προοπτικές κάθε επαγγέλματος- για να μην ρωτήσω πόσο ακριβείς μπορεί να είναι;
    Άμα σου πω πώς ήρθαν τα πράματα στην Ελλάδα με τους δασκάλους για παράδειγμα, θα παλαβώσεις...

    ReplyDelete
  3. Στην Αμερική για να διδάξεις μαθηματικά πχ. Πρεπει να εχεις ένα πτυχίο teaching of mathematics. Σε ένα πανεπιστήμιο που ήμουν εγω, ειχε τουτα τα πτυχία σε επιπεδο πρώτου πτυχίου αλλα και σε μεταπτυχιακό. Πολλές φορες στα μαθήματα χημείας μου για παράδειγμα, ειχαμε ατομα που το προγραμμα teaching of Chemistry. Αν δεν τα ειχες δεν εμπορουσες να διδάξεις σε σχολείο, τουλάχιστον στην πολιτεία που ημουν εγω. Τελεία και παυλα! Στην πολιτεία που ημουν είχαν ελλειψη καθηγητών τζαι αλλα ταυτοχρονα το να μπεις σε τουτα τα προγράμματα εν ηταν ο,τι πιο ευκολο γιατι εν εθέλαν να μπαίνει ο οποιος κι οποιος.

    Πιστευω ότι κάτι ετσι πρεπει να γινεται. Επειδη εσπουδασες πχ βιολογία, δεν σημαίνει ότι ξέρεις και να την διδάσκεις!

    Δυστυχως το συστημα που υπάρχει στην Κυπρο δεν βοηθά τους λίγους και καλούς που οντως κατέχουν και θέλουν να διδάξουν τζαι έτσι μαζί με τα ξερά καιγονται και τα χλωρα. Νομιζω το συστημα διορισμών είναι η πηγη πολλών προβλημάτων στο θέμα παιδεία.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Προσθέτω το χιλιοειπωμένο και καθόλου εξετάσιμο απο εκείνους που πρέπει και όταν πρέπει, ότι "Το σύστημα είναι η πηγή πολλών προβλημάτων σε πολλά θέματα γενικά".

      Delete
  4. συμφωνώ με το όριο ηλικίας, αν μη τι άλλο έχουν τζαι παραπάνω ενθουσιασμό να διδάξουν όσοι αποφοίτησαν πρόσφατα (έτσι πιστεύκω τουλάχιστον!)

    ReplyDelete
  5. Συμφωνώ με κάθε σου λέξη και σε όλα. Είναι γελοίο να διορίζεσαι στα 40+ όταν έχεις περάσει κάποιες δεκαετίες μακρυά από τα σχολεία και έχεις χάσει εντελώς επαφή. Επίσης τους αδιόριστους τουλάχιστον της γενειάς μου ουδόλως τους λυπάμαι, τον καιρό του επαγγελματικού προσανατολισμού ήταν γνωστή αυτή η καθυστέρηση στους διορισμούς και παρ' όλα αυτά έγιναν συνειδητά μαθηματικοί, φιλόλογοι κλπ. Άρα συνειδητά θα πρέπει να ψάξουν δουλειά σε άλλους χώρους και να μην λένε με έκπληξη ότι δεν θα διοριστούν ποτέ.

    ReplyDelete
  6. Αλόπως οι αδιόριστοι εν θκιαβάζουν blogs.... Τί εννοείς τζοιμούνται ακόμα;

    ReplyDelete
  7. Joy Πιστεύω πως οι περισσότεροι γνωρίζουν, τουλάχιστον όσον αφορά το καθηγητιλίκι για τις λίστες διορισμού. Το βλέπουν άλλωστε και σε τι ηλικία έρχονται «νέοι» καθηγητές στα σχολεία άλλωστε.

    Moonlight με τους δασκάλους είναι διαφορετικά, γιατί οι ουρές είναι μικρότερες από ότι με τους καθηγητές. Πάντως, το κάποια εκπαίδευση, δηλαδή κάτι σεμινάρια δεν σε κάμνουν εκπαιδευτικό.

    Πρασινάδα έτσι έπρεπε να συμβαίνει. Άλλο ξέρω χημεία, άλλο το ξέρω να τη διδάξω.

    Κολόνα και ποιος θα βρεθεί να διορθώσει το σύστημα; Όποιος υπουργός τολμήσει να κάμει κάτι, θα πέσουν όλοι πάνω του, από τις οργανώσεις μέχρι και τις ενώσεις των φοιτητών.

    Ουφ, όχι μόνο ενθουσιασμός αλλά και όρεξη και το κυριότερο ενέργεια. Άλλο να είσαι 25 τζαι άλλο να είσαι 45.

    Brenda
    Και στη δική μου γενιά ήταν ενημερωμένοι και σκέψου ότι τόοοοοοοοοοοοοοοοοτε ήταν μικρότερες οι ουρές. Ήξεραν ότι θα διορίζονταν στα 35, 40 και δεν τους ένοιαζε.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το κάποια δεν το εννοούσα ως "μερική", αλλά ως ορισμένα πράματα που να τους φέρνουν σε ένα επίπεδο δασκάλου. Τζαι το δάσκαλο εννοώ το με την ευρεία έννοια, όι με την έννοια του δασκάλου δημοτικού.
      Νομίζω πάντως ότι στην Ελλάδα σε κάποιες σχολές έχουν κατεύθυνση πχ μετά το 2ο έτος για εκπαιδευτικούς.

      Εγώ που έκαμα ξένες γλώσσες πάντως εν δικαιούμαι να διδάξω ρε. :p

      Για τους δασκάλους εν μικρές οι λίστες as in κάποτε έννα διοριστούν, αλλά παίζει και στα 35 και στα 40 τους. Ειδικά οι άντρες που κάμνουν και 2 χρόνια στρατό.

      Delete
  8. Πες τα Μάνα, πες τα . Το ότι εσπούδασα θέατρο δε με κάνει καθηγήτρια ή δασκάλα θεάτρου αλλά ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟ. Το ότι εσπούδασα Αγγλική Λογοτεχνία δε με κάνει καθηγήτρια Αγγλικών αλλά με κάνει καθηγήτρια Αγγλικής Λογοτεχνίας (όχι γλώσσας). Θα ήθελα να ξέρω όλοι αυτοί που πάνε και σπουδάζουν αρχιτεκτονική στην Ιταλία και καταλήγουν ως καθηγητές Ιταλικής γλώσσας στα σχολεία με ποιο κριτήριο προσληφθήκαν;;;;;; Νομίζω ότι όντως θα πρέπει να υπήρχε κάποιο όριο ηλικίας σε διορισμούς. Γιατί οι παλιοί εκπαιδευτικοί το μόνο που τους νοιάζει είναι να σχολάσουν στις 1.30μ.μ. και να έχουν τις διακοπούλες +όλα τα οικονομικά οφελείματα. Παλιές τζεφαλές, παλιά γράμματα. Έτσι ξέρω. Αντι να δώσουν και λίγο τόπο σε νέους εκπαιδευτικούς, που όμως να αγαπούν και να θέλουν πραγματικά να διδάξουν κάτι στα παιδιά, όχι μόνο για να τσεπώνουν το χρήμα και να μην τους νοιάζει.
    Ούφου εσσικερτίστηκα πάλε με τούντο ποστ. Άσε γιατί έχω πολλά για τη γούνα τους!!!

    Τις (αργοπορημένες) καλημέρες μου! :-)

    ReplyDelete
  9. Κι εγώ αδιόριστη είμαι και συμφωνώ μαζί σου. Αν υπήρχε μια αξιοκρατική μέθοδος αξιολόγησης άνθρωποι που τους αρέσει και που είναι καλοί στο να διδάσκουν θα έμπαιναν μέσα στα σχολεία και θα έκαναν τη διαφορά. Τι να το κάνω εγώ που μου λένε όλοι ότι είμαι καλή καθηγήτρια από τη στιγμή που το μόνο που μετρά για το υπουργείο είναι οι μονάδες προϋπηρεσίας; Πού να την βρω την προϋπηρεσία χρυσή μου όταν δεν μου δίνεις την ευκαιρία να εργαστώ. Τζιαι πάει τζιαι πάει τζιαι πάει...

    ReplyDelete
  10. Συμφωνώ απόλυτα με όσα είπες και συμπληρώνω.
    Δυστυχώς η εκπαίδευση στην Κύπρο είναι από τις πιο ακριβοπληρωμένες υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα, και έτσι ο άνεργος επιστήμονας καταφεύγει στα φροντιστήρια αντί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα του. Ποιος άλλος πιάνει 25+ ευρώ την ώρα; Και το ότι δουλεύουν λίγες ώρες αντισταθμίζεται από το ότι μπορούν να διδάσκουν σε 5-6 μαθητές ταυτόχρονα.
    Ένα άλλο θέμα που πρέπει να εξεταστεί από το υπουργείο παιδείας είναι τα παράνομα φροντιστήρια που γίνονται από διορισμένους καθηγητές. Ιδιαίτερα αυτή την εποχή δεν είναι μόνο παράνομο, όχι μόνο πληγώνει την οικονομία του τόπου αλλά είναι και προκλητικό για τους χιλιάδες άνεργους που θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο των ιδιωτικών φροντιστηρίων.
    Οι απόψεις και οι ιδέες σχετικά με αυτά τα φαινόμενα δεν θα πρεπε να περιορίζονται στο κείμενο ενός μπλογκ. Δυστυχώς οι αρμόδιοι είτε δεν διαβάζουν μπλογκς, ή πιστεύουν ότι έχουν την πολυτέλεια να αγνοούν απόψεις που γράφονται κάπου στο διαδίκτυο.
    Ίσως θα πρεπε να γίνει κάποια προσπάθεια να "προσεγγίσουμε" τους αρμόδιους και να εκφράσουμε τις ιδέες, τις ανησυχίες, τις αποδοκιμασίες και τις εισηγήσεις μας. [με γραπτές επιστολές ας πούμε] Το σύρμα έπεσε πάντως - το κάλεσμα έγινε .

    ReplyDelete
  11. λλιο πολλα ειπαν τα ουλλα οι προλαλησαντες. εγω αναφερω απλως οτι 10200 ατομα που τους καταλογους εν εξ Ελλαδος.
    Αναφερω τζιε θκιο περιπτωσεις που ξερω. Πενηνταρης και βαλε διοριστηκε ως καθηγητης φυσικης αγωγης. Καθηγητηρια μαθηματικων που καμνει ιδιαιτερα στην περιοχη μου με μεγαλη επιτυχια, φιρμα κανονικη απορριψε τον διορισμο οταν ηρτε η σειρα της.

    ReplyDelete
  12. Oi tris kaloiteroi logoi gia na ginei kapios kathigitis. Iounis, Ioulis,vgoustos A

    ReplyDelete
  13. Kati pu den mu aresi sto sistima einai pos oi kakoi ka8igites anti na apolionte apla "anakiklononte" k stelnunte se allo sxolio.
    8a simfoniso mazi su sto 8ema ilikias. Ime poli tixeri pu pao idiotiko k ena apo ta pragmata pu mu aresi poli jimesa ine oti oi ka8igites mu ine analogos neoi. Vlepis tin diafora meta3i newn ka8igitwn k "gerwn" se 8emata opos sxesi me tus ma8ites k roi tu ma8imatos.

    ReplyDelete
  14. oh yessss συμφωνώ με τον πουπάνω ανώνυμο.
    Τζαι στην Αγγλία, όπως στην Αμερική που λαλεί η Πρασινάδα, θέλουν το postgraduate education certificate (PGCE) αν θέλεις να διδάξεις οτιδήποτε βασικά.

    Επαρεξηγήσαμε το ρόλο του εκπαιδευτικού εντελώς στην Κύπρο...

    Αφήνω το δαμέ γιατί είμαι σίουρη θα ξεκινήσω να λαλώ για τα ιδιαίτερα τζαι τις ανισότητες που δημιουργεί τούτη η κατάσταση.

    Απλά ίσως οι καθηγητές να έπρεπε να λαμβάνουν βαθμολογίες ανάλογα τζαι με την πρόοδο των μαθητών τους + της δουλειάς που κάμνουν για την ύλη που πρέπει να παραδίδουν.

    ReplyDelete
  15. ->Πριν τον διορισμό εν πρέπει να περνούν τζαι που καμιά συνέντευξη? Η κανένα απλό ψυχολογικό τεστ? Ούλλοι πρέπει να θυμάστε τον "ταραμένο" καθηγητή του σχολείου...

    ->Επίσης, ναι μεν πιερώνονται παχουλούς μισθούς και κάθονται 2,5 μήνες το καλοκαίρι, αλλά σκεφτείται πως ενώ ο μέσος υπάλληλος σχολάνει η ώρα 4 τζαι πάει σπίτι του τζαι πνάζει, ο ευσυνείδητος καθηγητής πάει σπίτι του η ώρα 2 τζαι έχει διόρθωμα, προετοιμασία για την επόμενη μέρα κτλ. Όπως τζαι να το κάμεις όμως πάλε πιάνουν κάμποσα...

    ReplyDelete
  16. επειδή είμαι Μαθηματικός τζιαι αφορά με το θέμα θα πω τζιαι εγώ την άποψη μου. Συμφωνώ ότι το να τελειώνεις μαθηματικός εν σημαίνει ταυτόχρονα ότι είσαι τζιαι εκπαιδευτικός. Εγώ δουλεύω σε φροντιστήριο εδώ και δύο χρόνια και από αυτά που μου λένε οι μαθητές για τους καθηγητές τους φκάλω αφρούς. Άρκεψε που το πως τους εξηγούν κάποια πράματα τζιαι τέλειωσε στο πως προσπαθούν να βάλουν μια τάξη στη τάξη!! ΕΝΙΓΟΥΕΙ εγώ πιστεύκω ότι ενεν που συνέντευξη που έπρεπε να παιρνούν αλλά να παρακολουθήσουν το πως διδάσκουν. Τζιαι σίουρα εν εννοώ να έρτει μια μέρα ένας επιθεωρητής που εννοείται πως τζίνην την μέρα ω τι θάυμα εννά είναι ο καλύτερος καθηγητής τζιαι στο πως διδάσκει τζαι στο πως συμπεριφέρεται γενικά. Το άλλο που θα μπορούσε να έχει το υπουργείο παιδείας είναι να προσφέρει σεμινάρια ή μαθήματα όπως θέλεις πε το για να καταρτήσει τους μαθηματικούς, βιολόγους, χημικούς έτσι ώστε να μπορούν να διδάξουν..γιατί πολλά πανεπιστήμια εν έχουν επιλογή να διαλέξεις π.χ μάθημα "διδασκαλία των μαθηματικών".

    ReplyDelete
  17. Lucrezia θα έπρεπε να υπάρχει όριο ηλικίας, αφού πρώτα γίνεται έλεγχος του το τι ξέρει και δεν ξέρει ένας που μπαίνει σε μια τάξη να διδαξει.

    Eólica ήσουν στο νου μου όταν έγραφα το ποστ. Ένας άνθρωπος που αγαπά αυτό που κάνει, είναι καλός και δεν τον αφήνουν να το κάμει.

    Georgia πως πήγε η συνάντηση; Θα ήθελα να ακούσω τι έγινε.

    Και πες μου Dreamer τι σόι γυμναστική θα κάμει ένας πενηντάρης; Θύμιζε μου όμως σε καμιά δεκαπενταετία που θα ακουμπώ τη συγκεκριμένη ηλικία να αλλάξω γνώμη 

    Ανώνυμε ξέχασες Πάσχα και Χριστούγεννα, τον καλό μισθό, την καλή σύνταξη, το ότι δεν απολύεσαι.

    Μαύρη Γάτα έτσι αντί τα προβλήματα να επιλύονται απλά μετατίθενται αλλού.

    Roam όταν τέθηκε θέμα αξιολόγησης των καθηγητών η ΟΕΛΜΕΚ έσσισε τα μαγιό της. Στην Αμερική ξέρω ότι οι αξιολογήσεις όχι μόνο γίνονται αλλά δημοσιοποιούνται κιόλας.

    Azimuth έχω ωραίες ιστορίες να σου πω για τους δικούς μου ταραμένους καθηγητές… τα ψυχολογικά τα τεστ είναι απαραίτητα.

    pouloui tsiou οι εκπαιδευτικοί πιστεύκω πρέπει να περνούν συνέχεια από ενημέρωση και σεμινάρια. Δεν γίνεται να μεινίσκουν σε ό,τι έμαθαν και δεν έμαθαν στο πανεπιστήμιο. Πρέπει να είναι συνεχής η διαδικασία.

    ReplyDelete