Monday 5 November 2012

«Το σωστό»




Κάποιες ειδήσεις δεν μπορώ να τις καταλάβω με τίποτα. Όσο και να βάζω τον εαυτό μου στη θέση του άλλου, μου είναι αδύνατο να καταλάβω πως ένιωθε, τα κίνητρά του, πως μπόρεσε να το κάνει.

Μπορεί να φταίει ο διαφορετικός τρόπος ζωής, η κουλτούρα, οι ιδέες που κυκλοφορούν σε κάθε περιοχή, σε κάθε χώρα. Να φταίει η διαφορετική γλώσσα, η διαφορετική θρησκεία, η διαφορετική κουλτούρα. Δεν ξέρω, όμως δεν τις καταλαβαίνω με τίποτα.

Την περασμένη Παρασκευή, έγινε γνωστό ότι μια 15χρονησκοτώθηκε στο Πακιστάν, από τους ίδιους της τους γονείς. Την περίελουσαν με οξύ, την άφησαν να υποφέρει για δύο μέρες και την πήγαν στο νοσοκομείο, αφού ήταν πλέον πολύ αργά. Ο λόγος, γιατί την είδαν να κοιτάζει ένα αγόρι της περιοχής.

Ευτυχώς συνελήφθηκαν και λέω ευτυχώς γιατί τις περισσότερες φορές, τα εγκλήματα αυτά κουκουλώνονται και δεν φτάνουν ποτέ ενώπιον της δικαιοσύνης. Αλλά ακόμη και να οδηγηθούν οι δράστες στα δικαστήρια, τη γλυτώνουν με μικρές ποινές και σύντομα είναι πίσω στα σπίτια τους, αθώοι στα μάτια της τοπικής κοινωνίας γιατί έκαναν «το σωστό».

Η μητέρα του κοριτσιού είπε στις αστυνομικές αρχές ότι «ήταν η μοίρα της να πεθάνει έτσι»… Τραγικότατο. Αντί να προστατέψει την κόρη της τη σκότωσε, γιατί έτσι ήταν «το σωστό» και θεωρεί πως ήταν και γραφτό να πεθάνει έτσι. Ο πατέρας είπε ότι φοβήθηκαν πως θα διασύρονταν κοινωνικώς από το γεγονός ότι η κόρη τους κοίταξε ένα αγόρι.

Και προτίμησαν παρά την κοινωνική κραυγή, να την σκοτώσουν με οδυνηρό θάνατο. Δεν είχαν καν τον οίκτο να την πυροβολήσουν για παράδειγμα, να ησυχάσει η καημένη, να πεθάνει. Προτίμησαν οι ίδιοι της οι γονείς να την αφήσουν να υποφέρει.

Καμία λογική. Πραγματικά καμία λογική. Πως μπορείς να σκοτώνεις το παιδί σου γιατί φοβάσαι τι θα πει ο κόσμος; Από πότε ο κόσμος είναι πιο σημαντικός από το παιδί σου;

Η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Πακιστάν ανακοίνωσε πως 943 γυναίκες σκοτώθηκαν σε εγκλήματα τιμής. Αυτά που έγιναν γνωστά. Μόνο στο Πακιστάν. Γιατί και στο Αφγανιστάν τα ίδια γίνονται και χειρότερα, στην Τουρκία, στη Σαουδική Αραβία. Ακόμη και στα γκέτο της Ευρώπης, όπου ζουν μουσουλμάνοι, υπάρχουν αναφορές για εγκλήματα τιμής. Δεν περνά μέρα που να μην υπάρχει μια τέτοια είδηση, έστω και αν δεν δίνεται η σημασία που της πρέπει.

Το πιο τραγικό είναι ότι οι γυναίκες σπανίως κάνουν κάτι για να αλλάξει αυτός ο κύκλος αίματος. Χαμένες στην αμορφωσιά τους, δεν βλέπουν πως είναι τα θύματα ενός συστήματος, που ζητά συνεχώς την υποταγή τους. Θεωρούν πως έτσι είναι «το σωστό». Πρέπει να πεθαίνουν γιατί αγαπούν κάποιον άλλο από αυτόν που όρισε η οικογένειά τους, πρέπει να σφάζονται επειδή εγκαταλείπουν τους συζύγους τους που τις βιάζουν και τις δέρνουν, πρέπει να μην βλέπουν ποτέ τα παιδιά τους, επειδή δεν υπηρετούν όπως πρέπει την πεθερά τους.

Υπάρχουν πολλά άσχημα μέρη για να γεννηθεί μια γυναίκα. Δεν μπορώ να σκεφτώ ένα άσχημο μέρος για να γεννηθεί ένας άντρας.

36 comments:

  1. Συμφωνω απολυτα μαζι σου. Ειδα τζιαι εγω την ειδηση αλλά δεν ηθελα να την διαβασω. Εν εμπορουσα να διαβασω για τετοιου ειδους αποτροπαια εγκληματα.
    Απιστευτο το πως λειτουργουν οι κοινωνιες σε εκεινες τις χωρες.

    ReplyDelete
  2. Κάθε φορά που ακούς τούτες τες ειδιήσεις τα ίδια πράματα σκέφτομαι. Πώς γίνεται; Δαμέ που έχουν τα πιο άχρηστα πλάσματα για κοπελλούθκια, κάμνουν τα φοινιτζές να φκουν πουπάνω. Τζαι ο κόσμος πιστεύκει τα. Τζιαμέ τίποτε.
    Τζαι τούτο που λαλείς, έπρεπε να σκεφτούν τζαι το χειρότερο τρόπο να την σκοτώσουν ασπούμε; Εν το παιδί σου, πώς το κάμνεις να υποφέρει έτσι που μόνος σου;

    Τζαι για να πω τζαι το απωθμένο μου, η ΕΕ γιατί κάμνει consider την ένταξη της Τουρκίας, όπου ζουν έτσι; Επήαν να δουν τι γίνεται στην Ανατολία τζαι εθεωρήσαν ότι εν κοντά στα ευρωπαϊκά τους; Εμάς εφταίξαν τους τα αγγούρια μας τζαι οι τουαλέττες στες βαρκούδες που παν Λατσί-Ακάμα, τζίνοι τι να πρωτοκάμουν τζαι πώς να αλλάξουν μυαλό;

    ReplyDelete
  3. Εξαρτάται αν μιλούμε για στρέϊτ ή για γκέυ άντρα...

    ReplyDelete
  4. Για την τραγική αυτή ιστορία τι να πει κανείς :(

    Συμφωνώ όμως ότι η αλλαγή πρέπει να έρθει πρώτα με τη συνειδητοποίηση από τις ίδιες τις γυναίκες. Οι άντρες όσο ευαισθητοποιημένοι και να είναι δεν μπορούν να κατανοήσουν την έννοια του βιασμού ψυχής και σώματος, της καθήλωσης, της υποταγής μιας γυναίκας για λόγους κοινωνικούς ή θρησκευτικούς.

    Το επιχείρημα ότι οι δυτικές νοοτροπίες θα πρέπει να τους αφήσουν ήσυχους να ενεργούν όπως έκαναν για αιώνες δεν θέλω καν να το αγγίξω...

    ReplyDelete
  5. Όταν οι "κοινωνικές νόρμες" υπερισχύουν όχι μόνο της "λογικής" όπως ο δυτικός κόσμος σήμερα την αντιλαμβάνεται, αλλά κυρίως του αρχέγονου ενστίκτου για προστασία του απογόνου, γίνεται αντιληπτό ότι τα προβλήματά μας σαν είδος είναι πέρα από πολύπλοκα.

    ReplyDelete
  6. Cypriopoul la είναι απλώς πως λειτουργούν αυτές οι κοινωνίες. ο μισός πληθυσμός καταπίεζει το υπόλοιπο μισό.

    Moonlight θα δεχτώ την απάντηση του Ινβίκτου. It's all about the money.

    Brenda Θα με βρεις απόλυτα σύμφωνη. είναι μια δικαιολογία για να μην κάνουμε τίποτα η νοοτροπία ότι έτσι είναι η κουλτούρα τους. τι σημαίνει έτσι είναι η κουλτούρα τους; αν δηλαδή για αιώνες μια κοινωνία κάνει ένα έγκλημα θα το αφήσουμε να διαωνίζεται επειδή έτσι γίνεται;

    Κολόνα και τα κορίτσια απόγονοι είναι. αλλά δεν βρίσκεται κανένας να προστατέψει. είναι καθαρά θέμα προστασίας του αρσενικού. να έχει όλα τα δικαιώματα, να κάθεται πασάς στους καφενέδες και να πηγαίνουν στα χωράφια τα παιδιά και οι γυναίκες του, να έχει σεξ όποτε θέλει, να κάνει ό,τι θέλει.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σαφέστατα έτσι είναι.Γι' αυτό λέω, σαν είδος έχουμε σοβαρό πρόβλημα.

      Delete
  7. http://www.salt.gr/malala-grief-stricken?utm_source=Daily_Newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter
    και διαβάζεις και αυτό και σκέφτεσαι οτι υπάρχει ελπίδα..

    ReplyDelete
  8. όχι το ξέρω, απλά απορώ πώς δεν ντρέπουνται να μιλούν για πολιτισμό μετά κλπ...
    Το τραγικό της υπόθεσης εν το βάλλω σε δεύτερη μοίρα, αλλά άμα κάμνουμε τα στραβά μάτια εμείς οι "πολιτισμένοι"..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. μα τούτο γίνεται αν το καλοσκεφτείς. προκειμένου να αποφύγουμε τη σύγκρουση και τις συνέπειες της κάμνουμε τα στραβά μάτια. Τολμά κανένας να πει τίποτε της Σ. Αραβίας ότι εκεί οι γυναίκες ούτε να οδηγούν δεν μπορούν; Σιωπούμε τζαι αγοράζουμε πετρέλαιο.

      Delete
  9. Τα λεφτά τα λεφτά,έχει δίκαιο ο Ινβίκτους.
    Σήμερα το πρωί,μου έστειλε ένας φίλος αυτό το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=CQb64LQgrU8&feature=related
    ΔΕΝ το είδα μέχρι τέλους,αλλά όταν πήγα να του πω ότι είναι για δειλούς,με έβρισε. Απλούστατη μισογύνικη αντίδραση.
    Η γυναίκα,πρέπει να έχει την ευαισθησία,ναι.Δυστυχώς όμως έχει και τη φωνή της κοινωνίας,ενσωματωμένη δίπλα στη λογική της μάνας. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πώς μπορεί μια μητέρα να κάνει κάτι τέτοιο αλλά εδώ είχαμε περίπτωση που επειδή ο πατέρας δεν ήθελε να πειράξει την κόρη του,ανάλαβαν οι θείοι. Ακόμη θυμάμαι τον πόνο του πατέρα, και ...τη θριαμβευτική χαρά της μικρής,"καλής" αδερφής του θύματος.Το θέμα δυστυχώς είναι καθημερινότητα.
    Πες μου όμως σε τί διαφέρει η ευαισθησία του μέσου παραμουσουλμάνου από τον μέσο Ελληνάρα που βρίζει στο δρόμο "γιατί δώσαμε τιμόνι στις γυναίκες" ή το άλλο το ωραίο,που πετάνε μερικοί "η γυναίκα μου πρέπει να ξέρει πότε να μιλά",εννοώντας συνήθως πως "δεν πρέπει να ανακατεύεσαι στις δουλειές των αντρών". Κι αυτό που με τρομάζει είναι ότι δεν το άκουσα ποτέ από τον παπά μου και τους συνομήλικους του αλλά από 30άρηδες.

    Όσο για τη Σ.Αραβία, από τη στιγμή που το έκαναν μερικές με την "άδεια των αντρών τους" η επανάσταση ήδη άρχισε. Για να κοιτάξουμε λίγο την Ευρώπη,που εδώ και χρόνια δεν έγινε τίποτα το ουσιαστικό,βλ. χαμηλότεροι μισθοί,επιστροφή στις παραδοσιακές αρχές της οικογένειας με τη μητέρα στο σπίτι,επιστροφή των ακροδεξιών/ακροαριστερών και τη βία που μπορεί να καταστρέψει πολλά "κεκτημένα".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είδα το βίντεο που έβαλες. Εν καταλάβω όμως, τζίνη έχει το δικαίωμα να τον κτυπήσει χωρίς λόγο, όμως όταν τζίνη έδωκε πάνω του με τον ίδιο τρόπο που την εκούντησε τζίνος, τζίνος έπρεπε να συγκρατηθεί τζαι να μεν της δώκει τον πάτσο; Εν λέω πως θα έπρεπε να κτυπήσει ο ένας τον άλλο, αλλά γιατί να είναι οκ να κτυπά μια γυναίκα τον άντρα ενώ όταν κτυπήσει ένας άντρας μια γυναίκα πέφτουμε να τον φάμε (χωρίς να υπονοώ πως καλά της κάμνει τζαι δέρνει την).

      Ένηξερω, ίσως εν έχω καταλάβει κάτι;;
      Είμαι γυναίκα εν τω μεταξύ.

      Delete
  10. Σε σας που διερωτάστε για τον θρησκευτικο/κοινωνικόν φονταμελισμόν των "αλλοθρήσκων" (διότι το τι είναι "αμαρτία" ποιος άλλος που τη θρησκείαν το υπαγορεύει;), αναρωθκιούμαι γιατί εν εξεγείρεστε στο "η δε γυνή να φοβήται τον άντραν"; Οξά απλά να πατούμεν το ποούϊν του άλλου χασκογελώντας εν "αντίδραση";
    Γιατί εν έσιει γυναίκες ιερωμένες; (πέραν των καλόγριων που ουσιαστικά εν εκτός κοινωνίας τζιαι αθρώπων);
    Αλήθκεια, στην κοινωνίαν μας ποιος εν ο χαρακτηρισμός μιας γυναίκας που "εμεγάλωσεν" τζιαι εν ανύπαντρη, ή εν μονογονιός χωρίς γάμον κλπ.;
    Τζιαι οι άντρες εν "σκλάβοι" των ίδιων αντιλήψεων, που μας εκοττήσαν κάποιοι νομάδες που εζήσαν κάτι σιηλιάες χρόνια πριν σε κάτι ερήμους. Απλά μπορεί να εν νάκκον λλιόττερον που τες γυναίκες.
    Πόσον τζιαιρόν έσιει που οι ίδιες οι γυναίκες μας ελαλούσαν "ο άδρωπος τζιαι η γεναίκα" ή " τα κοππελούθκια τζιαι οι κορούες" (μάλλον ακόμα λαλούν τα ορισμένες);
    Νομίζω βασικά ότι οι γυναίκες εν οι σιειρόττεροι εχθροί του ίδιου τους του φύλου. Οι πιο σκληρές αντιδράσεις σε χειραφετημένες γυναίκες εν που μέλη του ίδιου φύλου. Το γιατί έσιει να κάμει με το θάρρος να σπάσει κάποιος στερεότυπα. Εν πιο ασφαλές να μειώσεις τον "επαναστάτην" παρά να τον ακολουθήσεις με προσωπικόν κόστος.
    Δείτε τα "του οίκου" μας πρώτα τζιαι μετά δικλάτε πάρατζιει...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Μην ακούσεις εσύ να κατηγορούμε μουσουλμάνους, τσουπ εμφανίζεσαι μην μείνουν παραπονεμένοι οι κατήγοροι του Χριστιανικού δόγματος! Έχεις δίκαιο το ότι δεν υπάρχουν γυναίκες παπάδες και το ότι λέει ο ιερέας μιαν απαρχαιωμένη φράση στο μυστήριο του γάμου είναι το ίδιο με το να σε καίει η μάνα σου με οξύ και να σε αφήνει 2 μέρες να υποφέρεις.

      Delete
    3. Θα σου συνιστούσα να μιλήσεις με κόσμο που έζησε σε κοινωνίες,όπου απαγόρευσαν τη θρησκεία-οποιαδήποτε θρησκεία- πριν αρχίσεις να σχολιάζεις για ακόμη μια φορά αρνητικά.
      Επίσης,πριν αρχίσεις να κρίνεις το α ή το β σε κάποια θρησκευτική ιεραρχία,πρέπει να κατέχεις,να έχεις κάνει πολλές αναγνώσεις.Όχι μια ανάγνωση μόνο.Με ανοικτό το μυαλό.
      ...
      ΔΕΝ σημαίνει βέβαια πως έχεις άδικο για τη δική μας κοινωνία ή για τα λάθη που κάνουν οι ίδιες οι γυναίκες. Όμως αν θέλεις δίκαιη κοινωνία άρχισε με τις σκέψεις και τις πράξεις σου ως άντρα: ως γιου,αδερφού,συζύγου,πατέρα γυναίκας τώρα και στο μέλλον,και μετά βλέπεις τα δικά μας λάθη. :))))

      Delete
    4. Γούφη, επικεντρώθου παιδί μου στο θέμα της ανάρτησης.


      "Φόβος Θεού" και "ή δε γυνή να φοβείται τον άντρα" στην Καινή Διαθήκη εν σημαίνει να είσαι δειλός τζαι/ή να φοάσαι τον ΚΑΚΟ Θεό ή τον ΚΑΚΟ άντρα σου.

      Η έννοια "φόβος" σε τούτες τις περιπτώσεις εμπεριείχε περισσότερο το στοιχείο του σεβασμού.

      Τότε η γυναίκα εθεωρείτο κατώτερο ον, εν ο Χριστός που την ανέδειξε ως ισότιμη τζι εδίδαξε να τη σέβεται τζαι να την αγαπά ο άντρας, όπως αγαπά το σώμα του, δηλαδή τον ίδιο του τον εαυτό, όπως ο Χριστός την εκκλησία. Ο Χριστός επίσης εκαταδέκτηκε να γεννηθεί που γυναίκα, την Παναγία, τη μεγαλύτερη των αγίων.

      Το γιατί εν έσιει γυναίκες ιερωμένες εν καθαρά θέμα ρόλων στην εκκλησία... Έσιει να κάμει τζαι με την κατάλυση της Θείας Κοινωνίας στο τέλος κάθε Θείας Λειτουργίας τζαι την περίοδο των γυναικών κάθε μήνα, εν γίνεται να χάνεται στο αποχωρητήριο η Θεία Κοινωνία αν δεν κάμνω λάθος.

      Αν εν έτσι γιατί εν τα βάλλουμε τζαι με τη φύση του ανθρώπινου είδους? Γιατί να μεν μπορούν τζι οι άντρες να γεννούν μωρά? Εν αδικία? Γιατί να μεν μπορούν τζαι οι ελέφαντες να πετάξουν τζαι οι μούγιες να κάμουν μέλι? Εν αδικία? Ενιγουέι, τωρά κάμνουν το στη δυτική εκκλησία, έσιει τζαι γυναίκες ιερείς, φαντάζομαι ήβραν το "σωστό δρόμο".

      Για πιο θεολογικές εξηγήσεις μπορείς να αποταθείς σε κάποιον ιερέα.



      Σόρρυ μάνα. Επί του θέματος, είμαι επίσης πολλά ενοχλημένη τζι επιαστήκαν τα στομάshια μου, εν μπορώ να διανοηθώ πώς μπορούν να σκέφτονται τζαι να δρουν έτσι κάποιοι γονιοί. Δεν ξέρουν, δεν έμαθαν να αγαπούν μες την κοινωνία, μες τον κόσμο τους. Εν απλό.

      Πιο πάνω που ούλλα για τους Ισλαμιστές εν το Κοράνι που μιλά για πολυγαμία τζαι ρύζι με γυναίκες στον ισλαμικό Παράδεισο, οι κληρικοί του Ισλάμ που επιβάλλουν την μπούρκα τζαι τη μαντήλα δήθεν για διαφύλαξη της σεμνότητας των γυναικών τζαι οι εξτρεμιστές που νιώθουν να απειλείται η υπεροχή των αντρών από τις γυναίκες. Ο ίδιος ο Μωάμεθ έλεγε ότι εν εντάξει για τους άντρες να κτυπούν τις γυναίκες τους εάν είναι άπιστες και ανυπάκουες. Έκανε επίσης λόγο για την ανεπάρκεια του μυαλού των γυναικών σε σχέση με των αντρών.

      Έτσι εξηγούνται πολλά.

      Delete
    5. Neerie που εν εκτός θέματος το τι είπα; Εκρεμμαστήκετε που θκιό ανώδυνα σχετικά παραδείγματα τζιαι εχάσετε ούλλον το point. Η καταδίκη των φανατικών κάθε θρησκείας εννοείται ότί τζιαι καταδικαστέα τζιαι εγκληματική είναι. Ούλλων όμως, οϊ μόνον τζιςίνων του "γείτονα".
      Αλλά let's humor you. Ώστε "εν ο Χριστός που την ανέδειξε ως ισότιμη". Άρα ο Απόστολος Παύλος (που δέχεστε ως εκπρόσωπον περιωπής) κανονικά πρέπει να έκαμεν το ίδιον έννεν; Αμ δε:


      "Οι…περίεργες απόψεις του Παύλου για την αιμομιξία και οι θέσεις του για την γυναίκα.

      Τι γνώμη έχει ο Παύλος για την αιμομιξία; Σύμφωνα με την νεοελληνική «χριστιανική» μετάφραση της Εκκλησίας, διαβάζουμε: «Αν, όμως, κάποιος νομίζει πως φέρεται σκληρά στην κόρη του, που θέλει κάποιον, αν αυτή είναι σε ώριμη ηλικία και είναι ανάγκη να γίνει έτσι, ας την αφήσει να κάνει αυτό που θέλει, δεν αμαρτάνει, ας παντρευτούν» (Παύλου Α’ Προς Κορινθίους, Κεφ. 7: 36).

      Η πρώτη παρατήρηση που θα κάνει κάποιος εδώ, είναι πως ο Παύλος δεν λέει κάτι το μεμπτό. Σωστά. Ο Παύλος δεν λέει τίποτε το μεμπτό εδώ, σύμφωνα με αυτή τη μετάφραση, αν και είναι ν’ απορεί κανείς: Γιατί θα μπορούσε να είναι αμαρτία ένας γάμος; Να δούμε όμως πως έχει και το πρωτότυπο κείμενο;
      «Ει δε τις ασχημονείν επί την παρθένον αυτού νομίζει εάν ή υπέρακμος, και ούτως οφείλει γίνεσθαι, ο θέλει ποιείτω. Ουχ αμαρτάνει. Γαμείτωσαν».

      Σε πολύ απλά ελληνικά:
      «Εάν κάποιος νομίζει ότι είναι ντροπή που η κόρη του έμεινε γεροντοκόρη, και έτσι πρέπει να γίνει, ότι θέλει ας κάνει. Δεν αμαρτάνει. Ας παντρευτούν» (σ.σ.: Ο πατέρας με την κόρη).
      (Μετάφραση: Οδυσσέας Επικουρίδης)

      Στις «Προς Εφεσίους» και «Κορινθίους» επιστολές ο Παύλος είναι αποκαλυπτικός όσον αφορά τις μισογυνικές αντιλήψεις του: «…Να υποτάσσεσθε εις τους ιδίους σας άνδρας, σαν να κάνετε την υποταγήν σας αυτήν προς τον Κύριον, ο οποίος παραγγέλλει και ζητεί να υποτάσσονται αι γυναίκες εις τους άνδρας των» και σε άλλο εδάφιο «…Ο μεν άνδρας… επλάσθη εξ αρχής ως ο κύριος εκπρόσωπος της κυριαρχίας του Θεού επί της Γης και είναι διά τούτο περισσότερον από την γυναίκα εικών και δόξα του Θεού. Η γυναίκα δε ως το εξαιρετικότερον από τα άλλα κτίσματα, που έχει υπό την εξουσίαν ο άνδρας, είναι δόξα του ανδρός. Πράγματι δε ο άνδρας είναι υπεροχότερος από την γυναίκα, διότι δεν έγινε ο άνδρας από την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα έγινεν από τον άνδρα. Και επί πλέον δεν εκτίσθη ο άνδρας διά να βοηθή την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα επλάσθη προς χάριν και βοήθειαν του ανδρός».

      Οι «φεμινιστικές» θέσεις του Παύλου, είναι εξ ίσου αποκαλυπτικές και στην «Προς Τιμόθεον Α’» επιστολή, όπου σαφώς υποστηρίζει και πάλι την πλήρη υποταγή της γυναίκας στον άνδρα: «H γυναίκα να διδάσκεται μένοντας ήσυχη με πλήρη υποταγή. Mα στην ίδια την γυναίκα δεν επιτρέπω να διδάσκει ούτε να εξουσιάζει τον άντρα, αλλά να τηρεί ησυχία. Άλλωστε, πρώτος πλάστηκε ο Aδάμ και ύστερα η Eύα».

      Η γνωστή εκκλησιαστική φράση άλλωστε «ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται τὸν ἄνδρα» που συμπυκνώνει τις θέσεις αυτές (και ψάλλεται ακόμη και σήμερα κατά την γαμήλια τελετή), ανήκει στον ίδιον τον Παύλο…"

      Α, τούτον το "εν γίνεται να χάνεται στο αποχωρητήριο η Θεία Κοινωνία αν δεν κάμνω λάθος". Α-Π-Ι-Σ-Τ-Ε-Υ-Τ-Ο-Ν! Εγέλασα πολλά, να'σαι καλά. Εν εμείς που πάμεν ενάντια στη "φύσην", οϊ η θρησκεία που διαχωρίζει βάσει "καταρροών".
      Ιερείς εν χρειάζουμαι (πλέον) ευχαριστώ, χάρισμα σας τζιαι βοήθεια σας.


      Διαβάστε περισσότερα: Απόστολος Παύλος: Ο «πατέρας» του Χριστιανισμού - Ο μεγαλύτερος ψευταπόστολος όλων των εθνών | Πάρε-Δώσε http://www.pare-dose.net/?p=3631#ixzz2BM1263Ul

      Delete
    6. Εγέλασες με την άποψη μου. Το ότι η Θεία Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Χριστού τζι εννεν καλά να κοινωνεί κάποιος που έχει πληγή, αιμορραγία ή περίοδο διότι χάνεται τζαι πάει στα σκουπίδια το Σώμα και το Αίμα Του, φαντάζομαι φαίνεται σου αστείο. Που δαμαί εξηγείται γενικότερα η στάση σου, η σκέψη σου, οι κουβέντες σου. Εν σχολιάζω.

      Όσον αφορά στη μετάφραση του Οδυσσέα Επικουρίδη που επαρέθεσες περί αιμομιξίας, ποιός εν τούτος είπαμεν? Άθεος μαθηματικός? Που έκατσε να μεταφράσει τις επιστολές του αποστόλου Παύλου? Επειδή ο (συγκεκριμένος) άθεος μπορεί να καταλάβει πώς εσκέφτετουν τζαι τί εννοούσε ο απόστολος Παύλος?


      Τζι ο απόστολος ΠΑύλος έγραψε ότι ο πατέρας μπορεί να παντρευτεί την κόρη ΤΟΥ? Τζαι να έσιει 2 γυναίκες?

      Ο Επικουρίδης ήξερε ότι τον τότε καιρό κάποιος μπορεί να είχε υπό την προστασία του μια κόρη παρθένο(όι απαραίτητα τη δική του) και για να την προστατέψει του συνιστούσε να την παντρευτεί και να είναι νόμιμα μαζί της? Ή μήπως ο Επικουρίδης θεωρεί ότι ο απ. Παύλος εμιλούσε για ήδη παντρεμένον που εμπορούσε να παντρευτεί ΚΑΙ την κόρη του και να έχει μαζί με τη μητέρα της, την κόρη του ως σύζυγο?

      Νονίζω να το ξανασκεφτείς, ο απόστολος Παύλος δεν ενθάρρυνε τους πατέρες να παντρεύνται τις κόρες τους τζαι να τις έχουν μαζί με τις μητέρες-γυναίκες τους.

      Κι επειδή βλέπω ότι απλά πιάνεις αποσπάσματα από τις διδαχές τζαι μάλιστα απλά κάμνεις κόπυ-πέιστ από άθεους για τη στήριξη των λεγομένων σου (τζαι δεν έκαμες προσωπική πραγματική έρευνα) δεν υπάρχει λόγος να ξανασυζητήσω μαζί σου. Α, τζαι γελάς άμαν σου μιλώ. Πληγώνουμαι :)

      Εξάλλου δαμαί εκάμαμε κατάχρηση του βλογ.

      Μάνα ξανασόρρυ :)

      Delete
    7. Neerie είσαι ελευθέρη να εκφράζεις τις απόψεις σου σε όση έκταση θέλεις.

      Delete
    8. neerie, κόψε το dude...

      Delete
  11. Αυτές είναι κοινωνίες!

    ReplyDelete
  12. Woofies, χαλαρά. εδώ οι ίδιοι οι μορφωμένοι οι μουσουλμάνοι και κυρίως οι μουσουλμάνες κατηγορούν και θέλουν να αλλάξει τούτο το σύστημα που έσσει τις γυναίκες πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας. εσύ δεν κατάλαβα γιατί το υπερασπίζεσαι. το ότι ο "οίκος" μας μπάζει νερά είναι αποδεχτό από όλους. τι σχέση έχει όμως έσσει τούτο με την κακομεταχείριηση στις μουσουλμανικές κοινωνίες; τζαι το ένα θέλουμε να αλλάξει τζαι το άλλο. επειδή υπάρχει το ένα να αφήσουμε τζαι το άλλο;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εξήγησε μου που το "υπερασπίστηκα".

      Delete
  13. Βλέπω μετά λύπης μου αγαπητή Μάνα ότι τζιαι στο blog σου κινδυνεύω να παρεξηγηθώ ως "troller". Αντίστοιχον κίνδυνον εδιέτρεξα τζιαι στου φίλου του Anti-christos (αλήθκεια η απάντηση του ελογοκρίθηκεν που τον ίδιον οξά εσέναν;). Ο λόγος; Τα θέματα εν "ευαίσθητα" (έθνος, θρησκεία κλπ.) τζιαι η "ευθιξία" κτυπά κότσιηνον. My bad, να σας αφήσω στες όμορρες αντιλήψεις σας, ήντα να χαλούμεν την ζαχαρένιαν μας (τζιαι τη νιρβάναν μας).
    Πριν όμως αποσύρω την "ενοχλητικήν" μου παρουσίαν (μεν σου χαλάσουμεν τζιαι την πιάτσαν τζιαι χάσεις τους συνήθεις επισκέπτες σου) να ξεκαθαρίσω (ξανά) την άποψη μου, μπας τζιαι γίνει κατανοητή που φίλους όπως η Brenda (με τον Anti-Christos εν έχω έτσι προσδοκίες).
    Η θέση μου λοιπόν είναι ότι την στιγμήν που στην Κύπρον απέχουμεν παρασάγγας που έναν πραγματικά κοσμικόν κράτος, τζιαι οι κοινωνικές τζιαι άλλες στρεβλώσεις λόγω θρησκευτικού φονταμελισμού εν σύνηθες φαινόμενον, ΔΕΝ μας παίρνει να "σιοκκαριζούμαστεν" που τον θρησκευτικόν φονταμελισμόν άλλων μορφών τζιαι εντάσεων.
    Αγαπητή Brenda, το "χριστιανικό δόγμαν" (σε βασικές αρχές γιατί έσιει κάμποσες "παραφυάδες") εν προέκταση του "Εβραϊκού" δόγματος. Το δε "μουσουλμανικόν" εν προέκταση/ παραλλαγή του χριστιανικού. Εν ο ίδιος "θεός" κοινώς. Προσωπικά ούλλα στην ίδιαν μοίραν τα βάλλω, εσύ ήνταλως ξορτώννεις να "διαχωρίζεις"; Α, ναι οι "χριστιανοί" εν καλά πλάσματα. Πε το στην Υπατίαν που εδιαμελίσαν, πριν κάψουν τα τελευταία συγγράμματα του αρχαίου ελληνικού κόσμου στην Αλεξάνδρειαν.
    Τες προάλλες στου "φίλου" του Anti-christos εμαλλώναμεν (έβριζεν με βασικά) γιατί "πρέπει να υπερασπιζόμαστεν το δικαίωμαν της πλειοψηφίας να ασκεί την πίστην της". Αλήθκεια, πέτε το της γέρημης της κορούς που εκάηκεν με το οξύ. Έννεν δικαίωμαν (που εκπηγάζει που την πίστην τους) των γονιών να την τιμωρήσουν για το αμάρτημαν της; Οι άλλοι στην Αφρικήν που κάμνουν κλειτοριδεκτομές; Μα εν έθιμον της κοινωνίας, της πίστης έννεν; Που το σταματούμεν το "δικαίωμαν του πιστού" τελικά; Ίσως έξω που τα θέατρα όταν προπηλακίζει θεατές τζιαι συντελεστές παραστάσεων.
    Εν θα επανέλθω, θενκς για τη "φιλοξενίαν"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ίντα χάζιν κάμνω που με θωρείς στον ύπνον σου, στον ξύπνιον σου και σε όποιο ξένο μπλογκ πάεις να πουλήσεις πνεύμα!

      Θα σου απαντήσω, όχι επειδή σε θεωρώ άξιο να καταλάβεις τι εννοώ, αλλά επειδή μας διαβάζουν κι άλλοι και δεν θέλω να νομίζουν ότι αποφεύγω να επιχειρηματολογήσω.

      Το πρόβλημά σου αγαπητέ μου, είναι ότι είσαι αριστερός. Ως αριστερός, πιστεύεις ότι όλες οι φυλές είναι ίσες και ότι όλοι οι πολιτισμοί είναι το ίδιο αξιοθαύμαστοι. Από εδώ ξεκινά το πρόβλημά σου.

      Εγώ που θεωρώ ότι οι Έλληνες και γενικότερα οι δυτικοευρωπαίοι είμαστε λίγα σκαλιά πιο πάνω από τους υπόλοιπους και δεν με κόφτει αν με πεις ρατσιστή, δεν εκπλήσσομαι από το συμβάν. Ξέρω ότι πρόκειται για μουσουλμάνους-κούλλουφους και δεν έχω ιδιαίτερες προσδοκίες. Αν θέλουν να κάψουν την κορούδα ας την κάψουν. Αν θέλουν να της μπήξουν πάσσαλο μέσα στον κώλο, ας της τον μπήξουν, ουδόλως με ενδιαφέρει. Δεν τους έχω ικανούς για κάτι παραπάνω.

      Αυτό που προασπίζομαι όμως είναι το δικαίωμα εκείνης της κοινωνίας να έχει ακόμα και κακούς νόμους και να τους εφαρμόζει. Προασπίζομαι το δικαίωμα των μουσουλμάνων να πιστεύουν ότι μπορούν να κάψουν την μικρή με οξύ επειδή ξενοκοίταξε και αν θέλουν να την λιθοβολήσουν κιόλας. Είναι η δική τους κοινωνία, τόσα ξέρουν, τόσα κάνουν, και δεν είμαι εγώ ο υπεύθυνος να τους ξεστραβώσω.

      Αυτό προασπίζομαι σε όλες τις κοινωνίες. Και στη δική μας. Αν οι Χριστιανοί θέλουν να μην βλέπουν θεατρικά έργα στη χώρα τους που προσβάλλουν τον Χριστό με γεια τους με χαρά τους. Όποιος χαλιέται, φεύγει. Σεβασμό στη δημοκρατία. Εσύ ποιός είσαι που θα τους ανοίξει τα μάτια τους; Να σου πω ποιος είσαι. Ένας από κόμμα που είχε για αρχηγό τον Χριστόφια. Αυτού δεδομένου, έχασες κάθε δικαίωματα να θεωρείς ότι εκφράζεις άποψη με κύρος και λογική συνέπεια.

      Αυτα σου είχα γράψει και τότε και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν λες να τα καταλάβεις.

      Τέλος, η απάντηση μου πιο πάνω σβήστηκε από μένα τον ίδιον γιατί είχα μετανιώσει που σου απάντησα. Έχω ως αρχή μου να μην συζητώ με δηλωμένους αριστερούς καθότι δεν σας έχω περί πολλού και είναι για μένα χαμένος χρόνος να προσπαθώ να βγάλω άκρη μαζί σας. Δυστυχώς δεν τα καταφέρνω πάντα, πέφτω στην παγίδα σας, κάθομαι και σας απαντώ και ύστερα άντε να ησυχάσεις. Να θεωρήσεις ότι ούτε τώρα σου απάντησα, καθότι θα πάω κολυμβητήριο και δεν μπορώ να αγχώνομαι αν εκκρεμεί καφκάς στο ίντερνετ.

      Delete
  14. Α, σόρρυ, κάτι τελευταίον που αθθυμήθηκα. Πριν κανέναν ανάμισυ χρόνον ήμουν σε μιαν ομάδαν "νέων" που επισκεφτήκαν τον αρχιεπίσκοπον τζιαι εσυζητήσαν μαζίν του. Βασικά ήταν στημένον αφού ήθελεν να παρέμβει στα της πολιτικής τάσσοντας να κατεβάσει δικόν του υποψήφιον. Αλλά εκατάφερα τζιαι ερώτησα τον θκιό-τρεις ερωτήσεις "κοινωνικής υφής". Η μια ήταν για τον αυνανισμόν, η άλλη για την ομοφυλοφιλίαν (αλήθκεια Brenda, τι λαλεί η χριστιανική θρησκεία για τους gay;) τζιαι η τρίτη για τες εκτρώσεις.
    Για τα πρώτα θκιό εν θα σας πω τι μου απάντησεν διότι μόνον γέλιον φκάλλουν οι απαντήσεις του. Η απάντηση του για τες εκτρώσεις εν ήταν αστεία. Ήταν φοϊτσιάρικη, για άθρωπον με τόσον επιρροήν, οικονομικήν τζιαι άλλην.
    Κατ' αρχήν για λλόου του θέμαν έκτρωσης εποέκυπτεν μόνον σε "κατά λάθος" εγκυμοσύνες παντρεμένων (!!!). Είπεν οπότε ότι είναι αμαρτία (ασχέτως αν θέλουν ή οϊ το μωρόν οι γονιοί). Εν είχα ευκαιρίαν να του πω κάτι αλλά επετάχτηκεν ένας άλλος τζιαι λαλεί του "μα καλάν μακαριότατε, αν βιάσει κάποιος μιαν κοπέλλαν, εν τζιαι τότε αμαρτία η έκτρωση;".
    Εγύρισεν ο δικός σου με άναν ύφος θιγμένον τζαι λαλεί του: "μα αγαπητέ μου νομίζετε ότι είναι εύκολον πράμαν να βιάσεις κάποιον; Αλλά ας πούμεν ότι γίνει κάτι τέθκοιον, δεν είναι καλύτερον να κρατήσει το παιδίν και να το δώσει σε μιαν άτεκνην οικογένειαν;".
    Λογικόν έννεν; Να τον σιαίρεστε φίλοι μου...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Λυπούμαι που σου το χαλώ αλλά τον Αρχιεπίσκοπο δεν τον χωνεύω ούτε καν θεωρώ ότι πρεσβεύει σε οποιοδήποτε βαθμό τα όσα εγώ αντιλαμβάνομαι ως Χριστιανισμό και σίγουρα δεν με εκπροσωπεί. Κατά τα άλλα το πρόβλημα μου μαζί σου είναι το εριστικό σου ύφος και η πρόκληση σου. Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να πεις αυτά που λες αλλά η ανασφάλεια σου που δημιουργεί η αβεβαιότητα σου σε καθιστούν προκλητικό. Δεν επιθυμώ να εμπλακώ σε συζήτηση μαζι σου για τον Θεό που αγαπώ και πιστεύω πόσο μάλλον να δικαιολογηθώ, γι'αυτό σταματώ εδώ.

      Delete
  15. eshi olokliri theoria piso pou to 'morality' tou kathe laou. katse pou na vrethoume na sou to analiso
    she

    ReplyDelete
  16. Woofis την πιάτσα δεν τη χαλάς. ο κόσμος που με διαβάζει δεν θα σταματήσει να το κάμνει επειδή γράφεις τις απόψεις σου. μετρώ τριάμιση χρόνια στο κουρμπέτι για να σταματήσει ο κόσμος να έρχεται στο "μαγαζί" μου επειδή έρχεσαι και εσύ.

    το θέμα μου στην προκειμένη δεν είναι το τι στραβό πάει στη χριστιανική θρησκεία ή σε οποιαδήποτε άλλη συμπεριλαμβανομένου και του Ισλάμ. ο υποβιβασμός της γυναίκας στις ισλαμικές κοινωνίες δεν είναι με βάση το Ισλάμ που γίνεται. δεν θα βρεις κάπου γραμμένο στο Κοράνι ρίξε οξύ στην κόρη σου επειδή κοίταξε ένα αγόρι.

    ReplyDelete
  17. επίσης η ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο ερώτημά σου "Που το σταματούμεν το "δικαίωμαν του πιστού" τελικά" είναι πολύ απλό. σταματά εκεί που δεν επηρεάζει τις ζωές άλλων ανθρώπων.

    ReplyDelete
  18. "Υπάρχουν πολλά άσχημα μέρη για να γεννηθεί μια γυναίκα. Δεν μπορώ να σκεφτώ ένα άσχημο μέρος για να γεννηθεί ένας άντρας"

    Συμφωνώ με τον Invictus ...αν πρόκειται για ομοφυλόφυλο άντρα, στην Αλβανία για παράδειγμα μέχρι το 80' -αν δεν κάνω λάθος- άμαν "επιάνναν" ομοφυλόφιλο (εκτός που τον κοινωνικό αποκλεισμό, τζιαι το ξύλον που γονείς, συγγενείς και φίλους- τα οποία ισχύουν ακόμα τζιαι στες μέρες μας) εφυλακίζαν τον για 4 χρόνια.
    Επίσης, ο Ιρανικός Ισλαμικός κώδικας εν ξεκάθαρος.. η σεξουαλική επαφή μεταξύ αντρών τιμωρείται με θάνατον, συνήθως με λιθοβολισμόν ..

    Εν τραγικόν. Τζιαι ακόμα πιο τραγικόν τούτο που αναφέρεις στο ποστ σου , που οι ίδιοι οι γονείς αντί να προστατέψουν τα παιθκιά τους σκοτώνουν τα, επειδή εδίκλισεν πάνω στον νεαρόν..

    ReplyDelete
  19. ΜΑΝΑ η ανάρτησή σου, τα σχόλια και οι προβληματισμοί σου με εκφράζουν σχεδόν απόλυτα. Δράττομαι της ευκαιρίας να πω κι εγώ την άποψή μου, απλά και μόνο επειδή, όπου υπάρχουν παιδιά το θέμα με καίει. Ίσως επειδή, όπως είπε και ο Μπρέχτ, τα παιδιά δεν ανήκουν σ’ αυτούς που τα γεννάνε, αλλά σ’ αυτούς που τα αγαπάνε. Γενικά τάσσομαι υπέρ των ανυπεράσπιστων ομάδων ήτοι, παιδιά, ζώα και ηλικιωμένοι.

    Θλίβομαι και ταυτόχρονα οργίζομαι να διαβάζω και να ακούω τέτοιες ειδήσεις, νιώθω αγανάκτηση και μίσος για τον κόσμο που είμαι αναγκασμένη να ζω, για την αγριότητα και τη βαρβαρότητα που όσο πάει και θεριεύει, αλλά όλοι όσοι έχουν δύναμη και εξουσία στα χέρια τους και μπορούν να κάνουν κάτι δραστικό σφυρίζουν αδιάφορα. Η οργή μου και το μίσος μου στρέφεται σε όλους αυτούς που όταν υπάρχει το χρήμα στη μέση βομβαρδίζουν αθώους ανθρώπους στο όνομα των δήθεν ανθρωπιστικών λόγων, αλλά όπου υπάρχει φτώχια και μιζέρια η ανθρώπινη ζωή είναι ισάξια των σκουπιδιών.

    Τι να πω, ώρες ώρες διερωτώμαι, γιατί ο θεός αφήνει να συμβαίνουν κάτι τέτοια. Πεπεισμένη όμως ότι υπάρχουν πολλές ζωές μέσα από τις οποίες οι άνθρωποι παίρνουν τα μαθήματα ζωής που οι ίδιοι επιλέγουν πριν γεννηθούν, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι, πρόκειται για απόδοση δικαιοσύνης και εξηγούμαι:

    Διάβαζα σε ένα βιβλίο ότι κάποιος που βίασε ένα παιδί, όταν ο ίδιος πέθανε η ψυχή του βασανιζόταν, δε μπορούσε να ηρεμήσει και να περάσει στο επόμενο στάδιο. Έτσι ο ίδιος ζήτησε να κατέβει ξανά στη γη και να βιαστεί ως παιδί για να πληρώσει το χρέος του και να διαγραφεί. Μόνο έτσι θα ηρεμούσε η ψυχή του.
    KAΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πρωμιθεας6 November 2012 at 20:40

      Γράφει η σχολιογράφος KAΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ: «Γενικά τάσσομαι υπέρ των ανυπεράσπιστων ομάδων ήτοι, παιδιά, ζώα και ηλικιωμένοι» --- Απορία: Οι «κκιλίντζιροι» [οι ξένοι – μετανάστες ή πολιτικοί προσφυγές από τρίτες – link: http://mana-mia.blogspot.com/2012/10/blog-post_31.html?showComment=1351768202044#c4814874863262476261] σε ποιαν ομάδα εμπίπτουν; Προφανώς ούτε στα ζώα!

      Delete
    2. Πρωμιθεας6 November 2012 at 20:41

      *τρίτες χώρες

      Delete