Monday 29 April 2013

Φτου να μην σε ματιάσω




Την Κυριακή την κάναμε για θάλασσα. Ήταν μια υπέροχη μέρα, εννοείται δεν τόλμησα να μπω μέσα να κολυμπήσω. Άλλωστε όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν πολύ καλά πως είμαι παιδί της παραλίας και του ζεστού νερού. Μόνο στην Κούβα, όπου η θερμοκρασία του νερού άγγιζε τους 32 βαθμούς Κελσίου μπήκα από την πρώτη. Διαφορετικά, είμαι το άτομο, που βλέπετε και κοροϊδεύετε και το οποίο στέκεται μισή ώρα μέχρι το κωλομέρι μέσα στο νερό, περιμένοντας να συνηθίσει και μετά να βουτήξει.

Έρχεται καλοκαίρι και όλα μοιάζουν καλύτερα. Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου. Λιγότερα ρούχα, παγωτό, άνεση χρόνου αφού δεν νυχτώνει από τις 5 και το κυριότερο η θάλασσα. Μπορεί να είμαστε ένας μαλακισμένος τόπος σε πολλά, αλλά οι θάλασσες μας είναι ευλογία.

Καθοδόν προς τη θάλασσα, μάλλον όχι στην επιστροφή από τη θάλασσα ακούγαμε μια εκπομπή για την ιστορία τραγουδιών, σε λεμεσιάνικο κανάλι νομίζω. 


Έτσι, όταν ο εκφωνητής έφτασε στη Χάντρα θαλασσιά μας είπε για το μάτιασμα. Πως παλιά αυτός που ήταν ματιασμένος ένα από τα κόλπα που έκαναν για να τον ξεματιάσουν ήταν να καταπιεί το σάλιο 40 ανθρώπων.

Εντάξει αηδιάσετε το ξέρω. Και εγώ όταν το άκουσα. Αλλά σκέψου, κάποιος να πονούσε το σβέρκο του, λέμε τώρα, λόγω ματιάσματος και να πιει το σάλιο 40 ανθρώπων. Θα πάει στον άλλο κόσμο και το μάτιασμα θα είναι το τελευταίο πράγμα που θα τον απασχολεί.

Προσωπικά, δεν πιστεύω καθόλου στο μάτι. Και όχι μόνο δεν πιστεύω αλλά το κοροϊδεύω κόλας. Έχω πολύ ορθολογιστική σκέψη για να πιστεύω, πως θα πάθω κάτι αν κάποιος μου πει πόσο ωραία είναι τα μαλλιά σου σήμερα, για παράδειγμα. Άσχετο ότι τα έβαψα τελικά μόνη μου και εκτός του ότι βγήκαν σκούρα, τόπους τόπους δεν έπιασε καλά το χρώμα.

Ο Μοτορτζής μου έλεγε για τον συγκάτοικο του στην Αγγλία. Καθηγητής πανεπιστήμιου τώρα, ήταν στο διδακτορικό του όταν σπούδαζαν. Όποτε, λοιπόν δεν ένιωθε καλά, έπιανε τη μάνα του τηλέφωνο στην Ελλάδα να τον ξεματιάσει. Μαμά μαμά δεν είμαι καλά, με ματιάσανε. Του έλεγε από τηλέφωνο μιλούμε πάντα η μάνα του, δεν ξέρω, ευχή λένε, τελετουργικό κάνουν, και ως διά μαγείας, το κακό το μάτι έφευγε. Και όχι μόνο έφευγε, αλλά γινόταν περδίκι ο συγκάτοικος.

Σοβαρά. Γίνεται άνθρωποι μορφωμένοι να πιστεύουν στο μάτι; Και μην ακούσω ότι και η Εκκλησία πιστεύει στο μάτι. Δεν είναι λόγος τούτος να αρχίσω να πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να με ματιάσει.

Δεν πιστεύω στο μάτι, ακόμη και μετά που γνώρισα το θείο του Μοτορτζή, ένα υπέροχο άνθρωπο κατά τα άλλα. Ο οποίος μόλις πει κουβέντα, όλοι σταυροκοπιούνται και φτύνουν στον κόρφο τους. Γιατί ο άνθρωπος εκτός του ότι έστειλε αρκετό κόσμο στο νοσοκομείο, να τον βλέπει για παράδειγμα να διασταυρώνει το δρόμο και να λέει, κοίτα που θα πέσει κάτω και στο δευτερόλεπτο να βρίσκεται στη λακκούβα ο καημένος, προκάλεσε καταστροφές, τραυματισμούς κατάφερε, λένε να σταματήσει και τους ανελκυστήρες στο Empire State Building. Μα πόσο γρήγοροι είναι, είπε στην κόρη του και ώσπου να φτάσουν στην κορυφή έσπασαν και έμειναν εκτός λειτουργίας για αρκετές ώρες. Αληθινό γεγονός δεν κάνω πλάκα. 

20 comments:

  1. Χαίρομαι που βρήκα ακόμη ένα άτομο που δεν πιστεύει στο μάτι. Άσε, το τι περιπαίξιμο τρώει ο σύζυγος που νομίζει ότι όλοι τον ματιάζουν, δεν λέγεται!

    Όσο για το καλοκαίρι, δεν έχω καλύτερο να κάθομαι στην αυλή μου με το φραπέ μου (η την συκλούα παγωτό λεμόνι), με τις σμιλούες μου.

    ReplyDelete
  2. Ναι, αυτό με το τηλεφώνημα στη μαμά το κάνο και εγώ.
    Πιστεύω στη βασκανία, γιατί πολύ απλά, και έχω τα συμπτώματα και οι ευχές της μανούλας λειτουργούν και επιστρέφω στην προ-πονοκεφάλου κατάσταση.
    Δεν είναι ωραίο να κοροϊδεύεις dude, αυτά τα πράγματα δεν είναι όπως τις μάγισσες και τις χαρτορίχτρες, ακόμη και η Εκκλησία πιστεύει στη βασκανία..

    "...αλλά οι θάλασσες μας είναι ευλογία."
    Χαλκιδική έχεις πάει;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μις στις ευχές των γονιών και των παπούδων πιστεύω.
      Αλλά το να φτύνουν ας πούμε της κοράσας επειδή είναι όμορφη για να μην την ματιάσουν αυτό όχι. θα σταματήσει να είναι όμορφη επειδή της έφτυσαν;

      Delete
    2. Όχι, όχι, άλλο λέω.
      Οκ, αν είχες ματιαστεί θα καταλάβαινες τι μεγάλη ανακούφιση προσφέρει το ξεμάτιασμα.
      Οπότε το αφήνω εδώ.

      Delete
  3. Οσοι πιστευκουν στο ματι να μου εξηγησουν την διαφορα του ξεματιασματος με τον χορο της βροχης και τα βουντου του μαγου της φυλης με το κοκκαλο στη μυτη

    ReplyDelete
  4. έχω γνωστούς που πιστεύκουν στο μάτι. εν θέλω να μπω σε συζήτηση, οπότε άμα πω κάτι φτύνω τους γιατί εν τζαι το γαλάζιο το μάτι τζαι κατηγορούν με ότι πιάνει. ετύχαν και 2-3 περιστατικά και λαλώ φτύννε αβέρτα να είσαι μέσα πάντα.
    Εγώ φορώ μάτι σε ένα βραχιόλι που φορώ πάντα τύπου charm που μου έκαμε δώρο ο παπάς μου, αλλά αν με ρωτάς αν πιστεύκω εν ξέρω. Τέσπα, εν με ενοχλεί, ας το τζειαμέ που ένει. Περι ξεματιάσματος εν μιλώ, εν έκαμα έτσι πράμα ποτέ μου, εν ξέρω τι ένει, εν ένοιωσα να το χρειάζουμαι, ούτε που γονιό (σιγά μεν έξερεν η μάνα μου έτσι κουβέντες), ούτε που παπά. :S

    ReplyDelete
  5. Δεν το ήξερα πως είναι ανιψιός του Μητσοτάκη ο Μοτορτζής...

    ReplyDelete
  6. Χμμμ είχα την ίδια συζήτηση τις προάλλες με κάποιον. Εγώ πιστεύω στην κακή ενέργεια που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος που είναι συνέχεια αρνητικός, μίζερος και ζηλόφθονας και καταλαβαίνω ότι μπορεί κάποιος να "χαλαστεί" όταν έρθει σε επαφή με κάποιον που είναι έτσι και να τον πιάσει πχ πονοκέφαλος.
    Τα υπόλοιπα περί ξεματιάσματος, τα θεωρώ λίγο υπερφυσικά και συμφωνώ σε αυτό που λες, ότι δεν σημαίνει πως επειδή τα πιστεύει η εκκλήσια/θρησκεία είναι και σωστά! Ας μην ξεχνάμε ότι η θρησκεία πιστεύει κιόλας ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε σε 6 ημέρες!

    ReplyDelete
  7. Νομίζω ο οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος, με νου (εννοείται - δείγμα ότι ο νους είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο στις μέρες μας) εν πιστέφκει στο μάτι. Εν χαζό (κατά τη γνώμη μου) τζιαι άνθρωποι που τα πιστέφκουν εν τζίνοι που διουν βάση στην προκατάληψη τζιαι τη στενομυαλία.

    "Φτου φτου φτου" :p

    ReplyDelete
  8. Έχω ιστορίιιιιιες να σου πω για τον Στύλλο του Σπιτιού μου, ο οποίος είναι να μην πει κουβέντα. Σωριάζεσαι χαμέ που το γέλιο που τες ιστορίες του, υπογράφω σου το. Έφαεν κόσμο και κοσμάκι. Παρόλα αυτά, ακόμα αντιστέκομαι και ούτε εγώ πιστεύω. Θεωρώ ότι απλά "έτυχε, δεν....πέτυχε".

    ReplyDelete
  9. Ξέρω άνθρωπο που είπε "τι ωραίο ενυδρείο" και την επόμενη μέρα έσπασε από μόνο του και ψόφησαν όλα τα ψάρια. Το ίδιο άτομο πήγε σε ένα πάρτι, είπε "τι ωραίος πολυέλαιος" και λίγα λεπτά αργότερα κόπηκε και έσπασε καταμεσής της σάλας!

    ReplyDelete
  10. Εγώ πιστεύω στην διαίσθηση. Είναι ικανότητα που την έχουμε όλοι, κάποιοι την έχουν λίγο περισσότερο ανεπτυγμένη.
    Δηλαδή, κάποιος νιώθει ότι θα γίνει κάτι και το λέει.
    Δεν γίνεται το κάτι επειδή το λέει, δεν το προκαλεί.

    ReplyDelete
  11. θα συμφωνήσω με τη Νεράιδα. μόνο που καλύτερα να μεν λέει κάποιος ότι νοιώθει κάτι γιατί εννά του φκει το όνομα μετά ;-)

    ReplyDelete
  12. Μια φορά ένα τραγούδι (που έχω γράψει εγώ τους στίχους κι ένας φίλος τη μουσική) το κάναμε demo.
    Λέω σε έναν συγγενή να το βάλουμε στο cd player να το ακούσει.
    Μόλις το βγάζω από τη θήκη, έσπασε το cd στη μέση..
    Πες μου τώρα "Μάνα" μου τι να υποθέσω...
    (Συγγενής να σου πετύχει;!)

    Αν δεν υπάρχει "μάτι", σίγουρα υπάρχει αρνητική ενέργεια...
    Το νιώθω αυτό κάποιες φορές, απλά και μόνο αν με πλησιάσουν κάποιοι τύποι.. Άρα μάλλον το λένε και αρνητική αύρα..
    Φιλάκια πολλά από Ελλάδα! :))

    ReplyDelete
  13. Εγώ αυτομαθκιάζομαι μόνη μου αλόπως! Π.χ λαλώ που μέσα μου "Ήντα καλά! Εν 12 η ώρα τζιαι ακόμα να έρτει ο μάστρος. Αλόπως εν θα έρτει σήμερα." Τζιαι τσουπ! Μπαίνει της πόρτας μέσα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χα! Παθαίνω το τζιαι εγώ τούτο. :-(

      Delete
  14. Αχ, εγώ πιστεύω! και τον τελευταίο καιρό, νιώθω εντελώς ματιασμένη... Φτου φτου!
    Καλέ φίλη μου, δε διόρθωσες τη διεύθυνση στο blogroll σου και θα με ψάχνεις... http://evasbits.blogspot.com
    Καλό Πάσχα! Να περνάτε καλά! φιλιά!

    ReplyDelete
  15. Εχεις υπόψη τι συμβαίνει οταν ευχηθεί ο Μητσοτάκης??
    Τυχαίο δεν νομίζω1
    Καλό Πάσχα

    ReplyDelete
  16. μην μου πειράζεις την Κυριακή μου! η Δοκησίσοφη είναι αδελφούλα μου, κορούλα μου, κουμπάρα μου, ερωμένη μου! Ονειρεμένες Βουλγάρες!

    ReplyDelete