Monday 7 October 2013

Για την εξωσωματική γονιμοποίηση



Συζητεί η Βουλή το ζήτημα της εξωσωματικής αναπαραγωγής. Ένα ζήτημα που έπρεπε να είχε νομοθετηθεί εδώ και πολλααααααααααααα χρόνια, γιατί ο καθένας έκανε ό,τι ήθελε.

Απόλυτα κατανοητό, όταν επιθυμείς να αποκτήσεις ένα παιδί, να φτάνεις στα άκρα. Για αυτό και πρέπει να υπάρχουν κανόνες.

Κάπως έτσι φτάνουμε στη συζήτηση στη Βουλή. Όπου κλήθηκαν πολλοί να πουν τη γνώμη τους ειδικοί, βουλευτές και η Εκκλησία.

Υπάρχουν πολλοί που λένε είναι ένας ισχυρός θεσμός, πρέπει να εκφράζει τη γνώμη της κτλ κτλ κτλ. Προσωπικά διαφωνώ. Και το λέω αυτό ως ένα άτομο, που πιστεύω στο Θεό. Αλλά δεν έχω καμία διάθεση να αφήσω την Εκκλησία να κάνει κουμάντο στον τρόπο ζωής μου. Αν θέλω να κάνω αυτά που πρεσβεύει η πίστη μου, τα κάνω επειδή το θέλω, όχι επειδή είναι νόμος του κράτους. Με λίγα λόγια, δεν γουστάρω να είμαστε σαν μια μουσουλμανική χώρα.
  
Η Εκκλησία στη συζήτηση για την εξωσωματική, εξέφρασε απόψεις πού ούτε οι Ταλιμπάν στο Πακιστάν μπορεί να μην έχουν. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Μεταξύ άλλων θεωρεί «μοιχεία» τη χρήση ωαρίων και σπερματοζωαρίων από άλλα άτομα, πέρα του ζευγαριού, για την απόκτηση παιδιών, αφού θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο τρίτο άτομο μπήκε στη σχέση του ζεύγους.

Αν δηλαδή ένα ζευγάρι δεν μπορεί να αποκτήσει ένα παιδί, να μην βρει από αλλού ωάρια και σπερματοζωάρια, επειδή είναι σαν να μπαίνει τρίτος στο ζευγάρι!

Ζούμε σε μια κοινωνία όπου οι μισοί γάμοι διαλύονται, πέφτει το κέρατο βροχή, διατηρούνται εξωσυζυγικές σχέσεις εις γνώση και των δύο και μας ενοχλεί το να αποκτήσει ένα ζευγάρι παιδί με δανεικό σπερματοζωάριο και ωάριο. Έλεος.

Η Εκκλησία δεν σταμάτησε ως εδώ. Απορρίπτει την παρένθετη μητρότητα, απορρίπτει την εξωσωματική γονιμοποίηση με περισσότερα ωάρια από όσα θα εμφυτευτούν στη μήτρα, διαφωνεί με την κατάψυξη ωαρίων και σπερματοζωαρίων για χρήση σε μελλοντικό στάδιο και αποδέχεται μόνο την υιοθέτηση εμβρύων, υπό την προϋπόθεση η υιοθεσία να γίνει από παντρεμένα ζευγάρια.

Το επόμενο στάδιο είναι να μας πουν πόσες φορές μπορούμε να κάνουμε σεξ, σε ποιες στάσεις και πόση ώρα να διαρκεί κάθε φορά.

Ένα στα πέντε ζευγάρια έχει πρόβλημα γονιμότητας. Ο θεσμός του γάμου ξεφτύζει. Πολλές γυναίκες επιλέγουν να μην παντρευτούν, αλλά θέλουν να κάνουν παιδια. Δεν μπορεί η Εκκλησία να απαγορεύσει σε τούτους τους ανθρώπους να γίνουν γονείς επειδή δεν έχουν δικά τους ωάρια και σπερματοζωάρια ή επειδή δεν είναι παντρεμένοι.

Όπως δεν μπορεί να απαγορεύσει σε οποιαδήποτε γυναίκα να γίνει μητέρα είτε είναι παντρεμένη είτε όχι. Σαφώς και είναι καλύτερα ένα παιδί να μεγαλώνει με τους δύο γονείς. Όμως, σήμερα είναι πάρα πολλά τα παιδιά που τα μεγαλώνει ένας γονιός μόνος του και μεγαλώνουν μια χαρά. Είμαι ένα τέτοιο παιδί.

Οι κόρες μου, μου έφεραν απίστευτη χαρά στη ζωή μου. Δεν θα ήθελα μια γυναίκα, που είναι μόνη της να στερείται τη χαρά να αποκτήσει ένα παιδί, επειδή η Εκκλησία είναι αντίθετη.


32 comments:

  1. Πραγματικά είναι λυπηρό γιατί η Εκκλησία με όλα αυτά διώχνει τον κόσμο και δίνει πάτημα στους πολέμιους της. Τι να πεις...συμφωνώ σε όλα

    ReplyDelete
  2. Ούλλη η ιστορία πάει λάθος μόνο τζαι μόνο που το ότι δικαιούται η Εκκλησία να μιλά για θέματα που δεν την αφορούν.
    Εν τζείνο που είπες, γιατί να είναι παράνομο, αφού εγώ μπορεί να μην είμαι καν χριστιανός; Εν θα μου πεις πώς θα ζήσω....

    ReplyDelete
  3. Τι λόγος πέφτει της εκκλησίας για το τι θέλω να κάμω εγώ με τα ωάρια μου και τη ζωή μου? Συνήθως ανθρώποι που κατεφεύγουν σε έτσι μέτρα είναι γιατί θέλουν πραγματικά ένα παιδί και όχι γιατί απλά έτυχε.

    ReplyDelete
  4. ως άτομο που είχα να αντιμετωπίσω την κόλαση της υπογονιμότητας θέλω να πως πως οι ιερομένοι αντί να βοηθήσουν και να δώσουν κουράγιο στα άτομα που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήμματα τα κάνουν να τρέχουν μακριά. Καταρχάς η εκκλησία δεν είχε θέση στο νομοθετικό σώμα που εξέταζετε νομικά την υπόθεση και είναι αστείο να καλέιται στην Βουλή για να εκφέρει γνώμη. Επιπλέον σε ένα τόπο που ένα στα πέντα ζευγάρια αντιμετωπίζει τέτοιου είδους προβλήματα είναι φρικτό να σου τείθεται και το θρησκευτικό ζήτημα πάνω στο κεφάλι σου και να σκέφτεσαι ότι είναι αμαρτιά να ζητήσεςι βοήθεια ιατρική για αυτό που για άλλους είναι αυτονόητο. το χειρότερο είναι πως ο Πάφου μας έκανε διάλεξη την μια μέρα για το θέμα και την άλλη έτρεχε σε εγκαίνεια σπα σσε πολυτελές ξενοδοχείο στην Πάφο... Πόσο μα πόσο τους λυπάμαι!
    Ελένη

    ReplyDelete
  5. Η Εκκλησία να μείνει στα της εκκλησίας. Τελεία.

    ReplyDelete
  6. Μπορεί να μου λύσει κάποιος τις εξής απορίες;
    α. Πως ακριβώς καλείται η Εκκλησία να εκφέρει γνώμη για κοσμικούς νόμους; Διαδικαστικά δηλαδή πως γίνεται; Ο πρόεδρος τους Βουλής στέλνει επιστολή στην αρχιεπισκοπή (ή κάπου αλλού τέλοσπαντνω) με RSVP;
    β. Έσιει κάποια θέματα που κρίνεται ότι η άποψη της εκκλησίας εν σημαντική τζιαι σε άλλα όι; Ίνταλοις αποφασίζεται;
    Η εξωσωματική εν χοτ θέμα, τα όρια φυτοφαρμάκων όι;

    Σόρυ για τες απορίες αλλά εν καταλάβω..εσπούδασα σε δημόσια πανεπιστήμια...είμαι που τζίνους που προφανώς κακώς εσπουδάσαν σύμφωνα με τον Μαυρίδη.
    :)

    ReplyDelete
  7. Σύμφωνα με το άρθρο που αναφέρεις,η θέση της Εκκλησίας εκφράζεται μονάχα από έναν αντιπρόσωπό της,τον Μητροπολίτη Πάφου Γεώργιο δηλαδή.

    Αν βρισκόμαστε σε ένα κράτος που ακόμη δεν έχουν διαχωριστεί τα κοσμικά/πολιτικά από τα εκκλησιαστικά,τότε κάθε δικαίωμα έχει η Εκκλησία να συμμετάχει σε αυτές τις αποφάσεις. Ή όχι;

    Είναι κρίμα βέβαια να εκφράζονται τέτοιες αναχρονιστικές απόψεις. Όπως κρίμα είναι να καταδικάζουμε και την Εκκλησία για όλα.

    Ας έρθει ο διαχωρισμός κράτους κι εκκλησίας και τότε ναι. Αλλά εδώ έχουμε εμπιστοσύνη στη Βουλή που μας γκρεμοτσάκισε και δεν τους ζητάμε να μην ανακατεύονται στις προσωπικές μας ζωές.

    ReplyDelete
  8. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

    Νομίζετε ότι εν άσχετα τα πιο πάνω έννεν; Που άθρωπον που έshιει άμεσην επαφήν με το θέμαν (εξωσωματική), πιστέψετε με έννεν καθόλου άσχετον.

    "Με λίγα λόγια, δεν γουστάρω να είμαστε σαν μια μουσουλμανική χώρα."

    Κάμνεις ξανά το ίδιο, να θεωρείς ότι είμαστεν καλλίττεροι που τες "μουσουλμανικές χώρες". Δαμέ ο υπουργός παιδείας του κράτους σου παρίσταται σε συνεδρίες της ιεράς συνόδου. Πάει κάποιος να μιλήσει για το ρόλο της τοπολαλιάς στη πολιτιστική μας ταυτότητα τζιαι πετάσσεται ο αρχι(δι)επίσκοπος να "σώσει την ελληνική γλώσσα".
    Οι βουλευτές σου, οι πρόεδροι σου, ούλλοι οι παsh αξιωματούχοι σου ορκίζουνται στην ιερά γραφή αλλά "δεν είμαστεν μουσουλμανική χώρα" (δηλαδή φαντάζουμαι προσπαθείς να πεις θεοκρατία).
    Τα κοπελλούθκια μας προσηλιτίζουνται σε συγκεκριμένη θρησκεία που το νηπιαγωγείον αλλά "δεν είμαστεν (ευτυχώς πτου-πτου) μουσουλμανική χώρα".
    Τζια μετά απορείτε τζιαι εξανίσταστε που η εκκλησία "υπερβαίνει τα εσκαμμένα". Ε, αφού ανέχεστε τόσα, ο χωρκάτης γιατί να μεν φκαίννει κάθε λλίον πάνω στην καρκόλαν; Α;

    ReplyDelete
  9. "Το επόμενο στάδιο είναι να μας πουν πόσες φορές μπορούμε να κάνουμε σεξ, σε ποιες στάσεις και πόση ώρα να διαρκεί κάθε φορά."

    θέλεις να πεις ότι κάμνεις σεξ την σαρακοστή;;; εν σου λέει πόσες φορές αλλά λέει σου πότε ;-) προσπαθώ να το πάρω στο αστείο γιατί έσιει δίκαιο ο Woofis, γινούμαστε μια θεοκρατική χώρα. τζαι εν πολλά φοϊτσιάρικο :/

    ReplyDelete
  10. Γινούμαστε μια θεοκρατική χώρα?? τόσα χρόνια τι ήμασταν δηλαδή?

    Τωρά καλύτεροι που τις μουσουλμανικές σίγουρα είμαστε αλλά μεν φανταστείτε ότι έχουμε και τεράστιες διαφορές.

    Στο συναισθηματικό κομμάτι που έθεσες μάνα την εκκλησία εν την αφορά, η εκκλησία εν μια επιχείρηση και μάλιστα από τις πιο πετυχημένες σήμερα.

    Γιαυτό τον λόγο και πρέπει να διαχωρίζεται από τα πιστευω του καθενός. Και εγώ δεν είμαι άθεη αλλά μεταξύ μας την εκκλησία και τους κανόνες της τους αγνοώ παντελώς.

    Τωρά γιατί εδώ και χρόνια ασκεί πολιτικό και όχι μόνο ρόλο εν το κατάλαβα ποττέ.

    Πάντως δεν με παραξενεύει καθόλου η αντίδραση της:
    Aπαγορεύεται το προγαμιαίο σεξ και θα δεχτούν την εξωσωματική γονιμοποίηση??, δεν θα μιλήσω βέβαια για την παρένθετη μητέρα,

    απαγορεύεται το σεξ με απώτερο στόχο την ηδονή (εννοείται σε έγγαμους),Νο, Νο, Νο, και θα δεχτούν την εξωσωματική γονιμοποίηση??? ε δεν θα μιλήσω βέβαια για την παρένθετη μητέρα.

    Είναι λυπηρό πραγματικά γιατί θα μπορούσαν να έχουν απλά ενα κοινωνικό ρόλο μια και υπάρχουν αντ΄αυτού ο ρόλος τους περιορίζεται κυρίως στα πολιτικά και χρηματοοικονομικά του κράτους.

    ReplyDelete
  11. "Και το λέω αυτό ως ένα άτομο, που πιστεύω στο Θεό".

    Θέλω να πίστευω οτι σε γενικες γραμμες ειμαι αρκετά έξυπνος άνθρωπος. Ποτέ μου δεν πρόκειται να καταλαβω γιατι οι γυναικες πιστευουν στο Θεο. Ποτέ μου. Με ξεπερνά εντελώς. Πως γίνεται οι γυναίκες να μην τρέφουν αποκλειστικά και μόνο αποστροφή και βδελυγμία για έναν κοινωνικό θεσμό που τις θεωρεί ντε φάκτο ακάθαρτες, υποδεεστερες και φέρουσες την ευθυνη για όλα τα κακά που συμβαίνουν στον κόσμο. Και δεν το λέω περιπαικτικά. Πραγματικά δεν μπορεί να το συλλάβει ο εγκέφαλος μου

    ReplyDelete
  12. Ολες οι αβρααμαϊκές θρησκείες μισούν τις γυναίκες. Καμίας εξαιρουμένης. Για μένα θα ήταν πιο λογικό εάν οι γυναίκες ήταν παγανίστριες, αφού στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι γυναικοκεντρικές (γιορτάζουν την γυναίκα ως φορέα ζωής και γι' αυτό τιε θεωρούν θεες)

    ReplyDelete
  13. Οι παγανιστικές θρησκείες είναι γυναικοκεντρικές, εννοω

    ReplyDelete
  14. Brenda οι περισσότεροι εκπρόσωποι της Εκκλησίας έχουν μείνει αιώνες πίσω.


    Moonlight έλα μου ντε. Για ποια θέματα δικαιούται να μιλά; Δικαιούται να μιλά για τα πάντα μέσα στους χώρους της. Εκτός των χώρων της, όχι.

    Ίνα και εγώ αυτό σκέφτηκα. Ούτως ή άλλως μάνα και πατέρας είναι αυτοί που μεγαλώνουν ένα παιδί και το αγαπούν όχι απλά αυτοί που το γέννησαν.

    Ελένη πολύ σημαντικό το σχόλιο σου. Σκεφτόμουν άτομα σαν εσένα όταν έγραφα το ποστ. Δεν γίνεται ο άλλος να αγωνίζεται να αποκτήσει παιδί και να έχει τον οποιοδήποτε να του κάνει ηθικά κηρύγματα.

    Σωστός Invictus.

    Χα χα χαχα Δεσποσύνη θέλω να δω τον Πάφου ή τον Κύκκου να αποφασίζουν πόσα λίτρα φυτοφάρμακα πρέπει να χρησιμοποιούμε.

    ReplyDelete
  15. Ενώ αν πιστεύαμε ακόμα στον Δία, που στην αρχαία Ελλάδα ήταν ο Θεός της γονιμότητας και μέγας γαμιάς, τώρα θα ήταν όλα αλλιώς, αφού ο ίδιος με τόσα παιδιά που έσπερνε από 'δω και από 'κει δεν θα είχε πρόβλημα με την εξωσωματική, θαρρώ.

    Άτιμο βυζάντιο, μας γάμησες!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και όπως θα σου απαντούσε ένας βυζαντινοτέτοιος πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα 'ναι :)))

      Delete
  16. Θάλασσα δεν θα πήγαιναν όλοι οι ιερείς στη Βουλή. Έστειλαν ένα να τους αντιπροσωπεύσει άρα μάλλον εκφράζει τις απόψεις της Εκκλησίας δεν πήγε να πει τα δικά του. Στα χαρτιά έχει χωριστεί Εκκλησία και Κράτος. Αλλά παρεμβάσεις υπάρχουν.

    Κοίτα Woofis μάλλον έχεις δίκαιο θεοκρατική χώρα ήθελα να πω. Αλλά είτε το ένα είτε το άλλο δεν είμαστε (ευτυχώς ή δυστυχώς). Αν απατήσω τον άντρα μου είναι θέμα δικό μου, δεν θα έρθει το κράτος να με λιθοβολήσει επειδή μοίχευσα. Τζαι αν η Εκκλησία παραπήρε θάρρος, κακώς για μένα είναι γιατί κάποιοι της τον έδωσαν. Οι βουλευτές, οι πρόεδροι και οι παςς αξιωματούχοι που είναι και δικοί σου, όχι μόνο δικοί μου, γιατί δεν διαμαρτύρονται όταν ορκίζονται στην ιερά γραφή; Επ, γιατί δεν τολμούν να πουν κάτι τζαι είτε πιστεύκουν είτε όχι κρύφουν για να μεν τους κάμει τέττε ο Αρχιεπίσκοπος;

    Ουφ κάμνω σεξ τη Σαρακοστή τζαι τες Τετάρτες τζαι τες Παρασκευές…

    Αμαδρυάδα, εμένα με παραξενεύει η αντίδραση της Εκκλησίας γιατί το θέμα της εξωσωματικής είναι εντελώς αχαρτογράφητη περιοχή. Ας πούμε για την κλοπή ξέρουμε, μέσα στη Γραφή υπάρχουν ρητές εντολές. Μην κλέψεις. Και για τη μοιχεία το ίδιο. Αλλά για την εξωσωματική, που στηρίχτηκαν ας πούμε για να βγάλουν τόσο απόλυτες απόψεις; Άποψη μου, προσωπική πως ο Θεός δεν θα το απαγόρευε.

    Popcornmonster για να καταλάβω καλά, ήρθες μέσα στο μπλογκ μου να μου πεις ότι ο νους μου εν κόφκει επειδή έγραψα ότι πιστεύω στο Θεό; Τέσπα, εγώ δεν έγραψα για θρησκείες. Έγραψα για πίστη. Κάτι εντελώς διαφορετικό.

    ReplyDelete
  17. Εμένα προσωπικά οι θρησκείες και οι εκκλησίες εχασαν με προ πολλού τζαι απλά δεν ασχολουμαι. Τουτες ομως οι δηλώσεις εκνευρίσαν με ως τζαμέ που εν πάει!

    ReplyDelete
  18. 1. συμφωνώ με θάλασσα στην τελευταία της πρόταση. Πόθθεν στα πόθθεν να εμπιστευκούμαστεν την κρίση ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΔΑΜΕΣΑ; Πώς ακριβώς οι βουλευτές κτλ εκερδίσαν την εμπιστοσύνη σας;

    2. "Η Εκκλησία να μείνει στα του οίκου της". Ποια εν τα του οίκου της δηλαδή; Τι να τρώεις στες νηστείες τζιαι με πόσα δάκτυλα να κάμνεις το σταυρό σου; Ρόλος της Εκκλησίας είναι να νουθετεί και να προτείνει λύσεις στα διάφορα κοινωνικά προβλήματα με βάση το πνεύμα του Ευαγγελίου. Απλά.

    3. Κάποτε, οι κοινωνικοί θεσμοί ήταν το κράτος και η εκκλησία. Σήμερα προστέθηκαν τα κόμματα, η βουλή, οι συντεχνίες, τα ΜΜΕ, οι σύνδεσμοι, οι επίτροποι κτλ. Άρα η εκκλησία έχασε τη θέση που είχε στην παραδοσιακή κοινωνία και στην όλη ιεραρχία. Παρόλα αυτά, εν η μόνη σταθερή αξία τα τελευταία 2013 χρόνια (γεγονός όχι τυχαίο, γιατί εν πολλύς ο κόσμος που καταφεύγει και βρίσκει ανάπαυση εκεί, σε όποια εποχή κι αν ανήκει) και ως τέτοια θεωρώ ότι οφείλει να παραμείνει. Όπως τον ήλιο που οφείλει ναν στην ίδια θέση κάθε μέρα εις τους αιώνες. Σκέφτου μια μέρα να ελάλεν ο ήλιος ότι πρέπει να συμβιβαστεί λλίο με τες σύγχρονες τάσεις τζιαι, αφού σας αρέσκει η νύχτα παραπάνω, να μεν φέγγει τες ίδιες ώρες αλλά πιο λλίες τζιαι που άλλην μερκά.

    4. http://news247.gr/eidiseis/gnomes/kirzopoulos/oikonomikh_krish_o_rolos_ths_ekklhsias_arxiepiskopoy_alvanias_anastasioy.1946773.html

    ήταν ρητορικές οι όποιες ερωτήσεις, no need to argue :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με τη δεύτερη σου σήμανση συμφωνώ. Με την προϋπόθεση όμως πως τούτες οι νουθεσίες δεν θα γίνονται μέσα στη Βουλή αλλά μέσα στους χώρους της Εκκλησίας. Κάποιοι πιστεύουν, κάποιοι δεν πιστεύουν.

      Ας δούμε όμως που στο Ευαγγέλιο υπάρχει κάτι που να στηρίζει το ότι είναι μοιχεία να πάρει ένα άτεκνο ζευγάρι σπέρματοζωάριο ή ωάριο για να κάμει μωρό. Δεν λέω να το λέει ξεκάρα είναι θέμα άλλωστε πολύ καινούριο. έστω μια νύξη, κάτι που να το υποδεικνύει. Δεν υπάρχει. αντίθετα, το πνεύμα του Ευαγγελίου στηρίζει την υπάρξη μιας καλής οικογένειας, θεωρεί θείο δώρο τα μωρά.

      Delete
    2. με τόσες αιρέσεις που υπάρχουν,είμαι σίγουρη πως κάποια θα το εξηγά κι αυτό,χαχα

      Delete
  19. Μάνα,
    οι άνθρωποι της Εκκλησίας είναι άνθρωποι,τίποτα περισσότερο. Ως επί τω πλείστω,συνηθισμένοι.
    Αν μιλήσουμε για την ηθική του να αφήνουμε εκατομμύρια παιδιά ορφανά,μόνο και μόνο για να χορτάσουμε τον εγωισμό μας και τη συνέχεια των δικών μας γονιδίων,τότε ναι,υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τον κόσμο μας.
    Και ξέρω πως από τη στιγμή που απέκτησα βιολογικά δικό μου παιδάκι,δεν θα έπρεπε να εκφράζω μια τέτοια γνώμη.
    Αλλά παύει να αληθεύει;
    Η υϊοθεσία έχει παύσει προ πολλού να είναι η πρώτη λύση για τα άτεκνα ζευγάρια,μήπως να το βλέπαμε κι αυτό;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η υιοθεσία στην Κύπρο σήμερα, όπως και στην Ελλάδα, είναι πολύ δύσκολη λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών. Έχω υπόψη, αν και το λέω με επιφύλαξη, ότι χώρες με ορφανοτροφία όπως η Ρουμανία σταμάτησαν την εκτεταμένη συνεργασία τους με άλλες χώρες γιατί διαπιστώθηκε κάποια στιγμή, εκμετάλευση των παιδιών με την αποχώρησή τους απο το ορφανοτροφείο.
      Ενώ λοιπόν πρίν 15 χρόνια οι περισσότεροι υιιοθετούσαν στην Κύπρο, σήμερα στρέφονται στην εξωσωματική γιατί παίρνει λιγότερο χρόνο φαντάζομαι.

      Delete
  20. Βεβαιως και οχι. Κάτι τετοιο θα ήταν εξαιρετικά μεγάλη αγένεια. Αν νομιζα ότι "εν κόφκει ο νους σου" δεν θα σχολίαζα απλα. Ειδα το ποστ, εφάνηκε μου εξαιρετικά ενδιαφέρον, εσυμφώνησα με το 99% του περιεχομένου και είδα ευκαιρία για να ανοίξω συζήτηση για κάτι που έχω απορία προσωπικά. Προφανώς έκαμα λάθος εκτίμηση έτσι ανακαλώ και αποχωρώ για να μην ενοχλώ

    ReplyDelete
  21. Μάνα εν δύο τα θέματα που θίγεις.
    Το πρώτο είναι κατά πόσον θα έπρεπε να εκφράζει τη γνώμη της η εκκλησία ενώπιον της Βουλής για τούτο το θέμα.
    Σε τούτο πιστεύκω ότι η Εκκλησία δικαιούται να εκφράζει την άποψη της τζαι να ακούεται τζαι να μπορεί να συζητά, όπως την εκφράζουν τόσοι άλλοι τζαι μάλιστα άσχετοι με ιατρικά, επιστημονικά, βιοηθικά τζαι κοινωνικά θέματα εφόσον η παιδεία μας είναι ακόμα ελληνορθόδοξη τζαι αν θέλουμε να διαφυλάξουμε την ταυτότητα μας τζαι να μεν μας εξαφανίσει η παγκοσμιοποίηση (μεγάλο θέμα, έσιει έναν πολλά ωραίο άρθρο ο καθ. Ιωάνης Β Κογκούλης δαμαί: http://www.pee.gr/wp-content/uploads/praktika_synedrion_files/pr_syn/s_nay/b/kogoulis.htm)

    Το δεύτερο θέμα σου είναι κατά πόσον υπάρχει κάτι έστω σαν υπόνοια για την εξωσωματική στο Ευαγγέλιο. Αν ψάξουμε καλά το Ευαγγέλιο, θα σκεφτούμε:
    α) Ποιός τότε ήξερε για ωάρια και σπερπατοζωάρια? Τζαι τί περίπτωση υπήρχε να πει ο Θεός, ο Χριστός τότε για εξωσωματική (για να γραφτεί και στο Ευαγγέλιο) χωρίς να Τον λιθοβολίσουν? Αλλά ναι, ελιθοβολίσαν Τον για πολλά λιγότερα... Δαμαί οι ίδιοι οι μαθητές του δεν Τον εκαταλαβαίναν όσον εζούσε τζι ενομίσαν ήταν να τους βάλει σε θρόνους δεξιά τζι αριστερά Του.
    β) Έχρισε τους Απόστολους και την εκκλησία συνεχιστές του λόγου Του και του έργου Του και το Άγιο Πνεύμα ζει και καθοδηγεί μέσα στους αιώνες.
    γ) Ο λόγος Του Θεού δεν αλλοιώννεται για να βολέψει τις εποχές. Κάμνει όμως παραχωρήσεις επειδή αγαπά τον άνθρωπο τζαι δεν καταδικάζει κανέναν που προσπαθεί ναν κοντά Του τζαι στην εκκλησία... Αν ήταν έτσι ήταν να είμαστεν ούλλοι αφορισμένοι ως τωρά. Τζαι οι ίδιοι οι ιερείς πρώτα πρώτα!

    Το θέμα όμως έννεν η εξωσωματική, εν καταδικάζει, εν αφορίζει κάποιον ο Θεός τζι η εκκλησία επειδή έκαμεν εξωσωματική, η Εκκλησία παίρνει θέση ΓΙΑΤΙ κάποιος να κάμει εξωσωματική τζαι συμβουλεύκει. Να πιάνεις ωάρια, σπερματοζωάρια που τον ένα τζαι που τον άλλο, να τα ενώνεις, να σκοτώνεις γονιμοποιημένα ωάρια κατά το δοκούν τζαι να κάμνεις μωρά κατά παραγγελία, αντιλαμβάνεσαι ότι κάπου εφκήκες που κάποια όρια, έκαμες τον εαυτό σου τζαι το γιατρό θεό του DNA. Το θέμα είναι τί πιστεύκει κάποιος τζαι τί στόχους έβαλε στη ζωή του. Αν ο στόχος του στη ζωή είναι να κάμει οικογένεια ή να διαιωνίσει το DNA του ή αν πιστεύκει ότι κάμνοντας μωρό έκλεισε σαν άνθρωπος τζαι ολοκληρώνεται η ευτυχία του, τότε που μόνος του εφκήκεν εκτός του λόγου του Θεού. Με τίποτε εν τον καλύπτει η εκκλησία, ούτε καν ο Θεός ο Τριαδικός. Έτο θέλει δικό του Θεό στα μέτρα του. Μάλλον έκαμεν ήδη άλλον θεό.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neerie μου δεν θα επεκταθω στο ηθικό πλαίσιο της εξωσωματικής γονιμοποίησης γιατί εν τεράστια συζήτηση. Οι στόχοι που θέτει ο κάθε άνθρωπος δεδομένου ότι εν βλάπτουν τον συνάνθρωπο του που μόνοι τους είναι ιεροί για μένα (και χωρίς να μαι ακράια γιατί δεν ξέρω τους στόχους όλων των ανθρώπων). Για να ξεκαθαρίσω εδώ την θέση μου δεν είμαι άθεη αλλά ούτε θρησκόληπτη. Actually ο παππούς μου ήταν παπάς, ο παπάς μου εν ψάλτης και έχω και θεία μοναχή. Αλλά εδώ και καιρό έχω απομακρυνθεί από τους κανόνες της εκκλησίας (για δικούς μου λόγους) και προσπαθώ να κρατήσω αυτό που ονομάζεται χριστιανικές αρχές που εν είναι μόνο χριστιανικες βασικά. (αγάπα τον πλησιον σου κ.α). Εννοείται ότι εν τα καταφέρνω πάντα.Κάποιοι που τους ανθρώπους που κάμνουν εξωσωματική όπως λες και αποτυγχάνουν άπειρες φορές όταν το πετύχουν τον πρώτο που δοξάζουν εν τον Θεό και μετά τους γιατρούς. Τον δοξάζουν γιατί τους εχάρισε το μεγαλύτερο δώρο, το θαύμα της ζωής. Γιατί εμπορούσε η εξωσωματική να μεν πετύχει. Εν πιστεύκω ο Θεός ο τρυαδικός που λες να έχει μια τόσο ανθρώπινη προσέγγιση όσον αφορά στο Θέμα.έχει πνευματική υπόσταση και εν θα ασχολείτουν με τα της εκκλησίας. Ενός θεσμού που εν φτιαγμένος που ανθρώπους, με αδυναμίες και πάθη. Ο Θεός είναι ζωή (είτε με φυσικό είτε με τεχνητό τρόπο)

      Αυτό που θέλω να πω είναι ότι τούτοι οι κανόνες εν κανόνες των ανθρώπων και όχι του Θεού. Συνεπώς η εκκλησία εν καλύτερα να μένει στα του οίκου της όπως είπε η μάνα και να ασκεί τον ρόλο που της επιβάλλεται σήμερα, εχτές και αύριο.

      Delete
    2. η απάντησή σου με με κάλυψε ιδιαίτερα. εσκέφτουμουν ότι πολλές φορές ακούμε είπε αυτό ο τάδε ιεράρχης, ο τάδε πατέρας, ο τάδε άγιος. τζαι ξεχνούμε τι είπε ο ίδιος ο Χριστός, που άλλωστε είναι και το μόνο που μετρά. γιατί όταν έχει αυτό που είπε ο αρχηγός για παράδειγμα, δεν έχει σημασία τι λένε τα υπόλοιπα στελέχη. όταν τον ρώτησαν ποιες είναι οι μεγαλύτερες εντολές απάντησε ότι η πρώτη είναι να αγαπούμε το Θεό. Η δεύτερη να αγαπούμε το πλησίον μας. και τόνισε πως όλος ο νόμος κρύβεται σε αυτές τις δύο εντολές. απλά τα πράγματα.

      Delete
  22. Γεια σου Θάλασσα και πάλι. Μαζί σου ότι η υιοθεσία είναι μια πολύ καλή λύση και ότι υπάρχουν εκατομμύρια ορφανά παιδιά που χρειάζονται αγάπη. Την απάντηση την έδωσε η Κολόνα όμως. Ξέρω ζευγάρια που τους πήρε πάνω από δέκα χρόνια να υιοθετήσουν ένα παιδί. Μεγάλο θέμα τζαι τούτο.


    Popcornmonster συγνώμη αν έκρινα βιαστικά, το σχόλιο σου μου φάνηκε περιπαικτικό και απάντησα απότομα. Καλά λες όμως ότι μόνο με συζήτηση λύνονται προβλήματα και ακούγονται απόψεις.

    Neerie το θέμα έσσει πολλές διαστάσεις. Άλλο το να διαλέγω χρώμα μαθκιών και αν θα είναι ψηλό ή κοντό και άλλο το να μην μπορώ να κάμω μωρό. Γιατί αν κάμνω εξωσωματική για το πρώτο είναι βλακεία, μιας και όλοι οι ειδικοί επιμένουν πως η διαδικασία κρύβει ρίσκο για τη μητέρα. Τζαι σίγουρα υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι.
    Υπάρχουν όμως τζαι τζείνοι που δεν σκέφτονται έτσι. Που δεν θα παίξουν το θεό που δεν θα γονιμοποιήσουν αβέρτα ωάρια. Γιατί τούτοι οι άνθρωποι να αισθάνονται ότι κάμνουν κάτι κακό, ότι κάμνουν αμαρτία;
    Έχω υπόψη μου δύο αδερφές. Η μια δεν μπορούσε να κάμει μωρό, δεν είχε ωάρια. Πήρε από την αδερφή της, τρία επέζησε το ένα. Τώρα έχει ένα παιδί. Του μίλησαν και ξέρει τι συνέβη. Καθαρά πράγματα.

    ReplyDelete
  23. καλά κι η εκκλησία...πιά!!! εμενα το μονο που με ενοχλει ειναι που ντε και καλα και στα 50 αρκεί να γινουν μητέρες με όποιο τρόπο. ! ας είμαστε και με μυαλό λίγο. να τεκνοποιήσει σε μια λογική ηλικια και για το παιδι και για τους γονείς και μ' οποιον τρόπο. ελπίζω εγινα κατανοητή, γιατί γεννάνε και οι Σάρες πιά!

    ReplyDelete
  24. Επανέρχουμαι.

    Μιλούμε για τη βουλη: κοσμικός θεσμός που έχει τη δύναμη τζιαι το καθήκον να νομοθετήσει.

    Εξ ονόματος ούλλων, όσων εν δαμέ τωρά τζιαι όσων εννα έρτουν μετά.

    Τούτο περιλαμβάνει βαφτισμένους χριστιανούς ορθόδοξους, καθολικούς, μουσουλμάνους, βουδιστές, άθεους, μετά χριστόν προφήτες τζιαι εν ηξέρω τι άλλο. Πόσοι αθρώποι πόσων θρησκευμάτων κατοικούν νόμιμα πλέον στην Κύπρο; Δύσκολα μπορούμε να μιλούμε πλέον για ομοιομορφία σε ό,τι αφορά θρησκευματα σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου.
    Εννοείται πως ο καθένας εν ελεύθερος να πιστέψει σε όποιον θεό θέλει, ή όι.

    Η Εκκλησία όμως εν έχει χώρο πλέον στο να ορίζει συμπεριφορές (γιατί οι νόμοι τούτο κάμνουν, ορίζουν το τι μπορείς τζιαι το τι δεν μπορείς να κάμεις) σε μια μη-θεοκρατική πολιτεία. Το ρόλο της Εκκλησίας ανέλαβεν τον σιγά σιγά (που τον 19ο αιώνα, ανάλογα που για πού μιλούμεν) το κράτος. Το κράτος νομοθετεί για τους πολίτες, τιμωρεί τους παραβάτες τζιαι προστατεύει όσους τηρούν τους νόμους(χα χα).Οι νόμοι του κράτους απευθύνονται σε ούλλους όσους κατοικούν/δρουν εντός του, ανεξαρτήτου θρησκείας, φυλής, φύλου κλπ κλπ (πολλάααα θεωρητικά).

    Η Εκκλησία εν ένας προεραιτικός θεσμός που απευθύνεται στους πιστούς. Πολλά σωστά κάποιος πιο πάνω ανέφερε ότι ο ρόλος της Εκκλησίας είναι να νουθετεί. Εννοείται. Να νουθετεί τους πιστούς της συγκεκριμένης Εκκλησίας. Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία προσφέρει νουθεσίες τζιαι πίστη στους έλληνες ορθόδοξους, η ρώσικη στους ρώσους, η καθολική στους καθολικούς και ούτω καθεξής.

    Αν η Εκκλησια (ελληνική ορθόδοξη) καλείται στην Βουλή για να προσφέρει στη συζήτηση για της εξωσωματικές, τζιαι αν θεωρήσουμε ότι καλώς μπαίνει στα χωράφκια άλλου θεσμού, τότε γιατί εν εκλήθηκε τζιαι η Καθολική; Ή αντιπροσωπεία των μουσμουλμάνων; Ή των άθεων;
    Ή ο ιατρικός σύνδεσμος; σίουρα εννα είσιεν πολλά ενδιαφέροντα πράματα να πει.

    Ας διαχωρίσουμεν τουτους τους 2 θεσμούς. Ο καθένας στον τομέα του.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aν είσιε like ήταν να σου κάμω

      Delete
    2. Δεσποσύνη ο Αρχιεπίσκοπος χρησιμοποιεί την ώρα του κηρύγματος στην εκκλησία για να μιλά για το κυπριακό και την πορεία της οικονομίας, Δεν βρίσκει χρόνο να νουθετεί τους πιστούς.

      Delete