Wednesday 31 October 2012

Για τη μετανάστευση




Για τα επιδόματα, τους αιτητές πολιτικού ασύλου, τους μετανάστες, έχουν γραφτεί πάρα πολλά. Και όσο η οικονομική κρίση διαρκεί, θα γράφονται ακόμη περισσότερα. Είναι αλήθεια, πως όταν υπάρχουν χρήματα δεν σε νοιάζει ιδιαίτερα, ούτε για σπατάλες, ούτε για επιδόματα, ούτε για τίποτα. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει και έγιναν πιο ζόρικα.

Το θέμα είναι πως δεν αφορά μόνο το μαύρο χάλι των κρατικών ταμείων. Αν θα μιλήσουμε για θέματα μετανάστευσης, χωρούν 100 πράγματα για συζήτηση. Κάποιος θα το πάρει εθνικιστικά και να μιλήσει για αλλοίωση του έθνους –κράτους, κάποιος θα το δει ανθρωπιστικά και θα μιλήσει για τους ανθρώπους που απλά θέλουν μια καλύτερη ζωή, κάποιος θα το δει πολιτικά και θα μιλήσει για έλλειψη μεταναστευτικής πολιτικής, κάποιος θα το δει κοινωνικά και μιλήσει για τη μη ενσωμάτων αυτών των ανθρώπων στην κοινωνία μας, κάποιος θα το δει εγωιστικά και θα πει γιατί να παίρνουν οι ξένοι επιδόματα και εγώ όχι, κάποιος θα το δει κυνικά και θα πει αν δεν τους θέλουμε να τους διώξουμε και πάει λέγοντας.

Όπως και να έχει το θέμα, είναι γεγονός πως αυτή τη στιγμή έχουμε περισσότερους μετανάστες παράνομους ή νόμιμους από όσους σηκώνει ο τόπος. Και αυτό θα δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στο μέλλον.

Και φυσικά δεν χρειάζεται να είναι κανένας επιστήμονας για να αντιληφθεί πως η πολιτική που ακολούθησαν ΟΛΕΣ οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα, όχι μόνο δεν έλυναν το θέμα, αλλά το έκαναν ακόμη χειρότερο.

Έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος, αποφάσεις μόνο για το θεαθήναι, έλλειψης πολιτικής βούλησης, έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας να δουν ποιο είναι το αληθινό πρόβλημα και να το αντιμετωπίσουν.

Γιατί σαφώς χρειαζόμαστε, ή τουλάχιστον χρειαζόμασταν ξένο εργατικό δυναμικό. Υπήρχαν δουλειές, δεν είμαι σίγουρη τώρα τι γίνεται, που δεν έβρισκες ντόπιο να θέλει να τις κάνει. Στα γηροκομεία για παράδειγμα, δεν έβρισκες Κύπριες, πρόθυμες να ξεσκατίζουν ηλικιωμένους. Μαζί με τους εργάτες πλάκωσαν και καμπόσοι άλλοι, που δεν προσφέρουν, που δεν κάνουν τίποτα. Που απλά θέλουν να πάνε παρακάτω στην Ευρώπη (έκπληξη δεν γουστάρουν να μείνουν στο ξερονήσι μας) ή στη χειρότερη περίπτωση ξέμειναν εδώ, χωρίς προοπτική.

Δεν είμαι η κατάλληλη για να λύσω το θέμα της μετανάστευσης. Για μένα το χειρότερο είναι πως δεν γίνεται καμιά προσπάθεια ενσωμάτωσης τους στην κοινωνία. Είναι μια ζωή αυτοί και εμείς. Δεν μαθαίνουν ελληνικά, δεν αναμειγνύονται, δεν είναι μέρος της κοινωνίας που ζουν. Είναι στο δικό τους ξεκομμένο, ξένο κόσμο.

Υποθέτω, είμαι υπέρ μιας ανθρωπιστικής προσέγγισης. Κατανοώ όλους που αναγκάζονται να φύγουν από τη χώρα τους αναζητώντας μια καλύτερη ζωή για αυτούς και τα παιδιά τους. Μέχρι το φεγγάρι θα έφτανα εγώ για τις κόρες μου, όχι απλά μετανάστρια στην Κύπρο. Από την άλλη όμως δεν μου αρέσει να με πιάνουν κοροϊδο. Εκνευρίζομαι με ιστορίες που ακούω για παράνομους μετανάστες με διπλά επιδόματα ή που απλά απαιτούν, χωρίς να προσφέρουν τίποτα. Και μην με πείτε ρατσίστρια, το ίδιο ισχύει και για τους Κυπρίους. Δεν αντέχω τον κόσμο, που απλά θέλει. 

Την Τρίτη, οι Εργατικοί και οι Φιλελεύθεροι στην Ολλανδία τα βρήκαν στο συνασπισμό κυβέρνησης. Η Ολλανδία να θυμίσω ήταν από τις πιο φιλελεύθερες κοινωνίες στην Ευρώπη, ώσπου τελικά κατέληξαν στην αντίθετη πλευρά.

Αυτά είναι μερικά από τα μέτρα που θα υιοθετήσει η νέα κυβέρνηση:

Προβλέπονται σκληρά μέτρα για τους μετανάστες, ανάμεσα στα οποία η απαγόρευση να λαμβάνουν προνοιακά επιδόματα αν δεν ομιλούν ολλανδικά.

Συμφωνήθηκε επίσης να απαγορευθούν στα δημόσια κτίρια οι ενδυμασίες που κρύβουν το πρόσωπο, όπως η μπούρκα και το νικάμπ. Θα ποινικοποιηθεί η παράνομη διαμονή στη χώρα, θα δίνεται όμως άδεια παραμονής σε νέους που βρίσκονται τουλάχιστον πέντε χρόνια στην Ολλανδία. 

36 comments:

  1. Όλα αυτά που αναφέρεις μας κατάντησαν εδώ που είμαστε... Να πολεμάμε μεταξύ μας οι άνθρωποι για μια μπουκιά ψωμί. Εδώ, τους σκοτώνουμε τους μετανάστες, τους διώχνουμε άρον άρον στην καλύτερη περίπτωση. Για δες όμως: Σε όποια χειρονακτική και δύσκολη δουλειά πήγε έλληνας γνωστός μου, δεν άντεξε ούτε μήνα!!! Μάθαμε να είμαστε οι άρχοντες κι εκείνοι να είναι οι δούλοι για τα δύσκολα... Αμ, να που αλλάζουν λοιπόν τα πράγματα! Να γιατί προτιμούν πολλοί ν' αυτοκτονήσουν αντί να δουλέψουν στη θέση του Αλβανού στην οικοδομή.
    Τα χάλια μας...

    ReplyDelete
  2. Το πρόβλημα ξεκινά από την εξομοίωση όλων των αλλοδαπών. Αλλιώς πρέπει να αντιμετωπίζονται οι παράνομοι, αλλιώς οι εγκληματίες και αλλιώς οι άνθρωποι που ξενιτεύονται με γνήσιο κίνητρο να αποκτήσουν πόρους για να ζήσουν. Ανισότητα προκαλείται όχι μόνο από την άνιση μεταχείριση ίσων αλλά και από την ίση μεταχείριση άνισων.

    ReplyDelete
  3. "Για μένα το χειρότερο είναι πως δεν γίνεται καμιά προσπάθεια ενσωμάτωσης τους στην κοινωνία. Είναι μια ζωή αυτοί και εμείς. Δεν μαθαίνουν ελληνικά, δεν αναμειγνύονται, δεν είναι μέρος της κοινωνίας που ζουν. Είναι στο δικό τους ξεκομμένο, ξένο κόσμο." ...και όμως Μάνα γίνονται προσπάθειες για όλα αυτά, είμαι σε μια θέση που το βλέπω και το κάνω. Όμως ούτε η δική μας κοινωνία δέχεται τους μετανάστες και δεν είναι μόνο τώρα λόγω κρίσης.

    Joy tears

    ReplyDelete
  4. Φταίνε και οι μετανάστες.

    Θα σου πω αμέσως τι εννοώ. Πες ότι αύριο αποφασίσω να μεταναστεύσω. Ποιό είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνω; Θα ανοίξω ένα χάρτη και θα βρω μία χώρα που μπορεί να με απορροφήσει. Θα πάω στη σκανδιναβία (όσο ακόμα αυτή αντέχει), θα πάω στον Καναδά, θα πάω στο Ντουμπάι.

    Αυτούς όλους που έρχονται εδώ, ποιός τους είπε ότι έχουμε λεφτά να τους ταΐζουμε; Ποιός τους είπε ότι η Κύπρος μπορεί να τους περιθάλψει; Εδώ δεν έχουμε καλά, καλά να φάμε εμείς. Θα ταΐσουμε τους ξένους; Οι κακές επιλογές πληρώνονται. Ή μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση, ΔΕΝ πληρώνονται.

    Άμα είναι τόσο βλάκες που θεωρούν ότι η Κύπρος έχει φαΐ να φάνε, ας κοπιάσουν. Να μην παραπονοιούνται όμως ύστερα ότι δεν τους συμπεριφερθήκαμε καλά. Αν μας περισσεύανε να τους δώσουμε. Σήμερα που μετρούμε όλοι ένα, ένα τα κουκιά μας, δεν μπορούμε να βοηθήσουμε.

    Πόσο μάλλον όταν έρχονται στην Κύπρο και ουδόλως προσπαθούν να απορροφηθούν από την κοινωνία. Υπήρχε ποτέ περίπτωση να πάω εγώ μετανάστης στη Νορβηγία και να απαιτώ να επιβιώσω χωρίς να κάτσω να μάθω τη γλώσσα; Δεν θα τολμούσα καν να πάω χωρίς να ξέρω τα στοιχειώδη. Αυτοί με ποιό θράσσος έρχονται εδώ και δεν ξέρουν ούτε καλά, καλά να πουν μια καλημέρα στη γλώσσα μας; Είναι δύσκολη γλώσσα τα ελληνικά, ΟΚ, εδώ που τα λέμε ούτε εμείς δεν τα ξέρουμε να τα μιλούμε καλά, καλά. Αλλά με τσαντίζει η αδιαφορία τους. Με κάνει να νιώθω ότι μόνο λεφτά θέλουν.

    Τα θέλει ο κώλος τους και δεν τους λυπάμαι.

    ReplyDelete
  5. Πάντως εδώ έχουμε κόσμο που δούλευε στην Κυπρο, μιλά ελληνικά (συνεννοάται μια χαρά δηλαδή), αλλά θα φύγει γιατί δουλειά γιόκ.
    Και αυτό που λέει ο Anti-Christos πιο πάνω ισχύει. Έρχονται και μου λένε "εγώ του είπα ότι δεν έχει δουλειά εδώ και να μην έρθει. Ήρθε και τώρα δεν έχει λεφτά να φύγει." Και μιλούν για δικούς τους αθρώπους, φαντάσου!

    Κατά τα άλλα, σίγουρα είμαστε άξιοι της τύχης μας. Να εργοδοτούμε παράνομα ξέρουμε, αλλά μετά παίζουμε το ότι δεν τους θέλουμε! Να γλυτώνουμε λεφτά επειδή τους πληρώνουμε τόσο λίγα ξέρουμε, μετά φωνάζουμε....

    Σίγουρα αν δεν γίνουν σωστά, μελετημένα βήματα, με βάση το τι έκαναν άλλες χώρες, τι πέτυχε, τι απέτυχε και το πώς όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν στη δική μας περίπτωση, δεν έχουμε σωτηρία.

    ReplyDelete
  6. Απορία αφελούς και κάποιος αν μπορεί να μου τη λύσει. Οι νόμιμοι εργάτες/μετανάστες φορολογούνται;

    Πάντως προβλέπω ότι σε 2-3 χρόνια δεν θα έχουμε τόσο έντονο πρόβλημα ούτε με νόμιμους ούτε με παράνομους. Τα λεφτά έκαναν φτερά και οι παράνομοι θα αρχίσουν να την κάνουν σιγά-σιγά άμα τους κοπούν κάμποσα επιδόματα...οι δε νόμιμοι, οι μάστροι ή θα τους στέλνουν σπίτια τους ή θα γίνονται παράνομοι για λίγο και μετά θα την κάνουν και αυτοί.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Για να μπορούν να φορολογηθούν πρέπει οι εργοδότες τους να δηλώνουν τον μισθό τους και να βάζουν κοινωνικές ασφαλίσεις. Πόσους Κύπριους ξέρετε που βάλλουν στους "Μαυρήες" τους Κοινωνικές Ασφαλίσεις???

      Delete
  7. Ηδη φευκουν αρκετοι τζαι νομιμοι τζαι παρανομοι...
    Να δουμεν ιντα πον να γενουμεν αμαν φυουν ουλλοι...
    Να δω νεαρο Κυπραιο, πτυχιουχο, να πιανει μιστρι ή τσαππα ή κουσπο τζαι εν να πειστω οτι εν εχασαμεν το παιχνιδι...
    Δεν υπαρχουν γραφειακες δουλειες για ολους!
    Καποιες ειναι χειρωνακτικες! Τζαι να ειμαστεν ευγνωμονες αν βρισκουμεν δουλεια τζι οπως να' ναι!

    ReplyDelete
  8. Υπάρχουν πάντα και οι δύο πλεύρες,στο χωριό μου έχουμε μιαν οικογένεια ρουμάνων νεαρών σε ηλικία,ήρθαν πριν 5 χρόνια,έμαθαν ελλήνικα αμέσως,δουλεύουν έκαμαν και ένα παιδάκι που το στέλουν και στο κοινωτικό νηπιαγωγιο,συμμετέχουν σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την κοινότητα,είναι ευγενικότατοι με όλους.Βλέπεις ότι ο λόγος που ήρθαν είναι για ένα καλύτερο μέλλον και αυτό προσπάθούν να κάνουν.Υπάρχει φυσικά και η άλλη κατηγορία που το μόνο που κάνουν είναι να πίνουν και να δημιουργούν φασαρίες,αυτούς δεν θα λυπηθώ αν τους διώξουν αλλά την συγκεκριμένη οικογένεια θα λυπηθώ αν για κάποιο λόγο αναγκαστούν να φύγουν.
    Μαρία

    ReplyDelete
  9. Eva σορρυ κιολας αλλα απο το 90 που ηρθαν οι Αλβανοι χαλασαν την αγορα.Εριξαν στο χωμα τα μεροκαματα,δουλευουν χωρις ενσημα, δουλευουν Χριστουγεννα,Πασχα,15Αυγουστο γιατι ειναι μουσουλμανοι λεει και δεν τους νοιαζει.Ετσι και τα λαμογια οι εργολαβοι περνουν Αλβανουν για χαμαληδες που ουσιαστικα δεν ξερουν τη τυφλα τους για να τους δινουν 3 και 60 παρα να περνουν τον Ελληνα που περνει κανονικο μεροκαματο και ενσημα.Το ιδιο δλδ που γινεται στη Κυπρο, αντι να παρουν Κυπριο σερβιτορο πχ περνουν κοινωτικους που ναι πιο φτηνοι.
    Προσωπικα ο αντρας μου κανει χειρονακτικη δουλεια, απο τις πιο δυσκολες που υπαρχουν.Αν πας Δυτικα Προαστια Αιγαλεω-Νικαια-Κορυδαλλο τα πιο πολλα παιδια χειρωνακτικη δουλεια κανουν(μονταδοροι,ηλεκτροκολληση,σιδεραδες,σωληναδες) και το πιο μεγαλο ποσοστο δεν εχει να φαει γιατι δεν υπαρχουν εργα οχι γιατι ειναι τεμπεληδες οπως λες.Το τηλεφωνο του αντρα μου δεν σταματα να κτυπαει καθε μερα γιατι τον περνουν και κλαινε αν εχει καπια δουλεια να τους στειλει εστω για ενα μηνα γιατι τα παιδια τους ΠΕΙΝΑΝΕ.Ναι αν σηκωσεις καπιον απο το γραφειο για να κουβαλαει πετρες, φυσικα δεν θα αντεξει.Οι ανθρωποι ομως που κανουν αυτη τη δουλεια ολη τους τη ζωη και αιωρουνται απο ανεμοσκαλες χωρις ζωνη με σωληνες στη πλατη φυσικα και δεν προτιμουν να αυτοκτονησουν.Αυτο κανουν ολη τους τη ζωη αλλωστε.
    Μανα με συγχρεις για το μεγαλο ποστ και τη "καταχρηση" του χωρου σου.Μαρια

    ReplyDelete
  10. Ωραία, νηφάλια, σφαιρική ανάρτηση, με στοιχεία γνήσιου προβληματισμού χωρίς συνθήματα. Εννά προσπαθήσω να την κάμω λλίον πιο "σφαιρικήν".
    Κατ' αρχήν ο άθρωπος γεννικά άρχισεν ως "μετανάστης". Ήταν τον τζιαιρόν που ήταν κυνηγός-συλλέκτης τζιαι η "μετανάστευση" ήταν η βέλτιστη πρακτική επιβίωσης.
    Η "συστηματική μετανάστευση" άρχισεν να σταματά (ως κοινή πρακτική) όταν οι αθρώποι αποκτήσαν τεχνογνωσίαν να παράγουν ότι εχρειάζουνταν μεινίσκοντας μονότοπα, τζιαι εμπορευόμενοι με άλλους αθρώπους.
    Τούτον το "σύστημαν" υπάρχει σχετικά λίον τζιαιρόν (σε σχέσην ας πούμεν με το πόσον υπάρχει άθρωπος). Μέσα σε τούτον το πλαίσιον εγεννήθηκεν η "ιδιοκτησία", η "εξουσία", οι "νόμοι" κλπ. Κατά τζιαιρούς είχαμεν μεταναστεύσεις λαών ολόκληρων εις βάρος άλλων (π.χ. διάλυση αυτοκρατοριών όπως η Ρωμαϊκή κλπ.) οϊ επειδή ήταν κατζιάρηες (π.χ. λόγω "εθνικών κακών γονιδίων" όπως νομίζουν οι εθνικιστές) αλλά επειδή εν είχαν να φάσιν (λόγω π.χ. κάποιας φυσικής καταστροφής στον τόπον τους).
    Εν έτει 2012, όταν ο πλανήτης παράγει πολλαπλάσιον πλούτον που όσον χρειάζεται ο άθρωπος για να έσιει αξιοπρεπήν διαβίωσην, εννά έπρεπεν ο προβληματισμός μας να είναι στο πόσον σαθρόν τζιαι ανεπαρκές εν έναν σύστημαν (όπως ο καπιταλισμός που επικρατεί τους τελευταίους αιώνες) για να αναγκάζουνται δισεκατομμύρια αθρώποι είτε να πεινούν στον τόπον τους είτε να μετατρέπονται σε μετανάστες. Άμα καταλάβουμεν ούλλοι πως γίνεται τούτον, μπορεί να εύρουμεν τζιαι επί της ουσίας λύσεις (τζιαι οϊ να μεινίσκουμεν σε στερεότυπα όπως "μα εν μας χωρεί ο τόπος" ή "γιατί εν παν κάπου που να "ταιρκάζουν" καλλίττερα").

    Έναν ωραίον βιντεάκιν σαν hint για προβληματισμόν:

    http://www.youtube.com/watch?v=jhT0eWlUQNM

    ReplyDelete
  11. Δεν γνωρίζω πώς ακριβώς δουλεύει το σύστημα για τους μετανάστες.Πώς μπορεί κάποιος μετανάστης να αποκτήσει την κυπριακή υπηκοότητα; Γνωρίζω Σύριο,από τα 19 του στην Κύπρο,που μιλάει σαν ντόπιος,παντρεμένος με Κύπρια 7 χρόνια,κι ακόμη δεν έχει πάρει έστω "πράσινη κάρτα",να του εξασφαλίζει αν μη τε άλλο την άδεια παραμονής.
    Στην Κύπρο με ενοχλά που δεν δεκτήκαμε ποτέ τους μετανάστες σαν μέρος της κοινωνίας μας αλλά τους έχουμε σαν είλωτες.Για αυτό και δεν χρειάζονται να μάθουν ελληνικά; Στην Ελλάδα μου έκανε πάντα εντύπωση που οι πλείστοι μετανάστες μιλούσαν ελληνικά ενώ στην Κύπρο έπρεπε να βολευτούμε με τα αγγλικά,στα δικά μας μαγαζιά.
    Στην Παγόχωρα οι παράνομοι μετανάστες κρατούνται σε ειδικά κέντρα,και είναι πραγματικά για λύπηση.Λίγοι από αυτούς μπορούνε να μάθουν τη γλώσσα ή να έχουν την ευκαιρία νομιμοποίησης.
    Μέσα από τον κύκλο μας συνειδητοποιώ πως μόνοι όσοι "κάνουν κάτι παράνομο" μπορούνε να εξασφαλίσουν την παραμονή τους στη χώρα αφού ο νόμος συνήθως τους αφήνει ξεκρέμμαστους όταν είναι κύριοι.
    Φίλος μας,απόφοιτος παγοχωρίτικου πανεπιστημίου και πλήρως ενσωματωμένος στην κοινωνία,με παρέες Παγοχωρίτικες,κινδυνεύει να μετατραπεί σε παράνομο μετανάστη σε λίγους μήνες αν δεν του ανανεώσουν την άδεια παραμονής.Την τελευταία φορά του αρνήθηκαν ενώ όλα τα χαρτιά του,η δουλειά του όλα κανονικά.Κατηγορηματικό το "Όχι",ίσως να έπεσε και σε εθνικιστή; Δεν είχε την πονηριά συμαπτριωτών του να κάνει λευκό γάμο ενώ ήταν ακόμη φοιτητής,και όσο βλέπω αυτούς τους τελευταίους να είναι Παγοχωρίτες,με γυναίκα και παιδιά που δεν μιλάνε τη γλώσσα και να ζουν σε ένα παράλληλο κόσμο αντί να προσπαθούν να ενσωματωθούν στην τοπική κοινωνία,εκνευρίζομαι. Το ίδιο και με τις στρατειές Τούρκων,που ποτέ δεν μπήκαν στον κόπο να μάθουν έστω μια λέξη παγοχωρίτικη,αλλά ναι,είναι Παγοχωρίτες.
    Ήταν μια κατάσταση που βόλευε απίστευτα τους Παγοχωρίτες,την κυβέρνηση.Πρόσφατα,έγιναν κάποιες αλλαγές και όλοι πρέπει να γνωρίζουν παγοχωρίτικα πριν γίνουν πολίτες της χώρας. Κάτι είναι κι αυτό.

    Συγγνώμη για το τριπλοσέντονο.

    ReplyDelete
  12. Μου αρέσουν όλα τα σχόλιαμ το καθένα με το δικό του προβληματισμό και άποψη. αυτό που ήθελα να πω, είναι πως ναι ίσως η κρίση δώσει τελικά τη λύση, αφού πολλοί μετανάστες θα αναγκαστούν να φύγουν. Φυσικά αυτό δεν θα λύσει και το πρόβλημα της ανεργίας. όπως δεν θα λύσει και το πρόβλημα των ίδιων των μεταναστών, που πάλι θα βρεθούν στο άγνωστο να ψάχνουν για ένα καλύτερο μέλλον.

    ReplyDelete
  13. αυτό με την γλώσσα είναι πολύ σημαντικό..δεν μπορείς να ζείς κάπου και να μην μπορείς να συννενοηθείς. Στην Κύπρο προσφέρονται δωρεάν μαθήματα για ξένους.
    Ντάξει να κρατήσεις το identity σου αλλά να μπορείς να κάνεις integrate στην κοινότητα που ζείς..

    ReplyDelete
  14. Συμφωνώ με το θέμα της γλώσσας. Για να ενταχθείς σε μια κοινωνία πρέπει να προσαρμοστείς και η εκμάθηση της γλώσσας της χώρας που σε φιλοξενεί είναι το πιο σημαντικό βήμα. Φιλοξενούσα φίλους από το εξωτερικό και τους έκανε εντύπωση η απάντηση της σερβιτόρας 'english please' όταν επιχείρησα να παραγγείλω στα ελληνικά. Δυστυχώς δεν έχουμε τις κατάλληλες υποδομές, ούτε στα σχολεία ούτε για μεγαλύτερες ηλικίες να μάθουν τη γλώσσα και να ενταχθούν σωστά. Προχθές γνώρισα ένα παιδάκι 5 ετών από τη Βουλγαρία, οι γονείς του είναι εδώ και 10 χρόνια στην Κύπρο. Μιλάει άπταιστα ελληνικά και η Κύπρος είναι η μόνη πατρίδα που γνώρισε. Για εμάς όμως θα είναι πάντα 'ο ξένος'.

    ReplyDelete
  15. εχω πολλά να πω αλλά είμαι δουλειά τζιαι βιάζουμε, άσε που εννα στερήσω τον χρόνον που τους μετανάστες που τον έχουν ανάγκη! χεχεχεχε
    μόνο μια διόρθωσην μάνα, θέλουμεν "ένταξη" μεταναστών, όι ένσωμάτωση.

    ReplyDelete
  16. (@Μάνα το πιο κάτω είναι πολύ μεγάλο. Ξεκίνησα να γράφω και μου βγήκε σεντόνι, το έσπασα μάλιστα σε δύο μέρη για να το δεχτεί το blogspot. Αν ενοχλεί μην το αναρτήσεις)

    χμμμμ... γενικά δεν μου αρέσει να γράφω για πολιτικά/ιδεολογικά θέματα στο διαδίκτυο αλλά μιας και έζησα ως μετανάστης για πολλά χρόνια (σε πραγματική εργασία όχι στον πλασματικό κόσμο της ακαδημίας) ας πω λίγα πράγματα. Η μετανάστευση στην Ευρώπη τις μετά τον Β' ΠΠ δεκαετίες ήταν καθαρά για οικονομικούς λόγους και θεωρείτο προσωρινό μέτρο (οι αλλοδαποί θα επέστρεφαν στις πατρίδες τους μετά από συγκεκριμένο χρονικό διάστημα). Στην Κύπρο οι πολιτική για εργοδότηση αλλοδαπών στις αρχές το 90 ήταν ένα προσωρινό μέτρο για να βοηθηθεί η βιομηχανία να εκσυγχρονιστεί και μετά οι αλλοδαποί θα έφευγαν. Κάποιοι "έξυπνοι" όμως ανακάλυψαν ότι με το να εκμεταλλευτούν αμόρφωτους και ακατάρτιστους αλλοδαπούς θα έβγαζαν παραπάνω βραχυπρόθεσμα αντί να εξσυγχρονιστούν. Εξ' ού και η σημερινή πολιτική του "εμπάτε σκύλλοι αλέστε" και όλα τα αρνητικά αποτελέσματα της. Όποιος παρακολουθούσε τα μεταναστευτικά θέματα στην Ευρώπη θα μπορούσε να δει ότι θα φτάναμε στην σημερινή καταστροφή. Σημαντικό μέρος της σημερινής κατάστασης της οικονομίας (καθώς και άλλα προβλήματα σε θέματα εγκληματικότητας, παιδείας, υγείας, κοινωνικής συνοχής κλπ) οφείλεται στην ανεξέλεγκτη μετανάστευση.

    Μιλάμε για ενσωμάτωση, ένταξη, ή συνύπαρξη χωρίς ενσωμάτωση ή ένταξη (αριστερές και ακροαριστερές προσεγγίσεις προερχόμενες από την πολυπολιτισμική ιδεολογία κυρίως) και για αφομοίωση ή καθόλου αλλοδαπούς (δεξιές και ακροδεξιές ιδεολογικές προσεγγγίσεις). Η πολυπολιτισμικότητα για μένα είναι μία φασιστική και ρατσιστική ιδεολογία ή οποία μετατρέπει μία κοινωνία (ακόμη και τους αυτόχθονες) σε πολλαπλές μειονότητες με επιφανειακή επικοινωνία μεταξύ τους, ρευστή ταυτότητα και αξίες, ώστε να είναι εύκολος ο έλεγχος των μαζών από διάφορα κέντρα εξουσίας. Εάν αποφασίσεις να πάς σε μία άλλη χώρα πρέπει να γίνεις ντόπιος. Αν δεν το θες δεν θα έπρεπε να είσαι εκεί και να έχεις απαιτήσεις. Όσοι ξένοι είδα να έχουν προβλήματα ήταν αυτοί που ήθελαν να παραμείνουν ξένοι. Βασικό πρόβλημα είναι ότι η πλειοψηφία των αλλοδαπών στην Ευρώπη αλλά και στην Κύπρο δεν έχουν ούτε την θέληση ούτε την ικανότητα να γίνουν ντόπιοι. Στην Κύπρο υπάρχει μία προσπάθεια επιβολής με το έτσι θέλω μέσα από τον κρατικό/κομματικό μηχανισμό μίας μορφής πολυπολιτισμικότητας χωρίς οποιονδήποτε διάλογο. Αυτό γίνεται τώρα που σε όλη την Ευρώπη υπάρχει μία διαδικασία εξόδου από την πολυπολιτισμικότητα, γιατί ήταν καταστροφική όπου εφαρμόστηκε, και επιστροφής στην μονοπολιτισμικότητα (στην Ολλανδία π.χ. αυτό έγινε μάλιστα διά νόμου πέρυσι τον Ιούνιο).

    Η Μάνα ανάφερε ότι οι Κύπριοι δεν ήθελαν να ξεσκατίζουν ξένους γι' αυτό και φέραμε ξένους. Γιατί όμως; Υπήρχαν σωστές συνθήκες εργασίας και ανταμοιβής; Στην Δ. Ευρώπη οι φροντιστές ηλικιωμένων πρέπει να έχουν επαγγελματικά προσόντα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με συνεχείς επαναπιστοποιήσεις και εκπαίδευση. Τα επαγγελματικά προσόντα και η επαγγελματική εκπαίδευση δυστυχώς είναι ανύπαρκτα στην Κύπρο αν και έγιναν πολλαπλές προσπάθειες εισαγωγής τους. Η μη ύπαρξη τους έχει να κάνει, μερικώς, με οικονομικά συμφέροντα που κερδίζουν από την ύπαρξη δουλοπάροικων αλλοδαπών άσχετα με το αν το κοινωνικό σύνολο καταστρέφεται. Όπως μου ανάφερε φίλος πολιτικός μηχανικός: «Το 80% των εργαζομένων μας είναι αλλοδαποί που στην συντριπτική πλειοψηφία τους δεν έχουν σχέση με τις κατασκευές. Με την πλειοψηφία μιλάμε μόνο με νοήματα. Η όλη νοοτροπία τους είναι για τα κλάματα. Δεν μπορούμε να κτίσουμε σωστά, να εισάξουμε νέες τεχνολογίες. Έχουμε καταντήσει να κτίζουμε με τεχνολογίες του 50. Αυτό μας έχει σκοτώσει αλλά τα μεγάλα αφεντικά δεν νοιάζονται γιατί βλέπουν μόνο το χθες. Όχι το σήμερα ή το αύριο. Θα προτιμούσα ένα ημικαταρτισμένο Κύπριο αντί πέντε αλλοδαπούς» (ο άνθρωπος εργαζόταν μέχρι πριν από λίγους μήνες σε μία από τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες ή οποία τώρα είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας).

    ReplyDelete
  17. (2o μέρος του σεντονιού)
    Η γλώσσα και μόνο δεν είναι αρκετή για να γίνεις κομμάτι μίας κοινωνίας. Απαιτείται και μάθηση του ντόπιου πολιτισμού, ιστορίας, θρησκείας, χρόνος παραμονής κ.α. . Τονίζω την θρησκεία γιατί είναι αναπόσπαστο κομμάτι μίας κοινωνίας. Ορίζει και διαμορφώνει πολλές παραμέτρους και άγνοια της (ακόμη και αν είσαι άθρησκος) προκαλεί πολλά προβλήματα. Στα κρατικά σχολεία της Ελληνικής κοινότητας (γιατί αυτά είναι τα κρατικά δημόσια σχολεία στην Κύπρο) το μάθημα των θρησκευτικών δεν είναι κατηχητικό και είναι ακατανόητο γιατί οι αλλοδαποί μπορούν να εξαιρεθούν από αυτό. Στα κρατικά σχολεία του Βελγίου π.χ. το μη κατηχητικό μάθημα των θρησκευτικών είναι αναγκαστικό για όλους ενώ το κατηχητικό μάθημα είναι μάθημα επιλογής. Ο χρόνος παραμονής για να μπορείς να θεωρηθείς υποψήφιος για υπηκοότητα στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι 10 χρόνια. Αυτό γιατί νόμιζαν ότι 10 χρόνια νόμιμης παραμονής ήταν αρκετά για να γίνεις κομμάτι της ντόπιας κοινωνίας. Τώρα μιλάνε για 20 χρόνια γιατί αποδείχθηκε ότι τα 10 χρόνια δεν κάνουν τίποτα. Στην Κύπρο υπό προϋποθέσεις μπορείς να γίνεις υποψήφιος και με 3 χρόνια! Το να γεννηθείς από ξένους γονείς να μεγαλώσεις σε μία χώρα, και να μιλάς την γλώσσα σαν ντόπιος, δεν σε κάνει αυτόματα ντόπιο. Μεγάλωσες ως κομμάτι της ντόπιας κοινωνίας ή ως μέλος μία αλλοδαπής κοινότητας σε μία ξένη χώρα; Δέστε τι συμβαίνει με πολλούς μετανάστες 2ης -3ης γενεάς σε πολλές χώρες τις Δ. Ευρώπης.

    Έχει δειχθεί μέσα από πολλές μελέτες στην Ευρώπή ότι αν οι αλλοδαποί (δηλαδή αυτοί που θέλουν να μείνουν ξένοι) μίας εθνότητας ξεπεράσουν το 2% ή όλοι οι αλλοδαποί το 10% τότε αρχίζουν τα προβλήματα. Αυτό ισχύει είτε μιλάμε για το σύνολο της κοινωνίας, είτε για μία εργασία, είτε για ένα σχολείο, μία τάξη, ή μία γειτονιά. Στην Κύπρο είμαστε το 20+%. Η μετανάστευση μπορεί να κοστίσει ακριβά από ένα σημείο και μετά όπως βλέπουμε και στην Κύπρο. Οι Φιλανδοί περηφανεύονται για το κορυφαίο σύστημα παιδείας που έχουν και την ικανότητα του να βοηθά τα παιδιά των ξένων. Αυτό μέχρι πριν από 1-2 χρόνια όμως όταν οι αλλοδαποί στα σχολεία έφτασαν το μαγικό 2% και ανακάλυψαν ότι δεν τους βγαίνουν οι προϋπολογισμοί γιατί είναι γιγαντιαίο το κόστος για την μετατροπή των αλλοδαπών μαθητών σε ντόπιους.

    Η μετανάστευση, νόμιμη και παράνομη είναι μία γιγαντιαία βιομηχανία. Είναι προς το συμφέρον πολλών να υπάρχουν προβλήματα, διαφορές κλπ γιατί παίζονται δισεκατομμύρια και πολλοί, όπως δήθεν ΜΚΟ (είναι σύνηθες το 80% των εσόδων πολλών ΜΚΟ να καταλήγουν στις τσέπες των ιδρυτών/ιδιοκτητών τους και όχι σε αυτούς που υποτίθεται βοηθούν αφιλοκερδώς), κερδίζουν πολλά. Ο επιδοματικός τουρισμός βασιλεύει σήμερα στην Κύπρο. Το Βέλγιο μέσα της δεκαετίας του 90 ήταν παράδεισος για τους επιδοματικούς τουρίστες από ανατολική Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Όταν έκοψαν τα επιδόματα και έβαλαν αμέτρητους περιορισμούς σε θέματα ασύλου, μετανάστευσης, επιδομάτων κλπ για μη Βέλγους σε 6 μήνες εξαφανίστηκαν και οι επιδοματικοί τουρίστες αλλά και οι αιτητές ασύλου. Στράφηκαν βέβαια σε μπανανίες όπως η Κύπρος. Πόσοι αιτητές ασύλου είναι πράγματι υπό διωγμό και πόσοι απλά εκμεταλλεύονται ένα σαθρό σύστημα;

    Η πολιτική του εμπάτε σκύλοι αλέστε και του έτσι απαιτεί η ΕΕ (παραμύθια, τα πράγματα δεν είναι έτσι) μας έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα τα οποία αντιμετώπισαν άλλοι χρόνια πριν (και βρήκαν κάποιες λύσεις) αλλά οι άρχοντες έκλειναν τα μάτια για χάρη ιδεολογιών, γιατί ευημερούσαν κάποιοι οικονομικοί δείκτες και μία μειοψηφία πλούτιζε. Η πραγματική οικονομία όμως ήταν μία φούσκα που τελικά θα έσκαζε. Χρειαζόμαστε μετανάστες στην Κύπρο. Ελεγχόμενα όμως, και άτομα τα οποία είναι συμβατά με την Ελληνική κοινότητα υψηλής μόρφωσης/κατάρτισης/εξειδίκευσης (χαρτιά πολλά οι Κύπριοι αλλά εμπειρία….). Καμία κοινωνία/κράτος δεν μπορεί να δεχτεί απεριόριστο αριθμό αλλοδαπών. Τα σοβαρά κράτη θέτουν περιορισμού προερχόμενους από σε βάθος αναλύσεις με μετρήσιμες παραμέτρους.

    ReplyDelete
  18. Λέει ο Αντρέας:

    "Σημαντικό μέρος της σημερινής κατάστασης της οικονομίας (καθώς και άλλα προβλήματα σε θέματα εγκληματικότητας, παιδείας, υγείας, κοινωνικής συνοχής κλπ) οφείλεται στην ανεξέλεγκτη μετανάστευση."

    Δείτε δαμέ μιαν άλλην, επιστημονικήν άποψην:

    http://www.sigmalive.com/city/subjects/326588

    "Επιστημονική έρευνα του Πανεπιστημίου Κύπρου καταδεικνύει ότι η συνεισφορά των μεταναστών στην οικονομική δραστηριότητα υπήρξε αδιαμφισβήτητη σε όλους τους τομείς και τεκμηριώνεται από τη σημαντική αύξηση του ΑΕΠ και των εισοδημάτων, με περιθωριακές μόνο απώλειες στα εισοδήματα ανειδίκευτου εργατικού δυναμικού. Σύμφωνα με την έρευνα, την περίοδο 1995-2004, το 54% περίπου της αύξησης του ΑΕΠ της Κύπρου, οφείλεται στην αύξηση των ξένων εργατών. Διευκρινίζοντας το στοιχείο αυτό ο Επικεφαλής του Τμήματος Οικονομικών του Πανεπιστημίου Κύπρου, καθηγητής Μιχαήλ Μιχαήλ, επισημαίνει ότι χωρίς τους μετανάστες η Κύπρος θα είχε ρυθμό ανάπτυξης κατά τη δεκαετία εκείνη μόλις πιο πάνω από το 2%."

    Δείτε τζιαι δαμέ κάτι άλλον σχετικόν,ειδικά σελ. 3, τελευταία παράγραφος:

    http://www.ucy.ac.cy/data/ecorece/Newsletter_October_2012.pdf

    Δαμέ κάτι που θα χαροποιήσει φαντάζουμαι πολλούς που ενστερνίζουνται την "επιθυμητήν συμβατότηταν" των μεταναστών (ή οϊ αναλόγως εργασιακού ή αλλου βολέματος):

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100016_12/05/2012_482028

    Φυσικά με το τελευταίον για να μεν παρεξηγούμαι εν υπονοώ ότι ΔΕΝ αγαπώ τους (εξ Ελλάδος) Έλληνες, μακάρι να κοπιάσουν τζι'άλλοι, ας τους ανταποδώσουμεν νάκκον την υποδτήριξην τους εξάλλου. Κατ' ακρίβειαν έκαμα τζιεικάτω (φοιτητής τζιαι εργαζόμενος) 10 χρόνια, έχω γαμπρόν τζιαι σύγαμπρον καλαμαράδες (Αθηναίον τζιαι Σαλονικιόν) τζιαι νοιώθω Έλληνας κατά βάσην (αν τζιαι πρώτα νοιώθω Κυπραίος, σόρρυ αν το χαλώ νακκουρίν).
    Να αθθυμίσουμεν ότι "μετανάστες" κάποιου είδους ήταν τζιαι οι πρόσφυγες μας το '74. Τζιαι αν κρίνω νάμπου λαλούν οι ΑΕΚτζήδες (Λάρνακος) στους Ανορθωσιάτες, η "υποδοχή" των που ποδά εν πρέπει να ήταν πάντα τζιαι η καλλίττερη. Ο "μετανάστης" εν πάντα "μετανάστης" εξάλλου τζιαι πρέπει να φύει κάποιαν στιγμήν, άμα "επιτελέσει την αποστολήν του". Ή έτσι εκατάλαβα που τα λεγόμενα του Αντρέα.

    Κάτι άλλον ενδιαφέρον που μας λαλεί ο Αντρέας:
    "Η πολυπολιτισμικότητα για μένα είναι μία φασιστική και ρατσιστική ιδεολογία ή οποία μετατρέπει μία κοινωνία (ακόμη και τους αυτόχθονες) σε πολλαπλές μειονότητες με επιφανειακή επικοινωνία μεταξύ τους, ρευστή ταυτότητα και αξίες, ώστε να είναι εύκολος ο έλεγχος των μαζών από διάφορα κέντρα εξουσίας."

    Όπα φίλε. Έλα να σου πω, τούτα μεν τα πεις στους "δικούς" μας τζιεικάτω στην Αστόρια ας πούμεν, τζιαι βαώσουν τα "Greek Orthodox" σχολεία τους άμπα τζιαι "γίνει εύκολος ο έλεγχος τους που κέντρα εξουσίας".

    Επίσης Αντρέα παρακαλώ όπως μας διευκρινήσεις τι εννοείς ότι στα δημόσια μας σχολεία τα θρησκευτικά ΔΕΝ είναι κατηχητικόν. Σε τι διαφέρουν δηλαδή που κατήχησην τζιαι προσυλητισμόν σε τρυφερές ηλικίες σε συγκεκριμένον δόγμαν τζιαι θρησκείαν;

    ReplyDelete
  19. @Woofis
    Γνωστή η μελέτη του ΠΚ. Και απλά λέει αυτό που έγραψα. Ευημερούν οι δείκτες (αυτό είναι παγκοσμίως αποδεκτό). Το αν ευημερεί και η κοινωνία δεν είναι καθολικά αποδεκτό γιατί δεν ισχύει γενικά.

    Ξαναδές πως είναι οργανωμένοι οι διάφορες Έλληνες (ή πρώην Έλληνες) στις ΗΠΑ (τα λέω πολύ απλοϊκά δεν γράφω κοινωνιολογική μελέτη). Υπάρχει μία ομάδα που έχουν γίνει Αμερικάνοι, μία άλλη που είναι κολλημένοι με διάφορες κοινοτικές ομάδες και "πάνε" όπου τους πάρουν οι προέδροι κλπ. και κάποιοι άλλοι που ψάχνονται.

    Ότι και να κάνει κάποιος εμπεριέχει μία κάποια μορφή μεταφυσικότητας. Οποιοδήποτε σύστημα παιδείας και να έχεις ακόμη και αν το αποκαλέσεις κοσμικό και βγάλεις έξω ένα οποιοδήποτε μάθημα θρησκευτικών θα υπάρχει πάλι μία μορφή προσηλυτισμού προς την οποιανδήποτε κοσμική κρατική ιδεολογία. Στην Κύπρο έγινε προσπάθεια να μπει ο Ουμανισμός μέσω διαφόρων μαθημάτων ως μία φιλοσοφία ζωής αντί το κλασσικό μάθημα θρησκευτικών στα σχολεία με κύριο επιχείρημα αυτό που αναφέρεις πιο πάνω. Αλλά και ο Ουμανισμός μορφή κοσμικής θρησκείας είναι και μάλιστα αναγνωρίζεται ως τέτοια σε κάποια κράτη της Δ. Ευρώπης (π.χ. Γαλλία, Βέλγιο). Κανένα σύστημα παιδείας δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητο από μία μεταφυσική ιδεολογία (όποια και αν είναι αυτή) αλλιώς δεν θα προσφέρει παιδεία αλλά απλά πληροφορίες. Στο Ολλανδόφωνο εκπαιδευτικό σύστημα του Βελγίου π.χ. στα δημόσια σχολεία (30% των μαθητών) στο υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών διδάσκονται όλα τα επίσημα δόγματα του Βελγίου (καθολικισμός, Ορθοδοξία, Προτεσταντισμός, Ισλάμ, Ιουδαϊσμός και Ουμανισμός) και υπάρχει και κατηχητικό μάθημα επιλογής για το κάθε δόγμα, στα Καθολικά σχολεία (60% των μαθητών) το Καθολικό χριστιανικό δόγμα ως κατηχητικό μάθημα και στα Ελεύθερα σχολεία (περίπου 10% των μαθητών) ο Ουμανισμός. Υπήρξε μάλιστα συζήτηση να διδάσκεται παντού το υποχρεωτικό μάθημα των κρατικών σχολείων ώστε όλες οι κοινότητες του Βελγίου να κατανοήσουν καλύτερα η μία την άλλη. Χωρίς κάποια μορφή μεταφυσικής ιδεολογίας η παιδεία είναι σαν σπίτι σε σεισμογενή περιοχή χωρίς θεμέλια.

    ReplyDelete
  20. Τζιαι αφού αγαπητή Μάνα εν εξόχως συναφείς με το θέμαν της ανάρτησης σου, βάλλω ακόμα θκιό παραπομπές σε ενδιαφέρουσες αναρτήσεις που "φωτίζουν" καταστάσεις τζιαι διαλύουν κλασσικά εθνικιστικά στερεότυπα (όπως το πως εβλέπαν οι εκάστοτε "οικοδεσπότες" τους Έλληνες μετανάστες):

    http://narcohypnosis.wordpress.com/2012/09/01/%CE%BF%CE%B9-%CE%B2%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%AC%CF%81%CE%B7%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CE%BA/

    Αλλά τζιαι πως οι ίδιοι οι Έλληνες εβλέπαν τους "πρόσφυγες/ μετανάστες" Έλληνες:

    http://antartescy.blogspot.com/2012/09/90.html

    Προτρέπω άπαντες, αφού ενδιαφέρουνται πραγματικά για το θέμαν, να το ψάξουν αντικειμενικά τζιαι εις βάθος τζιαι να μεν παρασύρουνται που τους λαϊκισμούς τζιαι τες παραπλανητικές φωνασκίες κάποιων άλλων. Κοινώς, θωρείτε προς τα πάνω (ισχυροί, πλουτοκράτες κλπ.) αντί προς τα κάτω (μετανάστες τζιαι άλλοι παρίες) για το ποιος πραγματικά "φταίει" για τες "ταλαιπωρίες" σας...

    ReplyDelete
  21. Andrea να σε ευχαριστήσω για την κουβένταν τζιαι το ύφος της, αν τζιαι εν προφανές ότι μεταξύν μας εν υπάρχει περίπτωση να συμφωνήσουμεν, χωρίζει μας χάσμαν ιδεολογικόν τζιαι κοσμοθεωρίας, αλλά που την άλλην όποιος μας "παρακολουθεί" έσιει νόημαν να φκάλει τα δικά του συμπεράσματα.
    Λόγου χάριν φίλε λαλείς κάποιαν στιγμήν: " Αυτό γίνεται τώρα που σε όλη την Ευρώπη υπάρχει μία διαδικασία εξόδου από την πολυπολιτισμικότητα...". Για μέναν τούτον εν ένας πολλά κομψός τρόπος να δείξεις ευαρέσκειαν για τον εμφανήν εθνικιστικόν εκφασισμόν των Ευρωπαίων τωρά που τα ήβραν σκούρα στην πούγκαν τους (καθαρόν απότοκον οϊ των "ξένων" αλλά του καπιταλιστικού συστήματος γεννικά). Θέμαν αντίληψης προφανώς.
    Ώστε υπάρχουν "διάφοροι Έλληνες (ή πρώην Έλληνες) στις ΗΠΑ". Μα εγώ ενόμιζα ότι η "Ελληνική ομογένεια" εν πιο "Έλληνες" τζιαι που τους original. Τουλάχιστον έτσι βαυκαλίζονται οι ίδιοι τζιαι τζιείνοι που κάμνουν ομιλίες στα διάφορα συνέδρια τους όπου ψέγουν την έλλειψην πατριωτισμού των υπολοίπων (που εμείναν στα πάτρια εδάφη). Τζιαι φυσικά χωρίς την ανοχήν της "διαφορετικότητας" τους που τους Αμερικάνους (τζιαι τους άλλους "οικοδεσπότες" απανταχού της οικουμένης) εν θα ήταν σε θέσην να επιτελούν έτσι ρόλους. Σωστά; Άρα πάει το θέμαν "διαφορετικότητα/πολυπολιτισμικότητα" = φασισμός/ ρατσισμός, εκτός τζιαι αν θέλεις να επισύρεις την μήνιν της απανταχού ομογένειας.
    Πάμεν τωρά στο "θρησκευτικόν θέμαν" (αν τζιαι κινδυνεύω πάλε να χαρακτηριστώ "κολλημένος με τον αθεϊσμόν" που την Brenda). Λες φίλε ότι:
    "Κανένα σύστημα παιδείας δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητο από μία μεταφυσική ιδεολογία (όποια και αν είναι αυτή) αλλιώς δεν θα προσφέρει παιδεία αλλά απλά πληροφορίες." Τούτον ποιος το λαλεί; Εν εκπαιδευτικόν θέσφατον; Υπάρχει κάπου καταγεγραμμένον; Ίσως οι εκπαιδευτικοί της ομήγυρης μπορούν να μας διαφωτίσουν.
    Αλλά εγώ θα σου παράφραζα την πρόταση σου ως εξής: "Κανένα σύστημαν παιδείας που ΔΕΝ είναι ανεξάρτητον από "μεταφυσικές ιδεολογίες" (όποιες και αν είναι αυτές) δεν είναι κοσμικόν, καθώς εμπεριέχει στοιχεία μη αποδεικτέα, στοιχεία πίστης, που ΔΕΝ ανήκουν στο συγκεκριμένο χώρο αλλά στους εκάστοτε χώρους λατρείας (ή μή λατρείας)". Κοινώς, έξω οι "ποιμένες" που τα σχολεία, τζιαι να αφήκουν τα κοπελλούθκια να σκεφτούν τζιαι να αποφασίσουν τα "μεταφυσικά" τους μόνα τους. Αλλά μετά η κατάσταση μπορεί να "ξεφύγει" οπότε σιγά μεν παραδοθούν "χωρίς μάχην". Πρέπει να γεμώννουμεν τζιαι τα παγκάρκα θωρείς.
    Ακόμα τζιαι να δεχτούμεν ότι πρέπει να υπάρχει μάθημαν θρησκειολογίας (κάτι τέθκοιον μου αθθυμίζει το σχετικόν στο Βέλγιο που αναφέρεις), ως επιλεγόμενον (αφού μπορεί κάποιοι ως άθεοι να μεν θέλουν να χάννουν την ώραν τους με τες αυταπάτες του κάθενός), εν εσχολίασες την χαώδην διαφοράν της ντόπιας έκδοσης, η οποία εν ξεκάθαρα κατήχηση τζιαι προσυλητισμός. Αν μη τι άλλον, αν το κράτος "προσηλυτίζει", κάμνει το με βάσην "αποδείξεις"...

    ReplyDelete
  22. @Woofis,

    Ναι θα συμφωνήσω ότι μας χωρίζει χάσμα στην μεγάλη εικόνα αλλά στις λεπτομέρειες ίσως και να έχουμε κοινά σημεία.

    Το σχόλιο σου για εκφασισμό μου θύμησε κάτι που είπε ένας Ρώσσος καθηγητής μου: Η διαφορά μεταξύ άκρας δεξιάς και άκρας αριστεράς είναι τα χρώματα και τα σύμβολά. Η διαφορά μεταξύ αριστεράς και δεξιάς είναι ότι και οι δύο είναι κλέφτες και αποκαλούν ο ένας τον άλλο φασίστα :)

    Όταν ξεκίνησα να εργάζομαι στο Βέλγιο πριν πολλά χρόνια στο τμήμα μου είχαμε 2-3 άτομα που υποστήριζαν το ακροδεξιό κόμμα της Φλάντρας (Vlaams Blok τώρα Vlaams Belang) όταν αρκετά χρόνια μετά έφυγα απ' εκεί πέραν από τους μισούς ψήφιζαν αυτούς και διάφορα άλλα εθνικιστικά κόμματα. Σε αρκετές περιοχές τα ακροδεξιά κόμματα έχουν τον έλεγχο των τοπικών αρχών και μετά από κάθε εκλογές αυξάνουν το ποσοστό τους. Ο μόνος τρόπος να τους κρατήσουν εκτός κυβέρνησης και να συγκρατήσουν κάπως την άνοδο τους είναι να συνασπιστούν όλοι οι άλλοι (αριστερά και δεξιά) και να εφαρμόσουν πολιτικές πιο ακραίες από αυτές που απαιτούν οι "ακροδεξιοί" και οι "εθνικιστές". Τελικά ποιοι είναι οι φασίστες; Και όλοι αυτοί που ψηφίζουν αυτά τα κόμματα είναι ακραίοι, βίαιοι, φασίστες κλπ.; Η προσωπική μου εμπειρία λέει όχι (δεν λέω ότι δεν υπάρχουν και ακραία στοιχεία αλλά δεν είναι η πλειοψηφία). Η υποστήριξη τους προς το VB και τους άλλους είναι μία κραυγή απελπισίας από μία κοινωνία η οποία αισθάνεται ότι το πολιτικοκομματικό κατεστημένο τους έχει μετατρέψει σε υπό διωγμό μειοψηφία στην πατρίδα τους και τους ξένους σε πρώτης κατηγορίας πολίτες.

    Η πολυπολιτισμικότητα ξεκίνησε ως κεντροδεξιά πολιτική θεωρία στην Βόρεια Αμερική και εισήχθηκε στην Ευρώπη από την αριστερά ως αποτέλεσμα των ενοχικών συνδρόμων μετά τον Β' ΠΠ και τις αποικίες. Κάποιες εκφάνσεις της μπορούν να έχουν θετικά αποτελέσματα π.χ. στο Βελγικό εκπαιδευτικό σύστημα πολυπολιτισμικότητα σημαίνει να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε οι ξένοι να γίνουν Βέλγοι και να γίνουν κομμάτι των τριών αυτοχθόνων εθνοτήτων. Κατά την άποψη μου όμως γενικά η πολυπουλιτισμικότητα όπως εφαρμόστηκε ήταν αρνητική/καταστροφική. Όπως μου είπε κάποτε ένας Μαροκινός φίλος: Ήρθα στην Ευρώπη για να ζήσω ελεύθερος, να γίνω Ευρωπαίος. Με την πολυποτισμικότητα με κρατάτε υπόδουλο στους Ισλαμιστές.

    Δεν υπάρχει σύστημα παιδείας χωρίς μεταφυσική ιδεολογία. Και πλήρως κοσμικό να είναι έχει μία άλφα μεταφυσικότητα προερχόμενη από την κρατική ιδεολογία (το αν είναι σωστή ή όχι εξαρτάται από το τι πιστεύει ο καθένας). Δες την Γαλλία μετά την επανάσταση. Κατεδίωξαν την καθολική εκκλησία αλλά ήξεραν ότι η μεταφυσικότητα είναι απαραίτητη για να εργαστεί οποιοδήποτε οργανωμένο σύνολο. Τον ρόλο του Θεού τον πήρε το κράτος! Το Πάνθεον στο Παρίσι τι είναι αν όχι ένας καθεδρικός του κράτους-Θεού ο οποίος περιέχει τα λείψανα των αγίων και μαρτύρων του (τάφοι επιφανών αντρών). Ακόμη και η αρχιτεκτονική/πολεοδομία του σύγχρονου Παρισιού όπως την σχεδίασε ο Haussmann σκοπό είχε να διαλαλήσει την κυριαρχία του κράτους ως θεού, το οποίο πρέπει να το υπακούς, και να ελέγξει τις μάζες.

    Αυτά, πέρασε η ώρα. Καλό σας βράδυ!

    ReplyDelete
  23. Καλό μήνα Μάνα,
    με την ανάρτηση σου, και με τα σχόλια των αναγνωστών σου, συνειδητοποίησα για μια ακόμα φορά, την ανάγκη να υπάρχουν τα μπλογκ, την ανάγκη να υπάρχουν βήματα που να μπορεί ο καθένας να εκφράζει τις απόψεις του. Το θέμα που ανέβασες άκρως ενδιαφέρον και επίκαιρο και οι απόψεις των αναγνωστών σου επίσης πολύ ενδιαφέρουσες.
    Δεν πρόκειται να πω και την δική μου άποψη, με κάλυψαν πολλοί απο τους φίλους που σχολίασαν.
    καλημέρα κορίτσι μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαρία διαβάζοντας τα σχόλια το πρωί έκανα ακριβώς την ίδια σκέψη. Πως είναι καλό να συζητούμε, να λέμε τις απόψεις μας και το κυρίοτερο να ακούμε τι λέει ο άλλος.

      Delete
  24. ΜΑΝΑ το κείμενό σου σχεδόν με κάλυψε απόλυτα, ωστόσο θα ήθελα να προσθέσω τα εξής:

    - ανεπιθύμητοι μετανάστες σε αυτό τον τόπο (απο μεγάλο μέρος της κοινωνίας) είναι κατά κύριο λόγο όσοι πέρνουν επιδόματα. Και αυτό όχι μόνο λόγω κρίσης, αλλά και λόγω του ότι δεν πρόκειται για πραγματικούς πολιτικούς πρόσφυγες, αλλά ψεύτες και εκμεταλλευτές κάποιων ηλίθιων νομοθεσιών της ΕΕ. Οι πραγματικοί πολιτικοί πρόσφυγες είναι απειροελάχιστοι και οι Κύπριοι έχουν δείξει πάμπολλες φορές στο παρελθόν, έμπρακτα μάλιστα, την αλληλεγγύη τους για τον κάθε κατατρεγμένο του πλανήτη.

    - οι μετανάστες οι οποίοι σέβονται το γεγονός ότι φιλοξενούνται σε μία ξένη χώρα και ήρθαν εδώ επειδή έχουν πραγματική οικονομική ανάγκη, ευγνωμονούν το φιλόξενο λαό που τους αποδέχεται στην κοινωνία του, στα σχολεία του, στις επιχειρήσεις και στα νοσοκομεία του, είναι ευπρόσδεκτοι. Αυτοί όμως είναι απειροελάχιστοι.

    - Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι σε όλες τις χώρες του κόσμου μπαίνουν αυστηρά κριτήρια για το πότε και πως μπορεί κάποιος να πάρει την υπηκοότητά του κράτους που τους φιλοξενεί. Ένα από αυτά είναι η πολύ καλή γνώση της γλώσσας, της χώρας που τους φιλοξενεί. Η Μητέρα-Τερέζα όμως, Κυπριακή Δημοκρατία, χαρίζει, και σε πολλές περιπτώσεις πωλεί, την υπηκοότητα, ωσάν να πρόκειται για χαρτί τουαλέτας.
    ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

    ReplyDelete
  25. Καλόν μήναν σε όλους.
    @Αντρέα
    Με μιαν γλήορην έρευναν περί "πολυπολιτισμικότητας" ήβρα πολλά ενδιαφέροντα πράματα (ευλογία το internet). Πρώτα μια άποψη που νομίζω συμπλέει με τη δική σου (είναι "εχθρική" δηλαδή):

    http://www.bookpress.gr/stiles/pillow-books/multiculturalisme-or-pluralisme

    Δαμέ επίσης μια πολλά ενδιαφέρουσα διπλωματική εργασία. Επειδή εν τεράστια, συστήνω να πάεις αρχικά κατευθείαν στον επίλογον:

    http://invenio.lib.auth.gr/record/109586/files/gri-2009-1959.pdf?version=1

    Είναι τόσον σύνθετον τζιαι αμφιλεγόμενον θέμαν που προσωπικά θεωρώ πιο υγιές να επιδιώκεται ο "ανοιχτός και διαρκής διάλογος για την εξεύρεση μιας λύσης που θα οδηγήσει στην κοινωνική αρμονία" (όπως λέει η φοιτήτρια). Επίσης συμφωνώ απόλυτα με την άποψην της ότι "είναι αδύνατον να επιστρέψουμε στην ομοιογένεια και την μονοπολιτισμικότητα". Άρα ας κρατήσουμεν την διαφωνίαν μας σε τούτον, εσύ σαφώς δεν διαβλέπεις οτιδήποτε καλόν στην πολυπολιτισμικότηταν (αντίθετα δαιμονοποιοείς την) σε αντίθεσην με μένα που υπό προϋποθέσεις θεωρώ την απόλυτα χρήσιμην τζιαι εφικτήν.
    Στο θέμαν της "μεταφυσικής ιδεολογίας" στην παιδείαν φίλε πάλε εν θα τα εύρουμεν. Στηρίζεσαι στο τι ισχύει σήμερα ή τι έσιει ισχύσει μέχρι σήμερα για να υποστηρίξεις ότι εν ανέφικτη η μετάβαση σε κάτι νέο. Ούτε κρατική, ούτε άλλη θρησκεία (ή μεταφυσική ιδεολογία όπως την αποκαλείς) στην εκπαίδευση φίλε. Μόνον στερεότυπα τζιαι κλειστομυαλιάν προκαλεί. Ναι στην προσωπική πίστη διότι εν μέρος της ανθρώπινης φύσης, εν έμφυτη ανάγκη. Που τζιαμέ τζιαι τζιει ο καθένας στους χώρους λατρείας του τζιαι έξω που τα σχολεία τζιαι την "κοσμικήν" ζωήν.
    Όσο για το φασισμόν φίλε, ο καθηγητής σου ήταν λάθος. Ο φασισμός είναι καθαρόν προϊόν του εθνικισμού τζιαι βασίζεται στην εθνοκεντρικήν κοσμοθεωρίαν. Άρα εν μπορείς να τσουβαλιάσεις αριστερούς, όσον ακραίοι τζιαι να είναι, με τους φασίστες. Οι αριστεροί ΔΕΝ πιστεύκουν σε έθνη. Τούτα πρέπει να εν καθαρά στο μυαλό μας γιατί μετά παρασύρουν μας διάφοροι με το "ούλλοι οι ίδιοι ένει". Πολλά απολίτικη στάση τούτη αγαπητέ...

    ReplyDelete
  26. Αν υπάρχει κάτι, μεταξύ άλλων, το οποίο με κάνει έξαλλη, αυτό είναι το θράσος!!!!!!!!! Θέλω λοιπόν να καταθέσω ακόμα ένα γεγονός.

    Αυτή τη στιγμή έξω από το Προεδρικό διαδηλώνουν κάποιοι εισβολείς σε αυτό τον τόπο (προφανώς Κούρδοι), οι οποίοι ωσάν να βρίσκονται στα αμπέλια του παππού τους αποφάσισαν, ότι έχουν λόγο να διαδηλώσουν: πήραν τις σημαιούδες, τα πανώ και τις τουτούκκες παραμάσχαλα και έφθασαν στον προορισμό τους.

    Απορία1: Σε ποια άλλη χώρα/κράτος του πλανήτη μπορεί ο οποιοσδήποτε λαθραίος να διαδηλώνει έξω από το Προεδρικό Μέγαρο?

    Το απύθμενο θράσος τους δε σταματά εδώ, γιατί εδώ και πάνω από μία ώρα που διαδηλώνουν ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ παρακαλώ, διερωτώμαι σε ποιον απευθύνονται? (ακολουθούν πολλές απορίες μαζεμένες)

    - Μήπως στον (κατά τα άλλα ανεπαρκέστατο) Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας? Μήπως όφειλε να γνωρίζει την γλώσσα του κάθε κκιλίντζιρου που θα θυμηθεί να διαδηλώσει?

    - Μήπως για άλλη μια φορά θέλουν να μας πετάξουν στα μούτρα ότι είμαστε ρατσιστές που δε φροντίσαμε να γνωρίζουμε τη γλώσσα τους, ώστε να γνωρίζουμε τα αιτήματά τους, κάθε φορά που θυμούνται να διαδηλώσουν?

    - Ο κ. ΚΙΣΑ γιατί δεν τους συνοδεύει? Να μας κάνει και τον διερμηνέα (ή μήπως δεν είναι μέσα στα καθήκοντα/υπηρεσίες που τους παρέχει?)

    ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

    ReplyDelete
  27. Πρωμιθεας1 November 2012 at 14:42

    «του κάθε κκιλίντζιρου» - από το πιο πάνω σχόλιο της Ανώνυμης ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑς!!! Κατά τα άλλα μάλλον θα δηλώνει και αντι-ρατσίστρια!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ήμουν απόλυτα σίγουρη ότι κάποιο καλόπαιδο θα πιαστεί από αυτή την έκφραση.
      Τελευταία κυκλοφορεί πολλά τούτον το επίθετο μαζί με τα συνόνυμα του.
      Το ξεκαθαρίζω και ελπίζω κάποτε να γίνω αντιληπτοί.
      ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΡΙΑ. Δε με ενοχλεί κανένας που βρίσκεται στον τόπο του. Ούτε θέλω να αφανίσω λαούς, θρησκείες κλπ.
      ΚΑΙ ΝΑΙ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ
      ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

      Delete
    2. διόρθωση "αντιληπτή"

      Delete
    3. Τζαι που τζείνα ούλλα εσύ εθίχτηκες μόνο για το ότι τους εχαραχτηρίσαμε "κκιλίντζιρους".
      Τούτη η χαζοευγένεια και κατ' επιλογή ευαισθησία μερικών κυπραίων σηκώνει την τρίχα μου.
      Τί να σου πω. Μου θυμίζετε τους Εγγλέζους, που απ έξω είναι όλο δήθεν και ψευτοευγένειες κι απο μέσα αμάλγαμα παλαινθρωπιάς και βαρβαρότητας.
      ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

      Delete
    4. Πρωμιθεας2 November 2012 at 15:40

      Επονομαζόμενη ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ,

      Η Καλλιπάτειρα ήταν μια επαναστάτρια για την εποχή τηςˑ υπερασπίστηκε τη διαφορετικότητα της ως Γυναίκα, διεκδικώντας την είσοδο της στα στάδια όπου γίνονταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε μιαν εποχή κατά την οποία απαγορευόταν η είσοδος στις Γυναίκες. Ειλικρινά διερωτούμαι πως ταιριάζει το nickname που επέλεξες και η ιστορία που έχει πίσω του, με αυτό που εσύ βγάζεις προς τα έξω. Μια υπεροψία, και μια απαξίωση για τους άλλους ανθρώπους που δεν έχουν το ίδιο βιοτικό και μορφωτικό επίπεδο μ’ εσένα, αλλά κι ένα ελιτισμό που μετατρέπεται και σε ρατσισμό μέσα από χλευαστικές εκφράσεις του τύπου «κκιλίντζιροι»… Τέτοιες εκφράσεις αυτόματα ακυρώνουν τη δήλωση σου πως «ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΡΙΑ»ˑ αντίθετα το επιβεβαιώνουν! Και «χαζοευγένεια» είναι να σούρνεις όσα, (λόγω στερεοτύπων, προκαταλήψεων και έπαρσης) έχουν σφηνωθεί στο μυαλό σου, σε ανθρώπους διαφορετικούς που δεν είχαν την τύχη να γεννηθούν σε τόπους προνομιούχους και ευημερούντες, όπως η Κύπρος και μετά να έρχεσαι και να μας λες «μα εν τζι’ είμαι ρατσίστρια»! Σε τι διαφέρεις εσύ από τους εγγλέζους στους οποίους αναφέρθηκες;
      Υποθέτω όταν αναφέρεσαι στο «σήκωμα της τρίχας σου», θα εννοείς τις τρίχες της κεφαλής σου!

      Delete
  28. @Woofis

    Περί απόψεων άπειρες :) Την πολυπολιτισμικότητα δεν την δαιμονοποιώ. Την σωστή την δέχομαι όπως π.χ. το Αυστραλιανό μοντέλο που ίσως πιο σωστά να μπορούσε να περιγραφεί ως μία μονοπολιτισμική (αγγλοσαξωνικός-χριστιανικός πολιτισμός) πολυεθνικότητα (επιτρέπει σε άπειρα εθνικά-θρησκευτικά σύνολα την ύπαρξη μέσα σε ένα πολιτισμικό μοντέλο). Αυτήν που δεν δέχομαι είναι την καταστροφική μορφή που ανάφερα σε προηγούμενο σχόλιο.

    Δεν έχω δει την εργασία που αναφέρεις. Υπάρχουν και εδώ πολλές με πάμπολλες απόψεις. Το αν μπορεί ένα "πολυπολιτισμικο" κράτος να μετατραπεί σε "μονοπολιτισμικό" (χρησιμοποιώ εισαγωγικά γιατί και οι δύο ορισμοί είναι πολύ ρευστοί) είναι κάτι το οποίο έχει απασχολήσει πολλούς ακόμη και σε κρατικό επίπεδο. Αυτό που δεν διαφημίζεται πολύ (ή και καθόλου) είναι ότι υπάρχουν κράτη στην Ευρώπη με προγραμματισμό για πιθανή βίαιη μαζική εκδίωξη αλλοδαπών. Κλασσικό παράδειγμα τα banlieue στην Γαλλία στα οποία κατοικούν πολλοί αλλοδαποί που αν και πολλοί από αυτούς είναι υπήκοοι ποτέ δεν θα γίνουν κομμάτι της Γαλλίας. Ο πολεοδομικός σχεδιασμός είναι τέτοιος ώστε να επιτρέψει σχετικά εύκολα στον στρατό να τα αποκλείσει και να τα "φροντίσει".

    Πολλά από τα εθνοτικά προβλήματα της Ευρώπης από το μακρινό παρελθόν ποτέ δεν λύθηκαν. Με τον ψυχρό πόλεμο μπήκαν σε χειμερία νάρκη και τώρα με το πέρας του ξαναρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια και να ζητούν λύση (Μιλώ για Δ. Ευρώπη όχι απλά Ανατολική). Δεν το θεωρώ καθόλου απίθανο να δούμε σε κάποια φάση βίαιες καταστάσεις και στην Δύση. Στην Ολλανδία έχουν επιστρέψει δια νόμου στην μονοπολιτισμικότητα (και ο Ολλανδικός πολιτισμός είναι ένα αμάλγαμα των πολιτισμών των αυτοχθόνων κατοίκων, Frisians στο Βορρά, Ολλανδοί στο μέσο και Φλαμανδοί στο νότο). Τι σημαίνει αυτό στην πράξη όμως; Που θα οδηγήσει;

    Όσο για την παιδεία χωρίς κάποια μορφή μεταφυσικότητας ομολογώ ότι δεν το καταλαβαίνω. Πώς μπορεί να υπάρξει πραγματική παιδεία χωρίς κάποιο αξιακό σύστημα; Είναι αδύνατο. Και κάθε αξιακό σύστημα έχει κάποιο μεταφυσικό υπόβαθρο (κοσμικό ή μη).

    Η τελευταία σου παράγραφο για τους αριστερούς, φασίστες κλπ σηκώνει μεγάααααααααααααααλη συζήτηση. Κάποια άλλη φορά ίσως. Θα σταθώ στα γρήγορα μόνο σε ένα σημείο που έθιξες, ότι οι αριστεροί δεν πιστεύουν στα έθνη. Ο κλασσικός κομμουνισμός (Μαρξ, Έγγελος, Λένιν, κλπ) πιστεύει στα έθνη και στην μονοπολιτισμικότητα. Δέχεται περιορισμένη διαφορετικότητα μέσω αποδοχής της πολυεθνικότητας. Θεωρεί ότι χωρίς μονοπολιτισμικότητα δεν μπορεί να υπάρξει έλεγχος του κράτους/κοινωνίας/ατόμων. Και ως τέτοιος εφαρμόστηκε στην πράξη. Δες την σημερινή Κίνα που αν και είναι πολυεθνικό κράτος με πολλαπλούς πολιτισμούς και θρησκείες ένας είναι ο επίσημος κρατικός πολιτισμός και έθνος (οι Χαν).Στην Λατινική Αμερική τα κινήματα ενάντια στους κάθε λογής δικτάτορες ήταν αριστερά, εθνοκεντρικά (με κάποιες εξαιρέσεις) και σε αρκετές περιπτώσεις θρησκευόμενα (να θυμίσω την θεολογία της απελευθέρωσης). Οι μόνοι κλασσικοί αριστεροί που μπορώ να σκεφτώ ότι ήταν γενικά ενάντια σε μίαν άλφα έννοια του έθνους ήταν οι αναρχικοί (αλλά και αυτό με αστερίσκους). Κοίτα, σίγουρα υπάρχουν πολλαπλές ιδεολογίες και ομάδες στον χώρο της αριστεράς και κάποιες από αυτές δεν αποδέχονται την έννοια του έθνους. Δεν μπορώ όμως να δεχτώ ότι όλοι οι αριστεροί είναι έτσι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γκάνταλφ2 November 2012 at 15:08

      Αντρέας,

      Αν έχεις την καλοσύνη μπορείς να μας υποδείξεις, αφού είσαι και μελετητής του «κλασσικού κομμουνισμού» και του θεωρητικού έργου των Μαρξ, Ένγκελς και Λένιν, που αναφέρουν/γράφουν ότι «πιστεύουν στα έθνη και στην μονοπολιτισμικότητα». Μήπως με το «προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε»;

      Delete